Er zijn 18 resultaten gevonden
- di 10 mar 2026, 14:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 343
Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Dank je Barry, ik ga een update maken en hoop dat ik alles begrijp. "Voor een goede soldeerverbinding pad bij pin through altijd minimaal 0.6mm groter maken dan het gat. Als je in het nauw komt met de padjes ernaast zou je ze ovaal kunnen maken, wordt ook wel gedaan." ja deze xlr pinnetjes...
- zo 08 mar 2026, 17:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 343
Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
"Ik zie geen soldeereilandjes bij 1,2,3. Gebruik min. 1mm banen." Ja dit is een van de zorgen, maar ik importeerde de exacte Neutrik xlr en ik zie toch echt wel randjes om het gat en bij 'Hole property' staat plated: yes. Zie de screenshot. Ik denk dat het bij jou wit is omdat je ze zelf h...
- zo 08 mar 2026, 16:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 343
Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Wat is de spoor breedte die je wil gaan gebruiken? 0.4mm "Verder kan ik zo niet zien wat de voor of achterzijde is" Ah ja sorry, alles is voor behalve de diep blauwe lijnen. "Als je sporen aan de voorzijde zitten dan komt daar ook je connector met de SMD aansluiting, was dat ook je be...
- za 07 mar 2026, 2:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 343
PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Ik heb het eerder gevraagd, kreeg toen geen antwoord. Nu ben ik iets verder hoop dat iemand met verstand van PCB en/of EasyEDA even wil kijken. de xlr 2 en 3 routes zijn op de tiende milimeter even lang voor links en rechts. Vandaar beetje wat extra bochten. 51,* mm. 0,4mm traces. Ben vooral nieuwsg...
- za 03 mei 2025, 22:32
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: huur hifi set om 20x20meter ruimte te vullen
- Reacties: 10
- Weergaves: 390
Re: huur hifi set om 20x20meter ruimte te vullen
Dank je Walt, dat ziet eruit als een goeie en betaalbare tip! Ga ze bellen maandag.
RonnyB 10k? Euh okay
RonnyB 10k? Euh okay
- za 03 mei 2025, 15:30
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: huur hifi set om 20x20meter ruimte te vullen
- Reacties: 10
- Weergaves: 390
huur hifi set om 20x20meter ruimte te vullen
Ik ga 8 juni trouwen en de locatie heeft aan alles gedacht alleen hangen er speakers in de ruimte (waar we de dag eindigen met een dj) die er nogal treurig uitzien. Ik wil graag een set huren. Ik werk vaak als event fotograaf en maak zelden goed geluid mee dus vraag het hier in plaats van standaard ...
- vr 21 jun 2024, 16:58
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Maar okay, ik laat de crossover voorlopig lekker zitten en maak eerst een sub voor eronder.
En ja purify amp boards zat ik ook naar te kijken maar die zijn echt duur. Ik maak eerst dit af, kan het altijd nog vervangen. Maar als ik wat mis weet ik dat het eventueel daaraan kan liggen.
En ja purify amp boards zat ik ook naar te kijken maar die zijn echt duur. Ik maak eerst dit af, kan het altijd nog vervangen. Maar als ik wat mis weet ik dat het eventueel daaraan kan liggen.
- vr 21 jun 2024, 16:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
ja ik kan tellenLeeuwarden schreef: ↑vr 21 jun 2024, 15:46Uhh die ML is een twee weg speaker. Dan heb je twee van deze nodig toch… https://www.xkitz.com/collections/activ ... d-xover-2b
- vr 21 jun 2024, 15:43
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Kweenie, OB mid i.c.m. kastlaag blijft een moeizaam huwelijk. Zou ik eerder denken aan een OB laag tot ca 70 - 80 Hz er onder en een losse sub voor het onderste octaaf. ja dit was ik dus van plan voordat ik hem hoorde, en hij klinkt echt al heel goed, daarom minder haast en wilde ik het stap voor s...
- vr 21 jun 2024, 15:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Met hypex modules ga je een stuk resolutie en karakter van deze luidsprekers inleveren, ze zullen hun fraaie vloeiende karakter verliezen. Ik zou er voor kiezen om de huidige filter indien nodig van onderhoud te voorzien en ze mooi origineel houden. een hypex versterker, 4 x UcD700LZ, geen dps plaa...
- vr 21 jun 2024, 3:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
- do 20 jun 2024, 22:43
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
"Als je dit tot een goed einde zou weten te brengen heb je zelf kennis genoeg in huis en stel je hier de vraag niet." dat is wel echt het idee van het hele forum onderuithalen, maar goed.. en ja ik wil het toch graag proberen. ik hoef dit niet perse zelf te doen, als iemand in de buurt van...
- do 20 jun 2024, 20:54
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 962
Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik heb een paar Martin Logan Aerius speakers gekocht en ze zijn geweldig. Alleen was ik al een 4 kanaals Hypes systeem aan het bouwen en wilde ik actieve crossovers gebruiken. Dus leek me een goed idee de crossover uit de speakers te halen. Alleen ziet het er niet 100% logisch uit. Het paneel maakt ...
- wo 01 nov 2023, 20:57
- Forum: Kabels
- Onderwerp: Weet iemand een goede elektricien in Rotterdam die aarde kan controleren en maken.
- Reacties: 29
- Weergaves: 1041
Weet iemand een goede elektricien in Rotterdam die aarde kan controleren en maken.
Ik doe graag alles zelf, maar als het om stopcontacten gaat huur ik liever iemand in. Het stopcontact bij mijn systeem heeft sowieso geen aarde dus dat wil ik laten aanleggen. Maar ook laten controleren of de aarde überhaupt goed is aan gelegd in ons huis. Iemand tips?! Op zich zou elke elektricien ...
- di 12 sep 2023, 21:53
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 541
Re: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
Ah dat is wel een erg mooi en uitgebreid antwoord!! Ik ga ermee aan de slag. Zal sowieso van me laten horen als het een en ander verder gevorderd is. Dit is super!
- zo 10 sep 2023, 21:17
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 541
Re: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
Maarre, als je de kennis hebt om een 6 kanaals versterker te ontwerpen en te realiseren, hoef je aan ons te niet te vragen hoe je een simpel a-b schakelaartje opzet. of word er hier een lading alie-express spul aan elkaar gekleid ? Dank je voor de tips! En nee ik heb niet alle kennis kant en klaar,...
- za 09 sep 2023, 20:16
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 541
Re: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
ah okay! relais it is. Had al een beetje rondgekeken en moet dus inderdaad een 12volt transformator of iets extra in de kast dan voor die relais, dat is geen probleem. Zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/1005005242792679.html of beter 6 losse 4 kanaals? En heeft iemand een voorbeeld van e...
- do 07 sep 2023, 20:01
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 541
Tuimelschakelaar of iets anders voor A/B in 6 kanaals versterker
Ik ben bezig met een 6 kanaal versterker en 6 kanaal actieve crossover te ontwerpen en kom niet uit iets relatief simpels. Ik wil allebei 2 x 6 kanalen geven en kunnen kiezen tussen A en B. (Wat de optie van drie bronnen geeft). Ik krijg het niet gegoogled. Bestaan er 36 pins toggle switches/tuimels...
