Ik heb interesse voor de UcD180 en SMPS400 - 2x mono
Vr gr MauWie
Er zijn 46 resultaten gevonden
- za 06 dec 2025, 22:37
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Hypex versterkers UcD180's en UcD400
- Reacties: 9
- Weergaves: 809
- do 13 nov 2025, 22:05
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6375
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik heb de sub ook klaar gekregen voor zaterdag. Alles is nog niet goed ingesteld dus zaterdag heb ik wel baat bij de workshop bass management (dba).
- vr 07 nov 2025, 22:31
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6375
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik wil wel in zaal 7 in de ochtend. Ik kan wel 2 setjes meenemen.
- za 04 okt 2025, 22:31
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6375
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik ben ook aan het bouwen geweest, actieve set klaar. Nu nog dsp instellen en eventueel basreflex buis lengte aanpassen. Iemand daar nog tips voor hoe de lengte hiervan te bepalen? ipv 1 grote buis achter heb ik 2 kleine buizen voorin geplaatst, paste niet achterin door de versterker modules. Voor d...
- za 30 mar 2024, 16:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
- Reacties: 57
- Weergaves: 2915
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Nog steeds blij met de speakers in combinatie met de sub. De statiefjes van verwarmingsbuis waren niet heel stevig en aan de lage kant. Nieuwe statieven gemaakt die in hoogte verstelbaar zijn.
- zo 04 feb 2024, 21:07
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
- Reacties: 323
- Weergaves: 12697
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Voor mij was het na de ZBA dag in Groningen de eerste bijeenkomst in Hengelo. 2 Jaar geleden in de zelfbouw audio gedoken en via het forum veel gelezen en geleerd. De inspiratie voor het bouwen van mijn speakers waren de Boenicke W5, het is wel heel anders geworden maar ik ben blij met het resultaat...
- za 27 jan 2024, 23:18
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
- Reacties: 323
- Weergaves: 12697
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Hallo, bij deze wil ik mij aanmelden voor volgende week. Ik heb 2 setjes monitor speakers. De Omnes audiio note met een subje en een setje met Alpair breedbanders. Is er nog ruimte om die ergens tussen te zetten?
- za 18 nov 2023, 17:46
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
- Reacties: 129
- Weergaves: 5649
Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Nog wat foto's voor de mensen die het gemist hebben.
- za 18 nov 2023, 17:40
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
- Reacties: 129
- Weergaves: 5649
Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Bedankt voor de organisatie. Het was een mooi dagje zo met veel luister indrukken. Tof om erbij te zijn geweest! Ze staan weer netjes thuis op hun plek.
- ma 30 okt 2023, 17:26
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
- Reacties: 129
- Weergaves: 5649
Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
De streamer die ik meeneem is geen zelfbouw, het is een NuPrime Omnia WR1.
- zo 29 okt 2023, 23:18
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Paaskuikens
- Reacties: 17
- Weergaves: 1378
Re: Paaskuikens
Ook te beluisteren in Groningen de 18e? Ik ben benieuwd hoe ze klinken na het lezen van alle verhalen die erover geschreven zijn.
- zo 29 okt 2023, 23:08
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
- Reacties: 129
- Weergaves: 5649
Re: "Van Beetsterzwaag naar Groningen".........18 NOVEMBER 2023
Het lijkt mij mooi om ook bij deze dag aanwezig te zijn. Voor mij de eerste keer dat ik bij een zelfbouw audio dag aansluit, voor mij bijna een thuiswedstrijd vanaf Assen. Ik kan 2 setjes zelf gebouwde speakers, een versterker en streamer meenemen. https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=2976...
- do 19 jan 2023, 7:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
- Reacties: 57
- Weergaves: 2915
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
De Shaper is wel ideaal. Je hoeft niet te werken met mallen of geleiders. Alleen de plaatsing van het te frezen werk is even puzzelen. Ik heb het geluk dat ik hem van mijn werk kan gebruiken. Voor de hobby is het wel een erg dure machine om zelf aan te schaffen.
- wo 18 jan 2023, 23:14
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
- Reacties: 24
- Weergaves: 1355
Re: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
Na een tijdje oriënteren op het zelf bouwen van een streamer -dac ben ik ben toch voor de makkelijke weg gegaan. Ik kon de NuPrime Omnia WR1 via Marktplaats op de kop tikken. Wellicht in de toekomst nog een keer met de Raspberry aan de slag. Ik heb nu wel ruimte over over in het kastje, binnenkort m...
- wo 18 jan 2023, 23:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
- Reacties: 57
- Weergaves: 2915
Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Om toch wat meer laag te krijgen toch een subwoofer gebouwd. Nu tevreden over het complete geluid.
Re: AF-DAC LB
Interesse, welke ingangen zitten erop of zijn er mogelijk?
- vr 21 okt 2022, 11:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
- vr 21 okt 2022, 11:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
- do 20 okt 2022, 23:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
Re: Build topic LM4780 versterker
Het heeft even geduurd maar het setje is klaar. De storing in de versterker was de aarde die niet goed gesoldeerd was.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
- vr 19 aug 2022, 16:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
Re: Build topic LM4780 versterker
De bevestiging van de koelrib aan de print heb ik met boutjes gedaan en verder verstevigd met lijm. Had dit anders gemoeten of gekund?
- vr 19 aug 2022, 16:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
Re: Build topic LM4780 versterker
Ik zal koelpasta toevoegen en kijken of het werkt. Bedankt voor jullie snelle feedback.
- vr 19 aug 2022, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
Re: Build topic LM4780 versterker
Op de foto op de vorige pagina is niet goed te zien of het een siliconen of mica isolatieplaatje is. Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel. Dit is het matje wat ik er tussen heb gedaan. Ik heb er geen koelpasta tussen gedaan. Het matje is niet rekbaar. Ik weet niet of het ...
- vr 19 aug 2022, 16:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
- do 18 aug 2022, 12:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32526
Re: Build topic LM4780 versterker
Na het verder afmonteren en inbouwen in een kast krijg ik maar korte tijd geluid uit de versterker. Het geluid is korte tijd aan en na ongeveer 20 seconden gaat hij uit. Als ik meer vermogen geef gaat hij sneller uit, bij laag vermogen blijft hij langer aan naar gaat hij ook uit. De koeling wordt we...
- ma 15 aug 2022, 11:31
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
- Reacties: 24
- Weergaves: 1355
Re: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
Tja, ik neem aan dat je hier al hebt gezocht? https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=66 Dat is dan een overzicht, maar ook juist zonder die vermaledijde RPI is er wat te knutselen.!! https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=27110 Ik ben zelf op een andere optie uit gekomen na wat zoek...
