Er zijn 51 resultaten gevonden

door jaap380
wo 20 sep 2017, 22:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Passieve 20hz sub
Reacties: 24
Weergaves: 2367

Re: Passieve 20hz sub

Gewoon aansluiten, volume op het gehoor regelen en gaan...ik speel virtueel orgel en die staat op een constant volume. Het volume regel ik met het aantal registers dat ik inschakel. Dat is anders dan hoe de meesten muziek luisteren....:)
door jaap380
za 16 sep 2017, 9:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Passieve 20hz sub
Reacties: 24
Weergaves: 2367

Re: Passieve 20hz sub

Kan deze woofert ook samen met 4 Ohm stereospeakers? Of is dat een kwestie van volume afstemmen op het stereopaar?
Ik sluit mijn sub meestal aan via de Tape REC uitgang.
Maar dit model is niet aktief toch? Mijn versterker heeft geen aparte sub-uitgang...
door jaap380
za 16 sep 2017, 9:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DM 580 meer bas?
Reacties: 4
Weergaves: 1767

Re: DM 580 meer bas?

Dank voor jullie snelle reacties. Het is overigens wel opmerkelijk dat de meeste B&W speakers niet echt diep gaan olgens de specs. Komt dat omdat zij als weinigen de laagste frequentie geven op + 2,5 db? Ik ga er mee aan de slag. Donderdag kan ik van een vriend een meetmicrofoon lenen. Ik heb RE...
door jaap380
vr 15 sep 2017, 23:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DM 580 meer bas?
Reacties: 4
Weergaves: 1767

DM 580 meer bas?

Dag allemaal, ik heb net een paar B&W DM 580 gescoord. Ik speel virtueel orgel en ik heb weer een compleet nieuw orgel. Ik snap best dat er B&W fans zijn, ze klinken zeer goed. Weer heel anders dan de Jamo Concert V. Ze zijn veel groter dan de Jamo's, maar gaan veel minder diep/laag. De onde...
door jaap380
di 06 jun 2017, 19:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Passieve 20hz sub
Reacties: 24
Weergaves: 2367

Re: Passieve 20hz sub

Ik blijf geinteresseerd... Ik ben aan het sparen voor 2 Kef LS50 en daar moet ook een sub bij.... :)
door jaap380
di 06 jun 2017, 19:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Passieve 20hz sub
Reacties: 24
Weergaves: 2367

Re: Passieve 20hz sub

Ach, dat is wel erg ver... ga je er ook nog mee de Hauptwerkwereld in? Ik denk dat ze dat op http://www.pcorgel.nl ook wel interessant zullen vinden.
door jaap380
di 06 jun 2017, 11:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Passieve 20hz sub
Reacties: 24
Weergaves: 2367

Re: Passieve 20hz sub

Omdat ik het een leuk project vind wilde ik het even delen, mijn 20 hz subje met 8" Wavecor SW223BD02. Het plan is om er 4 te bouwen en bij een demonstratie van Hauptwerk (elektronische/digitale) orgels te gebruiken.. Dag Wouter, ik heb zelf ook een Hauptwerk orgelsetup en vind dit een interes...
door jaap380
vr 02 jun 2017, 14:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe kasten Jamo Concert V
Reacties: 5
Weergaves: 1688

Re: Nieuwe kasten Jamo Concert V

Ik zit er ook over te denken om deze Jamo's in een andere kast te doen. De tweeter werkt inmiddels weer naar behoren (voor zover ik kan horen). Ik wil de basdriver van de achterkant verplaatsen naar de voorkant, en de baspoort onder de woofer. Zo kan ik de speaker makkelijker bij een muur plaatsen M...
door jaap380
vr 26 mei 2017, 20:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Re: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

Dat klinkt voor jou wellicht heel logisch en simpel, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Het idee klinkt goed
maar voor mij is het net zoiets als voor jou een hersenoperatie uitvoeren :)
(ik ga er even van uit dat je geen neurochirurg bent).
door jaap380
vr 26 mei 2017, 15:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Re: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

Ik heb het gedaan en hij doet het weer kraakloos.
En ik gebruik de schakelaar toch nauwelijks, want ik heb er maar 1 geluidsbron (virtueel orgel) op aangesloten. En dat blijft zo.
Bedankt voor jullie meedenken!
door jaap380
vr 26 mei 2017, 10:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Re: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

Als ik hem in ene badje moet doen, moet ik hem toch helemaal demonteren en lossolderen.
Met remmenreiniger kan hij blijven zitten en dat blijft in ieder geval niet plakken. Dat ga ik proberen!
door jaap380
vr 26 mei 2017, 10:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Re: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

Kan ik die potmeter niet spoelen in een badje ontvetter? (Thinner of zo)
door jaap380
vr 26 mei 2017, 9:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Re: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

Bedankt Ray, ik heb wel eens gehoord dat contactspray uiteindelijk meer vuil aantrekt dan oplost. Klopt dat een beetje?
door jaap380
do 25 mei 2017, 21:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen
Reacties: 17
Weergaves: 478

Inputselector Kenwood KA 4010 vervangen

IK dacht dat mijn tweeter stuk was, maar ben er achter dat het hele linkerkanaal aan het wegvallen was. Het blijkt in de inputselect-schakelaar te zitten. Hij hapert op de stand "aux". Is zo'n ding schoon te maken of ben ik al te laat en moet hij vervangen worden? (Ik heb nog nooit een ver...
door jaap380
zo 21 mei 2017, 21:32
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1768

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Ik zie hier hoe je de ferrofluid vervangt: http://www.speakerrepairshop.nl/index.php?action=extra&extra=A_ferrofluid_in_tweeter_vervangen&lang=en#.WSHptvWLTrc Edit: Vanavond ben ik aan het spelen (ik heb ze aangesloten op mijn virtuele orgel) en valt de linkerspeaker helemaal weg. Blijkt de ...
door jaap380
zo 21 mei 2017, 19:50
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1768

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Ja klopt Wouter, ik rekende met de 2x H417 van Willys. Ik wil eerst nog eens de tweeters omwisselen om te kijken of het aan de driver ligt of aan het crossover. En het lijkt mij handiger als ik 2 tweeters vervang i.p.v 1 of is dat een vreemde gedachte? Daarnaast, moet ik met zo'n replacementkit ook ...
door jaap380
zo 21 mei 2017, 17:45
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1768

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Het replacementkitje heeft nogal verzendkosten. Ook ben ik bang dat ik weer verschillen ga krijgen tussen links en rechts dus moet ik er twee nemen. Alles bij elkaar komt dat op 100 pond terijl ik nu 2 dezelfde tweeters voor 56,- inclusief verzendkosten kan krijgen... Ik heb ze nog niet verwisseld, ...
door jaap380
zo 21 mei 2017, 14:18
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

Tja, hoe simpel kan het zijn....:)
Bedankt voor jullie snelle reacties!
door jaap380
zo 21 mei 2017, 13:42
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1768

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Nu kan ik op Ebay 2 tweeters kopen. Zijn ze vergelijkbaar? Ik weet niet wat de codes betekenen op de tweeters. Op de mijne staat: Seas H400 verkleind.jpg Op de tweeter die ik wil kopen staat: 25 TAC/GW H417-06 5 / 91. Kan ik de mijne vervangen door deze? De specificaties op de datasheets van beide z...
door jaap380
zo 21 mei 2017, 13:21
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

Ja bedankt. De grill heb ik er af gekregen en de tweeter doe het weer. Alleen de grill terugplaatsen lijkt me lastig omdat hij inderdaad is vervormd. Er schijnt hier iemand ooit het crossover filter te hebben gemodificeerd met een lijstje componenten er bij. De tweeter lijkt nu minder luid te spelen...
door jaap380
za 20 mei 2017, 22:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers
Reacties: 12
Weergaves: 1768

Re: Tweeters vervangen van Jamo Concert V speakers

Ik heb dezelfde speakers en bij mij zitten er Seas H400 in. Er is een vervanger te koop, de Seas H417. Zie https://willys-hifi.com/products/seas-h417
door jaap380
do 18 mei 2017, 22:57
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

Ik heb hem toch gedemonteerd en de twee helften van elkaar gehaald. Inderdaad kon ik de grill er met een mes uitwrikken en daarna de dome weer teruggeduwd. Het lijkt wel of hij iets minder luid klinkt dan de tweeter van de andere speaker, maar dat komt misschien omdat de grill er nu niet meer op zit...
door jaap380
wo 17 mei 2017, 21:59
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

Alle hulp is toch te laat gekomen. De tweeter is overleden. :(
Dus toch een replacement-kit.
Bedankt iedereen!
door jaap380
wo 17 mei 2017, 20:27
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

Iedereen hartelijk dank voor de adviezen. Ik heb het met alcohol gedaan en een schuursponsje. Het zwart is er aardig af, maar nu is m'n gaas blank (en waarschijnlijk nog steeds dicht ). Die rommel achter het gaas vind ik ook geen fijn idee. Maar als ik de replacement ga doen, moet het gaas er toch o...
door jaap380
di 16 mei 2017, 15:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398
Reacties: 30
Weergaves: 1190

Re: Hoe krijg ik de Grill er af? Seas H398

SARK schreef:
De rubberrand lijkt me ook gevoelig voor die dampen .... je kunt ook proberen om de gaatjes een beetje door te prikken. (niet uitschieten hoor!)
dan moet ik toch mijn priklapje weer eens op gaan zoeken. Was eigenlijk voor mijn kleinkinderen bedoeld maarja...