Er zijn 367 resultaten gevonden
- za 13 nov 2021, 11:50
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Jan-Peter van Amerongen overleden
- Reacties: 43
- Weergaves: 3590
Re: Jan-Peter van Amerongen overleden
Zo jong. RIP. Sterkte voor de familie en nabestaanden!
- di 17 aug 2021, 19:56
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Quad 606 MK2 energieverbruik tijdens rust
- Reacties: 4
- Weergaves: 429
Re: Quad 606 MK2 energieverbruik tijdens rust
Je kan ook alle informatie vinden op: https://www.dadaelectronics.eu/uploads/ ... l-V2.6.pdf
- do 29 jul 2021, 18:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Volgend project is de Quad 33/303 en de 405 electronica te reviseren. Ik heb bij Dada electronics de onderdelen besteld. Ik zal t.z.t. daarvoor een nieuwe topic voor openen.
- wo 14 jul 2021, 15:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Hoi, van mijn kant een tijdje stil geweest, maar heb niet stil gezeten. Ik heb ondertussen de SW63 clone luisprekers verder afgewerkt.
Ik moet zeggen dat de dipool subwoofers aardig matchen met de Quad ESL63 elektrostaten. Voor goede laag controle, moet je wel een krachtige EV inzetten.
Ik moet zeggen dat de dipool subwoofers aardig matchen met de Quad ESL63 elektrostaten. Voor goede laag controle, moet je wel een krachtige EV inzetten.
- di 17 nov 2020, 21:58
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Vrouw Bert overleden
- Reacties: 59
- Weergaves: 2771
Re: Vrouw Bert overleden
Wat een verdrietig bericht! Bert gecondoleerd en heel veel sterkte, voor jou en nabestaande.
- wo 21 okt 2020, 22:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Hier mijn eerste luisterervaring op m'n OTL set: Ik heb de ESL63 eerst zonder de subwoofer via de OTL versterkers beluistert. Wauw wat een ongelofelijke luisterervaring is dat zeg! De Quad's klinken in mijn woonkamer op de OTL's heel anders dan op m'n andere kamer via de Quad 33/303 set. Via de Quad...
- do 10 sep 2020, 19:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Vandaag weer lekker aan het frezen geslagen.
- zo 06 sep 2020, 11:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Goed verhaal Jeroen! Ik heb nog niet eerder gehoord dat er typische hoog en laag luisteraar's zijn. Als ik voor mijzelf spreekt, probeer ik op het gehele frequentie spectrum te focussen. Bij voornamelijk BR laagsystemen kan ik me vaak erg irriteren aan het laag weergave en systemen met wat mindere d...
- vr 04 sep 2020, 21:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
- vr 04 sep 2020, 17:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
- vr 04 sep 2020, 17:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Die chinezen maken mooie luidsprekers zeg!
- vr 04 sep 2020, 17:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Valt best wel mee Ray.
Ik heb nog wel een andere uitdaging. Ik moet een frees mal fabrieken met een radius van ruim een meter.
Dat is om de front boging gelijk te maken met de Quad ESL-63.
Ik heb nog wel een andere uitdaging. Ik moet een frees mal fabrieken met een radius van ruim een meter.
Dat is om de front boging gelijk te maken met de Quad ESL-63.
- vr 04 sep 2020, 15:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: SW63 clone voor Quad esl63
Zo, vandaag begonnen met houtbewerking.
De MDF delen heb ik zoveel mogelijk op maat laten zagen.
Maar met een zelf gemaakte mal, frees ik zelf.
De MDF delen heb ik zoveel mogelijk op maat laten zagen.
Maar met een zelf gemaakte mal, frees ik zelf.
- za 15 aug 2020, 18:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: OB woofer voor Quad esl63
Vandaag bij een forum lid 4 stuks Peerless SLS-P830669 opgehaald.
Met deze luidsprekers ga ik een OB H-frame sub bouwen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Wat mij opvalt, is dat de membranen heel stijf zijn. Nu eerst een zaagplan uitwerken.
Wordt vervolgt.
Met deze luidsprekers ga ik een OB H-frame sub bouwen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Wat mij opvalt, is dat de membranen heel stijf zijn. Nu eerst een zaagplan uitwerken.
Wordt vervolgt.
- vr 14 aug 2020, 18:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mijn ervaring is dat op een breedband speaker aangestuurd met vaak een SE versterker buizenverserker een singing songwriter met een acoustisch gitaartje ongelofelijk holografisch kan klinken. maar bij grotere werk (o.a. orkestwerk van Gustav Mahler) het compleet mis gaat. En ik luister ook graag naa...
- di 11 aug 2020, 16:36
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driade 33 tweeter
- Reacties: 16
- Weergaves: 1226
Re: Driade 33 tweeter
BTW, Driade werkt voornamelijk met Eton drivers!
- di 11 aug 2020, 16:27
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driade 33 tweeter
- Reacties: 16
- Weergaves: 1226
Re: Driade 33 tweeter
Je kan het ook aan de ontwerper Arnold Heres vragen.
Mogelijk heeft hij nog spare liggen.
https://www.driadesystems.nl/contact/
Mogelijk heeft hij nog spare liggen.
https://www.driadesystems.nl/contact/
- vr 07 aug 2020, 17:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kent iemand de Philips AD5043S?
- Reacties: 13
- Weergaves: 491
Re: Kent iemand de Philips AD5043S?
Die sound reflectoren zitten ook in mijn Philips AD5046 luidsprekers. Daar zit de befaamde AD9710am 800 Ohm luidsprekers in.
- vr 07 aug 2020, 17:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Quad's met dynamische luidsprekers vergelijken, is het zelfde als appels met peren vergelijken.leonidas schreef:@ RNacoustics :
Ik ruil deze combinatie niet tegen jouw quad + ob woofer set(persoonlijk)
mvgr. Leon
- vr 07 aug 2020, 17:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: OB woofer voor Quad esl63
ThanksOne World Concepts schreef:STX levert echt prima kwaliteitsspul!
Als je trouwens nog op zoek bent naar ideeën;
viewtopic.php?f=4&t=6982&p=1928023#p1928023
Vergeet ook niet even bij de CAR-audio woofers te kijken.
Daar is een hoge Qts vrij gangbaar
- vr 07 aug 2020, 17:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: OB woofer voor Quad esl63
Dat is wel heel low-cost!leonidas schreef:Ik zou dan i.p.v. de sls315 voor deze gaan :
https://stx.pl/en/w-30-300-8-mc.html
Heb ik vaak gebruikt voor open baffle highschool projects.
ben je voor dik 100 euro klaar
mvgr. Leon
- vr 07 aug 2020, 16:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kent iemand de Philips AD5043S?
- Reacties: 13
- Weergaves: 491
Re: Kent iemand de Philips AD5043S?
Deze kende ik niet. gezien de doorsnede, zou wellicht een 9710 speaker inzitten? Alleen die was 7 Ohm en deze is 5 Ohm. dus waarschijnlijk een ander type uit de M serie.
- vr 07 aug 2020, 16:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Lii Audio maakt wel hele bijzondere drivers!
- vr 07 aug 2020, 16:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: OB woofer voor Quad esl63
als fs maar laag genoeg is, maakt qt niet zo veel uit, dan wordt de response voornamelijk door het dipool gedrag bepaald je kent Jeoren z'n MOB3W? http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=59&t=14677&p=1547866 Ja, heb ik gezien en kom eigelijk heel dicht in mijn gedachtegang. De SLS-315...
- vr 07 aug 2020, 14:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SW63 clone voor Quad esl63
- Reacties: 68
- Weergaves: 2457
Re: OB woofer voor Quad esl63
Ik wil wel voor de SW63 clone gaan en daar past een 15" niet in. Bedoeling is een H-frame met 2 stuks 12" woofer in een antiparallel opstelling. Deze komt dan onder de Quad's, zodat het als één geheel lijkt (zie foto's). Mogelijke kandidaten: Peerless SLS-315 Qts 0.54, mms 74gr, Xmas 8,3mm...
