Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
je weet zeker dat er goed contact is tussen koelblok en chip?
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat is duidelijk niet in orde. Vrijwel zeker dat de thermische beveiliging aanslaat. En zit er daar voldoende koelpasta tussen? Dat zie ik op de foto's niet terug.
Re: Build topic LM4780 versterker
Op de foto op de vorige pagina is niet goed te zien of het een siliconen of mica isolatieplaatje is.
Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel.
Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel.
Re: Build topic LM4780 versterker
Dit is het matje wat ik er tussen heb gedaan. Ik heb er geen koelpasta tussen gedaan. Het matje is niet rekbaar. Ik weet niet of het siliconen of mica is.
Re: Build topic LM4780 versterker
Ik zal koelpasta toevoegen en kijken of het werkt. Bedankt voor jullie snelle feedback.
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat het koelblok warm wordt zegt niets over hoe wam de chip wordt. Daar doet dat matje in mee en daar zit best veel kwaliteitsverschil in. Je moet iig de schroeven goed aandraaien zodat dat matje ook goed contact maakt. Test dat eerst eens. Wat pasta extra er tussen moet dan niet nodig zijn maar het kan geen kwaad.
Re: Build topic LM4780 versterker
De bevestiging van de koelrib aan de print heb ik met boutjes gedaan en verder verstevigd met lijm. Had dit anders gemoeten of gekund?
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat maakt niet zoveel uit. Behalve dat je het nu weer los moet halen. Maar op zich moet zoals je het nu hebt en de boutjes zijn goed aangedraaid, goed gaan met de koeling. Dan lijkt mij iets anders aan de hand wat de chip heet stookt. Meet de voedingsstroom eens op van zowel Vb+ als VB-.
Re: Build topic LM4780 versterker
Dit is een siliconen matje. mica is namelijk niet flexibel en doet "krak" als je het probeert te buigen als op de foto.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Build topic LM4780 versterker
Ga eens langs bij iemand die een oscilloscope bezit.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op vr 21 okt 2022, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Build topic LM4780 versterker
Kan i.d.d. geen kwaad. Sowieso even de ruststroom van V+ en V- checken. Op zich mag het niet meer dan lauwwarm worden.
Re: Build topic LM4780 versterker
Het heeft even geduurd maar het setje is klaar. De storing in de versterker was de aarde die niet goed gesoldeerd was.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
Re: Build topic LM4780 versterker
Fijn dat het probleempje nu opgelost is.
Mooie luidspreker kastjes ook zo. moet een hoop werk zijn geweest om dat uit te zagen.
Mooie luidspreker kastjes ook zo. moet een hoop werk zijn geweest om dat uit te zagen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Mooi setje geworden zo! Misschien een keer op een luisterdag laten horen?
Re: Build topic LM4780 versterker
Bedankt, het was geen uitzagen gelukkig. Op het werk hebben wij een CNC frees staan.
Re: Build topic LM4780 versterker
Setje ziet er goed uit. Mooi dat het probleem met de versterker is opgelost, veel luister plezier.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Zou leuk zijn
