Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ben nu al een hele tijd zeer tevreden met de set zoals die nu is.

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Das mooi
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Heb ik op de vorige pagina al gedaan, zie tekening met rode vegen.nl3prc schreef:Das mooi![]()
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Het heeft even geduurd maar inmiddels is er al en behoorlijke tweak te vinden van deze versterker.TheoK schreef:Daarom laat ik die van mij ook even staan zoals hij nu is.
Ik wacht ook op de mods en tweaks van Menno.
http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.html
Deze heeft wel al een paar dingen die het heel goed doen.
Als eerste zijn de trafo's vervangen en dat is al de grootste verbetering die je kan maken met deze amp.
http://www.ringkerntrafo.nl/30va/20-rin ... 15va-.html
Dit is dan ook gelijk de tip van de dag deze trafo's werken prima als uitgangs- trafo's en dat voor €35,- mooiere trafo's zal je niet vinden voor dat geld.
Daarnaast is ook de fase draaier aangepakt en is er een CCS toegepast.
Ook zonder aanpassing van de trafo is dit schema aan te bevelen.
Zelf wil ik deze zo eerst even maken zonder de aangepaste trafo's en daarna gaat het weer op zijn kop.
Ook op de HF 10 is dit zo toe te passen probeer het eens het zal je verbazen.
Groetjes George
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Tof, het heeft inderdaad even geduurd, maar ik ga die mods eens doorlezen.
ben nog steeds blij met mn ampke
ben nog steeds blij met mn ampke
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Dat is in ieder geval leuk om te horen.evostars schreef:ben nog steeds blij met mn ampke
Ik heb hem zelf hier nog bijna origineel (alleen MOD 2 toegepast zonder de e choke) staan en ben bijna zover dat ik de nul meting kan doen. ik ga deze dan eerst om bouwen naar de MOD 3 en vanaf daar verder.
De E choke ga ik overigens helemaal niet gebruiken ik heb een paar Hammond chokes 157Q gevonden en die ga ik inzetten.
Past precies in de behuizing.
Groetjes George
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
ik merk wel dat het laag "instort" zoals menno het zegt. Dus die trafo's zou wel een leuke oplossing zijn.
dr zit wel laag in, maar ik heb het idee dat het sub laag beter kan,ondanks mijn loudness mod. (komt gewoon niet door die OT heen vermoed ik)
dr zit wel laag in, maar ik heb het idee dat het sub laag beter kan,ondanks mijn loudness mod. (komt gewoon niet door die OT heen vermoed ik)
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik heb die verschillen beluisterd en dat scheelt behoorlijk.
Het blijft echter wel een versterker met een beperkt vermogen dus daar blijft toch wel het een en ander te wensen over maar de andere trafo doet wel degelijk wat.
Maar de grootste verbeteringen zit in de plaatsing en de ruimte.
Deze trafo laat de micro details veel beter door waardoor het gewoon makkelijker klinkt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het aanpakken van de fase draaier ook een hoop doet.
Daar heb ik ook al wat verschillen in gehoord en dat scheelt ook veel in het gemak waar mee het plaatje wordt neer gezet.
Verder verwacht ik de rest van de mods aan het einde van het jaar.
Er zal dan ook een open dag gehouden worden waar bij je ook als buitenstaander de verschillen kan komen beluisteren.
Als daar meer over bekend is zal ik dat wel aangeven.
Misschien leuk voor je om te horen wat er allemaal mogelijk is met deze versterker.,
Groetjes george
Het blijft echter wel een versterker met een beperkt vermogen dus daar blijft toch wel het een en ander te wensen over maar de andere trafo doet wel degelijk wat.
Maar de grootste verbeteringen zit in de plaatsing en de ruimte.
Deze trafo laat de micro details veel beter door waardoor het gewoon makkelijker klinkt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het aanpakken van de fase draaier ook een hoop doet.
Daar heb ik ook al wat verschillen in gehoord en dat scheelt ook veel in het gemak waar mee het plaatje wordt neer gezet.
Verder verwacht ik de rest van de mods aan het einde van het jaar.
Er zal dan ook een open dag gehouden worden waar bij je ook als buitenstaander de verschillen kan komen beluisteren.
Als daar meer over bekend is zal ik dat wel aangeven.
Misschien leuk voor je om te horen wat er allemaal mogelijk is met deze versterker.,
Groetjes george
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Het is een leuke versterker.
Ik heb hem een poosje gebruikt.
Maar ik blijf van mening dat de HF10 beter presteert.
Ik heb hem een poosje gebruikt.
Maar ik blijf van mening dat de HF10 beter presteert.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
De transformatoren uit de HF 10 zijn ook beter dus dat kan wel kloppen.
Ga je echter in de HF 10 het zelfde schema toe passen verwacht ik dat die ook weer een stapje beter kan worden.
Mocht je nog wat spullen hebben liggen is het natuurlijk wel leuk om eens te proberen.
Groetjes George
Ga je echter in de HF 10 het zelfde schema toe passen verwacht ik dat die ook weer een stapje beter kan worden.
Mocht je nog wat spullen hebben liggen is het natuurlijk wel leuk om eens te proberen.
Groetjes George
