Vermoedelijk langlopend project E1148 pre
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Gisteren de printjes van Nils ontvangen, Nils bedankt!!
Meteen de componentjes er op en uittesten...
Alles werkt naar behoren gelukkig, dus inbouwen in de voedingkast en het kleine printje in de versterker zelf.
De voeding is toch een behoorlijk vol bakje geworden zo..
De versterker zelf trouwens ook best wel..
Nu alles werkt nog even de kabeltjes mooi bundelen en de elco in de voeding vastzetten.. En dan voorzichtig de buisjes er in.... kijken of het ook echt werkt..
Kees
Meteen de componentjes er op en uittesten...
Alles werkt naar behoren gelukkig, dus inbouwen in de voedingkast en het kleine printje in de versterker zelf.
De voeding is toch een behoorlijk vol bakje geworden zo..
De versterker zelf trouwens ook best wel..
Nu alles werkt nog even de kabeltjes mooi bundelen en de elco in de voeding vastzetten.. En dan voorzichtig de buisjes er in.... kijken of het ook echt werkt..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Zo, de spanningen gemeten, allemaal goed en de buisjes laten proefdraaien op een losse voeding, ook prima.. 200mA gloeistroom per buisje.
Dus de boel aan elkaar geknoopt:..... Spanningen gemeten: OK
Buisjes er in: .....niks!
De 2 Watt 47 Ohm weerstand achter de gelijkrichterbuis uitgefikt. En de gloeistroomvoeding geeft ook niets meer
Vreemd: ingangspanning van de gloeistroomvoeding keurig 8,3V uitgang afgeregeld op 5,5V, met de buisjes er in 0V... Buisje er uit... uitgang 6,2V niet te regelen.... 0,4A moet die regulator toch wel aankunnen zou je zeggen...
Hoogspanning: buisjes staan volgens grafiek ingesteld op 8mA, twee buisjes dus 16mA.. het vermogen in de weerstand zou dan toch ruim voldoende moeten zijn... Ook in de PSU-designer kom je nog niet op 0,2Watt gemiddeld...
Even op onderzoek uit... misschien een rottig buisje..
Toch een vermoedelijk lang lopend project..
Kees
Dus de boel aan elkaar geknoopt:..... Spanningen gemeten: OK
Buisjes er in: .....niks!
De 2 Watt 47 Ohm weerstand achter de gelijkrichterbuis uitgefikt. En de gloeistroomvoeding geeft ook niets meer
Vreemd: ingangspanning van de gloeistroomvoeding keurig 8,3V uitgang afgeregeld op 5,5V, met de buisjes er in 0V... Buisje er uit... uitgang 6,2V niet te regelen.... 0,4A moet die regulator toch wel aankunnen zou je zeggen...
Hoogspanning: buisjes staan volgens grafiek ingesteld op 8mA, twee buisjes dus 16mA.. het vermogen in de weerstand zou dan toch ruim voldoende moeten zijn... Ook in de PSU-designer kom je nog niet op 0,2Watt gemiddeld...
Even op onderzoek uit... misschien een rottig buisje..
Toch een vermoedelijk lang lopend project..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hij staat ondertussen al een paar uurtjes een koptelefoontje aan te sturen zonder problemen met als bronnetje een iPod.
Klinkt best zo..
Fototjes:
Klinkt best zo..
Fototjes:
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 17 jan 2009, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
nou nou... een katje zou van minder gaan spinnen...
maareuh
[zeur-modus]
Die wit/grijze kabeldoorvoer komt toch niet uit de Gamma oid? Want daar lijkt die wel erg hard op... dat is toch niets permanents hé?
Volgens mij ga je daar nog een mooi audiofiel houten doorvoer/klemmetje voor maken... heb je vast nog wel een ideetje voor in je mouw zitten
[/zeur-modus]
maareuh
[zeur-modus]
Die wit/grijze kabeldoorvoer komt toch niet uit de Gamma oid? Want daar lijkt die wel erg hard op... dat is toch niets permanents hé?
Volgens mij ga je daar nog een mooi audiofiel houten doorvoer/klemmetje voor maken... heb je vast nog wel een ideetje voor in je mouw zitten
[/zeur-modus]
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Was dat begrip al niet voorbehouden aan Chinezen?Nils_vn schreef:Iets "Kees-en" wordt stilaan een begrip hierzo.
Maar inderdaad, wederom een bijzonder fraai apparaat. Jammer dat Kees er een beetje mee uitgekeest is. Van de andere kant: een unieke kans voor wie er ook een wilt.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
schaam me gewoon...zie het draadje nu pas
wat doe ik mezelf weer tekort!
het ziet er weer fantastisch uit!! Mooi die blauwe verlichting...daar wordt ik helemaal warm van
Het zal wel weer minstens net zo goed klinken als dat het eruit ziet!!
Hebben de buisjes geen last van instraling van HF zoals telefoontjes ed? Groetjes uit het koude NL!
het ziet er weer fantastisch uit!! Mooi die blauwe verlichting...daar wordt ik helemaal warm van
Hebben de buisjes geen last van instraling van HF zoals telefoontjes ed? Groetjes uit het koude NL!
