gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Moderator: Beheerdersteam
gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Ik overweeg een buizenversterker te gaan bouwen, maar las op een ander forum dat deze nogal gevoelig zijn voor mobiele telefoons. dus het irritante getik als een mobiel "dreigt" over te gaan.
klopt dit of valt het allemaal wel mee?
Mijn kinderen wonen namelijk allemaal nog thuis met als resultaat een lading mobieltjes in elke hoek van de kamer.
Als die dingen het luisterplezier gaan verstoren is het jammer van alle moeite een mooie bak te bouwen.
Graag hoor ik jullie inzichten hierover.
Alvast bedankt!
klopt dit of valt het allemaal wel mee?
Mijn kinderen wonen namelijk allemaal nog thuis met als resultaat een lading mobieltjes in elke hoek van de kamer.
Als die dingen het luisterplezier gaan verstoren is het jammer van alle moeite een mooie bak te bouwen.
Graag hoor ik jullie inzichten hierover.
Alvast bedankt!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Wordt er ook verteld op dat forum waarom dit zo is? herken het niet, kan ook geen reden bedenken waarom het zo zou zijn.
Welkom hier, en fijn gaan bouwen die buizenbak
Welkom hier, en fijn gaan bouwen die buizenbak
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Dank je Barry.
Nee het werd niet verteld, kwam ter sprake in een draadje en ik vroeg het me toen af in hoeverre dit op waarheid berustte.
Nee het werd niet verteld, kwam ter sprake in een draadje en ik vroeg het me toen af in hoeverre dit op waarheid berustte.
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Ik heb een zelfgebouwde CD speler met een buizentrap, en een buizenvoorversterker. regelmatig liggen er telefoons in de omgeving van de apparatuur.
Nog nooit iets van GSM storing gemerkt.
Wel moet ik erbij zeggen dat bij beide apparaten de buizentrappen in een stalen kast zitten.(kooi van Faraday)
Ik kan me voorstellen dat bij versterkers waarbij de buizen "eruit steken", de gevoeligheid voor voor interferentie wat groter kan zijn.
Maar ik heb hier nog nooit zo iets gelezen.
Nog nooit iets van GSM storing gemerkt.
Wel moet ik erbij zeggen dat bij beide apparaten de buizentrappen in een stalen kast zitten.(kooi van Faraday)
Ik kan me voorstellen dat bij versterkers waarbij de buizen "eruit steken", de gevoeligheid voor voor interferentie wat groter kan zijn.
Maar ik heb hier nog nooit zo iets gelezen.
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Geruststellende antwoorden.
Het stond op een engelstalig forum diyaudio.
Kwam een keer ter sprake maar werd verder niet door anderen op ingegaan.
Ik wilde het evn zeker weten.
Mijn oog is gevallen op een SE met 6V6. Ik zal het schema morgen eens plaatsen en horen wat jullie er van denken.
Het stond op een engelstalig forum diyaudio.
Kwam een keer ter sprake maar werd verder niet door anderen op ingegaan.
Ik wilde het evn zeker weten.
Mijn oog is gevallen op een SE met 6V6. Ik zal het schema morgen eens plaatsen en horen wat jullie er van denken.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Bij een phonotrapje kun je wat storing verwachten, maar bij gewone lijnversterkers hoor je dat getik pas wanneer je echt in de buurt komt (minder dan 30cm ofzo). Dat is bij transistorversterkers niet anders.
Ik heb een phonodude waar in het begin geen front voor zat. Die pikte zelfs wat getik van een dect-telefoon op. Maar dat zijn ook heel gevoelige versterkers.
Nadat het front ervoor zat en de kooi van Faraday dus dicht was, was dat probleem uit de wereld.
Ik heb een phonodude waar in het begin geen front voor zat. Die pikte zelfs wat getik van een dect-telefoon op. Maar dat zijn ook heel gevoelige versterkers.
Nadat het front ervoor zat en de kooi van Faraday dus dicht was, was dat probleem uit de wereld.
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Ik heb er met mijn 300b versterker nu geen probleem mee. Wel heb ik dit probleem gehad met de 807 versterker, deze had een overall feedback. De luidsperkerkabel fungeerde als antenne, de feedback bracht de tikken terug in de versterker. Toen ik naar een twisted wire luidsprekerkabel, Totem Tress, overgestapt was was dit probleem opgelost.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
yep , storing kan als de telefoon dicht bij het apparaat ligt plaats vinden .RobertD schreef:Bij een phonotrapje kun je wat storing verwachten, maar bij gewone lijnversterkers hoor je dat getik pas wanneer je echt in de buurt komt (minder dan 30cm ofzo). Dat is bij transistorversterkers niet anders.
.
Ook mijn pc beeldbuis meld al van te voren dat ik gebeld wordt of sms'je krijg .
Dat kan soms leuk zijn door heel snel op te nemen en dan te zeggen ik voelde aan dat jij me ging bellen .
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
Vooral bij de normale gsm techniek kun je wel wat storingstikjes hebben, maar dat is bij veel versterkers en dan vooral bij versterkers die niet goed afgeschermd zijn.
Bij de modernere telefoons die met 3g verbonden zijn (mits het bereik goed genoeg is) heb je er geen last meer van
.
Bij de modernere telefoons die met 3g verbonden zijn (mits het bereik goed genoeg is) heb je er geen last meer van
Re: gevoeligheid Buizenversterker m.b.t. mobiele telefoons
In het verleden heb ik ook met niet buizen versterker gehoord die last van de telefoon hadden.
Heeft niets met de gebruikte techniek te maken maar alles met afscherming.
Heeft niets met de gebruikte techniek te maken maar alles met afscherming.
