We hebben hier wat mensen te logeren op het moment dus gaat het even duren maar ik ga er zeker naar kijken!
Er zijn 31 resultaten gevonden
- do 27 feb 2025, 21:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: el34 printje met een brom
- Reacties: 9
- Weergaves: 356
Re: el34 printje met een brom
Dank voor de reacties!
We hebben hier wat mensen te logeren op het moment dus gaat het even duren maar ik ga er zeker naar kijken!
We hebben hier wat mensen te logeren op het moment dus gaat het even duren maar ik ga er zeker naar kijken!
- ma 24 feb 2025, 17:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: el34 printje met een brom
- Reacties: 9
- Weergaves: 356
Re: el34 printje met een brom
Hallo Douwe,
Bedoel je dan dat de gelijkrichting niet goed genoeg is of meer dat er een choke bij moet?
Bedoel je dan dat de gelijkrichting niet goed genoeg is of meer dat er een choke bij moet?
- ma 24 feb 2025, 13:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: el34 printje met een brom
- Reacties: 9
- Weergaves: 356
Re: el34 printje met een brom
Ik heb het buisje er uit gehaald maar de brom blijft
- ma 24 feb 2025, 12:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: el34 printje met een brom
- Reacties: 9
- Weergaves: 356
el34 printje met een brom
Een poosje geleden had ik zin om wat te spelen en heb ik een printje en wat trafo's gekocht om een klein versterkertje te maken Toen het klaar was speelde het maar wel met een brom Ik ben toen wel wat bezig geweest om dit er uit te krijgen maar ik kom er niet uit :( Het geluid is niet afhankelijk va...
- ma 25 sep 2023, 16:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
Ik heb hem in een kast gestopt! Wat aluminium laten knippen en zetten en toen belachelijk lang bezig geweest om er wat moois van te maken Ik had nog een stuk eiken over van een dorpel die ik ooit eens in mijn huis gemaakt heb en het leek me wel leuk om hier wat van te gebruiken Uiteindelijk wel heel...
- di 30 mei 2023, 23:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
toen ik hem de eerste keer hoorde kreeg ik zin om hem uit elkaar te slopen maar hij staat nu al een behoorlijke tijd te spelen en ik heb eigenlijk totaal niet meer de behoefte om wat anders neer te zetten
Ik denk dat ik hem toch maar van mijn plank af haal en in een mooi kastje ga bouwen
Ik denk dat ik hem toch maar van mijn plank af haal en in een mooi kastje ga bouwen
- di 30 mei 2023, 22:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ik moet zeggen dat sate' stokjes een uitstekende manier is om een printplaat op een plank te monteren!!!

- di 30 mei 2023, 22:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Mijn plank heeft al diverse gedaantes gehad, nu ziet hij er zo uit
Zit er nu naar te luisteren
Zit er nu naar te luisteren
- za 20 mei 2023, 13:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
Nog eens zitten luisteren en vergelijken en mijn el84 is klinkt veel beter Ik heb ook het internet afgezocht voor meer info maar ik ben weinig bruikbaars tegen gekomen uiteindelijk denk ik dat het het beste is om het printje te laten voor wat het is en de onderdelen te gebruiken om een compleet nieu...
- vr 19 mei 2023, 16:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
:lol: Is er iemand hier op dit forum met meer verstand van zaken (en dat is al heel snel :lol: ) die binnen een redelijke afstand van sassenheim eens wat metingen aan deze versterker wil doen? Verder dan mijn gehoor en een multimeter kom ik niet! Het zal zeker een leerzame ervaring voor mij zijn en ...
- vr 19 mei 2023, 15:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
Vanochtend om een uur of 11 de boel aangesloten en eigenlijk de hele dag laten spelen Om 3uur ben ik er eens voor gaan zitten om eens goed te luisteren Er zit een brom in die weg moet, als er muziek speelt hoor je het niet maar tussen de nummers stoort het wel Verder klinkt de versterker over het al...
- do 18 mei 2023, 21:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
Vandaag de boel in elkaar gezet en ik moet zeggen dat het de lelijkste versterker geworden is die ik ooit heb gezien!!! :lol: :lol: :lol: Voordeel is wel dat hij speelt :) Er zit een kleine brom in maar als ik kijk hoe de bedrading nu loopt heb ik goede hoop dat dit nog wel wat beter kan worden Hoe ...
- di 16 mei 2023, 21:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
Re: 300B van ali
Dank voor de reacties, ik lees ze alleen wat aan de late kant Ik heb gisteren het printje gesoldeerd :shock: :shock: :shock: Nu ik zover ben denk ik dat ik dat ik hem eerst ga afbouwen met de print en als het dan niks blijkt te zijn sloop ik hem er uit en ga ik op zoek naar een alternatief 1.jpg
- za 13 mei 2023, 14:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1112
300B van ali
Al een poosje geleden heb ik heb ik een 300b kit gekocht op aliexpress Nu ik ook hier op het forum zit denk ik dat ik dat achteraf beter niet had kunnen doen maar het ligt hier dus ik wil er toch maar eens aan beginnen Het schema is wat vaag maar de print ziet er goed uit en alle onderdelen zijn er ...
- za 13 mei 2023, 13:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Achteraf lag het gebrek aan bas ook wel aan de muziek die ik luisterde toen ik hem voor de eerste keer aan zette Beter even door moeten luisteren voordat ik ging schrijven! :roll: O:) Ik blijf er wel bij dat het in het begin zeker niet goed klonk hij staat nu voor de tweede dag te spelen en ik moet ...
- vr 12 mei 2023, 13:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Alles weer in elkaar gezet en de boel eens aangesloten Toen ik de versterker voor het eerst weer hoorde was het wel even slikken, het laag was weg en het klonk schel en blikkerig Wel wat meer detail Ik ben nu een poosje aan het luisteren en het word wel al beter maar nog steeds wel de neiging om het...
- vr 12 mei 2023, 12:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Toen alles schoon gemaakt,
Ik heb ooit eens voor een paar euro dit de-soldeerlint op alie gekocht en moet zeggen dat het heel goed werkt!
Ik heb ook eens bij de starbucks een paar roerstaafjes gejat die ik gebruikt heb als afstand houdertjes om ze mooi recht op de printplaat te houden met solderen
Ik heb ooit eens voor een paar euro dit de-soldeerlint op alie gekocht en moet zeggen dat het heel goed werkt!
Ik heb ook eens bij de starbucks een paar roerstaafjes gejat die ik gebruikt heb als afstand houdertjes om ze mooi recht op de printplaat te houden met solderen
- vr 12 mei 2023, 12:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
1.jpg Van de week ben ik onderuit gegaan op mijn scooter wat resulteerde in een paar flinke deuken en een pijnlijk been Het voordeel is dat de vrouw aan het werk is en de kinderen op school zijn Een ideale gelegenheid om met een muziekje aan wat met de versterker te spelen!! :lol: :lol: :lol: Ik he...
- di 25 apr 2023, 8:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Ze zijn nog niet binnen gekomen helaas!
Volgens de tracking zijn ze nu ergens tussen Nederland en Duitsland in
Ze waren wel vrij laat verzonden, misschien dat ze niet op voorraad waren
Volgens de tracking zijn ze nu ergens tussen Nederland en Duitsland in
Ze waren wel vrij laat verzonden, misschien dat ze niet op voorraad waren
- za 15 apr 2023, 1:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Over brand gesproken, Ik had voor deze versterker eerst een paar LM3886 op ebay gekocht voor best veel geld, toen ik voor het eerst ging testen leek het wel oud en nieuw! binnen een seconde knalden ze uit elkaar Was leerzaam! Ik koop dat soort dingen nooit meer bij verkopers waarvan ik niet zeker we...
- vr 14 apr 2023, 19:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
- vr 14 apr 2023, 19:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Ik ben een wat goedkoper alternatief tegen gekomen Wat er nu in zit is 0.22 uF 400V maar die ik gezien heb zijn 0.22uF 450V Zou dit kunnen of komt het allemaal heel erg nauw 450v is geen probleem. Voorbeelden: Deze klinken goed geef ze wel een week de tijd ,,inbranden,, dan gaan ze goed klinken,te ...
- vr 14 apr 2023, 19:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1383
- vr 14 apr 2023, 19:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Het uiteindelijke kastje is van aluminium!
Ik heb alles op het plankje getest maar heel kort
Die chips werden zonder extra koeling heel snel behoorlijk heet
Uiteindelijk heb ik ze tegen een koelblokje gemonteerd maar ik denk dat als ik ze tegen de behuizing had geschroefd het ook prima was geweest
Ik heb alles op het plankje getest maar heel kort
Die chips werden zonder extra koeling heel snel behoorlijk heet
Uiteindelijk heb ik ze tegen een koelblokje gemonteerd maar ik denk dat als ik ze tegen de behuizing had geschroefd het ook prima was geweest
- do 13 apr 2023, 23:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30157
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
LM3886 in aanbouw op een stukje mdf
Toen een kastje gemaakt
En een kleurtje gegeven
Toen een kastje gemaakt
En een kleurtje gegeven
