Er zijn 46 resultaten gevonden

door Mauwie
za 06 dec 2025, 22:37
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Hypex versterkers UcD180's en UcD400
Reacties: 9
Weergaves: 809

Re: Hypex versterkers UcD180's en UcD400

Ik heb interesse voor de UcD180 en SMPS400 - 2x mono
Vr gr MauWie
door Mauwie
do 13 nov 2025, 22:05
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6375

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik heb de sub ook klaar gekregen voor zaterdag. Alles is nog niet goed ingesteld dus zaterdag heb ik wel baat bij de workshop bass management (dba).
door Mauwie
vr 07 nov 2025, 22:31
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6375

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik wil wel in zaal 7 in de ochtend. Ik kan wel 2 setjes meenemen.
door Mauwie
za 04 okt 2025, 22:31
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6375

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik ben ook aan het bouwen geweest, actieve set klaar. Nu nog dsp instellen en eventueel basreflex buis lengte aanpassen. Iemand daar nog tips voor hoe de lengte hiervan te bepalen? ipv 1 grote buis achter heb ik 2 kleine buizen voorin geplaatst, paste niet achterin door de versterker modules. Voor d...
door Mauwie
za 30 mar 2024, 16:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Reacties: 57
Weergaves: 2915

Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken

Nog steeds blij met de speakers in combinatie met de sub. De statiefjes van verwarmingsbuis waren niet heel stevig en aan de lage kant. Nieuwe statieven gemaakt die in hoogte verstelbaar zijn.
door Mauwie
zo 04 feb 2024, 21:07
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Reacties: 323
Weergaves: 12697

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Voor mij was het na de ZBA dag in Groningen de eerste bijeenkomst in Hengelo. 2 Jaar geleden in de zelfbouw audio gedoken en via het forum veel gelezen en geleerd. De inspiratie voor het bouwen van mijn speakers waren de Boenicke W5, het is wel heel anders geworden maar ik ben blij met het resultaat...
door Mauwie
za 27 jan 2024, 23:18
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Reacties: 323
Weergaves: 12697

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Hallo, bij deze wil ik mij aanmelden voor volgende week. Ik heb 2 setjes monitor speakers. De Omnes audiio note met een subje en een setje met Alpair breedbanders. Is er nog ruimte om die ergens tussen te zetten?
door Mauwie
za 18 nov 2023, 17:46
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Reacties: 129
Weergaves: 5649

Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023

Nog wat foto's voor de mensen die het gemist hebben.
door Mauwie
za 18 nov 2023, 17:40
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Reacties: 129
Weergaves: 5649

Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023

Bedankt voor de organisatie. Het was een mooi dagje zo met veel luister indrukken. Tof om erbij te zijn geweest! Ze staan weer netjes thuis op hun plek.
door Mauwie
ma 30 okt 2023, 17:26
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Reacties: 129
Weergaves: 5649

Re: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023

De streamer die ik meeneem is geen zelfbouw, het is een NuPrime Omnia WR1.
door Mauwie
zo 29 okt 2023, 23:18
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Paaskuikens
Reacties: 17
Weergaves: 1378

Re: Paaskuikens

Ook te beluisteren in Groningen de 18e? Ik ben benieuwd hoe ze klinken na het lezen van alle verhalen die erover geschreven zijn.
door Mauwie
zo 29 okt 2023, 23:08
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het Noorden (voorheen Beetsterzwaag) 18 NOVEMBER 2023
Reacties: 129
Weergaves: 5649

Re: "Van Beetsterzwaag naar Groningen".........18 NOVEMBER 2023

Het lijkt mij mooi om ook bij deze dag aanwezig te zijn. Voor mij de eerste keer dat ik bij een zelfbouw audio dag aansluit, voor mij bijna een thuiswedstrijd vanaf Assen. Ik kan 2 setjes zelf gebouwde speakers, een versterker en streamer meenemen. https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=2976...
door Mauwie
do 19 jan 2023, 7:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Reacties: 57
Weergaves: 2915

Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken

De Shaper is wel ideaal. Je hoeft niet te werken met mallen of geleiders. Alleen de plaatsing van het te frezen werk is even puzzelen. Ik heb het geluk dat ik hem van mijn werk kan gebruiken. Voor de hobby is het wel een erg dure machine om zelf aan te schaffen.
door Mauwie
wo 18 jan 2023, 23:14
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
Reacties: 24
Weergaves: 1355

Re: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry

Na een tijdje oriënteren op het zelf bouwen van een streamer -dac ben ik ben toch voor de makkelijke weg gegaan. Ik kon de NuPrime Omnia WR1 via Marktplaats op de kop tikken. Wellicht in de toekomst nog een keer met de Raspberry aan de slag. Ik heb nu wel ruimte over over in het kastje, binnenkort m...
door Mauwie
wo 18 jan 2023, 23:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken
Reacties: 57
Weergaves: 2915

Re: Van groot naar klein. Monitors, massief eiken

Om toch wat meer laag te krijgen toch een subwoofer gebouwd. Nu tevreden over het complete geluid.
door Mauwie
vr 11 nov 2022, 18:20
Forum: Archief
Onderwerp: AF-DAC LB
Reacties: 11
Weergaves: 574

Re: AF-DAC LB

Interesse, welke ingangen zitten erop of zijn er mogelijk?
door Mauwie
vr 21 okt 2022, 11:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Barry2001 schreef: vr 21 okt 2022, 9:22
Mooi setje geworden zo! Misschien een keer op een luisterdag laten horen?
Ik was van plan om in Beesterzwaag langs te komen maar ik was verhinderd. Ik hou de site in de gaten voor een volgende luisterdag :)
door Mauwie
vr 21 okt 2022, 11:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

ray5150 schreef: vr 21 okt 2022, 9:04
Fijn dat het probleempje nu opgelost is. :goedzo:

Mooie luidspreker kastjes ook zo. moet een hoop werk zijn geweest om dat uit te zagen.
Bedankt, het was geen uitzagen gelukkig. Op het werk hebben wij een CNC frees staan.
door Mauwie
do 20 okt 2022, 23:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Het heeft even geduurd maar het setje is klaar. De storing in de versterker was de aarde die niet goed gesoldeerd was.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
door Mauwie
vr 19 aug 2022, 16:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

De bevestiging van de koelrib aan de print heb ik met boutjes gedaan en verder verstevigd met lijm. Had dit anders gemoeten of gekund?
door Mauwie
vr 19 aug 2022, 16:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Ik zal koelpasta toevoegen en kijken of het werkt. Bedankt voor jullie snelle feedback.
door Mauwie
vr 19 aug 2022, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Op de foto op de vorige pagina is niet goed te zien of het een siliconen of mica isolatieplaatje is. Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel. Dit is het matje wat ik er tussen heb gedaan. Ik heb er geen koelpasta tussen gedaan. Het matje is niet rekbaar. Ik weet niet of het ...
door Mauwie
vr 19 aug 2022, 16:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Henkjan schreef: do 18 aug 2022, 12:41
je weet zeker dat er goed contact is tussen koelblok en chip?
Het koelblok wordt wel warm, volgens mij maakt hij dus wel contact met de chip. Ik heb er wel een stukje grijze "mat" tussen gedaan die ik erbij heb gekregen.
door Mauwie
do 18 aug 2022, 12:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32526

Re: Build topic LM4780 versterker

Na het verder afmonteren en inbouwen in een kast krijg ik maar korte tijd geluid uit de versterker. Het geluid is korte tijd aan en na ongeveer 20 seconden gaat hij uit. Als ik meer vermogen geef gaat hij sneller uit, bij laag vermogen blijft hij langer aan naar gaat hij ook uit. De koeling wordt we...
door Mauwie
ma 15 aug 2022, 11:31
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry
Reacties: 24
Weergaves: 1355

Re: Streamen, DAC en voorversterker op basis van Raspberry

Tja, ik neem aan dat je hier al hebt gezocht? https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=66 Dat is dan een overzicht, maar ook juist zonder die vermaledijde RPI is er wat te knutselen.!! https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=27110 Ik ben zelf op een andere optie uit gekomen na wat zoek...