project Stealth - mini sats & hidden sub (bijna klaar)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)

Bericht door Henkjan »

ik doe wel een separaat topic in luidspreker drivers openen voor een high end 10cm midwoofer...

ik denk namelijk dat ik gewoon eerst aan de slag ga met die FAST versie, en dan op m'n gemak die tweeter versie ga uitbroeden.

edit: link naar driver topic
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)

Bericht door wouter »

Henkjan schreef:
maar wat sjieker mag uiteraard ook, want ik ga niet een tweeter van €200 laten ondersteunen door een woofer van een tiende van dat bedrag, lijkt me geen goede balans in de uitgaven. Omdat ik nu iets wil neerzetten waar ik de komende vele jaren tevreden mee kan zijn, zijn de kosten vooralsnog secundair.[/list]
zelf om gevraagd:
Audience A3
Afbeeldingslechts 199,- per stuk :-$
Was volgens Amerikaanse fora echt heel erg mooi... :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)

Bericht door amanda »

wouter schreef:
zelf om gevraagd:
Audience A3
Afbeeldingslechts 199,- per stuk :-$
Was volgens Amerikaanse fora echt heel erg mooi... :lol:
Getest in K&T 2/2010
Nou niet echt het geld waard denk ik....
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)

Bericht door k.p. »

Leuk dipool dinkie! Lekker open aan de achterzijde. Met een beetje mazzel geeft dat perfect dipoolgedrag tot een stukje boven de 2,5kHz. Jammer van de prijs :(.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)

Bericht door Henkjan »

zoooo:
Stealth - kastje prototype FAST versie.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)

Bericht door Henkjan »

voor de demping t kastje van de Alpair heb ik eens in t assortiment van Eltim gegraven (ik had van Louis Timmer eens wat test stukjes gekregen van z'n andere spul toen ik wat Angel Hair bestelde; voor zo'n klein kastje precies genoeg O:) ):
Stealth - demping midkastje prototype FAST versie.jpg
Op de wanden zit Royale 700, een zware rubber mat met geribbeld oppervlak; en in plaats van t gebruikelijke vilt heb ik een laagje cloth mat gebruikt; en voor de volume demping van de hoorns uiteraard Twaron Angel Hair. Op de baflle inclusief de uitstaande delen van de zijwanden (op de foto nog niet te zien) heb ik Transitsound Ultra aangebracht.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)

Bericht door Ivo »

Er is iets mis... Ik zie een koffiekopje...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)

Bericht door hannesie »

Ivo schreef:
Er is iets mis... Ik zie een koffiekopje...
Let even op de tijd van de dag :D 10:30, dan ben toch nog niet aan de whisky :mrgreen:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)

Bericht door meiborg »

Naar aanleiding van de gebruikelijke setting op de klusfoto's van Henkjan zijn projecten is de onderliggende vraag, kan Henkjan wel klussen zonder bier? Als dit maar goed komt...

:twisted:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door wouter »

kwam dit tegen, moest hier ineens weer aan denken....

http://www.tetraspeakers.com/high_end_s ... s/105.aspx

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door Henkjan »

geinig. dit project staat ff stil, wachten op buitenklusweer, dan kan ik wat stereo gaan luisteren
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door Henkjan »

ff een zijsprong...
Bijlagen
ik denk dat dit met de juiste timing ook wel Stealth uitgevoerd kan worden...   zo rond pasen meer details...
ik denk dat dit met de juiste timing ook wel Stealth uitgevoerd kan worden... zo rond pasen meer details...
freq respons 1pi.png (2.56 KiB) 740 keer bekeken
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door wouter »

teaser?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door Henkjan »

zo, we zijn weer een stap verder (paar stappen eigenlijk)

Het prototype is gebouwd, en met de drivers er in heb ik een bezoek gebracht aan Speakerland om ze daar in de dode kamer op te meten. Op basis van die meting was ons Jeroen zo aardig om een filter te ontwerpen, en dat staat nu dus te spelen:
let niet op de brakke foon-pic
let niet op de brakke foon-pic
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36759
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door Pjotr »

:shock: Zow, wat dacht je? Ik moet die klosjes draad ergens eens gaan in stoppen. Mag je er wel een kast bij gaan bouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door Henkjan »

tja, ik had een 4.7mH nodig (imp comp) maar die had ik dus net niet liggen (een van de weinige waardes die ik mis) maar met 3 stuks andere achter elkaar kwam ik dicht bij genoeg :lol: het definitieve filter komt uiteraard wel in een kastje
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter

Bericht door dre »

het lijkt nu wel zo`n 3e wereld ketting! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Henkjan »

zo, maar eens het stof van dit topic afblazen.

ik heb dus de al die tijd in de kast liggende prototypes maar eens netjes afgemaakt, demping in woofercompartiment, neutriks, doek er om heen, voet gemaakt, filter met definitieve componenten gebakken en in een van een ander project bekend kastje gestopt:
stealth - kastje 1 bijna klaar.jpg
stealth - filter .jpg
stealth - filterkast achterkant .jpg
stealth - filterkast voorkant .jpg
2e voorstel filter Jeroen.png
de woofers met Limp opgemeten om de Fc te controleren (bijna identiek voor de 2 kastjes) en ook de 2 LC kringen in t laag filter heb ik opgemeten om te controleren of die wel op de goede frequentie werken, dit omdat bleek dat m.n. grote elko's flink kunnen afwijken qua waarde van wat er op gedrukt staat. vervolgens alleen nog ff een laatste meting met Arta om de correcties in de DSP te bepalen (de Alpair is nog ongecorrigeerd in t hoog en dus waarschijnlijk wat aan de schelle kant)....................

:boos: wtf: is dus een van die 2 Alpairs defect geraakt van t stilliggen. alleen nog een beetje hoog er in, onder de 2kHz niemand thuis. :boos: ook geen impedantiepiek bij de normale resonantie meer te zien :boos: en daar kom je dan achter als t doek er mooi omheen zit, met 100 nietjes aand e achterkant vastgezet :boos: 2 steps forward, one step back.....
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Chris_T »

Dat is zuur, hoe kan zoiets nu stuk gaan van op de plank liggen :think:
Heb je al geprobeerd om de spoel van de Alpair5 met een (shouder)klopje los te krijgen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Henkjan »

De spreekspoel zat idd vast. En.met wat kloppen op de werkbank kwam die wel weer los, maar helaas zat er een kraakje in bij t afspelen van een.sinus (met ruis niet hoorbaar). Klikoware dus....

Ik had gelukkig nog een reserve liggen, had een afgebroken lipje dus daar maar een.snoertje op gesoldeerd. Net ervan impefantie gemeten.en.dat ziet er normaal uit. Zo ff de akoestische response meten voor die de kast in gaat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door ds23man »

Heb je dat filter zelf gebakken of is Leo langs geweest? :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door wouter »

:rofl:

En ik blijf er bij, Alpair is mooi spul maar dermate kwetsbaar dat ik er niet eens aan begin.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Heb je dat filter zelf gebakken of is Leo langs geweest? :mrgreen:
helemaal zelf gedaan :relax: er was gelukkig ook nog leuk werk :bakkie:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Henkjan »

gisteren de reserve alpair er in gezet, opnieuw doek opgespannen en ze staan nu te spelen in de woonkamer.
nu nog wat correcties in de DSP zetten, m.n. het hoog heeft die wel nodig (t is nu wel erg fris, hoewel minder scherp dan ik verwachtte)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)

Bericht door Barry2001 »

Viel me bij m'n keukenproject ook op, waar jou Paasproject speakers (Markaudio CHR70) worden gebruikt. Eerste indruk was (te) veel en fel hoog nadat ze in elkaar zaten, maar dit trok vrij snel bij na inspelen. Misschien een bekend verschijnsel, heb niet veel ervaring met speakers bouwen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”