UCD 700HG OF 400HG

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

UCD 700HG OF 400HG

Bericht door speakerfan »

Ik twijfel tussen 2 setups om te bouwen.
Ik moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven daarom heb ik voor mij zelf de keuze uit 2 opties. Het vermogen van de 700 heb ik niet nodig.

Wat zal ik kiezen?? :?: :?:


UCD700HG met 1x voeding
1x TR700
1x ucd700 power
2x ucd700HG
1x softstart

UCD400HG met 2x maal aparte voeding
2x TR400
2x ucd power mono
2x UCD400HG
1x softstart
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

optie 2
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Wat heb je aan 2 x UcD700HG als je maar een voeding neemt??? Spare versterker??
Optie 2 dus..
Of je moet even willen doorsparen... 2 x 700W is wel lekker en sommigen beweren dat hij ook iets beter klinkt... Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, wel een 700...

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

nr 2
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

optie 2
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wat ga je er eigenlijk mee aansturen.

Waarom niet 2 x de UcD180HxR :wink:
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

Mijn Emotion 1 van OLS van 200watt bij 4 Ohm
Bijlagen
IMG_2554.jpg
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

2 x UcD400ST en die modificeren. 8)
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

waar is die 12 volt uitgang voor op die frafo.
Kan ik gewoon een ander merk trafo bestellen bij farnell?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

De 12 V is voor een eventuele aparte voedng van de ingangstrap van de UcD.
Die kan ook worden afgeleid (op de ST) van de "hoge" voedingsspanning, dus je kunt elke trafo gebruiken.

Maar waarom Farnell?
Rechtstreeks bestellen bij Amplimo of zelfs Hypex is voordeliger...........
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

wat zou er mis zijn als ik 2 x deze trafo zou gebruiken
is veel goed koper als 2x het ingegoten model en goedkoper als de TRA501


http://nl.farnell.com/jsp/Electrical/Tr ... ku=9530835
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Da's inderdaad goedkoop.........en dat voor Farnell! :shock:

Tja, da's dan de betere keuze! Zeker als je qua vermogen niet het onderste uit de kan wilt hebben bij 4 ohm. :wink:
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

zou die 2 volt veel in het vermogen uit maken?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Zul je niet merken. :wink:
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

ik heb de UCD400HG binnen met 2 x voeding van farnell

Ik zit te lezen op de site van Hype over het voeden van de opamps via de voedings print maar de '"via'" op de mono HG voeding is niet te vinden.

Heeft het apart voeden met de nieuwe HG ucd's wel zit aangezien er op de voedings print een gewone 7812 zit zijn hier geen betere oplossingen voor?
Plaats reactie