[Longterm] Sonido Hoorn

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Sonido Hoorn

Bericht door rho »

Heb je er nog aan kunnen verder werken?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Sonido Hoorn

Bericht door MickRS »

rho schreef:
Ik denk dat bij vele breedbanders tegenwoordig eerder de vraag is of er geen woofer bij moet. ... Een tweeter verpest ook direct dat super geweldige stereo-beeld dat je met zo'n breedbander krijgt. Dan kan je beter een breedbander kiezen die wat ondersteuning is het laag nodig heeft. Daar maakt dat minder uit.
+1

Maar ik ben wel van mening dat bij veel FAST systemen de woofer te ver naar boven doorloopt. Zelf aan het knobbelen op een speaker met een Jordan jx92s die geholpen gaat worden door een woofer, maar al oppakt vanaf 120hz.

Ben wel benieuwd hoe die joekels zullen klinken... :shock:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Nee, ik ben aardig aan het Faalhazen de laatste tijd... Verbouw schiet niet op en motivatie is zoek. Ik denk dat ik eerst maar eens een standaardkast uit OSB maak, dan speelt het tenminste...
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Sonido Hoorn

Bericht door avdboom »

Ik denk dat als het speelt de motivatie het originele plan uit te voeren alleen maar verder te zoeken zal zijn... maar we kennen allemaal het gevoel wel denk ik :roll:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Walt »

Beter één lelijke kast, dan geen kast...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

OK allen, wat doe je als de vrouw een weekendje weg is met een vriendin?

Ik heb de timmerwerkplaats in het dorp een MDF pakketje laten zagen voor deze hoorn:

Afbeelding

Hopelijk gaat dit een beetje klinken :wink:

Zoiets moet het gaan worden:
Bijlagen
Sonido.~png.jpg
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door meiborg »

Dat is aparte hoorn mond, zo op een hoek. Ik ben heel benieuwd naar die Sonido, succes met bouwen!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door RobertD »

Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Hoi Robert, zeker interessant, die SPAWN hoorn! Laat ik nu net een stapel hout hier hebben liggen... Tis echt net te laat :-( Na ja, dit zal allicht wat vriendelijker voor de kamer worden denk ik :-)
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Kleine update, ik heb met dit weer niet te veel geklust :-)
Bijlagen
IMG_1012.JPG
IMG_1021.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door FR_Aad »

En???
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Eh, ja, nou, ik heb maar één frontje af en de laatste foto was even in elkaar gelijmklemt met name om draagvlak te krijgen bij de vrouw. Niet gelukt....
Hoorn zit er ook nog niet in, dus helaas nog geen muziek...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door FR_Aad »

Oei
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Ach, wat de audio betreft heb ik (nog) de broek aan ;-)
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door MickRS »

Heb je al kans gezien om sowieso te luisteren naar de sonido's? Ik heb ze ook al een paar jaar op het oog en nu ik een nieuwe OB speaker ga bouwen, wil ik deze eigenlijk gaan gebruiken... En waarom heb je voor de textiel versie gekozen? Zo op het eerste gezicht lijkt de SPL van de gewone versie net even mooier, ten koste van een db gevoeligheid?
Gebruikersavatar
valve
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 16:12
Locatie: Druten

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door valve »

Hallo
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar ik zou wel eens willen weten hoe deze klinken tov de fostex fe206.
mvg
Vincent
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Ik heb de Sonido's 30 minuten zonder baffle aangesloten gehad maar daar kan je nog niet veel van zeggen anders dan dat ze het doen...
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door bas focal m180 »

Maar doen ze het ook als je de plus en min omdraait :rofl:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door MickRS »

Jij hebt toch ook de 145 gehad? Hoe klonk dat? En kun je wat zeggen tov andere fr drivers?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Hoi Mick,

De 145 heb ik nooit gehad, er moet hier nog iemand op het forum zijn die ze wel heeft... Als het meezit de eerste vandaag ruwbouw afmaken!
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Jaja, vandaag afmaken...

"Vandaag" spelen ze :rofl: :rofl: :rofl:
Bijlagen
IMG_1243.JPG
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Ik ben nog steeds stom verbaasd over de match met mijn Ayon versterker. Een textuur en timbre waar ik mijn vingers bij aflik. Ik smul van de microdetails en de betrokkenheid, je wordt in de muziek gezogen en houd je totaal niet meer bezig of het wel natuurgetrouw is: puur genieten. Eerlijk gezegd enkel en alleen eerder meegemaakt bij een luidsprekersysteem waarvoor je een hypotheek mag afsluiten: Feastrex...

Wel heeft het systeem een voorliefde voor niet te bombastisch. De luidspreker begint dan wat vol te lopen en het geluidsbeeld wordt wat diffuus. Ik heb gemerkt dat de speaker zeer gevoelig is voor de plaatsing van demping en daar kan ik nog heel veel mee spelen. Voor nu, een absoluut succes!

Nu nog de energie vinden te demonteren en de kast af te maken: Lijmklemmen met kaal MDF is niets...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Barry2001 »

Nice! En die gordijnen erachter dicht, doet ook nog wel wat denk ik?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Gordijnen doen wel redelijk veel ja. Ook zal ik natuurlijk nog wat winnen als er geen 5 lijmklemmen per speaker opzitten.

Toch wil ik nog wel een keer meten. Het doel moet zijn om het geheel iets slanker te maken door enkel demping te verplaatsen...
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: [Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door bas focal m180 »

Porcino schreef:
Jaja, vandaag afmaken...

"Vandaag" spelen ze :rofl: :rofl: :rofl:
Tijd voor een ander behang/gordijnen :hide: :hide:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”