Het zou aan andere componenten kunnen liggen, het was alleen met een dermate bekend stuk muziek op SACD op een degelijke SACD speler en een naar mijn idee goede set versterkers. Bij mij thuis, met dezelfde sacd, minder goede sacd speler en mindere versterker op de Fast-8 gebeurd het niet.richard schreef:Is de luidspreker hierin wel de eerste verdachte (welke luidspreker dan ook) maar het vastlopen bij de meer complexe muziek kan ook aan de andere componenten van de keten liggen.hardbats schreef:...maar, wanneer er veel tegelijk gebeurt en dan voornamelijk wanneer dat tegelijk zowel ver bovenin als onderin zijn bereik gebeurt lijkt het alsof hij wat vast loopt in de weergave. Niet overmatig storend, maar toch....
de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het is natuurlijk wel zo dat hoe groter de driver wordt, hoe lastiger het wordt om de hele bandbreedte nauwkeurig weer te blijven geven, al helemaal als het om drukke passages gaat. Dus het zou mij allerminst verbazen als het formaat van de driver hier toch wel aan ten grondslag ligt.
Zonder hiermee af te willen doen aan de kwaliteit van de driver hoor.
Eenzelfde soort ervaring had ik van een paar jaar terug met oude Philips breedbanders, de 8 inch (9710) bleef zijn zuiverheid en nauwkeurigheid beter behouden dan de 12 inch (12100M4)
Echter de 12 inch gaf beduidend meer body, warmte en overtuiging in de stemmen en instrumenten (mooie volle vleugelpiano, contrabas, echt)
Eigenlijk wil je graag beide eigenschappen in één en dezelfde driver hebben, maar dat zal lastig worden.
Zonder hiermee af te willen doen aan de kwaliteit van de driver hoor.
Eenzelfde soort ervaring had ik van een paar jaar terug met oude Philips breedbanders, de 8 inch (9710) bleef zijn zuiverheid en nauwkeurigheid beter behouden dan de 12 inch (12100M4)
Echter de 12 inch gaf beduidend meer body, warmte en overtuiging in de stemmen en instrumenten (mooie volle vleugelpiano, contrabas, echt)
Eigenlijk wil je graag beide eigenschappen in één en dezelfde driver hebben, maar dat zal lastig worden.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik hoop dat eigenlijk mee te gaan maken in de F12 van Lii-Audio. Toch net een slagje kleiner dan de F15 maar groter dan de Fast-8 en Crystal-10. We gaan het mee maken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Spannendhardbats schreef:Ik hoop dat eigenlijk mee te gaan maken in de F12 van Lii-Audio. Toch net een slagje kleiner dan de F15 maar groter dan de Fast-8 en Crystal-10. We gaan het mee maken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het "vastlopen" zit niet in mijn allergie gebied.
De pluspunten wegen hier ruimschoots tegen op !
Gisteren even Boudewijn de Groot - Op weg naar mijn lief , gedraaid over alle twee de sets.
Was , zowel over de F8 als de F15 goed te doen.
Dus het vastlopen valt voor mij erg mee.
Verwacht ook nog verbetering op dat vlak als de driver ingespeeld is.
Olaf , je hebt gelijk
OpaBert : wordt zeker spannend , de Peking Express is alweer onderweg met zeker een setje F12 en heel misschien nog en mysterie driver.
Lao Lii moet en zal zichzelf verbeteren dus ben weer heel benieuwd.
mvgr. Leon
De pluspunten wegen hier ruimschoots tegen op !
Gisteren even Boudewijn de Groot - Op weg naar mijn lief , gedraaid over alle twee de sets.
Was , zowel over de F8 als de F15 goed te doen.
Dus het vastlopen valt voor mij erg mee.
Verwacht ook nog verbetering op dat vlak als de driver ingespeeld is.
Olaf , je hebt gelijk
OpaBert : wordt zeker spannend , de Peking Express is alweer onderweg met zeker een setje F12 en heel misschien nog en mysterie driver.
Lao Lii moet en zal zichzelf verbeteren dus ben weer heel benieuwd.
mvgr. Leon
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Mijn ervaring is dat op een breedband speaker aangestuurd met vaak een SE versterker buizenverserker een singing songwriter met een acoustisch gitaartje ongelofelijk holografisch kan klinken. maar bij grotere werk (o.a. orkestwerk van Gustav Mahler) het compleet mis gaat. En ik luister ook graag naar dat soort muziek.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Een paar jaar geleden ben ik keer op bezoek geweest bij een liefhebber/volger van het Van der Heide concept.
Geen discussie over deze Van der Heide; maar wat ik daar te horen kreeg was wel een heel bijzondere ervaring. Stemmen tastbaar realistisch geprojecteerd voor je, op een wijze die maar zelden voor komt.
Als test heb ik zelf altijd een uitvoering van de Orgelsymfonie van Saint Saëns mee (Dutoit in Montreal). Dat was dus niets, het tweede deel de met tere lage tonen ging nog prima, maar het vierde deel liep dus helemaal dicht. De weergevers waren hier grote Tannoy's. Overigens heb ik maar weinig installaties dit stuk op realistische oorlogsterkte horen weergeven zonder dicht te lopen.
Geen discussie over deze Van der Heide; maar wat ik daar te horen kreeg was wel een heel bijzondere ervaring. Stemmen tastbaar realistisch geprojecteerd voor je, op een wijze die maar zelden voor komt.
Als test heb ik zelf altijd een uitvoering van de Orgelsymfonie van Saint Saëns mee (Dutoit in Montreal). Dat was dus niets, het tweede deel de met tere lage tonen ging nog prima, maar het vierde deel liep dus helemaal dicht. De weergevers waren hier grote Tannoy's. Overigens heb ik maar weinig installaties dit stuk op realistische oorlogsterkte horen weergeven zonder dicht te lopen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
yleonidas schreef:Het "vastlopen" zit niet in mijn allergie gebied.
De pluspunten wegen hier ruimschoots tegen op !
Gisteren even Boudewijn de Groot - Op weg naar mijn lief , gedraaid over alle twee de sets.
Was , zowel over de F8 als de F15 goed te doen.
Dus het vastlopen valt voor mij erg mee.
Verwacht ook nog verbetering op dat vlak als de driver ingespeeld is.
Olaf , je hebt gelijk
OpaBert : wordt zeker spannend , de Peking Express is alweer onderweg met zeker een setje F12 en heel misschien nog en mysterie driver.
Lao Lii moet en zal zichzelf verbeteren dus ben weer heel benieuwd.
mvgr. Leon
Dus het wordt nog spannender
Ik ga je binnenkort zien en horen wat je Baffles doen op GM70 aangesloten
Als de warmte het toelaat
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi OpaBert,
Lijkt me heel gezellig als je een keertje meekomt met Bas.
We kunnen bij mij goed corona veilig samen zijn.
Is op onze leeftijd ook belangrijk toch ?
Wat wel een risico is , is dat we Bas dubbel besmetten met het audio virus
mvgr. Leon
Lijkt me heel gezellig als je een keertje meekomt met Bas.
We kunnen bij mij goed corona veilig samen zijn.
Is op onze leeftijd ook belangrijk toch ?
Wat wel een risico is , is dat we Bas dubbel besmetten met het audio virus
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Daar hoef je niet meer bang voor te zijn, Dat is al gebeurdleonidas schreef:Wat wel een risico is , is dat we Bas dubbel besmetten met het audio virus
Re: de "Liionidas" open baffle.
Daar helpt niets meer aan Leonhardbats schreef:Daar hoef je niet meer bang voor te zijn, Dat is al gebeurdleonidas schreef:Wat wel een risico is , is dat we Bas dubbel besmetten met het audio virus
En inderdaad Corona ben ik zeer bang voor mijn vrouw heeft maar een hart capaciteit van 30% en vocht achter haar longen waar voor ze ook medicijnen voor moet innemen
Als zij Corona krijgt ben ik zo weduwnaar
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hallo , ik ben hier niew en zeer geintereseerd in de OB . Ik heb hier een paar Rullit 15" bass luidsprekers voor het laag met een Indeed 15 watt versterker ( 75€) en verder een paar Acousta met Lowther PM2A , met een paar Paraglows 2A3 mono blokjes . Ben beniewd hoe ik de Lowther met de 15" rullit 8 Ohm kan combineren in een OB . Met Vriendelijke Groeten Paul
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik denk dat je beter zelf een topic aan kunt maken, dat houdt het overzichtelijker en is het voor ons makkelijker om te helpen.Paul 7 schreef:Hallo , ik ben hier niew en zeer geintereseerd in de OB . Ik heb hier een paar Rullit 15" bass luidsprekers voor het laag met een Indeed 15 watt versterker ( 75€) en verder een paar Acousta met Lowther PM2A , met een paar Paraglows 2A3 mono blokjes . Ben beniewd hoe ik de Lowther met de 15" rullit 8 Ohm kan combineren in een OB . Met Vriendelijke Groeten Paul
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat is een goed idee , ben niet zo handig met Forums . Mijn idee is om met mijn Lowther in twee fasen naar de Liionidas OB te gaan . Hopelijk heb ik jullie niet gestoord , Paul
Re: de "Liionidas" open baffle.
Natuurlijk niet.Paul 7 schreef:Hopelijk heb ik jullie niet gestoord
Maak even een nieuw topic aan in algemene luidspreker zelfbouw. Dan een duidelijke titel en beschrijving van wat je hebt en wilt gaan doen. Owja, we houden van foto's
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hallo hardbats , ik geloof dat het me gelukt is ,dat was niet zo moeilijk . Mijn hartelijk dank . Paul
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat zijn de beste versterkers volgens jullie . Het liefst van duur naar minder duur om de Liionidas OB , succesvol aan te sturen ?
Re: de "Liionidas" open baffle.
De beste is natuurlijk lastig te zeggen en voor iedereen anders. Je hebt een minimaal vermogen nodig van 20-25watt om ze goed aan te sturen. Sommige vinden ze beter klinken op een buizenversterker, andere willen het helemaal klasse D en sommige doen het laag klasse D met dsp en de fullrange op een buizenversterker.Paul 7 schreef:Wat zijn de beste versterkers volgens jullie . Het liefst van duur naar minder duur om de Liionidas OB , succesvol aan te sturen ?
Wat voor versterker heb je staan?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dank je wel hardbats , ik ben beniewd welke buizen verserkers er gebruikt worden ? Paul
Re: de "Liionidas" open baffle.
Leon gebruikt een SET amp met een GM70 buis. Dit levert zn 25 watt.Paul 7 schreef:Dank je wel hardbats , ik ben beniewd welke buizen verserkers er gebruikt worden ? Paul
Ik heb mijn CTA4.4 geprobeerd, deze levert zn 12watt maar dat is te krap. Daarom ben ik nu een AMC CVT2100 aan het opknappen, Die levert 80watt op 8ohm.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat is wel met wind mee en berg afhardbats schreef:Leon gebruikt een SET amp met een GM70 buis. Dit levert zn 25 watt.Paul 7 schreef:Dank je wel hardbats , ik ben beniewd welke buizen verserkers er gebruikt worden ? Paul
Ik heb mijn CTA4.4 geprobeerd, deze levert zn 12watt maar dat is te krap. Daarom ben ik nu een AMC CVT2100 aan het opknappen, Die levert 80watt op 8ohm.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hardbats heb je die OB thuis al klaar ?
Dan kun je eventueel mijn 45 watt PM bill monoblokken proberen
Of we nemen ze ( jij ) ik loop er wel bij voor de eer :lol:naar Leon
Sorry bennie helemaal helder tussen mn oren
Dan kun je eventueel mijn 45 watt PM bill monoblokken proberen
Of we nemen ze ( jij ) ik loop er wel bij voor de eer :lol:naar Leon
Sorry bennie helemaal helder tussen mn oren
Re: de "Liionidas" open baffle.
Heb gisteren de woofers binnen gehad, als ik terug ben van vakantie kan ik ze af makenOpaBert schreef:Hardbats heb je die OB thuis al klaar ?
Dan kun je eventueel mijn 45 watt PM bill monoblokken proberen
Of we nemen ze ( jij ) ik loop er wel bij voor de eer :lol:naar Leon
Sorry bennie helemaal helder tussen mn oren
Dan kan ik eventueel met jouw PM bill monoblokken testen (die had je toch verkocht?) En eventueel naar Leon als corona weer wat gaat liggen..
Re: de "Liionidas" open baffle.
Jij haalt nu ook iets doorelkaarhardbats schreef:Heb gisteren de woofers binnen gehad, als ik terug ben van vakantie kan ik ze af makenOpaBert schreef:Hardbats heb je die OB thuis al klaar ?
Dan kun je eventueel mijn 45 watt PM bill monoblokken proberen
Of we nemen ze ( jij ) ik loop er wel bij voor de eer :lol:naar Leon
Sorry bennie helemaal helder tussen mn oren![]()
Dan kan ik eventueel met jouw PM bill monoblokken testen (die had je toch verkocht?) En eventueel naar Leon als corona weer wat gaat liggen..
Ik heb de AnneBill verkocht Daar moet ik nog een helft van modificeren maar, ik ben al te ver gegaan met dragen van 1
En door de morfine beetje dizzy
