Indeling 2A3 buisversterker!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Daar kan het wel al zit de LED wel verkeerd-om getekend.
Je gebruikt zo wel onnodig gestabiliseerde gloeistroom.
Ik zou 'm toch,in serie met ook nog een diode zoals al voorgesteld,op de trafo aansluiten op de punten waar bij staat 0V en 8V.
Anne
Je gebruikt zo wel onnodig gestabiliseerde gloeistroom.
Ik zou 'm toch,in serie met ook nog een diode zoals al voorgesteld,op de trafo aansluiten op de punten waar bij staat 0V en 8V.
Anne
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Dus als ik het goed begrijp moet ik een 1n4005 weerstand 0,22k en een led in serie zetten.
Maar dan parallel aan de eerste 10000uf/16V bij 8V 0V aansluiting.
Post morgen wel een tekening!
Xander.
Maar dan parallel aan de eerste 10000uf/16V bij 8V 0V aansluiting.
Post morgen wel een tekening!
Xander.
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Nee niet daar,gewoon direkt aan de trafo samen met de diodebrug.Een 1N4005 is ook wel goed,hoewel een kleine 1N4148 al volstaat.
Hoe kom je bij 0,22k
dat is toch gewoon 220 ohm
Net zoiets wat veel gedaan wordt,uit gewoonte, 10000µF ,is gewoon 10mF
1000 f= 1 p femto
1000 p=1 n pico
1000 n=1 µ nano
1000 µ=1 m micro
1000 m=1 milli
en verder,eerder voor ohm en bytes,
1000 =1 k kilo
1000 k=1 M mega
1000 M=1 G giga
1000 G=1 T tera
Zo kan die wel weer
Anne
Hoe kom je bij 0,22k
Net zoiets wat veel gedaan wordt,uit gewoonte, 10000µF ,is gewoon 10mF
1000 f= 1 p femto
1000 p=1 n pico
1000 n=1 µ nano
1000 µ=1 m micro
1000 m=1 milli
en verder,eerder voor ohm en bytes,
1000 =1 k kilo
1000 k=1 M mega
1000 M=1 G giga
1000 G=1 T tera
Zo kan die wel weer
Anne
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Misschien kende je deze al maar als je dit even door leest dan weet je alles veel over het aansluiten van een LED ook het berekenen van de weerstand wordt je hier erg makkelijk gemaakt.
http://www.linetec.nl/electronics/leds/led_1.html
Ook het schema van wat ahbuis bedoeld staat daar in denk ik.
Volgens mij het linker schema.

Groetjes George
http://www.linetec.nl/electronics/leds/led_1.html
Ook het schema van wat ahbuis bedoeld staat daar in denk ik.
Volgens mij het linker schema.

Groetjes George
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Bijna ,eerder zoals hieronder,scheelt de helft vermogen in de R
Anne
Anne
- Bijlagen
-
- Capturer.JPG (16.27 KiB) 289 keer bekeken
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
@Kappa7
Dank je wel voor de info/site, gelijk als bladwijzer opgeslagen!
@Ah!buis,
Ga morgen even mijn schema aanpassen en zet hem daarna online!
Xander.
ps.
Weet niet als ik het hier kan vragen of even een andere topic moet openen!
Ik wil graag mijn platenspeler weer eens afstoffen en die er ook op aansluiten.
Uiteindelijk wil ik dus een platenspeler en een HTPC er op aansluiten.
Wat kan ik het beste doen om deze rechtstreeks op de 2A3 te zetten of een soort voorversterker te maken?
Dank je wel voor de info/site, gelijk als bladwijzer opgeslagen!
@Ah!buis,
Ga morgen even mijn schema aanpassen en zet hem daarna online!
Xander.
ps.
Weet niet als ik het hier kan vragen of even een andere topic moet openen!
Ik wil graag mijn platenspeler weer eens afstoffen en die er ook op aansluiten.
Uiteindelijk wil ik dus een platenspeler en een HTPC er op aansluiten.
Wat kan ik het beste doen om deze rechtstreeks op de 2A3 te zetten of een soort voorversterker te maken?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Wat is het voor een platenspeler?
Heeft deze een MD of een keramisch element?
Heeft deze een MD of een keramisch element?
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
oei....het is echt een bakbeestje, weet ik niet precies!
Moet ik thuis even nakijken, hij staat al 12 tot 15 jaar achter het schot
!
@Ah!buis
Hier is de aangepaste tek.
Moet ik thuis even nakijken, hij staat al 12 tot 15 jaar achter het schot
@Ah!buis
Hier is de aangepaste tek.
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
xander79 schreef:@Kappa7
Dank je wel voor de info/site, gelijk als bladwijzer opgeslagen!
@Ah!buis,
Ga morgen even mijn schema aanpassen en zet hem daarna online!
Xander.
ps.
Weet niet als ik het hier kan vragen of even een andere topic moet openen!
Ik wil graag mijn platenspeler weer eens afstoffen en die er ook op aansluiten.
Uiteindelijk wil ik dus een platenspeler en een HTPC er op aansluiten.
Wat kan ik het beste doen om deze rechtstreeks op de 2A3 te zetten of een soort voorversterker te maken?
Hoi Xander,
Je zult dan een extra Riaa versterker moeten plaatsen.
Het uitgang signaal van een Dt is niet hoog genoeg om direct in een versterker te stoppen.
Daarnaast moet er ook een correctie plaats vinden om de hoge en de lage tonen in de juiste verhouding te krijgen.
Hier voor is dan de RIAA correctie nodig en deze zit standaard in een goed ontworpen Phono versterker.
Op deze site staan een aantal voorbeelden van zelfbouw trapjes.
http://www.platenspeler.com/diy/nl_index.html#phonoamps
Groetjes George
Re: Indeling 2A3 buisversterker!
Heb gekeken en heb gelijk weer inspiratie voor een volgend project
!
Alleen blijkt nu mijn platenspeler overleden te zijn door verkeerd behandelen door verhuizing
!
Om een beeld te krijgen.......denk aan Ace Ventura
.
Nu zit ik met een probleem.....word het marktplaats of ook een DIY platenspeler...........!
Ik weet echt niet hoe moeilijk het is om er een zelf te maken en wat het mij ongeveer gaat kosten.
Dus eerst maar even kijken hoe of wat en dan maar weer verder beslissen wat ik ga doen!
Xander.
ps.
Hartelijk bedankt voor alle info!
Alleen blijkt nu mijn platenspeler overleden te zijn door verkeerd behandelen door verhuizing
Om een beeld te krijgen.......denk aan Ace Ventura
Nu zit ik met een probleem.....word het marktplaats of ook een DIY platenspeler...........!
Ik weet echt niet hoe moeilijk het is om er een zelf te maken en wat het mij ongeveer gaat kosten.
Dus eerst maar even kijken hoe of wat en dan maar weer verder beslissen wat ik ga doen!
Xander.
ps.
Hartelijk bedankt voor alle info!
