Er zijn 606 resultaten gevonden

door Porcino
do 24 mar 2016, 13:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissionline 2 Weg
Reacties: 76
Weergaves: 3363

Re: Transmissionline 2 Weg

Passief, ik geloof niet in actief voor mijzelf. Ik had de U22 in een 33 liter BR met een afstemming op 38Hz bedacht, 'lossy' kast volgens de BBC richtlijnen (15mm Berken Multiplex, loodbitumen, ...) en , afwijkend van BBC-Concepten, een 1e orde filtering met de TWO34. Helaas moet ik dan in de 2,5kHz...
door Porcino
wo 23 mar 2016, 21:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissionline 2 Weg
Reacties: 76
Weergaves: 3363

Re: Transmissionline 2 Weg

En dit ga ik nu ff in de gaten houden... Zat echt nét met een LS5/9 clone te stoeien en ik had ook de TW034 en de U22 geselecteerd... :proost:
door Porcino
ma 24 aug 2015, 12:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Troels Gravesen Discovery 4
Reacties: 186
Weergaves: 12386

Re: Troels Gravesen Discovery 4

wauw, ik houd van deze succesverhalen :)

Ben erg benieuwd wat de Disc-4 doet met een 30W buizenversterker :P.
door Porcino
ma 17 aug 2015, 15:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8592

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

Ik zal eens een nieuw projectje starten zodat ik dit draadje niet verder vervuil... Ik heb een paartje W21e002-4 en een paartje D2905/970000 (waar ik voor Dre nét te laat afstand van wilde doen, sorrie Dré!) waartussen ik de U18 of de 15W8530 wil zetten. En de Opera Callas 2014 gebruikt de 9700 en d...
door Porcino
di 11 aug 2015, 19:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8592

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

En in V1 de H1571-08 U18RNX/P, toch?

[img]http://i87.photobucket.com/albums/k122/ ... 503755.jpg[/img]
door Porcino
di 11 aug 2015, 15:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8592

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

Ehm, hij gebruikt hier toch de polyprop 18cm??
door Porcino
ma 10 aug 2015, 13:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Troels Gravesen Discovery 4
Reacties: 186
Weergaves: 12386

Re: Troels Gravesen Discovery 4

Zéér gaaf project :) :kwijl:
door Porcino
vr 07 aug 2015, 10:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8592

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

Hoi Frank,

Wat is zo uiteindelijk jouw mening over de SEAS woofer? Vind het een zeer interessant woofertje voor een niet te duur project en het smoelt lekker technisch ;)
door Porcino
zo 26 jul 2015, 0:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Een klassieke 3-weg met Eton units...
Reacties: 243
Weergaves: 7705

Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was

Ik haak aan! Net een paartje 9700 'teruggewonnen' uit een oud bouwproject en zoek er een leuk project voor (Eens wat anders dan de A4 SE) :proost:
door Porcino
ma 29 jun 2015, 21:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor, Fineermannetjes Style: KLAAR!!!
Reacties: 76
Weergaves: 8245

Reference Monitor, Fineermannetjes Style: Voltooid !!!

Hoi Jan! Dit was voor mij geen eenvoudige klus. Ik moest nog zo veel leren wat het werken met de bovenfrees betreft, netjes afwerken en verlijmen van vanalles en nogwat. In de tussentijd andere luidsprekerpaartjes afgemaakt om te oefenen zoals mijn MUS monitoren http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/vie...
door Porcino
zo 28 jun 2015, 1:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor, Fineermannetjes Style: KLAAR!!!
Reacties: 76
Weergaves: 8245

Re: Reference Monitor, Fineermannetjes Style

Die gordijnen het het behang zijn hier zo ongeveer de 'running gag' :p
door Porcino
za 27 jun 2015, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor, Fineermannetjes Style: KLAAR!!!
Reacties: 76
Weergaves: 8245

Re: Reference Monitor, Fineermannetjes Style

EINDELIJK af...

Maar het wachten waard :)
door Porcino
do 04 jun 2015, 10:14
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reinigen en onderhoud van platen mbv Knosti of okkinokki
Reacties: 116
Weergaves: 17223

Re: Reinigen en onderhoud van platen mbv Knosti of okkinokki

Ik heb sinds 2 jaar een VPI HW16.5, daarvoor een Knosti. Wereld van verschil! Na mijn verbouw had ik vreselijk last van bouwstof, ondanks het inpakken in plastic komt dat !@#$%-spul overal doorheen. Met de Knosti bleef dit zitten in de groeven, met de VPI was alles in 1 poetsbeurd weg (Met dezelfde ...
door Porcino
zo 11 jan 2015, 23:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

@Bas... Prioriteiten hè :-p
Hele huis wordt gestript, kamer voor kamer. Alleen dat budget :-(
door Porcino
zo 11 jan 2015, 16:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Gordijnen doen wel redelijk veel ja. Ook zal ik natuurlijk nog wat winnen als er geen 5 lijmklemmen per speaker opzitten.

Toch wil ik nog wel een keer meten. Het doel moet zijn om het geheel iets slanker te maken door enkel demping te verplaatsen...
door Porcino
zo 11 jan 2015, 16:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Ik ben nog steeds stom verbaasd over de match met mijn Ayon versterker. Een textuur en timbre waar ik mijn vingers bij aflik. Ik smul van de microdetails en de betrokkenheid, je wordt in de muziek gezogen en houd je totaal niet meer bezig of het wel natuurgetrouw is: puur genieten. Eerlijk gezegd en...
door Porcino
do 04 sep 2014, 22:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Jaja, vandaag afmaken...

"Vandaag" spelen ze :rofl: :rofl: :rofl:
door Porcino
ma 16 jun 2014, 19:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Proteus kloon
Reacties: 78
Weergaves: 15335

Re: Proteus kloon

Hierbij draag ik het vaandel van langzaam-bouwer over aan Bart-M. Hij heeft de Refmon-Fineermannetjes-stijl krap aan weten te verbeteren :goeie: :rofl: :mrgreen: Al hoewel, hij speelt er al mee... :hide:
door Porcino
zo 25 mei 2014, 11:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Hoi Mick,

De 145 heb ik nooit gehad, er moet hier nog iemand op het forum zijn die ze wel heeft... Als het meezit de eerste vandaag ruwbouw afmaken!
door Porcino
wo 21 mei 2014, 14:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Ik heb de Sonido's 30 minuten zonder baffle aangesloten gehad maar daar kan je nog niet veel van zeggen anders dan dat ze het doen...
door Porcino
zo 18 mei 2014, 22:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Ach, wat de audio betreft heb ik (nog) de broek aan ;-)
door Porcino
zo 18 mei 2014, 22:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Eh, ja, nou, ik heb maar één frontje af en de laatste foto was even in elkaar gelijmklemt met name om draagvlak te krijgen bij de vrouw. Niet gelukt....
Hoorn zit er ook nog niet in, dus helaas nog geen muziek...
door Porcino
zo 18 mei 2014, 22:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Longterm] Sonido Hoorn
Reacties: 51
Weergaves: 3558

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Kleine update, ik heb met dit weer niet te veel geklust :-)
door Porcino
do 08 mei 2014, 13:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor, Fineermannetjes Style: KLAAR!!!
Reacties: 76
Weergaves: 8245

Re: Reference Monitor, Fineermannetjes Style

Hoi Mark, BAF zit er nu in als matje tegen rotzooi in de kast (lakken/schuren etc), het vangt het stof zo lekker. met je ogen is dus niets mis hoor :-)

Met Twaron/aramidevezels werken heb ik nog nooit gedaan dus zal eens opzoeken wat er bij Gerrit is gebeurd. Dank voor het meedenken!