@beijert, geen haast.
Mocht het iets zijn kan je me altijd een pb sturen. Dank alvast
Er zijn 495 resultaten gevonden
- za 06 sep 2025, 11:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: scan speak reference monitor (denk ik)
- Reacties: 13
- Weergaves: 528
- za 06 sep 2025, 11:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: scan speak reference monitor (denk ik)
- Reacties: 13
- Weergaves: 528
Re: scan speak reference monitor (denk ik)
Klopt. Ga ik eens doen.
Maar wellicht dat iemand hier iets op de plank heeft liggen en er niets mee doet. Kan het altijd vragen
Maar wellicht dat iemand hier iets op de plank heeft liggen en er niets mee doet. Kan het altijd vragen
- za 06 sep 2025, 11:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: scan speak reference monitor (denk ik)
- Reacties: 13
- Weergaves: 528
Re: scan speak reference monitor (denk ik)
Ik heb 1 woofer met dat defecte draadje.
Dus heb 1 woofer en een setje tweeters nodig.
Iemand hier nog iets liggen?
Dus heb 1 woofer en een setje tweeters nodig.
Iemand hier nog iets liggen?
- za 06 sep 2025, 10:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: scan speak reference monitor (denk ik)
- Reacties: 13
- Weergaves: 528
Re: scan speak reference monitor (denk ik)
Zijn de betreffende units ergens verkrijgbaar. Ik lees wel dat ze niet meer nieuw leverbaar zijn, maar refurbisched of gewoon tweedehands ergens beschikbaar?
- ma 01 sep 2025, 21:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: scan speak reference monitor (denk ik)
- Reacties: 13
- Weergaves: 528
scan speak reference monitor (denk ik)
Ik heb sinds vele jaren weer een klein beetje de kriebels gekregen om een speaker te gaan bouwen. Niet het hele uitmeten etc.. maar een pakket zoals die bekend is van speakerland of speaker & Co. Momenteel speel ik al 6 jaar met de vifa vivace model 2012. (tijd voor iets nieuws??) Nu heb ik volg...
- di 09 mar 2021, 13:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuw schakelaartje, al dan niet met lichtje
- Reacties: 13
- Weergaves: 402
Re: Nieuw schakelaartje, al dan niet met lichtje
Welke schakelaar adviseren jullie mij? I.i.g. eentje geschikt voor netspanning. Dit ding is levensgevaarlijk! :boos: Iets van diitem: https://www.eoo-bv.nl/wip-schakelaar/8226-wipschak-1xm-15a-neon.html of https://www.eoo-bv.nl/wip-schakelaar/8229-wipschak-2xm-neon.html Netbekabeling uit de buurt v...
- di 09 mar 2021, 12:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuw schakelaartje, al dan niet met lichtje
- Reacties: 13
- Weergaves: 402
Nieuw schakelaartje, al dan niet met lichtje
Ik heb een Pass Camp amp eindversterker waarbij de aan/uit op de achterzijde zit. Nu wil ik dit schakelaartje naar het front verplaatsen zodat het praktischer is om aan en uit te zetten. Nu kan ik simpel de kabels enkel verlengen en het schakelaartje verplaatsen, echter ik wil een mooier schakelaart...
- za 06 mar 2021, 18:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Effect frontjes op het geluid (vifa vivace 2012)
- Reacties: 8
- Weergaves: 494
Re: Effect frontjes op het geluid (vifa vivace 2012)
Ondanks dat er meettechnisch het e.e.a. verandert, hoe is de beleving van het geluid? Of hoe komt het geluid over? Hebben jullie daar ervaring mee?
- wo 03 mar 2021, 23:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Effect frontjes op het geluid (vifa vivace 2012)
- Reacties: 8
- Weergaves: 494
Effect frontjes op het geluid (vifa vivace 2012)
Ik heb een stel vifa vivace model 2012. (overigens hier de bouw: https://community.naimaudio.com/t/diy-with-naim-are-there-more/3994 ) Nu vraag ik mij af wanneer ik er frontjes voor plaats, of dit effect zal hebben op het geluid? Zowel in positieve als negatieve zin. Omdat de vivace best een aardige...
- di 09 jul 2019, 9:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Nu een aantal dagen lekker zitten luisteren. Zowel vette techno, film en rustige muziek... Wat ik specifiek merk is dat als ik in mijn "sweetspot" zit dat het geluid nu echt fenomenaal is. Loop ik door mijn ruimte en zit ik in een specifieke hoek dan is er onbalans (Knoop/buik??? ) Dit onb...
- za 06 jul 2019, 19:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Wat gebeurt er als ik het volume van het woofer kleiner maak? Simpel weg het wollig laag temperen? Waar daar de bass nog strakker wordt? Dan wel met een vulmateriaal ala zand of andere dichte structuur als het onder in de kast zal liggen. Dus geen pritex o.i.d. wat een betrekkelijk open structuur he...
- zo 30 jun 2019, 18:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Welke rubber voetjes kunne jullie adviseren? En waarom? (welk vergelijkingsmateriaal hebben jullie)
- wo 26 jun 2019, 22:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Deze avond de speakers nog eens helemaal nagelopen. Uiteindelijk de baspoort (losse buis) exact 16cm gemaakt, dat pritex er allemaal uit en geen sokken in de baspoort :). Dus zoals ie hoort te zijn naar het originele ontwerp. Daarna de speakers wat verder van de muur (vrouw vriendelijk/acceptabel :)...
- wo 26 jun 2019, 9:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Momenteel de baspoort afgesloten. Daar wat dagen mee spelen. Wat ik ook wil proberen is dat als ik de kast gesloten laat, welk materiaal ik dan het beste kan gebruiken onder in de kast. Momenteel pritex. Weet niet of dat te "dicht" is? In het verleden een gesloten systeem gehad met een gor...
- wo 26 jun 2019, 9:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Is DSP een soort actief filter? Of een soort van equalizer?
Zoals je ziet ben ik niet bekend met DSP.
Overigens, ik heb een mooie versterker/bron en wil zo lekker blijven spelen. Geen extra apparaten.
Doel is de speaker wat te finetunen, en dan komt dat best goed.
Zoals je ziet ben ik niet bekend met DSP.
Overigens, ik heb een mooie versterker/bron en wil zo lekker blijven spelen. Geen extra apparaten.
Doel is de speaker wat te finetunen, en dan komt dat best goed.
- ma 24 jun 2019, 21:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Ik ga het allemaal uitproberen. Momenteel het onderste deel van de kast gevuld met pritex. Dat is dan tot aan de zijkant/onderkant van de baspoort. Klinkt ook al een stuk fijner. En op viltjes gezet, echte rubberen onderzetjes heb ik niet zo liggen. Zal ik van de week is ergens opzoeken/vinden. Moet...
- ma 24 jun 2019, 21:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
- zo 23 jun 2019, 21:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Vroeger had je toonregelingen op versterkers.... En dat is ook meteen de richting die je moet nemen (als je opstelling definitief is). Een stukje digitale toonregeling is zó geregeld. Aan de luidsprekers gaan modificeren levert ook resultaat, maar dat is vrij onvoorspelbaar. Ik heb geen toonregelin...
- zo 23 jun 2019, 14:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Ik ga eens van alles uitproberen. Vraagje met betrekking van de bas unit. Is deze eigenlijk speciaal voor een systeem met baspoort? Of functioneert deze ook in een gesloten kast optimaal? Ik weet niet hoe dat zit met luchtdruk opbouw wat weg moet kunnen voor deze unit? Of maakt dat eigenlijk nooit u...
- zo 23 jun 2019, 14:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Re: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Wat voor vloer heb je? Hout of beton? Nieuwbouw met betonnen vloer. Daarop groene ondervloertegels met daarop 3cm eiken (houten vloer) Lees je het dan als betonnen vloer of als houten vloer? Voor mij is een houten vloer een jaren 30 huis met echte houten vloerdelen en daaronder (plafond van onderbu...
- zo 23 jun 2019, 9:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
- Reacties: 41
- Weergaves: 1763
Het laag van vivace 2012 iets temperen, hoe?
Ik heb de vifa vivace 2012 gebouwd. Momenteel aan t inspelen en ervaar een pracht geluid :) Het laag is ook zeer vol en muzikaal aanwezig. Soms iets té. Ik zit dan te denken aan mijn akoestiek of een kleine aanpassing in mijn speaker. Hoe kan ik het laag in de vivace 2012 iets temperen waardoor het ...
- vr 10 nov 2017, 8:36
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
- Reacties: 13
- Weergaves: 1651
Re: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
Voor de Tritec ben je wel bijna €200 voor een paar kwijt: http://shop.speakerenco.nl/680-mh-tritec-7060-mm-1 :mrgreen: Maar de interne weerstand zit dan nog op 0.79 terwijl die andere al richting de 0.25 gaan. De draaddikte is hier 0.6 terwijl die andere al iets van 1.6 is. Die waardes verschillen ...
- do 09 nov 2017, 22:42
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
- Reacties: 13
- Weergaves: 1651
Re: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
die andere trafo spoelen hebben als enige belangrijke eigenschap een zeer lage Rdc. maar met een goede I-kern met dik draad (dus niet die uit jou voorbeeld, zoek ff die met 1.4mm draad) zit je ook al richting de 0.2 (en 40+ euro helaas). Als je sjiek wil doen: Mundorf heeft I-kern spoelen met folie...
- do 09 nov 2017, 21:48
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
- Reacties: 13
- Weergaves: 1651
Re: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
tja, wat is je budget.... op betere filtercomponenten kan je helemaal leeglopen.... de spoel voor t laag: ik zou een I-kern spoel kiezen, die heeft van de kernspoelen de laagste vervorming Budget... eerst maar eens kijken wat er überhaupt beschikbaar is. Want als ik zie (even uitgaan van jou eerste...
- do 09 nov 2017, 21:27
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: [vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
- Reacties: 13
- Weergaves: 1651
[vivace '94] Filter upgrade ? Interessant??
Ik heb dus een leuk setje vivace '94. Vandaag eens nader bekeken en als ik het goed zie is deze set (tweeter iig) iets ge-upgrade (zie foto) Ook kwam ik enkele situaties tegen die ik zeker moet aanpassen/vervangen!! Nu vraag ik me af welke onderdelen ik het beste kan vervangen, en als ik het vervang...
