Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
je weet zeker dat er goed contact is tussen koelblok en chip?
Dat is duidelijk niet in orde. Vrijwel zeker dat de thermische beveiliging aanslaat. En zit er daar voldoende koelpasta tussen? Dat zie ik op de foto's niet terug.
Op de foto op de vorige pagina is niet goed te zien of het een siliconen of mica isolatieplaatje is.
Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel.
Bij de eerste hoeft er geen koelpasta tussen, bij de tweede wel.
Dit is het matje wat ik er tussen heb gedaan. Ik heb er geen koelpasta tussen gedaan. Het matje is niet rekbaar. Ik weet niet of het siliconen of mica is.
Ik zal koelpasta toevoegen en kijken of het werkt. Bedankt voor jullie snelle feedback.
Dat het koelblok warm wordt zegt niets over hoe wam de chip wordt. Daar doet dat matje in mee en daar zit best veel kwaliteitsverschil in. Je moet iig de schroeven goed aandraaien zodat dat matje ook goed contact maakt. Test dat eerst eens. Wat pasta extra er tussen moet dan niet nodig zijn maar het kan geen kwaad.
De bevestiging van de koelrib aan de print heb ik met boutjes gedaan en verder verstevigd met lijm. Had dit anders gemoeten of gekund?
Dat maakt niet zoveel uit. Behalve dat je het nu weer los moet halen. Maar op zich moet zoals je het nu hebt en de boutjes zijn goed aangedraaid, goed gaan met de koeling. Dan lijkt mij iets anders aan de hand wat de chip heet stookt. Meet de voedingsstroom eens op van zowel Vb+ als VB-.
Dit is een siliconen matje. mica is namelijk niet flexibel en doet "krak" als je het probeert te buigen als op de foto.
- pvanlingen
Ga eens langs bij iemand die een oscilloscope bezit.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op vr 21 okt 2022, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan i.d.d. geen kwaad. Sowieso even de ruststroom van V+ en V- checken. Op zich mag het niet meer dan lauwwarm worden.
Het heeft even geduurd maar het setje is klaar. De storing in de versterker was de aarde die niet goed gesoldeerd was.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
De speakers zijn gebouwd naar ontwerp van Paul Carmody, genaamd Overnight Sensation.
Ik ben blij met het resultaat.
Fijn dat het probleempje nu opgelost is.
Mooie luidspreker kastjes ook zo. moet een hoop werk zijn geweest om dat uit te zagen.
Mooie luidspreker kastjes ook zo. moet een hoop werk zijn geweest om dat uit te zagen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooi setje geworden zo! Misschien een keer op een luisterdag laten horen?
Bedankt, het was geen uitzagen gelukkig. Op het werk hebben wij een CNC frees staan.
Setje ziet er goed uit. Mooi dat het probleem met de versterker is opgelost, veel luister plezier.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Zou leuk zijn