Er zijn 88 resultaten gevonden

door hanss
do 03 mar 2016, 22:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Even paar daagjes afwezigheid..

Ja wat wil ik?uhm, misschien wel achterhalen wat de lbvs van de monitorwereld is ofzo.

Als ik relatief goedkoop een vloerstaander wilde maken koos ik "blind" de lbvs. Vroeg me af of er dergelijke keuzes zouden zijn...
Dat vooral
door hanss
zo 28 feb 2016, 12:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Dag Wouter, bedankt oor je uitgebreide reactie! Ik heb het gevoel dat 3 van linkjes hetzelfde zijn... Los daarvan ben ik inderdaad voor een wat lager budget (en gewoon om wat te bouwen) bij speakerland etc qua monitors niet echt gelukkig met wat er te koop staat. Daarom zou ik het ook leuk vinden ee...
door hanss
za 27 feb 2016, 18:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Zie hier de kleine en grote:)
door hanss
za 27 feb 2016, 17:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Haha jouw mini-monitors doen hier een poging de grote kef-herbouw speakers te verslaan...en eerlijk is eerlijk: qua snelheid en stereobeeld winnen ze dat ook nog! Zal zo een fotootje maken:) Misschien een leuke invalshoek: de (nieuwe) Kef ls50 krijgen erg veel lof...is ook een breedbander toch? @arc...
door hanss
za 27 feb 2016, 9:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Dag Leo,
Nee je hebt inderdaad gelijk natuurlijk...
Het is eigenlijk meer gevoel haha, en dat is nergens op gebaseerd.

Dus inderdaad, het moet om het beste geluid gaan.
door hanss
za 27 feb 2016, 8:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

Re: LBMS?

Ik dacht zelf dat 150/200 per stuk exclusief het hout etc. Volgens mij kan iedereen dan zijn afwerking zelf bedenken. Misschien is het ook mogelijk om het zo te regelen dat de inhoud van de kast gelijk moet blijven maar dat je (een bepaalde hoeveelheid) vrijheid hebt in de vorm van je kastje? Ik heb...
door hanss
vr 26 feb 2016, 23:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBMS?
Reacties: 24
Weergaves: 846

LBMS?

Heren/dames Na geruime tijd lezen, bouwen, genieten, etc heb ik een simpel doch lastige vraag: bestaat er een soort low (evt medium) budget monitor speaker? Volgens mij niet... Nu heb ik niet de illusie de LBVS te overtreffen, maar het succes hiervan toont wel de behoefte aan budget-ontwerpen.... Gr...
door hanss
ma 23 nov 2015, 19:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Heren bedankt voor het meedenken en de tips...Ik ga het allereerst nog eenmaal proberen te schuren en de rest kan ik inderdaad opvullen.
Het klemmen blijft lastig maar ik ga het nog eens proberen.
In het ergste geval vraag ik misschien om hulp,maar het moet natuurlijk wel zelfbouw blijven:p
door hanss
zo 22 nov 2015, 22:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Ik ben al weer een tijd geleden begonnen en gestopt met dit leuke dingetje.Gestopt omdat ik het schuine plakje én niet op maat krijg én niet zie hoe ik deze mooi kan klemmen...

Iemand een handige tip voor het schuin afkorten van het plankje zonder fancy zaagtafel?

Groet Hans
door hanss
wo 05 aug 2015, 17:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Reacties: 78
Weergaves: 4595

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Dag Frank en alle anderen! Fantastisch wat je hier gemaakt hebt echt heel mooi! Op mijn vakantieadres heb ik dit allemaal eens bekeken en doorgenomen en ik vind het erg mooi! Ik vraag me af, je hebt dit allemaal gemaakt met een zaagtafel en een frees, heb je alle schuine kanten dan gezaagd of gefree...
door hanss
ma 04 mei 2015, 21:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Yes, bedankt allemaal... Ik heb inderdaad even wat nieuw draad gehaald, stuk dunner en gemakkelijker te solderen:) Was in eerste instantie in de veronderstelling dat het beter was dikker te gebruiken omdat je dit voor luidsprekerkabel ook geldt (zonder hier een discussie uit te willen lokken :hide: ...
door hanss
zo 03 mei 2015, 22:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Ik ben inmiddels weer wat verder! Ik heb bij de bouwmarkt een mooi timmerpaneel gehaald en hier de drivers ingefreesd. 1 kast is klaar, maar moet nog netjes worden geplamuurd en iets gebroken wit geschilderd. Ook bestel ik nog een ander afrondfreesje om de hoeken wat meer af te ronden. Het solderen ...
door hanss
vr 17 apr 2015, 22:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Update: Ik heb een freesmal gemaakt...dit viel niet mee. Eerst geprobeerd te meten/beredeneren hoe groot het gat hier dan moest worden, nou dit viel me niet mee. Heb echt geprobeerd uit te denken hoe ik het voor elkaar kon krijgen/met passers te construeren...voor mij onmogelijk.... Toen kreeg ik ee...
door hanss
vr 17 apr 2015, 10:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Overigens moet ik geen gat frezen, maar slecht 4 of 5 mm diep...

Je bedoelt om een van hen te vragen het voor me te cnc frezen? Dat zie ik (uit kosten en zelfredzaamheid) de als laatste redmiddel...

Ps:ik ken het mission impossible verhaal, lees graag in dat forum :
door hanss
vr 17 apr 2015, 9:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Haha jij verwijst me nu naar een project dat mission impossible heet? :p nou, het lijkt me wat ingewikkeld om een mal te maken, met handwerk bedoel je schuren tot de speaker past? Of handmatig een mal maken?
door hanss
vr 17 apr 2015, 9:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Ik heb nog een vraag over het infrezen van de drivers. Ik wil op de bestaande baffle nog een laag 18mm mdf plakken en hierin de drivers netjes laten invallen. Op die manier kan ik nog mooi proberen facetten te maken, er is dan voldoende dikte in het front. De vraag is nu:hoe frees ik de vorm van de ...
door hanss
ma 13 apr 2015, 21:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Ik heb een ander versterkertje dan jij meiborg, een dayton audio class-t de dta 2.

Zal even fotootje posten morgen..
door hanss
ma 13 apr 2015, 18:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Ik heb de spulletjes uitgepakt, prima allemaal, snelle levering, netjes verpakt, top Rumoh! Alleen heb ik nog 2 vragen: Je moet de speakerdraad door een magneetje wikkelen... Simpel, maar waarom?! Snap ik niets van.... Vraag 2, er moet een capacitor 'in' de de luidspreker draad worden geplaatst: in ...
door hanss
ma 13 apr 2015, 16:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Update: Ik heb mijn spulletjes inmiddels binnen. Ik heb een versterkertje van dayton audio bij rumoh besteld. Hier zit al een volumeregelaar bij, dus dat probleem is opgelost:) Zal eens even kijken of ik het ontwerp kan 'ombuigen' naar een 18mm mdf versie. Heb hier nog een boel van liggen... Iemand ...
door hanss
do 09 apr 2015, 20:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Vroeg ik me ook af...ook de grafiek loopt iets anders zag ik, al vind ik dat lastig te bedenken wat het verschil is.

Over de volumeregeling, deze 'verzwakt' dus het ingangssignaal vóór het de versterker in gaat?
Wat doet dit met de kwaliteit als je vooral zacht speelt?
door hanss
do 09 apr 2015, 14:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Oke, dankje.
Ik bedoel een potmetertje.
Hoe kan ik dat doen?
Kan ik die gewoon aansluiten op het versterkertje (zitten daar aansluitingen voor?) of moet die ergens tussen?
En kan ik die bij Rumoh ook bij bestellen?
Kan ze eerlijk gezegd niet vinden..
door hanss
do 09 apr 2015, 14:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

En welke FRS8 is aan te bevelen/wat zijn de verschillen.
Bij Rumoh verkoopt men de 4,8 en frs8m 8ohm...
Iemand tips?

En ik vraag me nog even af of ik iets moet bijkopen om het geluid te regelen (kan dit gewoon worden aangesloten?).
door hanss
di 07 apr 2015, 23:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44614

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Ik vind alle varianten erg mooi, maar de volledige witte helemaal super, lijken wel wat op de speakers van Q Acoustics. Vraagje, zijn ze geschikt voor een wat grotere slaapkamer, om in bed (ongeveer 3m van de speakers) muziek te luisteren? Of zijn ze dan te licht?
door hanss
di 07 apr 2015, 11:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

De kasten zijn bijna compleet bekleed met vilt. Ook zijn de filters netjes op een mdf plaatjes gezet, zodat ze straks gemakkelijk gemonteerd kunnen worden, door het woofer gat. Ik zal vanavond nog wat foto's van de voortgang maken. Ps. Ik heb besloten de kasten eerst af te maken volgens plan. Dan za...
door hanss
zo 05 apr 2015, 11:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Reacties: 61
Weergaves: 1298

Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers

Ik bekleed eerst alles van binnen met vilt, plak de 4mm mdf aan de buitenkant en ga er dan nog eens even rustig naar kijken/ over nadenken. Misschien is het ook makkelijker in te schatten als het allemaal in elkaar zit.