Graag, leuk om te zien maar zal vast tegenvallenbartsegers schreef:Zal ik de WHC-30x eens door hornresp halen voor je ? (in de MTH-30)
MTH-30 (PA)subwoofers
Moderator: Beheerdersteam
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
stuk netter.
simulatie is vrijstaand. Tegen een muur of in een hoek levert meer laag op natuurlijk.
PS, de simulatie invoer van de hoorn heb ik van internet. Zelf NIET nagerekend. Kan dus best dat er her en der een klein foutje in zit.
simulatie is vrijstaand. Tegen een muur of in een hoek levert meer laag op natuurlijk.
PS, de simulatie invoer van de hoorn heb ik van internet. Zelf NIET nagerekend. Kan dus best dat er her en der een klein foutje in zit.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
De subs hebben hun eerste optreden achter de rug bij een gymuitvoering van mijn dochter in een gymzaal in de buurt.
Ze gaan laag genoeg en dragen behoorlijk ver. Vanwege de grote zaal vol vermogen op de visaton woofers, zonder problemen. Rendement is niet superhoog, zal een stukje beter zijn met de Thomann woofers, maar in mijn garage gaan ze al belachelijk hard
Ze gaan laag genoeg en dragen behoorlijk ver. Vanwege de grote zaal vol vermogen op de visaton woofers, zonder problemen. Rendement is niet superhoog, zal een stukje beter zijn met de Thomann woofers, maar in mijn garage gaan ze al belachelijk hard
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Ziet er goed uit!
Zou iemand weten wat de xmax van de the box Speaker 12-280 is?
Kan het namelijk niet vinden :s
(Heb hier een ontwerp liggen en de xmax moet minimaal 4.8 mm zijn.)
Zou iemand weten wat de xmax van de the box Speaker 12-280 is?
Kan het namelijk niet vinden :s
(Heb hier een ontwerp liggen en de xmax moet minimaal 4.8 mm zijn.)
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Xmax wordt op het internet aangegeven tussen 6 en 8mm, en ik denk dat dat wel klopt,, dus genoeg voor je ontwerp.
Hier een kleine foto van de totale set in aktie bij de gymuitvoering, aangestuurd door 2 versterkers, aktief crossover en equalizer.
Hier een kleine foto van de totale set in aktie bij de gymuitvoering, aangestuurd door 2 versterkers, aktief crossover en equalizer.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
als ik de driver http://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_122808a.htm door winisd haal kom ik op een -3db van 900 hz http://nl.tinypic.com/r/50pdz9/8
Is dit gewoon zo of ben ik hier bij het invoeren van de parameters compleet de mist in gegaan?
Is dit gewoon zo of ben ik hier bij het invoeren van de parameters compleet de mist in gegaan?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
WinISD doet het niet zo goed boven de 200Hz. Het programma is eigenlijk alleen bedoeld om subwoofers te simuleren.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
[quote="Casper"]WinISD doet het niet zo goed boven de 200Hz. Het programma is eigenlijk alleen bedoeld om subwoofers te simuleren.[/quote]
Idd. En 25 Hz met deze woofer lijkt mij niet realistisch, denkt dat je niet veel lager moet gaan dan 50-60 Hz, voor de belastbaarheid.
Idd. En 25 Hz met deze woofer lijkt mij niet realistisch, denkt dat je niet veel lager moet gaan dan 50-60 Hz, voor de belastbaarheid.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Laatst een mooi mengpaneel gekocht. Een D&R Discom 1, gemaakt in nederland 
Heel oud (1984) maar erg goed en degelijk gebouwd. Allemaal standaard onderdelen en makkelijk zelf te repareren.
Zit alles op wat ik nodig heb:
2x microfoon met klankregeling
2x phono (MD) ingang
3x line in
Master out met klankregeling
PFL op alle kanalen
Monitor output
Heb hem helemaal uit elkaar gehad en diverse reparaties gedaan, onder andere:
Nieuwe 4700uF elco's in de voeding
Vorige eigenaren hadden nogal wat eilandjes weggefikt bij het vervangen van potmeters en allemaal losse draden gebruikt.
Allemaal gerepareerd door middel van het wegkrassen van de lak over de sporen naar het eiland toe en met massief draad om het pootje van de potmeter solderen vanaf het spoor.
Vervangen van foute weerstandswaarden op verschillende plekken.
Schoonmaken
Heel oud (1984) maar erg goed en degelijk gebouwd. Allemaal standaard onderdelen en makkelijk zelf te repareren.
Zit alles op wat ik nodig heb:
2x microfoon met klankregeling
2x phono (MD) ingang
3x line in
Master out met klankregeling
PFL op alle kanalen
Monitor output
Heb hem helemaal uit elkaar gehad en diverse reparaties gedaan, onder andere:
Nieuwe 4700uF elco's in de voeding
Vorige eigenaren hadden nogal wat eilandjes weggefikt bij het vervangen van potmeters en allemaal losse draden gebruikt.
Allemaal gerepareerd door middel van het wegkrassen van de lak over de sporen naar het eiland toe en met massief draad om het pootje van de potmeter solderen vanaf het spoor.
Vervangen van foute weerstandswaarden op verschillende plekken.
Schoonmaken
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Yepray5150 schreef:Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Ziet er mooi uit!sevenup schreef:Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Is het alleen niet logischer om EQ en compressor in het rack van mixer te plaatsen?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Scherp. Was ook de bedoeling, maar iets te enthousiast geweest tijdens typenJag schreef:Ziet er mooi uit!sevenup schreef:Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Is het alleen niet logischer om EQ en compressor in het rack van mixer te plaatsen?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Vandaag een versterkertje in elkaar gebatst voor 2 kleine monitoren bij het mengpaneel. Heb 2 van mijn eigen lm1875 printen gebruikt, beide in brugschakeling. Alleen nog een frontje maken. Geforceerd gekoeld door kleine ventilators.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.
Bovenste rack:
- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors
Onderste rack:
- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog
Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Bovenste rack:
- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors
Onderste rack:
- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog
Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
D&R wordt door jou meestal anders genoemd toch Ray?ray5150 schreef:Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Mooi setje wordt het. Ga je nog patch paneeltjes maken?sevenup schreef:De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.
Bovenste rack:
- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors
Onderste rack:
- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog
Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Aan de achterkant komen de aansluitingen voor de speakers en signaal in een paneeltjeJag schreef:Mooi setje wordt het. Ga je nog patch paneeltjes maken?sevenup schreef:De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.
Bovenste rack:
- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors
Onderste rack:
- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog
Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Sevenup, geweldige verftip! Hoeveel handen/gram zand zou je aanraden om door een hele pot te gooien?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Heb geen idee meer. Gewoon handjes toevoegen en roeren totdat het goed lijkt. Ging wel redelijk veel in denk zand:verf 1:4 tot 1:5Lutkeveld schreef:Sevenup, geweldige verftip! Hoeveel handen/gram zand zou je aanraden om door een hele pot te gooien?
