Hmm, heb nu de gegevens van Wouter genomen als uitgangspunt:
lijn = 2,4 meter
start opp. = 150 cm2
open eind = 50 cm2
driver op 1/3 afstand van begin
Probleem is, het start oppervlak is te klein om de driver in de line te krijgen. De woofer heeft een gat nodig van diameter 19cm en is 11,6 cm diep, gaat nog de dikte van het mdf vanaf, laten we zeggen 22 mm = 9,4 cm diep. Op 1/3e in de lijn is deze al niet diep genoeg meer om de magneet in kwijt te kunnen, ook is de baffle dan te smal om de woofer in te plaatsen. Iemand suggesties?
Mvg Reinder
P.S. Zit er aan te denken de breedte dan op 20 cm te houden, wordt dan aan begin 7,5 cm diep en bij de opening 2,5 cm. verschil is 5 cm, dit gedeeld door 3 houdt in dat op het punt van de woofer de diepte 7,5 cm - 1,7 cm = 5,8 cm is. Ik houdt dan 3,6 cm woofer over wat nog kwijt moet ergens. Kan ik dit uitfrezen in het schot er achter en erin laten steken als ik maar zorg dat hij daar geen lucht lekt?
Even een schets bijgevoegd ter illustratie, de woofer raakt het paneel erachter. Voor de rest expres in drie vouwen getekend om ruimte over te laten voor de plaatversterker, kan natuurlijk ook in vier maal voor een compacter eindresultaat als ik gewoon nog een klein stukje er aan plak aan een kant om de plaatversterker in kwijt te kunnen. Dit is mooi langs de muur te leggen onder de tv straks, twijfel nog tussen vier maal vouwen en drie maal ook omdat het dan moeilijk wordt de woofer de goede kant op te plaatsen.
P.S. 2 (ik blijf die posts maar wijzigen, vragen blijven opborrelen)
Afgaand op wat er boven gezegd is, dat het niet zo heel nauw steekt met het tapse verloop: kan ik het laatste stuk van de lijn, zeg maar voor de laatste vouw gelijk houden van oppervlak zodat niet mijn hele speaker taps is? Dan laat ik het laatste stukje tot aan de poort weer taps toelopen tot de gewenste oppervlakte van 50 cm2. Een beetje sjoemelen om de uitwendige vorm rechthoekig te houden zeg maar