ik merk wel dat het laag "instort" zoals menno het zegt. Dus die trafo's zou wel een leuke oplossing zijn.
dr zit wel laag in, maar ik heb het idee dat het sub laag beter kan,ondanks mijn loudness mod. (komt gewoon niet door die OT heen vermoed ik)
Er zijn 152 resultaten gevonden
- wo 17 okt 2012, 15:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
- wo 17 okt 2012, 2:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Tof, het heeft inderdaad even geduurd, maar ik ga die mods eens doorlezen.
ben nog steeds blij met mn ampke
ben nog steeds blij met mn ampke
- ma 30 jul 2012, 23:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Hehehe.Aaad schreef:Misschien wel, maar ik denk dat ik weet waarom hij hier niet antwoordt.evostars schreef:Heeft iemand al eens een versterker gebouwd, zonder power trafo,
........
Vraag me af of iemand dat ooit gedaan heeft...............![]()
Aad
- ma 30 jul 2012, 21:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Als je mijn eerdere replies leest lijkt dat me toch duidelijk.ray5150 schreef:Maar begrijp je nu ook dat het levensgevaarlijke ideeën zijn ?
Ideeën zijn niet gevaarlijk, de uitvoering daarvan wel.
Daarom poste ik dit idee ook eerst.
Waardoor ik nu weer een stuk wijzer ben
- ma 30 jul 2012, 20:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
ik weet het niet zeker,maar ik dacht dat alle potmeters geisoleerd zijn. anders zou de middelste lug altijd verbonden zijn met het chassis/aarde) Neen dat is dus niet zo ik heb hier een paar van piher en de behuizing van de pot meet door naar de stift en omdat je die behuizing meestal aan de min va...
- ma 30 jul 2012, 20:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
- ma 30 jul 2012, 17:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Nog even een andere optie die je mischien nog niet hebt uitgedacht. Je zou voor de ingang wel een optocoupler kunnen gebruiken :wink: je moet dan alleen wel zeker zijn van je zaak dat je nergens delen van je amp kunt aanraken dit betekend ook dat je potmeters moet zoeken met een plastic as ik weet ...
- ma 30 jul 2012, 12:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Owja... Die nul moet je natuurlijk ook scheiden... Jeetje
- ma 30 jul 2012, 12:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Yep duidelijk.
Het is dus mogelijk, maar dan moet je alles los van het chassis houden.
Lijkt me eerlijk gezegd altijd nog goedkoper dan een trafo.
Het is dus mogelijk, maar dan moet je alles los van het chassis houden.
Lijkt me eerlijk gezegd altijd nog goedkoper dan een trafo.
- ma 30 jul 2012, 11:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Ik ga er toch geen spanning op het chassis zetten. Alleen aarde. Ah ja nou valt het kwartje. De aarde is de nul... En dat is de min... Van de plus. Vandaar... Hmmm maar door die galvanische scheiding sta je dus niet onder stroom als je geaard bent en het chassis vast pakt. Ja. Ik zie het. De secunda...
- ma 30 jul 2012, 2:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
ok, galvanische scheiding, zorgt voor scheiding van de stromen...
Maar het nut daarvan in een amp... ik zie het nog steeds niet
Maar het nut daarvan in een amp... ik zie het nog steeds niet
- ma 30 jul 2012, 1:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
Re: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
oeh ! dat zou ik geen onzin noemen.. galvanisch gescheiden, zegt het je iets ? Er is een reden dat nog niemand dat gedaan heeft 8-[ Levensgevaarlijk om zonder trafo te werken vind ik bij buizenschakelingen (tis niet dat er slechts een gering stroompje loopt hé ..) Ja galvanisch gescheiden ken ik va...
- ma 30 jul 2012, 1:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
- Reacties: 62
- Weergaves: 1105
230V uit de muur zonder trafo als B+ ?
Heeft iemand al eens een versterker gebouwd, zonder power trafo, Door simpel de 230V uit de muur rechtstreeks te rectificeren? Zou ongeveer 320V DC moeten geven. Je hebt dan alleen een (goedkopere) gloeispannings trafo nodig, voor de 6,3V Vraag me af of iemand dat ooit gedaan heeft... Ik vind het al...
- zo 29 apr 2012, 14:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Heb ik op de vorige pagina al gedaan, zie tekening met rode vegen.nl3prc schreef:Das mooi![]()
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
- zo 29 apr 2012, 1:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ben nu al een hele tijd zeer tevreden met de set zoals die nu is.

- ma 02 apr 2012, 22:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Dat is precies de reden waarom ik de loudness heb, om op lage volumes meer bass en treble te krijgen dan op hoge volumes.
Waarom schakelen op ac en niet op dc? Omdat het voltage dan lager is ofzo?
Ik gebruik de standby alleen om de buizen rustig op te laten warmen.
Waarom schakelen op ac en niet op dc? Omdat het voltage dan lager is ofzo?
Ik gebruik de standby alleen om de buizen rustig op te laten warmen.
- ma 02 apr 2012, 19:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik heb hem eens flink open gedraaid. Half open, is die al knetter hard (95dB gevoelige speakers helpt daarbij). Klinkt nogsteeds zuiver. tegen de 80 procent open, begint hij toch wel te vervormen. maar dan brult het geluid ook zo hard de kamer in, dat het me niks uitmaakt, ik zal dat volume nooit ge...
- ma 02 apr 2012, 11:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Bedankt nl3prc Hoge volumes ga ik vanmiddag luisteren. Hieronder wat ik tot nu toe heb gedaan. Let wel op, de Loudness is afgestemd op mijn oren, speakers en luister situatie. Ik ben benieuwd wat Menno zijn clubje nog gaat modden: http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.html Ik had eigenl...
- zo 01 apr 2012, 22:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik word toch wel erg blij met dit geluid zo. Zelfs op lage volumes klinkt ie vol diep en helder. Het is nu ook goed afgestemd op mijn speakers (klipsch rb61) die had van zichzelf al een bultje rond de 100Hz. Samen met die loudness loopt het laag mooi diep egaal door. Ik heb alleen nog niet op harde ...
- zo 01 apr 2012, 22:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
De code invoegen bedoel ik
- zo 01 apr 2012, 20:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Bedankt, maar ik snap die spice codes niet. Ik bedoel waar ik die moet onvoegen enzo
- zo 01 apr 2012, 18:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Klopt dat had ook gekunnen. Het was me alleen niet duidelijk of die pot logaritmisch was.nl3prc schreef:Hee waarom heb je in je sim die potmeter vervangen door vaste weerstanden?
je had ook in het model van die pot de n=.855 waarde kunnen veranderen. van n=.01 tot n=.99
- zo 01 apr 2012, 16:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ben erg blij met de eerste luister sessie. Alles lijkt in balans nu.
- zo 01 apr 2012, 15:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik heb nu ik de amp toch open heb, ook nog de 150nf van de loudness, vergroot naar 220nF (0.22 uF)
de 3dB punten (bij laag volume) liggen hiermee op 68Hz en 12kHz. (eerder op 100Hz wat ik toch nog iets te veel vond).
Ik denk dat ik voorlopig nu wel even klaar ben.
de 3dB punten (bij laag volume) liggen hiermee op 68Hz en 12kHz. (eerder op 100Hz wat ik toch nog iets te veel vond).
Ik denk dat ik voorlopig nu wel even klaar ben.
- zo 01 apr 2012, 15:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
- Reacties: 234
- Weergaves: 4463
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Hoppa, die 4 mundorf 220uF voor de bias van de EL84's zitten er ook in.
Het zijn wel behoorlijke joekels, maar het past net.
Ben benieuwd hoe het laag zich nu gedraagt.
Het zijn wel behoorlijke joekels, maar het past net.
Ben benieuwd hoe het laag zich nu gedraagt.
