Er zijn 128 resultaten gevonden
- do 21 apr 2016, 20:54
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
Mooi ding, die Keithley. Ik heb zelf een 199 in gebruik.
- di 05 jan 2016, 12:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetgegevens PL509/PL519
- Reacties: 6
- Weergaves: 857
Re: Meetgegevens PL509/PL519
Hoezo moedeloos?
Ik zoek ze al maanden...nu staat er een kwartetje op MP maar de verkoper heeft totaal geen meetgegevens.
Ik zoek ze al maanden...nu staat er een kwartetje op MP maar de verkoper heeft totaal geen meetgegevens.
- za 26 sep 2015, 17:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetgegevens PL509/PL519
- Reacties: 6
- Weergaves: 857
Re: Meetgegevens PL509/PL519
Ik merk ook al dat ze schaars aan het worden zijn.
Ik heb zelf een OTL eindtrap met 8 stuks PL519/40kg6a en sommige zijn al niet te geweldig, tussen 30mA en 60mA, gemeten in circuit.
Het schema van dat ding heb ik nog ergens liggen,volgens mij is de Va 160V.
+Gevonden, Va is +180/-180V
Ik heb zelf een OTL eindtrap met 8 stuks PL519/40kg6a en sommige zijn al niet te geweldig, tussen 30mA en 60mA, gemeten in circuit.
Het schema van dat ding heb ik nog ergens liggen,
+Gevonden, Va is +180/-180V
- za 26 sep 2015, 15:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetgegevens PL509/PL519
- Reacties: 6
- Weergaves: 857
Meetgegevens PL509/PL519
Beste forummers, wat zijn de 'echte' parameters onder welke je een PL509/519 buis op emissie hoort te meten? Ik zag op eBay.de dat sommige aanbieders deze buis op 200V meten en dan heeft zo'n buis opeens 120-150mA emissie (wat extreem hoog is). Wat is eigenlijk de grens wanneer de buis als versleten...
- za 11 apr 2015, 11:46
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
Die Cabasse sub staan nu v.a €450 te koop, ik denk een no-brainer voor het geld als je een monster subwoofer zoekt.
- zo 05 apr 2015, 18:51
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
45Hz valt wel tegen voor zo'n joekel, als ik zijn specs bekijk dan kan een doorsnee JBL 2241/2242 in een kleinere kast nog harder en lager 
- ma 10 nov 2014, 20:38
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
De bedoeling was om ze in te bouwen op de plek waar de oude crossovers zaten maar ik heb geen rekening gehouden met de hoogte van de nieuwe filters
Ik heb een paar nieuwe OP-amps besteld, NE5532 en OPA2134 voor de BSS, eens kijken hoe hij dan gaat klinken want het hoog blijft schor klinken.
Ik heb een paar nieuwe OP-amps besteld, NE5532 en OPA2134 voor de BSS, eens kijken hoe hij dan gaat klinken want het hoog blijft schor klinken.
- ma 10 nov 2014, 19:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Op de onderste plank zit een 2.4mH CrossCoil, 4x18uF en een print met een 9V batterij, vandaar dat ze zo groot zijn (geen zin gehad om 1 plank kleiner te maken) 
- ma 10 nov 2014, 19:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
- ma 10 nov 2014, 17:41
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Gisteren beide filters afgebouwd (ondertussen ook andere schema's getekend) maar of ze beter klinken dan de oude 3143?
Tsja...anders, de 4343's zijn nu iets te rustig en laidback geworden.
Tsja...anders, de 4343's zijn nu iets te rustig en laidback geworden.
- vr 17 okt 2014, 12:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Olaf, JBL gebruikt het CC principe al jaren dus ik ga de wiel niet opnieuw uitvinden. Er zit heus wat in dat het ook in de topmodellen K2 en Everest nog steeds wordt toegepast, bovendien heb ik de onderelen voor het 9V gedeelte ook al besteld. Ik volg dus 100% het schema, alleen de waardes van de co...
- vr 17 okt 2014, 0:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Ik heb de onderdelen bij RumoH besteld, 14AWG wire coil voor de midwoofer en 16AWG Crosscoils voor het hoog en superhoog. Het schema uit 2010 is niet zo zo duidelijk, er is ook een nieuwere versie waar de L-pads wel goed op staan: http://www.audioheritage.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=63...
- vr 10 okt 2014, 20:12
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
@ds23man, Nee niet weggelaten, ik twijfelde erover omdat ik dit soort filters altijd met een potmeter zag. Zo is het dus ook met mijn huidige 3143 filters opgelost, met l-pads (welke overigens altijd op neutraal staan). Op het groene forum zeggen ze dat mijn 'schema' :rofl: niet gaat werken. RumoH k...
- vr 10 okt 2014, 17:31
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Ze bestaan wel, dat weet ik. Ze zijn alleen nergens leverbaar.
- vr 10 okt 2014, 17:02
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
Re: JBL 3155
Da's duidelijk!
Klopt mijn tekening verder wel?
Klopt mijn tekening verder wel?
- vr 10 okt 2014, 15:11
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: JBL 3155
- Reacties: 22
- Weergaves: 1242
JBL 3155
Ik ben serieus begonnen met de nieuwe filters, kan iemand me vertellen of mijn tekening klopt? ss+(2014-10-10+at+03.01.58).png Ik mis nog een stukje na S6 en S8 omdat ik het nog niet helemaal begrijp :oops: Het worden 3 aparte PCB's, die straks op elkaar met afstandsbussen worden gemonteerd. Hier no...
- zo 17 aug 2014, 21:59
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: BSS FD360 revisie
- Reacties: 81
- Weergaves: 2386
Re: BSS FD360 revisie
We zijn inmiddels meer dan een half jaar verder maar de BSS staat er nog steeds (nogmaals ontzettend bedankt ds23man :mrgreen: ) Drie weken geleden heb ik een splinternieuwe Driverack PA 2 gekocht die de BSS zou moeten gaan vervangen maar die haalt het klankmatig bij lange na niet bij de BSS. :rofl:...
- wo 13 aug 2014, 13:27
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
+1. Klinkt alsof je het over Europe Audio hebt. ook zo'n bedrijf dat door zijn correcte mail gedrag en klanten behandeling lekker positief in de publiciteit staat. Ik denk dat als je maat zo bezig blijft, hij binnenkort een bijstandsuitkering kan gaan halen... Ik had het over de verkoper 'krabal' u...
- wo 13 aug 2014, 1:48
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
Nee hoor, niets meer van gehoord. Vandaag mailtje gehad dat ik ze op kan komen halen voor 100 euro. Had ik niet meer verwacht. Ik had dus gevraagd waar ze woonden: geen antwoord. Na een paar dagen nog maar een keer gevraagd, krijg ik zojuist het antwoord: sorry, ze zijn al weg. Verkoper: krabal Lek...
- do 22 mei 2014, 15:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: a&t A30
- Reacties: 49
- Weergaves: 1703
Re: a&t A30
Inderdaad, zo te lezen een raar ontwerp met aardig wat fouten.
- wo 21 mei 2014, 19:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: a&t A30
- Reacties: 49
- Weergaves: 1703
Re: a&t A30
Gerhard, die ESL's heb ik als perfect werkend en gereviseerd gekocht maar zo gaat dat soms met @#%@$% Marktplaats, helemaal naar boven naar mijn kamer lopen sjouwen en is er een paneel kapot :boos: Gelukkig waren ze binnen een dag verkocht... De Linn Majik zat bij een set met een Linn Karik en prach...
- wo 21 mei 2014, 10:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: a&t A30
- Reacties: 49
- Weergaves: 1703
Re: a&t A30
Nee, de reparatiekosten van de Majik bleken rond 150 a 175 te zijn dus dat was me net iets te veel. Ook al dat gepruts met doorgebrande printbanen en dat weet je nog niet of er ergens een IC stuk is. Ik heb de Majik verkocht als voorversterker ;) De A&T's komen op een set Yamaha NS1000M te spele...
- di 20 mei 2014, 21:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: a&t A30
- Reacties: 49
- Weergaves: 1703
a&t A30
Er wordt momenteel een set A30 monoblokken op Marktplaats aangeboden, ze zien er leuk uit maar er is zo goed als geen info over te vinden. Behalve dat het een oud ontwerp is van Audio & Techniek. :roll: Ik vind de interne bekabeling nogal twijfelachtig uitzien maar wellicht kan iemand hier wat m...
- zo 06 apr 2014, 23:02
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 255472
Re: het "te koop gezien" topic....
Spotgoedkoop...mooie JBL's en NAD set: http://link.marktplaats.nl/m796606477
- zo 26 jan 2014, 21:39
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: BSS FD360 revisie
- Reacties: 81
- Weergaves: 2386
Re: BSS FD360 revisie

De curves zien een stuk beter uit dan aan het begin
