Er zijn 13 resultaten gevonden
- ma 10 dec 2018, 22:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reviseren ( en herstellen ) Meridian m2
- Reacties: 60
- Weergaves: 1393
Re: Reviseren ( en herstellen ) Meridian m2
Is die nog steeds in de businiss?
- ma 08 okt 2018, 20:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Hey Jirster, Wat misschien een idee voor je kan zijn is om gebruik te maken van een simpele DSP. Hiermee kun je het filter actief maken en aanpassen via je laptop. Uiteraard is meten nog steeds erg belangrijk daar het zonder meten praktisch onmogelijk is om een goed resultaat neer te zetten, je zou ...
- do 05 jul 2018, 19:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Anthology speaker build
- Reacties: 70
- Weergaves: 2936
Re: Anthology speaker build
Ziet er nu al goed uit! Laat staan als het straks afgewerkt is :) Voor de radius aan de voorkant geld over het algemeen hoe groter de radius hoe beter het diffraction tegen gaat. Echter ben je vaak gelimiteerd door of je frees of door de WAF. Ik heb zo helaas niet meer paraat vanaf welke radius diff...
- ma 18 jun 2018, 17:22
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: starten met 3D printen...
- Reacties: 72
- Weergaves: 4809
Re: starten met 3D printen...
Ik heb inderdaad ook nog geen ervaring met autocad programma's maar heb vaak hersenspinsels die ik door mijn matige tekenkunsten niet goed op papier krijg, dat ik dacht autocad is de uitkomst. Overigens ben ik vrij handig met dit soort dingen en leer ik over het algemeen handig. Maar eens even zo'n ...
- ma 18 jun 2018, 9:17
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: afwerking kasten
- Reacties: 48
- Weergaves: 12105
Re: afwerking kasten
Dat zijn echt uitzonderlijk mooie speakers geworden! Ook een erg goed voorbeeld van wat je met vinyl wrap kan doen.
Haha nooit aan gedacht om het voor de verkoop te doen? Of is het gewoon te pijnlijk als je al die moeite erin hebt gestoken om het te verkopen
Haha nooit aan gedacht om het voor de verkoop te doen? Of is het gewoon te pijnlijk als je al die moeite erin hebt gestoken om het te verkopen
- ma 18 jun 2018, 8:00
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: starten met 3D printen...
- Reacties: 72
- Weergaves: 4809
Re: starten met 3D printen...
Door mijn afwezigheid op dit forum heb ik dit gemist maar ik ben weer terug, soort van... Ik doe 3D printen/prototypen voor mijn werk en daarmee dus veel ervaring. Ook heb ik inderdaad al een paar jaar een eigen bedrijf in delta 3D printers. Nu houd ik me vooral bezig met big scale printing wat nog...
- do 14 jun 2018, 8:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar inkopen?
- Reacties: 105
- Weergaves: 4125
Re: Waar inkopen?
Maar als je als bedrijf wil dat je klanten terug komen zul je ze toch moeten helpen totdat het pakket bij ze op de keukentafel ligt..
Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?
Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?
- ma 16 apr 2018, 0:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
- Reacties: 18
- Weergaves: 806
Re: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
Ik had al verwacht dat niemand(weinig) mensen dat nog zouden gebruiken tegenwoordig. Aan de andere kant weet ik ook niet alles dus dacht misscjien zie ik iets triviaals over het hoofd. Thanks voor de info! Ik weet alles wat ik in eerste instantie weten wou. Wel mooi om te zien dat je forum topic zo ...
- zo 15 apr 2018, 11:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
- Reacties: 18
- Weergaves: 806
Re: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
Thanks,
Uiteraard wordt de tweeter erboven geplaatst en niet ernaast een minder verticaal afstraal gedrag is tot daar aan toe, maar horizontaal wil ik het strak houden.
Dan nog een vraag puur uit interesse. Wie van jullie gebruikt nog wel eens "shielded" versies van woofers of tweeters?
Uiteraard wordt de tweeter erboven geplaatst en niet ernaast een minder verticaal afstraal gedrag is tot daar aan toe, maar horizontaal wil ik het strak houden.
Dan nog een vraag puur uit interesse. Wie van jullie gebruikt nog wel eens "shielded" versies van woofers of tweeters?
- za 14 apr 2018, 23:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
- Reacties: 18
- Weergaves: 806
Re: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
De rolrand is inderdaad een 2e probleem waar je dan tegenaan kan gan lopen. Echter heb je bij een coax het probleem dat de rolrand overal even ver van de tweeter verwijdert is, terwijl bij een dichtbij geplaatst tweeter hier een gradueel verloop inzit.
- za 14 apr 2018, 14:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
- Reacties: 18
- Weergaves: 806
Re: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al zo'n vermoeden aangezien niemand hier ooit iets over zegt. Wat me toch enigzins aan het twijfelen bracht was het feit dat speakers vaak ook in een "shielded" versie te verkrijgen zijn om ze magnetisch af te schermen van de televisie etc. Dacht mi...
- za 14 apr 2018, 13:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
- Reacties: 18
- Weergaves: 806
Afstand tussen Tweeter en midwoofer, Hoe belangrijk is het?!
Hallo allemaal, Voor een nieuw speaker project ben ik opnieuw aan het bedenken hoe ik mijn speaker vorm ga geven en vooral hoe ik de drivers ga plaatsen. Nou is het de bedoeling bij dit nieuwe project dat deze een hele wijde dispersion, zowel op de horizontale als de verticale as. Een probleem bij e...
- za 20 jan 2018, 14:35
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14688
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Goedemiddag Audiozelfbouwers, Ik lees al jaren regelmatig wat topics op dit forum, maar nog nooit iets gepost. Echter ben ik in de tussentijd altijd veel bezig geweest met zelfbouw en lijkt het me geweldig om een keer te komen kijken (& luisteren ;) ) wat voor moois er allemaal gemaakt wordt op ...
