Meer dan 300V
'tJa dan moet het eerder een MPSA44 of een KPS44 danwel een KPS45 worden
De oplossing met een buisje meer is heel best maar,ruimte genoeg
Vandaar de transistor
Anne
Moderator: Beheerdersteam
I.i.g. zou het opdelen in hoofdstukjes/alinea's de leesbaarheid een stuk bevorderen.b_force schreef:Ik hoop dat ze je kunnen volgen Tom
Ja zeker maar hang die kathodevolger dan wel direct aan de anode van de voorgaande buis zodat ie flink adem heeft. Zoals je hem nu instelt gooi je veel goede kwaliteiten weg en is typisch een instelling waarom kathodevolgers berucht zijn om hun matige/stoffige klank.Ben het sowieso met Tom (en anderen) eens dat een buffer eigenlijk altijd een must is.
Tenzij de ingangsimpedantie meer dan 220k is.
Maar dat is zelden zo
Ook in gitaarbakken? Ik ken het alleen uit de hifi, scheelt weer een C..b_force schreef:DC gekoppeld bedoel je dan.
Die ken ik zeker wel, maar ik heb altijd begrijpen dat dit juist een trucje was voor gitaarbakken.
JUIST in gitaarbakken heb ik dan weer begrepenMiniwatt schreef:Ook in gitaarbakken? Ik ken het alleen uit de hifi, scheelt weer een C..b_force schreef:DC gekoppeld bedoel je dan.
Die ken ik zeker wel, maar ik heb altijd begrijpen dat dit juist een trucje was voor gitaarbakken.
Ja man, zaterdag zit ik er ook met mijn neus inb_force schreef:JUIST in gitaarbakken heb ik dan weer begrepenMiniwatt schreef:Ook in gitaarbakken? Ik ken het alleen uit de hifi, scheelt weer een C..b_force schreef:DC gekoppeld bedoel je dan.
Die ken ik zeker wel, maar ik heb altijd begrijpen dat dit juist een trucje was voor gitaarbakken.![]()
Om maar weer eens wat leesvoer te geven:
http://www.freewebs.com/valvewizard1/dccf.htm
(daar issie weer)
Wellicht daarom dat er ook zulke tegenstanders van zijn?@Pjotr
Het idee van een DC gekoppelde is toch dat hij juist minder adem heeft?
Bij deze schakeling treedt er namelijk typisch compressie op.
Nu zal dat in een hifi versterker wel niet zo merkbaar zijn als bij een gitaarversterker (na een aantal gain stages), maar toch wel wat nuance geven wellicht.

En dat is nu net het eerste wat er uit gaat.TheoK schreef:Zie ik daar VD-draad in jou behuizing?
Lekker stevig en goed in positie te brengen. Gebruik ik ook.
En natuurlijk massief koper. Zeer goeie geleiding.