Er zijn 40 resultaten gevonden

door Sjoerd79
ma 01 aug 2022, 16:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

Re: C horn tekeningen

Wat gebeurde er met rock en metal dan? Slipt het dicht?
De bouwer van de C Type (DKM) leek ook niet erg overtuigd over het geluid. (als ik het goed gelezen heb allemaal)
door Sjoerd79
zo 31 jul 2022, 22:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

Re: C horn tekeningen

Ik denk dat ik een kleiner 'bestaand' model moet zoeken. Mijn enthousiasme werdt beteugeld door de grote van het project. Mijn frees is kleiner en de ruimte waarin het allemaal gemaakt moet worden ook. Maar het design van de C Type is waanzinnig. Niks aan te doen. Bedankt voor de wijze woorden heren.
door Sjoerd79
zo 31 jul 2022, 15:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

Re: C horn tekeningen

Hoi Hardbats,
Ik dacht de silver 8. Maar als dat niet werkt laat ik me natuurlijk graag adviseren.
Als ik de bouw van DKM bekijk moet ik me nog wel meer gaan verdiepen. Wat een monster project. Respect voor die man

Wellicht moet ik 't op schaal gaan doen. Als dat überhaupt kan.
door Sjoerd79
zo 31 jul 2022, 8:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

Re: C horn tekeningen

:roll: Heb nu even op de link geklikt. :lol:
Hier kan ik mee verder, bedankt.
door Sjoerd79
za 30 jul 2022, 23:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

Re: C horn tekeningen

Dat is nog eens een snelle reactie.
Zou erg fijn zijn als je me er mee kan helpen. Heb me suf gezocht.
door Sjoerd79
za 30 jul 2022, 22:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C horn tekeningen
Reacties: 15
Weergaves: 454

C horn tekeningen

Het audio virus is weer toegeslagen en na het beluisteren van een backloaded horn wil ik er toch graag 1 bouwen. Aangezien ik wel van een uitdaging hou en van het ontwerp van de c type. Nu ben ik dus op zoek naar iemand die het al gedaan heeft of me kan helpen aan een tekening of bestand zodat ik he...
door Sjoerd79
za 30 jul 2022, 21:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle v2
Reacties: 5
Weergaves: 502

Re: Open baffle v2

IMG_20220730_212025.jpg
Hoi Michel,
Ik heb soortgelijke gemaakt, waarbij de voet een massieve plaat hout is. Door de pootjes voor iets langer te maken kan ik ze achterover kantelen. Mss dat het je nog op een idee brengt.


Succes.

Gr Sjoerd
door Sjoerd79
di 09 mar 2021, 23:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ik heb eerst een trafokern van monarcor gebruikt. Die klonk beroert en is retour gegaan.(blikkerig) Daarna met ironcores die ik nog had liggen en toen toch maar de bs140 besteld. De draadgewonden weerstanden gaven de meeste geluidswinst per euro. Geen goedkoop crossover maar ik ben erg blij met het ...
door Sjoerd79
zo 07 feb 2021, 8:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

:goedzo: Wat een gave set zo. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
door Sjoerd79
ma 01 feb 2021, 18:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ook deze weer een open baffle design Leon?
door Sjoerd79
wo 27 jan 2021, 20:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Hoi Dirk, balen dit.
De ervaring is dat ze het wel regelen, maar dit duurt wel lang.

Succes nog even.
door Sjoerd79
ma 25 jan 2021, 15:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Aha, Dan heeft diegene flink zitten houtbewerken :lol:

Ik heb gelukkig alleen last van de akoestiek en minder van de waf factor op zolder :wink:
door Sjoerd79
ma 25 jan 2021, 15:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Wat een vakwerk hardbats. =D> Hebben die 'dikke' ringen geen invloed op het afstraalgedrag? Ik probeerde de baffle zo vlak mogelijk te houden. Door ze in te frezen.
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen :lol:
door Sjoerd79
zo 24 jan 2021, 7:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Mooi Leon, in het wit ziet ie er 'clean' uit.
door Sjoerd79
vr 22 jan 2021, 21:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

@erik1977 De prioriteit van Leon ligt meer bij de 'techniek' en design komt later. Ik heb geprobeerd om eerst naar het design te kijken. Maar mis toch echt de kennis om dan bijvoorbeeld de crossover aan te passen. Ik heb wel met bredere baffles en onder andere hoeken lopen klooien (altijd eerst eige...
door Sjoerd79
vr 22 jan 2021, 15:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Thanks heren, de hoorn is volgens mij een Fostex. De tweeter is een (niet correct gemonteerde) ft15 h van fostex en doet vanaf 9k mee. (als ik dit goed berekent heb)
Maar ik ben nog aan het spelen hiermee.
Ik vondt hem eigenlijk gewoon te mooi om hem niet te gebruiken. :lol:
door Sjoerd79
vr 22 jan 2021, 7:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Met hulp van Leon, eindelijk mijn speakers spelend.
Erg blij met het resultaat.

Bedankt voor het advies Leon :goedzo:

Gr Sjoerd
door Sjoerd79
za 02 jan 2021, 11:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

LII Audio heeft nu ook een 18inch. Ik ben benieuwd of je die ook mag /gaat testen Leon.

https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/

En de beste wensen natuurlijk
door Sjoerd79
ma 07 dec 2020, 11:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Goed nieuws Dirk. Ik hoop dat ze er snel zijn.
door Sjoerd79
za 05 dec 2020, 8:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Vervoerders hebben niet de zelfde liefde voor audio als wij. Ik hoop dat Lii je kan helpen.
door Sjoerd79
di 01 dec 2020, 18:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ik luister in het 'bijna' donker. Zo heb ik ook geen last van de oranje kegel 8)
door Sjoerd79
vr 09 okt 2020, 19:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ik kreeg gisteren het (na 5 dagen) de speakers binnen. Toen ontdekte ik dat er vlekken op de drivers zaten. Eerst even een mailtje naar China en (tot mijn grote verbazing) vandaag meteen een mailtje terug. Ze hebben de voorraad nagekeken en aangeboden om te ruilen. Of een discount op een volgend pro...
door Sjoerd79
do 08 okt 2020, 22:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Sinds vandaag staan ze bij mij in het mdf.
Maar ik vindt je stijl niet gek Leon.
Zeker niet voor die prijs.
door Sjoerd79
zo 20 sep 2020, 19:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Mooie oplossing zo Leon
Klinkt veel belovend. Als jij tevreden bent over de bass is het voor mij iig genoeg.
Jammer dat ik niet om de hoek woon. Na de vorige luistersessie staat de f12 toch wel hoog op mijn wishlist.
Gr Sjoerd
door Sjoerd79
vr 18 sep 2020, 10:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46410

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ik zou willen beginnen met de 12 inch en dan kijken of ik de bass goed kan krijgen voor mijn ruimte. En anders de bass driver(s) toevoegen. Met de tips en trucs van Leon hoop ik een eind te komen.