Er zijn 31 resultaten gevonden

door speakerfan
do 30 okt 2008, 17:41
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuwe hongkong dac
Reacties: 0
Weergaves: 1006

Nieuwe hongkong dac

Ik zie zojuist dat er een nieuwe hongkong dac is met de cs4398
http://cgi.ebay.nl/UPGRADED-24bit-192KH ... 286.c0.m14
door speakerfan
wo 22 okt 2008, 22:50
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

Ik heb de dac gemod volgens: http://theartofsound.net/forum/showthread.php?t=315&page=10 R8,R9,R14,R17 to 30k C32,C33,C34,C35 to 150pf Ik heb hierdoor geen koppel condensator meer tussen de dac en opamp meer nodig. ook de uitgangs condensator is nu weg ik heb minder dan 2mv op de uitgang. De 2de...
door speakerfan
wo 22 okt 2008, 19:39
Forum: Bronnen
Onderwerp: I/V omzetter pcm1794
Reacties: 0
Weergaves: 823

I/V omzetter pcm1794

ik heb de grote hong kong dac omgebouwd met een pcm1794 ik vond het geluid van de cs4397 toch iets onnatuurlijk ruimtelijk Nu ben ik aan het experimenteren met de iv omzetter.(zie foto) de lt1028 heb ik vervangen door de LME49710 weke opamp zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? ik zoek er eig...
door speakerfan
wo 15 okt 2008, 20:33
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
Reacties: 229
Weergaves: 25310

Ik heb de 4562 hier besteld
binnen een week in huis

http://www.banzaieffects.com/Miscellane ... 6-p-2.html
door speakerfan
vr 03 okt 2008, 22:22
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
Reacties: 229
Weergaves: 25310

ik ben aan het modden aan de grote dac
en ik heb een lm4562 geplaatst.

Als ik de uitgangs caps verwijder heb ik geen DC op mij uitgang staan is
Alleen de caps tussen dac en opamp zit er nog tussen.

Is dat bij de kleine dac ook? :?:
door speakerfan
vr 03 okt 2008, 21:18
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

na lang wachten is hij eindelijk binnen gekomen
Met natuurlijk en mooie rekening van de douane van 23 pleuro

Wat een super ding erg mooi opgebouwd
gelijk lm4562 erin en inspelen maar
door speakerfan
za 20 sep 2008, 10:03
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

hadden jullie dit ook bij de dac groupbuy dit moet een flink pakket geweest zijn??
door speakerfan
za 20 sep 2008, 10:01
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

Ik heb alleen de dac besteld
Vandaag een brief van TNT ontvagen of ik het paypal bewijs van betaling wil toezenden zodat de waarde vastgesteld kan worden :evil:
door speakerfan
do 18 sep 2008, 17:14
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

nog ff geduld :x hoe lang heeft het bij jullie geduurd?? 29-Aug-2008 Hong Kong Item posted. 29-Aug-2008 Hong Kong In transit. 30-Aug-2008 Hong Kong Processed for departure. 30-Aug-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 31-Aug-2008 17-Sep-2008 Netherlands Arrived and is being p...
door speakerfan
ma 08 sep 2008, 20:12
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

Hongkong post is niet zo snel als ik hand gehoopt :(

we wachten geduldig af
door speakerfan
ma 08 sep 2008, 20:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Soup Ceramique OF Soup Sandwich
Reacties: 0
Weergaves: 615

Soup Ceramique OF Soup Sandwich

Hallo mede bouwers, Wie heeft er een soup gebouwd en bij wie zou ik deze kunnen komen beluisteren?? :D Ik te denken om deze te gaan bouwen maar het lijkt mij niet verstandig om dit te doen zonder hem eerst te hebben gehoord. Ook zit ik nog te twijfelen tussen de Ceramique of Sandwich Ik heb een Rela...
door speakerfan
ma 25 aug 2008, 11:30
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

Hij is besteld!!!

Ik ben zelf niet zo van de buizen(of ik heb nog niet de juiste gehoord)

het voordeel van deze vind ik dat er voor elk kannaal een apparte opamp is gebruikt.

ik ben heel benieuwd naar de gebruikte onderdelen. Zou dit echt merk onderdelen zijn of gewoon namaak spul ??
door speakerfan
zo 24 aug 2008, 21:46
Forum: Bronnen
Onderwerp: Andere hong kong dac
Reacties: 22
Weergaves: 3691

Andere hong kong dac

naar aanleiding van jullie group buy heb ik besloten de uitgebreide versie te bestellen. Op de foto staat dat er allerlei mooie onderdelen gebruikt zijn. http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230282343262&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:31#ebayphotohosting wie weet er het verschil tu...
door speakerfan
zo 27 jan 2008, 22:02
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nad C541i modificeren
Reacties: 16
Weergaves: 2896

Weet er iemand waar voor de condensator is tussen de de dac en de opamp (c376) en waarom er 2 van de versterkers van de opamp achter elkaar staan? een zou toch voldoende moeten zijn?
door speakerfan
zo 27 jan 2008, 13:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Verschil lm4562na en LME49720NA
Reacties: 8
Weergaves: 1418

nee, fanel heeft alleen de smd vesie
door speakerfan
do 24 jan 2008, 20:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Verschil lm4562na en LME49720NA
Reacties: 8
Weergaves: 1418

is de LME49720NA ergens in NL tekoop?
door speakerfan
do 24 jan 2008, 7:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Verschil lm4562na en LME49720NA
Reacties: 8
Weergaves: 1418

Verschil lm4562na en LME49720NA

weet er iemand het veschil tussen deze 2 ??
de specs lijken erg op elkaar
door speakerfan
za 19 jan 2008, 22:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

ik heb de UCD400HG binnen met 2 x voeding van farnell Ik zit te lezen op de site van Hype over het voeden van de opamps via de voedings print maar de '"via'" op de mono HG voeding is niet te vinden. Heeft het apart voeden met de nieuwe HG ucd's wel zit aangezien er op de voedings print een...
door speakerfan
vr 11 jan 2008, 6:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

zou die 2 volt veel in het vermogen uit maken?
door speakerfan
do 10 jan 2008, 22:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

wat zou er mis zijn als ik 2 x deze trafo zou gebruiken
is veel goed koper als 2x het ingegoten model en goedkoper als de TRA501


http://nl.farnell.com/jsp/Electrical/Tr ... ku=9530835
door speakerfan
do 10 jan 2008, 21:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

waar is die 12 volt uitgang voor op die frafo.
Kan ik gewoon een ander merk trafo bestellen bij farnell?
door speakerfan
do 10 jan 2008, 20:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

Mijn Emotion 1 van OLS van 200watt bij 4 Ohm
door speakerfan
do 10 jan 2008, 18:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 700HG OF 400HG
Reacties: 14
Weergaves: 1751

UCD 700HG OF 400HG

Ik twijfel tussen 2 setups om te bouwen. Ik moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven daarom heb ik voor mij zelf de keuze uit 2 opties. Het vermogen van de 700 heb ik niet nodig. Wat zal ik kiezen?? :?: :?: UCD700HG met 1x voeding 1x TR700 1x ucd700 power 2x ucd700HG 1x softstart UCD400HG met ...
door speakerfan
wo 09 jan 2008, 19:27
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nad C541i modificeren
Reacties: 16
Weergaves: 2896

mijn fluke geeft 1 en soms 2 mv aan, maar heeft mijn eind versterker (nad 218)geen condensator op de ingang?
ik heb op de speaker uitgang gemeten en daar komt geen gelijkspanning uit.
zou ik met die 2 mv straks problemen krijgen als ik de ucd ga bouwen zonder die condensator?
door speakerfan
wo 09 jan 2008, 17:18
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nad C541i modificeren
Reacties: 16
Weergaves: 2896

Ik heb gemeten en er komt minder dan 2 mv uit. Ik heb hem door verbonden.
Dit was een hele verbetering. :D

Ik heb ook de mute transistoren verwijdert. Alleen nu heb ik alleen als ik volume van de voorversterker bijna voluit zet een lichte digitale ruis.
Hebben meer mensen hier last van??