De IenieMienie-monitor!
De term monitor is wat verkeerd gebruikt, ik geef het alvast maar aan, maar het gaat dus om een redelijk kleine luidspreker (max. 4 liter inhoud) die ook nog eens een keer niet ideaal geplaatst gaat worden. Maar daarover later meer.
Er is al wel het een en ander duidelijk, maar ook veel nog niet. Units liggen hier al te wachten, een eerste opzet van het filter is door een zeer behulpzame forumgenoot (nogmaals bedankt, Geenius) ook al virtueel uitgerekend. Een goed basis voor het verder uitdenken hoe het gaat worden is dus al gelegd.
Mid/Bass: Seas CA12RCY (H1152)
Hoog: ScanSpeak 2905/9500
Filter zoals dat is voorgerekend zie je onderaan de pagina.
Nou, aan de slag zullen jullie denken, maar zo makkelijk gaat dat niet. Ik ben iemand die eerst honderd dagen gaat denken en piekeren en het dan uiteindelijk gaat maken (en dan wel in 4 dagen klaar wil zijn
Er zitten nog wat haken en ogen aan het uiterlijk en daar wil ik graag jullie mening over weten. Ik heb het al gehad over een minder ideale plaatsing en daarmee bedoel ik dat de speakers niet op een stand komen te staan, maar op een dressoir (glazen plaat) en dan ook nog eens vrijwel tegen de muur.
Qua uiterlijk zit ik te denken aan een mix van de MS Micro (II/2006, links te zien) en een SF Concertino (voor de kijkers rechts).

Afmetingen ca h25xb16xd20cm, gebogen vorm van de kast. Wil de kast met nepleer omspannen (horizontaal); en dan boven- en onderkant afwerken met een plankje beuken-/kersenhout. Gezien de plaatsing zal de reflexpoot/-gleuf aan de voorzijde moeten komen.
Ben druk bezig geweest om een 3d-tekening te maken, maar dat is toch iets dat ik niet in mijn vingers heb. Foto’s bewerken geen probleem, maar zelf tekenen is toch andere cake.
Dit zijn in ieder geval de kleuren van het kunstleder dat al wel is aangeschaft, maar nog in België op een gunstige wind ligt te wachten

Waar zit ik nog mee: hoe ga ik de reflexpoort oplossen bijvoorbeeld. Een ‘spleetje’ zoals bij de ms-micro is denk ik het mooiste, maar is denk ik lastig op te lossen met de nepleder afwerking, hoe krijg je dat fraai zonder al te veel plooien... De Concertino-oplossing met een off-center tweeter vind ik optisch wat minder ogen...
Ik zal af en toe wat in de groep gaan gooien en ook een keer een tekening laten zien als ik heb uitgevogeld hoe ik dat een beetje redelijk voor elkaar kan krijgen (ik wil boven- en onderkant wat uit laten steken buiten de rest van de kast en dat krijg ik niet voor elkaar in Sketchup, Maya, Blender of wat voor programma ik ook heb uitgeprobeerd