Even paar daagjes afwezigheid..
Ja wat wil ik?uhm, misschien wel achterhalen wat de lbvs van de monitorwereld is ofzo.
Als ik relatief goedkoop een vloerstaander wilde maken koos ik "blind" de lbvs. Vroeg me af of er dergelijke keuzes zouden zijn...
Dat vooral
Er zijn 88 resultaten gevonden
- do 03 mar 2016, 22:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
- zo 28 feb 2016, 12:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
Re: LBMS?
Dag Wouter, bedankt oor je uitgebreide reactie! Ik heb het gevoel dat 3 van linkjes hetzelfde zijn... Los daarvan ben ik inderdaad voor een wat lager budget (en gewoon om wat te bouwen) bij speakerland etc qua monitors niet echt gelukkig met wat er te koop staat. Daarom zou ik het ook leuk vinden ee...
- za 27 feb 2016, 18:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
Re: LBMS?
Zie hier de kleine en grote:)
- za 27 feb 2016, 17:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
Re: LBMS?
Haha jouw mini-monitors doen hier een poging de grote kef-herbouw speakers te verslaan...en eerlijk is eerlijk: qua snelheid en stereobeeld winnen ze dat ook nog! Zal zo een fotootje maken:) Misschien een leuke invalshoek: de (nieuwe) Kef ls50 krijgen erg veel lof...is ook een breedbander toch? @arc...
- za 27 feb 2016, 9:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
Re: LBMS?
Dag Leo,
Nee je hebt inderdaad gelijk natuurlijk...
Het is eigenlijk meer gevoel haha, en dat is nergens op gebaseerd.
Dus inderdaad, het moet om het beste geluid gaan.
Nee je hebt inderdaad gelijk natuurlijk...
Het is eigenlijk meer gevoel haha, en dat is nergens op gebaseerd.
Dus inderdaad, het moet om het beste geluid gaan.
- za 27 feb 2016, 8:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
Re: LBMS?
Ik dacht zelf dat 150/200 per stuk exclusief het hout etc. Volgens mij kan iedereen dan zijn afwerking zelf bedenken. Misschien is het ook mogelijk om het zo te regelen dat de inhoud van de kast gelijk moet blijven maar dat je (een bepaalde hoeveelheid) vrijheid hebt in de vorm van je kastje? Ik heb...
- vr 26 feb 2016, 23:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBMS?
- Reacties: 24
- Weergaves: 846
LBMS?
Heren/dames Na geruime tijd lezen, bouwen, genieten, etc heb ik een simpel doch lastige vraag: bestaat er een soort low (evt medium) budget monitor speaker? Volgens mij niet... Nu heb ik niet de illusie de LBVS te overtreffen, maar het succes hiervan toont wel de behoefte aan budget-ontwerpen.... Gr...
- ma 23 nov 2015, 19:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Heren bedankt voor het meedenken en de tips...Ik ga het allereerst nog eenmaal proberen te schuren en de rest kan ik inderdaad opvullen.
Het klemmen blijft lastig maar ik ga het nog eens proberen.
In het ergste geval vraag ik misschien om hulp,maar het moet natuurlijk wel zelfbouw blijven:p
Het klemmen blijft lastig maar ik ga het nog eens proberen.
In het ergste geval vraag ik misschien om hulp,maar het moet natuurlijk wel zelfbouw blijven:p
- zo 22 nov 2015, 22:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik ben al weer een tijd geleden begonnen en gestopt met dit leuke dingetje.Gestopt omdat ik het schuine plakje én niet op maat krijg én niet zie hoe ik deze mooi kan klemmen...
Iemand een handige tip voor het schuin afkorten van het plankje zonder fancy zaagtafel?
Groet Hans
Iemand een handige tip voor het schuin afkorten van het plankje zonder fancy zaagtafel?
Groet Hans
- wo 05 aug 2015, 17:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
- Reacties: 78
- Weergaves: 4595
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Dag Frank en alle anderen! Fantastisch wat je hier gemaakt hebt echt heel mooi! Op mijn vakantieadres heb ik dit allemaal eens bekeken en doorgenomen en ik vind het erg mooi! Ik vraag me af, je hebt dit allemaal gemaakt met een zaagtafel en een frees, heb je alle schuine kanten dan gezaagd of gefree...
- ma 04 mei 2015, 21:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Yes, bedankt allemaal... Ik heb inderdaad even wat nieuw draad gehaald, stuk dunner en gemakkelijker te solderen:) Was in eerste instantie in de veronderstelling dat het beter was dikker te gebruiken omdat je dit voor luidsprekerkabel ook geldt (zonder hier een discussie uit te willen lokken :hide: ...
- zo 03 mei 2015, 22:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Ik ben inmiddels weer wat verder! Ik heb bij de bouwmarkt een mooi timmerpaneel gehaald en hier de drivers ingefreesd. 1 kast is klaar, maar moet nog netjes worden geplamuurd en iets gebroken wit geschilderd. Ook bestel ik nog een ander afrondfreesje om de hoeken wat meer af te ronden. Het solderen ...
- vr 17 apr 2015, 22:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Update: Ik heb een freesmal gemaakt...dit viel niet mee. Eerst geprobeerd te meten/beredeneren hoe groot het gat hier dan moest worden, nou dit viel me niet mee. Heb echt geprobeerd uit te denken hoe ik het voor elkaar kon krijgen/met passers te construeren...voor mij onmogelijk.... Toen kreeg ik ee...
- vr 17 apr 2015, 10:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Overigens moet ik geen gat frezen, maar slecht 4 of 5 mm diep...
Je bedoelt om een van hen te vragen het voor me te cnc frezen? Dat zie ik (uit kosten en zelfredzaamheid) de als laatste redmiddel...
Ps:ik ken het mission impossible verhaal, lees graag in dat forum :
Je bedoelt om een van hen te vragen het voor me te cnc frezen? Dat zie ik (uit kosten en zelfredzaamheid) de als laatste redmiddel...
Ps:ik ken het mission impossible verhaal, lees graag in dat forum :
- vr 17 apr 2015, 9:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Haha jij verwijst me nu naar een project dat mission impossible heet?
nou, het lijkt me wat ingewikkeld om een mal te maken, met handwerk bedoel je schuren tot de speaker past? Of handmatig een mal maken?
- vr 17 apr 2015, 9:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Ik heb nog een vraag over het infrezen van de drivers. Ik wil op de bestaande baffle nog een laag 18mm mdf plakken en hierin de drivers netjes laten invallen. Op die manier kan ik nog mooi proberen facetten te maken, er is dan voldoende dikte in het front. De vraag is nu:hoe frees ik de vorm van de ...
- ma 13 apr 2015, 21:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik heb een ander versterkertje dan jij meiborg, een dayton audio class-t de dta 2.
Zal even fotootje posten morgen..
Zal even fotootje posten morgen..
- ma 13 apr 2015, 18:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik heb de spulletjes uitgepakt, prima allemaal, snelle levering, netjes verpakt, top Rumoh! Alleen heb ik nog 2 vragen: Je moet de speakerdraad door een magneetje wikkelen... Simpel, maar waarom?! Snap ik niets van.... Vraag 2, er moet een capacitor 'in' de de luidspreker draad worden geplaatst: in ...
- ma 13 apr 2015, 16:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Update: Ik heb mijn spulletjes inmiddels binnen. Ik heb een versterkertje van dayton audio bij rumoh besteld. Hier zit al een volumeregelaar bij, dus dat probleem is opgelost:) Zal eens even kijken of ik het ontwerp kan 'ombuigen' naar een 18mm mdf versie. Heb hier nog een boel van liggen... Iemand ...
- do 09 apr 2015, 20:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Vroeg ik me ook af...ook de grafiek loopt iets anders zag ik, al vind ik dat lastig te bedenken wat het verschil is.
Over de volumeregeling, deze 'verzwakt' dus het ingangssignaal vóór het de versterker in gaat?
Wat doet dit met de kwaliteit als je vooral zacht speelt?
Over de volumeregeling, deze 'verzwakt' dus het ingangssignaal vóór het de versterker in gaat?
Wat doet dit met de kwaliteit als je vooral zacht speelt?
- do 09 apr 2015, 14:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Oke, dankje.
Ik bedoel een potmetertje.
Hoe kan ik dat doen?
Kan ik die gewoon aansluiten op het versterkertje (zitten daar aansluitingen voor?) of moet die ergens tussen?
En kan ik die bij Rumoh ook bij bestellen?
Kan ze eerlijk gezegd niet vinden..
Ik bedoel een potmetertje.
Hoe kan ik dat doen?
Kan ik die gewoon aansluiten op het versterkertje (zitten daar aansluitingen voor?) of moet die ergens tussen?
En kan ik die bij Rumoh ook bij bestellen?
Kan ze eerlijk gezegd niet vinden..
- do 09 apr 2015, 14:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
En welke FRS8 is aan te bevelen/wat zijn de verschillen.
Bij Rumoh verkoopt men de 4,8 en frs8m 8ohm...
Iemand tips?
En ik vraag me nog even af of ik iets moet bijkopen om het geluid te regelen (kan dit gewoon worden aangesloten?).
Bij Rumoh verkoopt men de 4,8 en frs8m 8ohm...
Iemand tips?
En ik vraag me nog even af of ik iets moet bijkopen om het geluid te regelen (kan dit gewoon worden aangesloten?).
- di 07 apr 2015, 23:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44614
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik vind alle varianten erg mooi, maar de volledige witte helemaal super, lijken wel wat op de speakers van Q Acoustics. Vraagje, zijn ze geschikt voor een wat grotere slaapkamer, om in bed (ongeveer 3m van de speakers) muziek te luisteren? Of zijn ze dan te licht?
- di 07 apr 2015, 11:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
De kasten zijn bijna compleet bekleed met vilt. Ook zijn de filters netjes op een mdf plaatjes gezet, zodat ze straks gemakkelijk gemonteerd kunnen worden, door het woofer gat. Ik zal vanavond nog wat foto's van de voortgang maken. Ps. Ik heb besloten de kasten eerst af te maken volgens plan. Dan za...
- zo 05 apr 2015, 11:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
- Reacties: 61
- Weergaves: 1298
Re: Nieuw project met oude Kef Corelli drivers
Ik bekleed eerst alles van binnen met vilt, plak de 4mm mdf aan de buitenkant en ga er dan nog eens even rustig naar kijken/ over nadenken. Misschien is het ook makkelijker in te schatten als het allemaal in elkaar zit.
