Vermoedelijk langlopend project E1148 pre

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Gisteren de printjes van Nils ontvangen, Nils bedankt!!
Meteen de componentjes er op en uittesten...
Alles werkt naar behoren gelukkig, dus inbouwen in de voedingkast en het kleine printje in de versterker zelf.
De voeding is toch een behoorlijk vol bakje geworden zo..
De versterker zelf trouwens ook best wel..
Nu alles werkt nog even de kabeltjes mooi bundelen en de elco in de voeding vastzetten.. En dan voorzichtig de buisjes er in.... kijken of het ook echt werkt..

Kees
Bijlagen
Versterker.JPG
voeding.JPG
printjes.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

eeeeuuuhhh, hum, op de middelste foto zie ik een scheef zittende elco...
dat geeft vast een kronkel in de weergave.... :twisted:
:lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat is waarschijnlijk zo bedoelt Sietse, om de fase draaing veroorzaakt door die elko weer terug te draaien :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
eeeeuuuhhh, hum, op de middelste foto zie ik een scheef zittende elco...
dat geeft vast een
ik schreef nog wel:
audiomanics schreef:
Nu alles werkt nog even de kabeltjes mooi bundelen en de elco in de voeding vastzetten..
Maar hij zit nu ondertussen wel recht en vast..
Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

ok, ok, de jurie zal z'n oordeel herzien.. 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De voeding geheel klaar, met RVS roostertje aan de bovenkant en een naamplaat op de voorzijde..

Kees
Bijlagen
Voeding1.JPG
Voeding2.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mooi geworden. =D> =D>
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zo, de spanningen gemeten, allemaal goed en de buisjes laten proefdraaien op een losse voeding, ook prima.. 200mA gloeistroom per buisje.
Dus de boel aan elkaar geknoopt:..... Spanningen gemeten: OK
Buisjes er in: .....niks!
De 2 Watt 47 Ohm weerstand achter de gelijkrichterbuis uitgefikt. En de gloeistroomvoeding geeft ook niets meer :?
Vreemd: ingangspanning van de gloeistroomvoeding keurig 8,3V uitgang afgeregeld op 5,5V, met de buisjes er in 0V... Buisje er uit... uitgang 6,2V niet te regelen.... 0,4A moet die regulator toch wel aankunnen zou je zeggen...
Hoogspanning: buisjes staan volgens grafiek ingesteld op 8mA, twee buisjes dus 16mA.. het vermogen in de weerstand zou dan toch ruim voldoende moeten zijn... Ook in de PSU-designer kom je nog niet op 0,2Watt gemiddeld...

Even op onderzoek uit... misschien een rottig buisje..

Toch een vermoedelijk lang lopend project..

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Oorzaak van de gloeispanning: een maandagochtend product van de LM317T.. Vervangen en daarna niet meer op foutjes kunnen betrappen..
Nu de hoogspanning nog... eerst maar even een zwaardere draadgewonden weerstand zoeken...

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hij staat ondertussen al een paar uurtjes een koptelefoontje aan te sturen zonder problemen met als bronnetje een iPod.
Klinkt best zo..
Fototjes:
Bijlagen
Achter het venstertje gloeit een buisje..
Achter het venstertje gloeit een buisje..
En zo moet hij er uit gaan zien...
En zo moet hij er uit gaan zien...
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 17 jan 2009, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Complimentjes uit Dokkum.. =D> =D> =D>
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

nou nou... een katje zou van minder gaan spinnen...

maareuh

[zeur-modus]

Die wit/grijze kabeldoorvoer komt toch niet uit de Gamma oid? Want daar lijkt die wel erg hard op... dat is toch niets permanents hé?

Volgens mij ga je daar nog een mooi audiofiel houten doorvoer/klemmetje voor maken... heb je vast nog wel een ideetje voor in je mouw zitten ;)

[/zeur-modus]
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

@ Nils:
Nee, die grijze kunststof wartels blijven.. Ik heb al eens vrij nare ervaringen gehad met die metalen dingen.. Er loopt wel hoogspanning door dat touwtje, en het kastje zelf is ook van metaal.

Nog een fototje voor de buisjes liefhebbers:
Een leuk, goed klinkend setje zo bij elkaar:

Kees
Bijlagen
setje.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
Nog een fototje voor de buisjes liefhebbers:
Een leuk, goed klinkend setje zo bij elkaar:
ik ben nie zo zot van buiskes, maar hier worde kik toch effekes stil van zie.

Knap bedacht en mooi uitgevoerd Kees! =D>
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Dat is weer erg mooi geworden!

Iets "Kees-en" wordt stilaan een begrip hierzo.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Nils_vn schreef:
Iets "Kees-en" wordt stilaan een begrip hierzo.
Was dat begrip al niet voorbehouden aan Chinezen?

Maar inderdaad, wederom een bijzonder fraai apparaat. Jammer dat Kees er een beetje mee uitgekeest is. Van de andere kant: een unieke kans voor wie er ook een wilt.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

was van plan naar transistors over te schakelen maar ga toch nog eens naar mijn buisjes luisteren
na zoiets.......tja daar word je wel stil van
mvg
audioot :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

.tja daar word je wel stil van
Moet ook als je van muziek zit te genieten.. 8) met zo'n uitzicht zonder beach.. :D
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Bericht door MxTheo »

Heel erg mooi, past helemaal bij de eindversterker.
(Alleen een beetje jammer dat hij bovenop een ( soundprocessor??? ) staat.)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

MxTheo schreef:
( soundprocessor??? )
Bijna! Een stevig gemod scheidingsfilter.. Noodzakelijk bij mijn hoornsystem (niet op de foto, maar links naast die eindversterker staat een 2x700W UcD voor de basjes)

Kees
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

schaam me gewoon...zie het draadje nu pas :oops: wat doe ik mezelf weer tekort!
het ziet er weer fantastisch uit!! Mooi die blauwe verlichting...daar wordt ik helemaal warm van :wink: Het zal wel weer minstens net zo goed klinken als dat het eruit ziet!!
Hebben de buisjes geen last van instraling van HF zoals telefoontjes ed? Groetjes uit het koude NL!
Plaats reactie