Wat gebeurde er met rock en metal dan? Slipt het dicht?
De bouwer van de C Type (DKM) leek ook niet erg overtuigd over het geluid. (als ik het goed gelezen heb allemaal)
Er zijn 40 resultaten gevonden
- ma 01 aug 2022, 16:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
- zo 31 jul 2022, 22:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
Re: C horn tekeningen
Ik denk dat ik een kleiner 'bestaand' model moet zoeken. Mijn enthousiasme werdt beteugeld door de grote van het project. Mijn frees is kleiner en de ruimte waarin het allemaal gemaakt moet worden ook. Maar het design van de C Type is waanzinnig. Niks aan te doen. Bedankt voor de wijze woorden heren.
- zo 31 jul 2022, 15:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
Re: C horn tekeningen
Hoi Hardbats,
Ik dacht de silver 8. Maar als dat niet werkt laat ik me natuurlijk graag adviseren.
Als ik de bouw van DKM bekijk moet ik me nog wel meer gaan verdiepen. Wat een monster project. Respect voor die man
Wellicht moet ik 't op schaal gaan doen. Als dat überhaupt kan.
Ik dacht de silver 8. Maar als dat niet werkt laat ik me natuurlijk graag adviseren.
Als ik de bouw van DKM bekijk moet ik me nog wel meer gaan verdiepen. Wat een monster project. Respect voor die man
Wellicht moet ik 't op schaal gaan doen. Als dat überhaupt kan.
- zo 31 jul 2022, 8:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
Re: C horn tekeningen
Hier kan ik mee verder, bedankt.
- za 30 jul 2022, 23:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
Re: C horn tekeningen
Dat is nog eens een snelle reactie.
Zou erg fijn zijn als je me er mee kan helpen. Heb me suf gezocht.
Zou erg fijn zijn als je me er mee kan helpen. Heb me suf gezocht.
- za 30 jul 2022, 22:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C horn tekeningen
- Reacties: 15
- Weergaves: 454
C horn tekeningen
Het audio virus is weer toegeslagen en na het beluisteren van een backloaded horn wil ik er toch graag 1 bouwen. Aangezien ik wel van een uitdaging hou en van het ontwerp van de c type. Nu ben ik dus op zoek naar iemand die het al gedaan heeft of me kan helpen aan een tekening of bestand zodat ik he...
- za 30 jul 2022, 21:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open baffle v2
- Reacties: 5
- Weergaves: 502
Re: Open baffle v2
Hoi Michel,
Ik heb soortgelijke gemaakt, waarbij de voet een massieve plaat hout is. Door de pootjes voor iets langer te maken kan ik ze achterover kantelen. Mss dat het je nog op een idee brengt.
Succes.
Gr Sjoerd
Ik heb soortgelijke gemaakt, waarbij de voet een massieve plaat hout is. Door de pootjes voor iets langer te maken kan ik ze achterover kantelen. Mss dat het je nog op een idee brengt.
Succes.
Gr Sjoerd
- di 09 mar 2021, 23:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik heb eerst een trafokern van monarcor gebruikt. Die klonk beroert en is retour gegaan.(blikkerig) Daarna met ironcores die ik nog had liggen en toen toch maar de bs140 besteld. De draadgewonden weerstanden gaven de meeste geluidswinst per euro. Geen goedkoop crossover maar ik ben erg blij met het ...
- zo 07 feb 2021, 8:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
- ma 01 feb 2021, 18:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ook deze weer een open baffle design Leon?
- wo 27 jan 2021, 20:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Dirk, balen dit.
De ervaring is dat ze het wel regelen, maar dit duurt wel lang.
Succes nog even.
De ervaring is dat ze het wel regelen, maar dit duurt wel lang.
Succes nog even.
- ma 25 jan 2021, 15:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Aha, Dan heeft diegene flink zitten houtbewerken 
Ik heb gelukkig alleen last van de akoestiek en minder van de waf factor op zolder
Ik heb gelukkig alleen last van de akoestiek en minder van de waf factor op zolder
- ma 25 jan 2021, 15:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat een vakwerk hardbats.
Hebben die 'dikke' ringen geen invloed op het afstraalgedrag? Ik probeerde de baffle zo vlak mogelijk te houden. Door ze in te frezen.
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen
En die hoorn is al jaren een natte droom sinds ik naast een paar avantgardes stond. Maar die kon ik (net) niet betalen
- zo 24 jan 2021, 7:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooi Leon, in het wit ziet ie er 'clean' uit.
- vr 22 jan 2021, 21:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
@erik1977 De prioriteit van Leon ligt meer bij de 'techniek' en design komt later. Ik heb geprobeerd om eerst naar het design te kijken. Maar mis toch echt de kennis om dan bijvoorbeeld de crossover aan te passen. Ik heb wel met bredere baffles en onder andere hoeken lopen klooien (altijd eerst eige...
- vr 22 jan 2021, 15:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Thanks heren, de hoorn is volgens mij een Fostex. De tweeter is een (niet correct gemonteerde) ft15 h van fostex en doet vanaf 9k mee. (als ik dit goed berekent heb)
Maar ik ben nog aan het spelen hiermee.
Ik vondt hem eigenlijk gewoon te mooi om hem niet te gebruiken.
Maar ik ben nog aan het spelen hiermee.
Ik vondt hem eigenlijk gewoon te mooi om hem niet te gebruiken.
- vr 22 jan 2021, 7:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Met hulp van Leon, eindelijk mijn speakers spelend.
Erg blij met het resultaat.
Bedankt voor het advies Leon
Gr Sjoerd
Erg blij met het resultaat.
Bedankt voor het advies Leon
Gr Sjoerd
- za 02 jan 2021, 11:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
LII Audio heeft nu ook een 18inch. Ik ben benieuwd of je die ook mag /gaat testen Leon.
https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/
En de beste wensen natuurlijk
https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/
En de beste wensen natuurlijk
- ma 07 dec 2020, 11:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Goed nieuws Dirk. Ik hoop dat ze er snel zijn.
- za 05 dec 2020, 8:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Vervoerders hebben niet de zelfde liefde voor audio als wij. Ik hoop dat Lii je kan helpen.
- di 01 dec 2020, 18:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik luister in het 'bijna' donker. Zo heb ik ook geen last van de oranje kegel 
- vr 09 okt 2020, 19:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik kreeg gisteren het (na 5 dagen) de speakers binnen. Toen ontdekte ik dat er vlekken op de drivers zaten. Eerst even een mailtje naar China en (tot mijn grote verbazing) vandaag meteen een mailtje terug. Ze hebben de voorraad nagekeken en aangeboden om te ruilen. Of een discount op een volgend pro...
- do 08 okt 2020, 22:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Sinds vandaag staan ze bij mij in het mdf.
Maar ik vindt je stijl niet gek Leon.
Zeker niet voor die prijs.
Maar ik vindt je stijl niet gek Leon.
Zeker niet voor die prijs.
- zo 20 sep 2020, 19:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mooie oplossing zo Leon
Klinkt veel belovend. Als jij tevreden bent over de bass is het voor mij iig genoeg.
Jammer dat ik niet om de hoek woon. Na de vorige luistersessie staat de f12 toch wel hoog op mijn wishlist.
Gr Sjoerd
Klinkt veel belovend. Als jij tevreden bent over de bass is het voor mij iig genoeg.
Jammer dat ik niet om de hoek woon. Na de vorige luistersessie staat de f12 toch wel hoog op mijn wishlist.
Gr Sjoerd
- vr 18 sep 2020, 10:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46410
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik zou willen beginnen met de 12 inch en dan kijken of ik de bass goed kan krijgen voor mijn ruimte. En anders de bass driver(s) toevoegen. Met de tips en trucs van Leon hoop ik een eind te komen.
