Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
evostars
Berichten: 152
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 21:23

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door evostars »

Ben nu al een hele tijd zeer tevreden met de set zoals die nu is.
:D
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door nl3prc »

Das mooi :D
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
Gebruikersavatar
evostars
Berichten: 152
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 21:23

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door evostars »

nl3prc schreef:
Das mooi :D
Ik zou zeggen zet nog eens even voor de duidelijkheid alles op een rijtje wat je allemaal gedaan of verandert heb.
Heb ik op de vorige pagina al gedaan, zie tekening met rode vegen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door Kappa7 »

TheoK schreef:
Daarom laat ik die van mij ook even staan zoals hij nu is.
Ik wacht ook op de mods en tweaks van Menno.
Het heeft even geduurd maar inmiddels is er al en behoorlijke tweak te vinden van deze versterker.
http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.html
Deze heeft wel al een paar dingen die het heel goed doen.
Als eerste zijn de trafo's vervangen en dat is al de grootste verbetering die je kan maken met deze amp.
http://www.ringkerntrafo.nl/30va/20-rin ... 15va-.html
Dit is dan ook gelijk de tip van de dag deze trafo's werken prima als uitgangs- trafo's en dat voor €35,- mooiere trafo's zal je niet vinden voor dat geld.
Daarnaast is ook de fase draaier aangepakt en is er een CCS toegepast.
Ook zonder aanpassing van de trafo is dit schema aan te bevelen.
Zelf wil ik deze zo eerst even maken zonder de aangepaste trafo's en daarna gaat het weer op zijn kop.
Ook op de HF 10 is dit zo toe te passen probeer het eens het zal je verbazen.

Groetjes George
Gebruikersavatar
evostars
Berichten: 152
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 21:23

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door evostars »

Tof, het heeft inderdaad even geduurd, maar ik ga die mods eens doorlezen.
ben nog steeds blij met mn ampke
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door Kappa7 »

evostars schreef:
ben nog steeds blij met mn ampke
Dat is in ieder geval leuk om te horen. :D
Ik heb hem zelf hier nog bijna origineel (alleen MOD 2 toegepast zonder de e choke) staan en ben bijna zover dat ik de nul meting kan doen. ik ga deze dan eerst om bouwen naar de MOD 3 en vanaf daar verder.

De E choke ga ik overigens helemaal niet gebruiken ik heb een paar Hammond chokes 157Q gevonden en die ga ik inzetten.
Past precies in de behuizing.

Groetjes George
Gebruikersavatar
evostars
Berichten: 152
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 21:23

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door evostars »

ik merk wel dat het laag "instort" zoals menno het zegt. Dus die trafo's zou wel een leuke oplossing zijn.
dr zit wel laag in, maar ik heb het idee dat het sub laag beter kan,ondanks mijn loudness mod. (komt gewoon niet door die OT heen vermoed ik)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door Kappa7 »

Ik heb die verschillen beluisterd en dat scheelt behoorlijk.
Het blijft echter wel een versterker met een beperkt vermogen dus daar blijft toch wel het een en ander te wensen over maar de andere trafo doet wel degelijk wat.
Maar de grootste verbeteringen zit in de plaatsing en de ruimte.
Deze trafo laat de micro details veel beter door waardoor het gewoon makkelijker klinkt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het aanpakken van de fase draaier ook een hoop doet.
Daar heb ik ook al wat verschillen in gehoord en dat scheelt ook veel in het gemak waar mee het plaatje wordt neer gezet.

Verder verwacht ik de rest van de mods aan het einde van het jaar.
Er zal dan ook een open dag gehouden worden waar bij je ook als buitenstaander de verschillen kan komen beluisteren.
Als daar meer over bekend is zal ik dat wel aangeven.
Misschien leuk voor je om te horen wat er allemaal mogelijk is met deze versterker.,

Groetjes george
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door TheoK »

Het is een leuke versterker.
Ik heb hem een poosje gebruikt.
Maar ik blijf van mening dat de HF10 beter presteert.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D

Bericht door Kappa7 »

De transformatoren uit de HF 10 zijn ook beter dus dat kan wel kloppen.
Ga je echter in de HF 10 het zelfde schema toe passen verwacht ik dat die ook weer een stapje beter kan worden.
Mocht je nog wat spullen hebben liggen is het natuurlijk wel leuk om eens te proberen.
Groetjes George
Plaats reactie