Er zijn 27 resultaten gevonden
- zo 21 jun 2015, 22:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: cubo
- Reacties: 2
- Weergaves: 243
Re: cubo
daar zit wat in! bedankt voor de snelle reactie! 
- zo 21 jun 2015, 22:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: cubo
- Reacties: 2
- Weergaves: 243
cubo
Hallo allemaal! Ik wil over een week of twee één of twee subs gaan bouwen. Nu is mijn budget een beetje beperkt (in pa termen) en ben ik aan het twijfelen of ik nu een cubo 15 zou bouwen met een kappa 15lfa of twee cubo 12 met fane 12-300? (eventueel zat ik aan twee cubo 15 met dap ab-15 of twee cub...
- ma 23 jun 2014, 12:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MTH-30 (PA)subwoofers
- Reacties: 77
- Weergaves: 4598
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
als ik de driver http://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_122808a.htm door winisd haal kom ik op een -3db van 900 hz http://nl.tinypic.com/r/50pdz9/8
Is dit gewoon zo of ben ik hier bij het invoeren van de parameters compleet de mist in gegaan?
Is dit gewoon zo of ben ik hier bij het invoeren van de parameters compleet de mist in gegaan?
- zo 22 jun 2014, 16:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MTH-30 (PA)subwoofers
- Reacties: 77
- Weergaves: 4598
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Ziet er goed uit!
Zou iemand weten wat de xmax van de the box Speaker 12-280 is?
Kan het namelijk niet vinden :s
(Heb hier een ontwerp liggen en de xmax moet minimaal 4.8 mm zijn.)
Zou iemand weten wat de xmax van de the box Speaker 12-280 is?
Kan het namelijk niet vinden :s
(Heb hier een ontwerp liggen en de xmax moet minimaal 4.8 mm zijn.)
- wo 18 jun 2014, 23:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: pa speaker billfritzmaurice
- Reacties: 15
- Weergaves: 585
Re: pa speaker billfritzmaurice
Dat is ook een beetje wat ik zoek haha. Ik ben nu een beetje uit aan het zoeken waar ik het beste/goedkoopste de tweeters kan kopen. Aangezien ik er een hoop nodig heb (44)
- di 17 jun 2014, 1:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: pa speaker billfritzmaurice
- Reacties: 15
- Weergaves: 585
Re: pa speaker billfritzmaurice
Aanvulling:
Ik snap wat je bedoelt met de extra kosten. Maar aangezien ik toch veel van het spul al heb zal dat geen probleem zijn. (En Verkijk je niet op wat de gemiddelde boer in de schuur heeft liggen haha)
Ik snap wat je bedoelt met de extra kosten. Maar aangezien ik toch veel van het spul al heb zal dat geen probleem zijn. (En Verkijk je niet op wat de gemiddelde boer in de schuur heeft liggen haha)
- di 17 jun 2014, 1:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: pa speaker billfritzmaurice
- Reacties: 15
- Weergaves: 585
Re: pa speaker billfritzmaurice
Bedankt voor je reactie antonZ! Ik ben er over aan het denken om nu een setje dr250 te gaan bouwen! Qua subs is het geen probleem. (Een maat van me gaat namelijk twee t60 subs bouwen en die Zullen in Combie gebruikt worden.) Qua versterking heb ik een t.amp van 120 watt. Dat zal toch wel genoeg moet...
- ma 16 jun 2014, 23:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: pa speaker billfritzmaurice
- Reacties: 15
- Weergaves: 585
Re: pa speaker billfritzmaurice
Excuses th is thuis ja. En voor wat feestjes met de vriendengroep (+-100 man) Het budget is per set dus ja 200 per stuk, op http://billfitzmaurice.info staan een aantal van de ontwerpen. De uitwerkingen van alle speakers worden binnenkort aangeschaft door een vriend van me. Bedankt voor de reacties!...
- ma 16 jun 2014, 21:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: pa speaker billfritzmaurice
- Reacties: 15
- Weergaves: 585
pa speaker billfritzmaurice
Graag zou ik voor th een setje pa speakers bouwen (budget +- 400 euro).
Ik zat te denken aan een ontwerp van billfritzmaurice bijvoorbeeld de omni 12 of de dr250.
Wat zeggen jullie daar van?
Of hebben jullie een beter idee kwam ontwerp voor mijn budget?
Ik zat te denken aan een ontwerp van billfritzmaurice bijvoorbeeld de omni 12 of de dr250.
Wat zeggen jullie daar van?
Of hebben jullie een beter idee kwam ontwerp voor mijn budget?
- wo 11 jun 2014, 9:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 677
Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
nu Was ik wat aan het kijken naar tweeweg systemen en filters. En nu kwam ik deze tegen: http://www.mrwoofa.de/selbstbau/aria_ultralight/aria_ultralight.htm de aria ultra light. IK ben dus van plan de visaton scn10 te gaan gebruiken maar wat zouden jullie aanraden als filter om mee te beginnen? De t...
- wo 04 jun 2014, 16:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 677
Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
Haha jepp. Staat wel wat leuk spul tussen. Maar ik denk dat ik toch voor de visaton ga aangezien daar het filter netwerk al van bekend is.
tenzij jij een mooi netwerkje zou kunnen ontwerpen voor de omnes audio tweeters haha
Bestaan daar eigenlijk programma's voor?
tenzij jij een mooi netwerkje zou kunnen ontwerpen voor de omnes audio tweeters haha
Bestaan daar eigenlijk programma's voor?
- wo 04 jun 2014, 13:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 677
Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
Ohja dat klopt, excuses.
Hoe kan ik het beste bepalen of ik de serieweerstand om hoog of om laat moet aanpassen?
Bedankt voor de hulp.
Hoe kan ik het beste bepalen of ik de serieweerstand om hoog of om laat moet aanpassen?
Bedankt voor de hulp.
- wo 04 jun 2014, 8:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 677
Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
Inderdaad @Markbakk al helemaal omdat de beyma's nogal goedkoop waren. Een filter ontwerpen wil ik me wel aan wagen. (Als iemand me daar een paar tips over zou willen geven) De kast kan ik uit tekenen in solidworks en simuleren met winisd. (alleen ben ik niet echt ervaren met het ontwerpen van speak...
- di 03 jun 2014, 21:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 677
Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
Hallo allemaal, Ik ben een paar weken geleden begonnen met het ontwerpen van een setje tweeweg monitoren. (voor op het bureau) Nu had ik zo iets als ontwerp: http://nl.tinypic.com/r/wiubt0/8 (Mogen deze hoeken gewoon of moet ik daar rekening mee houden?) of http://nl.tinypic.com/r/dy4w2p/8 Aangezien...
- di 03 jun 2014, 21:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: kistradio bouwen
- Reacties: 3
- Weergaves: 360
Re: kistradio bouwen
Dit is die van mij:
https://db.tt/j34aTK6P
Voor je vragen stuur maar een pb'tje. (aangezien dit niet echt het goede forum daar voor is)
Groeten,
Marijn
https://db.tt/j34aTK6P
Voor je vragen stuur maar een pb'tje. (aangezien dit niet echt het goede forum daar voor is)
Groeten,
Marijn
- wo 21 mei 2014, 14:43
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Re: Studio speakers
Ik weet niet of ik dit hier onder mag plaatsen maar: Ik ben al een tijdje bezig met mijn kratradio (met de zelfde drivers) en een P-audio pht-409 tweeter. Behuizing van de woofers is +-6L Bassreflex getuned op 63Hz Nu gebruik ik 1 ta2024 voor de woofers en 1 ta2024 voor de tweeter (1 kanaal). (verst...
- wo 14 mei 2014, 8:57
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Re: Studio speakers
Ik dacht een bassreflex getuned op 65hz met -3db op 60hz eventueel later een sub er bij.
- di 13 mei 2014, 23:27
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Re: Studio speakers
Een studio heb ik niet nee, maar aangezien het studio speaker drivers zijn besloot ik maar studio speakers te bouwen 
Excuses ik heb de beyma 5mp60/n .
(Heb ze nog liggen en besloot er maar eens wat mee te doen)
Dus u raad een 25mm dome aan
dan ga ik daar in verder zoeken!
Dankje!
Excuses ik heb de beyma 5mp60/n .
(Heb ze nog liggen en besloot er maar eens wat mee te doen)
Dus u raad een 25mm dome aan
Dankje!
- di 13 mei 2014, 13:46
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Re: Studio speakers
Super vlak hoeft het niet te zijn. Beetje mooi moet het dan wel weer klinken haha. Ik kan alleen niet veel bullettweeters vinden die goedkoper zijn dan de visaton. 
- ma 12 mei 2014, 16:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Re: Studio speakers
Bedankt voorde reacties!
Waar zou ik die swansspeakers k1 kunnen vinden? Kan ze namelijk nergens vinden
Dank u!
Waar zou ik die swansspeakers k1 kunnen vinden? Kan ze namelijk nergens vinden
Dank u!
- ma 12 mei 2014, 15:00
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Studio speakers
- Reacties: 15
- Weergaves: 793
Studio speakers
Hallo allemaal,
Ik wil graag twee studio speakers bouwen van mijn twee beyma 5mp60's die ik nog heb liggen.
Nu had ik alleen de vraag wat jullie aanraden qua tweeters. (op budget) +- 10 tot 20 euro per stuk.
In de bijlage een verloopje van de beyma.
Bedankt voor de hulp!
Ik wil graag twee studio speakers bouwen van mijn twee beyma 5mp60's die ik nog heb liggen.
Nu had ik alleen de vraag wat jullie aanraden qua tweeters. (op budget) +- 10 tot 20 euro per stuk.
In de bijlage een verloopje van de beyma.
Bedankt voor de hulp!
- di 11 mar 2014, 19:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 12v AC versterker voeding
- Reacties: 15
- Weergaves: 741
Re: 12v AC versterker voeding
kijk anders hier eens:
http://r.ebay.com/6ETPJV
(die gebruik ik voor een ongeveer gelijke versterker)
Ik was ongeveer 30 euro kwijt inclusief verzendkosten.
En hij is 160VA wat ruim voldoende is.
http://r.ebay.com/6ETPJV
(die gebruik ik voor een ongeveer gelijke versterker)
Ik was ongeveer 30 euro kwijt inclusief verzendkosten.
En hij is 160VA wat ruim voldoende is.
- wo 19 feb 2014, 12:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TA2024 'versieren'
- Reacties: 17
- Weergaves: 591
Re: TA2024 'versieren'
Zelf gebruik ik op het moment een ta2024 als versterker voor mijn cyburg needles. Ik heb een elco van 4700uF in parralel op de voeding gezet. Ik gebruik een 12 volt 2A switching powersupply. als je een switching powersupply gebruikt en je schakelt de lijn gebruikt het minder stroom als dat ie aan st...
- di 18 feb 2014, 20:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TA2024 'versieren'
- Reacties: 17
- Weergaves: 591
Re: TA2024 'versieren'
De mod met de weerstanden heb ik qua geluidskwaliteit niet veel goede ervaringen.
Met je idee van je ledje als aan/uit kan je ook een schakelaar nemen met led ring op 12 volt.
als je zoekt op '12 volt led button' zal je vast wel iets vinden.
of wil je perse een los ledje?
Met je idee van je ledje als aan/uit kan je ook een schakelaar nemen met led ring op 12 volt.
als je zoekt op '12 volt led button' zal je vast wel iets vinden.
of wil je perse een los ledje?
- ma 03 feb 2014, 19:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: visaton Ws 25 E Kast tips
- Reacties: 4
- Weergaves: 351
Re: visaton Ws 25 E Kast tips
Een open baffle zal het dan misschien worden. Ik heb namelijk al mdf voor een kist van 60x60x20 als ik hier de achterkant em de bovenkant van weg laat heb ik dan een open baffle? Want ik neem aan dat er wel wat meer bij komt kijken haha. Als filter zat ik te denken aan een NE5532 Low-pass Filter (we...
