Er zijn 11 resultaten gevonden

door tubetje
vr 26 apr 2013, 16:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Annastasia
Reacties: 387
Weergaves: 10024

Re: Annastasia

Je hebt de meeste spullen al besteld of in huis, dus inderdaad zou ik er nu ook voor gaan, maar ben wel heel voorzichtig als je spanning er op zet. Kan echt levensgevaarlijk zijn.
Hou je ons op de hoogte met de vorderingen, ik ben benieuwd.

Mooie set trouwens Buizerd!
door tubetje
za 20 apr 2013, 16:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening

Ik heb mijn bestellijst bijna klaar om naar Frag Jan te mailen. Er zijn nog twee vragen waarop jullie zeker ook een antwoord hebben. De condensatoren in de sinaal weg moeten wel van redelijke kwaliteit tijn. Welke zou ik het best kiezen? Hoeven noet gelijk top of de line caps te zijn maar een goed s...
door tubetje
wo 17 apr 2013, 16:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening

Ik denk dat ik toch de link van Hans ga bouwen. Is nog eenvoudiger qua opzet. Lijkt me een mooi startpunt. Alleen zit ik met de voeding. Mijn oorspronkelijke schema heeft een voeding die 272 Volt geeft. Is die eenvoudig aan te passen naar 310 V? Ik kan natuurlijk ook een voeding van scratch gaan ber...
door tubetje
di 16 apr 2013, 20:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening

Dank je Sjons,
Als ik van je aanbod gebruik wil maken lat ik het je zsm weten.
door tubetje
di 16 apr 2013, 10:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening

Bedankt zover voor jullie advies en antwoorden.
@Hans: dat schema heb ik over het hoofd gezien. Dank je voor de link.
Ik zal er een goed naar kijken.
wordt vervolgt O:)
door tubetje
ma 15 apr 2013, 8:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening

Dank je George,

Mijn eerste doelstelling is ervaring op te doen met het bouwen van een buizenversterker, dus vind ik het uitgangsvermogen niet een eerste vereiste.
Mijn volgende vraag, waar halen jullie de onderdelen vandaan en hebben jullie ervaring met b.v. De EdCore transformatoren?
door tubetje
zo 14 apr 2013, 19:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Reacties: 17
Weergaves: 863

6V6 Versterker, graag jullie mening

Hier een schema dat ik op internet tegenkwam op deze site: http://www.cascadetubes.com/Tube_Site/Home.html

Het lijkt me een leuk project om mee te starten of overschat ik mijzelf?

Het zal mijn eerste zelfbouw versterker worden, dus graag jullie adviezen.

Alvast bedankt!
door tubetje
wo 10 apr 2013, 21:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Reacties: 9
Weergaves: 307

Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons

Geruststellende antwoorden.
Het stond op een engelstalig forum diyaudio.
Kwam een keer ter sprake maar werd verder niet door anderen op ingegaan.
Ik wilde het evn zeker weten.

Mijn oog is gevallen op een SE met 6V6. Ik zal het schema morgen eens plaatsen en horen wat jullie er van denken.
door tubetje
wo 10 apr 2013, 19:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Reacties: 9
Weergaves: 307

Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons

Dank je Barry.

Nee het werd niet verteld, kwam ter sprake in een draadje en ik vroeg het me toen af in hoeverre dit op waarheid berustte.
door tubetje
wo 10 apr 2013, 19:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Reacties: 9
Weergaves: 307

gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons

Ik overweeg een buizenversterker te gaan bouwen, maar las op een ander forum dat deze nogal gevoelig zijn voor mobiele telefoons. dus het irritante getik als een mobiel "dreigt" over te gaan. klopt dit of valt het allemaal wel mee? Mijn kinderen wonen namelijk allemaal nog thuis met als re...
door tubetje
wo 10 apr 2013, 19:20
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: nieuw hier
Reacties: 2
Weergaves: 278

nieuw hier

Hallo allemaal, Enkele jaren geleden nodigde een ex-collega me uit om zijn geluidsinstallatie te komen beluisteren. Een zelfbouw SE 300B met twee Tanoy drivers. Ik was verstelt van de puurheid en details. Dat heb ik ervoor en erna nooit meer terug gehoord. Toen begon bij mij ook het idee te ontstaan...