project Stealth - mini sats & hidden sub (bijna klaar)
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)
ik doe wel een separaat topic in luidspreker drivers openen voor een high end 10cm midwoofer...
ik denk namelijk dat ik gewoon eerst aan de slag ga met die FAST versie, en dan op m'n gemak die tweeter versie ga uitbroeden.
edit: link naar driver topic
ik denk namelijk dat ik gewoon eerst aan de slag ga met die FAST versie, en dan op m'n gemak die tweeter versie ga uitbroeden.
edit: link naar driver topic
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)
zelf om gevraagd:Henkjan schreef:maar wat sjieker mag uiteraard ook, want ik ga niet een tweeter van €200 laten ondersteunen door een woofer van een tiende van dat bedrag, lijkt me geen goede balans in de uitgaven. Omdat ik nu iets wil neerzetten waar ik de komende vele jaren tevreden mee kan zijn, zijn de kosten vooralsnog secundair.[/list]
Audience A3
slechts 199,- per stuk Was volgens Amerikaanse fora echt heel erg mooi...
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)
Getest in K&T 2/2010wouter schreef:zelf om gevraagd:
Audience A3
slechts 199,- per stuk
![]()
Was volgens Amerikaanse fora echt heel erg mooi...![]()
Nou niet echt het geld waard denk ik....
Re: project Stealth - mini sats (project fase: denkfase)
Leuk dipool dinkie! Lekker open aan de achterzijde. Met een beetje mazzel geeft dat perfect dipoolgedrag tot een stukje boven de 2,5kHz. Jammer van de prijs
.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)
voor de demping t kastje van de Alpair heb ik eens in t assortiment van Eltim gegraven (ik had van Louis Timmer eens wat test stukjes gekregen van z'n andere spul toen ik wat Angel Hair bestelde; voor zo'n klein kastje precies genoeg
):Op de wanden zit Royale 700, een zware rubber mat met geribbeld oppervlak; en in plaats van t gebruikelijke vilt heb ik een laagje cloth mat gebruikt; en voor de volume demping van de hoorns uiteraard Twaron Angel Hair. Op de baflle inclusief de uitstaande delen van de zijwanden (op de foto nog niet te zien) heb ik Transitsound Ultra aangebracht.
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)
Er is iets mis... Ik zie een koffiekopje...
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)
Let even op de tijd van de dagIvo schreef:Er is iets mis... Ik zie een koffiekopje...
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenteren)
Naar aanleiding van de gebruikelijke setting op de klusfoto's van Henkjan zijn projecten is de onderliggende vraag, kan Henkjan wel klussen zonder bier? Als dit maar goed komt...

-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
kwam dit tegen, moest hier ineens weer aan denken....
http://www.tetraspeakers.com/high_end_s ... s/105.aspx

http://www.tetraspeakers.com/high_end_s ... s/105.aspx

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
geinig. dit project staat ff stil, wachten op buitenklusweer, dan kan ik wat stereo gaan luisteren
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
ff een zijsprong...
- Bijlagen
-
- ik denk dat dit met de juiste timing ook wel Stealth uitgevoerd kan worden... zo rond pasen meer details...
- freq respons 1pi.png (2.56 KiB) 731 keer bekeken
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
zo, we zijn weer een stap verder (paar stappen eigenlijk)
Het prototype is gebouwd, en met de drivers er in heb ik een bezoek gebracht aan Speakerland om ze daar in de dode kamer op te meten. Op basis van die meting was ons Jeroen zo aardig om een filter te ontwerpen, en dat staat nu dus te spelen:
Het prototype is gebouwd, en met de drivers er in heb ik een bezoek gebracht aan Speakerland om ze daar in de dode kamer op te meten. Op basis van die meting was ons Jeroen zo aardig om een filter te ontwerpen, en dat staat nu dus te spelen:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
tja, ik had een 4.7mH nodig (imp comp) maar die had ik dus net niet liggen (een van de weinige waardes die ik mis) maar met 3 stuks andere achter elkaar kwam ik dicht bij genoeg
het definitieve filter komt uiteraard wel in een kastje
Re: project Stealth - mini sats (project fase: experimenter
het lijkt nu wel zo`n 3e wereld ketting! 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
zo, maar eens het stof van dit topic afblazen.
ik heb dus de al die tijd in de kast liggende prototypes maar eens netjes afgemaakt, demping in woofercompartiment, neutriks, doek er om heen, voet gemaakt, filter met definitieve componenten gebakken en in een van een ander project bekend kastje gestopt:de woofers met Limp opgemeten om de Fc te controleren (bijna identiek voor de 2 kastjes) en ook de 2 LC kringen in t laag filter heb ik opgemeten om te controleren of die wel op de goede frequentie werken, dit omdat bleek dat m.n. grote elko's flink kunnen afwijken qua waarde van wat er op gedrukt staat. vervolgens alleen nog ff een laatste meting met Arta om de correcties in de DSP te bepalen (de Alpair is nog ongecorrigeerd in t hoog en dus waarschijnlijk wat aan de schelle kant)....................
wtf: is dus een van die 2 Alpairs defect geraakt van t stilliggen. alleen nog een beetje hoog er in, onder de 2kHz niemand thuis.
ook geen impedantiepiek bij de normale resonantie meer te zien
en daar kom je dan achter als t doek er mooi omheen zit, met 100 nietjes aand e achterkant vastgezet
2 steps forward, one step back.....
ik heb dus de al die tijd in de kast liggende prototypes maar eens netjes afgemaakt, demping in woofercompartiment, neutriks, doek er om heen, voet gemaakt, filter met definitieve componenten gebakken en in een van een ander project bekend kastje gestopt:de woofers met Limp opgemeten om de Fc te controleren (bijna identiek voor de 2 kastjes) en ook de 2 LC kringen in t laag filter heb ik opgemeten om te controleren of die wel op de goede frequentie werken, dit omdat bleek dat m.n. grote elko's flink kunnen afwijken qua waarde van wat er op gedrukt staat. vervolgens alleen nog ff een laatste meting met Arta om de correcties in de DSP te bepalen (de Alpair is nog ongecorrigeerd in t hoog en dus waarschijnlijk wat aan de schelle kant)....................
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
Dat is zuur, hoe kan zoiets nu stuk gaan van op de plank liggen 
Heb je al geprobeerd om de spoel van de Alpair5 met een (shouder)klopje los te krijgen?
Heb je al geprobeerd om de spoel van de Alpair5 met een (shouder)klopje los te krijgen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
De spreekspoel zat idd vast. En.met wat kloppen op de werkbank kwam die wel weer los, maar helaas zat er een kraakje in bij t afspelen van een.sinus (met ruis niet hoorbaar). Klikoware dus....
Ik had gelukkig nog een reserve liggen, had een afgebroken lipje dus daar maar een.snoertje op gesoldeerd. Net ervan impefantie gemeten.en.dat ziet er normaal uit. Zo ff de akoestische response meten voor die de kast in gaat
Ik had gelukkig nog een reserve liggen, had een afgebroken lipje dus daar maar een.snoertje op gesoldeerd. Net ervan impefantie gemeten.en.dat ziet er normaal uit. Zo ff de akoestische response meten voor die de kast in gaat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
Heb je dat filter zelf gebakken of is Leo langs geweest? 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
En ik blijf er bij, Alpair is mooi spul maar dermate kwetsbaar dat ik er niet eens aan begin.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
helemaal zelf gedaands23man schreef:Heb je dat filter zelf gebakken of is Leo langs geweest?![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
gisteren de reserve alpair er in gezet, opnieuw doek opgespannen en ze staan nu te spelen in de woonkamer.
nu nog wat correcties in de DSP zetten, m.n. het hoog heeft die wel nodig (t is nu wel erg fris, hoewel minder scherp dan ik verwachtte)
nu nog wat correcties in de DSP zetten, m.n. het hoog heeft die wel nodig (t is nu wel erg fris, hoewel minder scherp dan ik verwachtte)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: project Stealth - mini sats (project fase: bijna klaar)
Viel me bij m'n keukenproject ook op, waar jou Paasproject speakers (Markaudio CHR70) worden gebruikt. Eerste indruk was (te) veel en fel hoog nadat ze in elkaar zaten, maar dit trok vrij snel bij na inspelen. Misschien een bekend verschijnsel, heb niet veel ervaring met speakers bouwen.
