Hmmm....... Ik dacht het al een aantal keren te horen, maar ben toch echt tot de conclusie gekomen dat een van mijn tweeters niet naar behoren werkt.
De tweeter van mijn linker speaker lijkt te resoneren. Alsof er iets in de tweeter trilt. De tweeter aandrukken helpt niet. Het is ook niet constant, maar bij bepaalde frequenties.
Om er zeker van te zijn dat de tweeter niet goed is, en niet wat anders heb ik de volgende dingen geprobeerd:
1. De interconnent links rechts omgewisseld.
2. Andere uitgang van mijn speler geprobeerd met een andere interconnect.
3.Andere ingang op mijn versterker aangesloten.
4. Links recht van de speakerkabels omgewisseld
5 linker en rechter filter omgewisseld.
Het probleem blijft zich voordoen.
Nu is het zo dat ik de speakers aan het begin van dit project heb gekocht, enkele maanden geleden, maar ze pas net heb aangesloten. Wat denken jullie, zou ik nog in aanmerking komen voor garantie? Ik heb de drivers gekocht bij Remo.
Groeten,
Chris