Je hebt de meeste spullen al besteld of in huis, dus inderdaad zou ik er nu ook voor gaan, maar ben wel heel voorzichtig als je spanning er op zet. Kan echt levensgevaarlijk zijn.
Hou je ons op de hoogte met de vorderingen, ik ben benieuwd.
Mooie set trouwens Buizerd!
Er zijn 11 resultaten gevonden
- vr 26 apr 2013, 16:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Annastasia
- Reacties: 387
- Weergaves: 10024
- za 20 apr 2013, 16:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Ik heb mijn bestellijst bijna klaar om naar Frag Jan te mailen. Er zijn nog twee vragen waarop jullie zeker ook een antwoord hebben. De condensatoren in de sinaal weg moeten wel van redelijke kwaliteit tijn. Welke zou ik het best kiezen? Hoeven noet gelijk top of de line caps te zijn maar een goed s...
- wo 17 apr 2013, 16:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Ik denk dat ik toch de link van Hans ga bouwen. Is nog eenvoudiger qua opzet. Lijkt me een mooi startpunt. Alleen zit ik met de voeding. Mijn oorspronkelijke schema heeft een voeding die 272 Volt geeft. Is die eenvoudig aan te passen naar 310 V? Ik kan natuurlijk ook een voeding van scratch gaan ber...
- di 16 apr 2013, 20:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Dank je Sjons,
Als ik van je aanbod gebruik wil maken lat ik het je zsm weten.
Als ik van je aanbod gebruik wil maken lat ik het je zsm weten.
- di 16 apr 2013, 10:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Bedankt zover voor jullie advies en antwoorden.
@Hans: dat schema heb ik over het hoofd gezien. Dank je voor de link.
Ik zal er een goed naar kijken.
wordt vervolgt
@Hans: dat schema heb ik over het hoofd gezien. Dank je voor de link.
Ik zal er een goed naar kijken.
wordt vervolgt
- ma 15 apr 2013, 8:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
Re: 6V6 Versterker, graag jullie mening
Dank je George,
Mijn eerste doelstelling is ervaring op te doen met het bouwen van een buizenversterker, dus vind ik het uitgangsvermogen niet een eerste vereiste.
Mijn volgende vraag, waar halen jullie de onderdelen vandaan en hebben jullie ervaring met b.v. De EdCore transformatoren?
Mijn eerste doelstelling is ervaring op te doen met het bouwen van een buizenversterker, dus vind ik het uitgangsvermogen niet een eerste vereiste.
Mijn volgende vraag, waar halen jullie de onderdelen vandaan en hebben jullie ervaring met b.v. De EdCore transformatoren?
- zo 14 apr 2013, 19:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6V6 Versterker, graag jullie mening
- Reacties: 17
- Weergaves: 863
6V6 Versterker, graag jullie mening
Hier een schema dat ik op internet tegenkwam op deze site: http://www.cascadetubes.com/Tube_Site/Home.html
Het lijkt me een leuk project om mee te starten of overschat ik mijzelf?
Het zal mijn eerste zelfbouw versterker worden, dus graag jullie adviezen.
Alvast bedankt!
Het lijkt me een leuk project om mee te starten of overschat ik mijzelf?
Het zal mijn eerste zelfbouw versterker worden, dus graag jullie adviezen.
Alvast bedankt!
- wo 10 apr 2013, 21:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
- Reacties: 9
- Weergaves: 307
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Geruststellende antwoorden.
Het stond op een engelstalig forum diyaudio.
Kwam een keer ter sprake maar werd verder niet door anderen op ingegaan.
Ik wilde het evn zeker weten.
Mijn oog is gevallen op een SE met 6V6. Ik zal het schema morgen eens plaatsen en horen wat jullie er van denken.
Het stond op een engelstalig forum diyaudio.
Kwam een keer ter sprake maar werd verder niet door anderen op ingegaan.
Ik wilde het evn zeker weten.
Mijn oog is gevallen op een SE met 6V6. Ik zal het schema morgen eens plaatsen en horen wat jullie er van denken.
- wo 10 apr 2013, 19:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
- Reacties: 9
- Weergaves: 307
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Dank je Barry.
Nee het werd niet verteld, kwam ter sprake in een draadje en ik vroeg het me toen af in hoeverre dit op waarheid berustte.
Nee het werd niet verteld, kwam ter sprake in een draadje en ik vroeg het me toen af in hoeverre dit op waarheid berustte.
- wo 10 apr 2013, 19:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
- Reacties: 9
- Weergaves: 307
gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Ik overweeg een buizenversterker te gaan bouwen, maar las op een ander forum dat deze nogal gevoelig zijn voor mobiele telefoons. dus het irritante getik als een mobiel "dreigt" over te gaan. klopt dit of valt het allemaal wel mee? Mijn kinderen wonen namelijk allemaal nog thuis met als re...
- wo 10 apr 2013, 19:20
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: nieuw hier
- Reacties: 2
- Weergaves: 278
nieuw hier
Hallo allemaal, Enkele jaren geleden nodigde een ex-collega me uit om zijn geluidsinstallatie te komen beluisteren. Een zelfbouw SE 300B met twee Tanoy drivers. Ik was verstelt van de puurheid en details. Dat heb ik ervoor en erna nooit meer terug gehoord. Toen begon bij mij ook het idee te ontstaan...
