BSS FD360 revisie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
BSS FD360 revisie
Ter lering ende vermaak hier de reparatie van Martin778 zijn BSS Xover.
Martin stuurt zijn JBL 4343's twee weg actief aan met deze xover, maar is niet tevreden over het geluid.
Deze xover is door een reparatiedienst nagekeken en de filterkaartjes zijn ook door hun aangepast.
Het slachtoffer:
Wat gelijk opvalt is dat het een hele vroege is, later zagen ze er zo uit:
Martin stuurt zijn JBL 4343's twee weg actief aan met deze xover, maar is niet tevreden over het geluid.
Deze xover is door een reparatiedienst nagekeken en de filterkaartjes zijn ook door hun aangepast.
Het slachtoffer:
Wat gelijk opvalt is dat het een hele vroege is, later zagen ze er zo uit:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
Ding maar eens open en
Wat is er in vredesnaam met die potmeters gebeurd?
Begreep van Martin dat dit ding op de voorkant gevallen was en dat de achterkanten van de potmeters los lagen.
Dit was de reparatie oplossing van de reparateur.... Binnen 5 minuten heb ik een leverancier hier in Nederland gevonden die ze heeft voor 6 euri per stuk, geen geld voor Bourns Plastic conductive potmeters!
De onderkant er maar eens af:
Ook lekker, de relais voor de 2/3/4 weg modes zijn overbrugd. De reparateur vertrouwde ze niet....
De outputs zijn naar pin 2 heet omgesoldeerd:
Maar de gebalanceerde ingang weer niet!
Wat is er in vredesnaam met die potmeters gebeurd?
Begreep van Martin dat dit ding op de voorkant gevallen was en dat de achterkanten van de potmeters los lagen.
Dit was de reparatie oplossing van de reparateur.... Binnen 5 minuten heb ik een leverancier hier in Nederland gevonden die ze heeft voor 6 euri per stuk, geen geld voor Bourns Plastic conductive potmeters!
De onderkant er maar eens af:
Ook lekker, de relais voor de 2/3/4 weg modes zijn overbrugd. De reparateur vertrouwde ze niet....
De outputs zijn naar pin 2 heet omgesoldeerd:
Maar de gebalanceerde ingang weer niet!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
Hee, wat is daar met de filterkaartjes aan de hand?????

C1B, C3 en C4B missen!!!!!!!!!!!
Door het missen van C1B en C4B verschuift de overname frequentie en wat veel erger is dat C3 mist, essentieel in de tweede 12db filtertrap!
En dat heeft dit effect, let niet op de bult in het hoog, had de mic correctie nog aan staan tijdens de meting.
Geen wonder dat het niet klinkt, lijkt in de verste verte niet op een 24db filter!
Fijne reparateur geweest en daar dan ook nog 100 euri voor vangen.........
C1B, C3 en C4B missen!!!!!!!!!!!
Door het missen van C1B en C4B verschuift de overname frequentie en wat veel erger is dat C3 mist, essentieel in de tweede 12db filtertrap!
En dat heeft dit effect, let niet op de bult in het hoog, had de mic correctie nog aan staan tijdens de meting.
Geen wonder dat het niet klinkt, lijkt in de verste verte niet op een 24db filter!
Fijne reparateur geweest en daar dan ook nog 100 euri voor vangen.........
Re: BSS FD360 revisie
Ja, hij heeft een lichte opdonder gehad tijdens verzending, de moertjes/schroefjes waar de potmeters mee vast zaten lagen allemaal los.
Omsolderen naar pin 2 hot was mijn verzoek maar wel raar dat hij dan de inputs niet omgesoldeerd heeft?
De xover cards kloppen voor geen meter qua onderdelen, dat is duidelijk. Het hoorde 300Hz/24dB te zijn en eentje was iets van 6KHz, die werd niet gebruikt maar volgens de handleding moeten alle 3 slots bezet zijn om schade te voorkomen. Ik heb het even getest en zonder 1/2 cards ging die gelijk clippen.
Omsolderen naar pin 2 hot was mijn verzoek maar wel raar dat hij dan de inputs niet omgesoldeerd heeft?
De xover cards kloppen voor geen meter qua onderdelen, dat is duidelijk. Het hoorde 300Hz/24dB te zijn en eentje was iets van 6KHz, die werd niet gebruikt maar volgens de handleding moeten alle 3 slots bezet zijn om schade te voorkomen. Ik heb het even getest en zonder 1/2 cards ging die gelijk clippen.
Re: BSS FD360 revisie
Zo, daar hebben ze hoop rare fratsen mee uitgehaald...
Niet zo vreemd dat hij niet lekker klonk.
Ik neem aan dat je ook een recap gaat uitvoeren ?
Niet zo vreemd dat hij niet lekker klonk.
Ik neem aan dat je ook een recap gaat uitvoeren ?
Re: BSS FD360 revisie
En dat solderen vind ik er ook niet zo mooi uitzien, allemaal van die glimmende rare bolletjes dat kan zelf ik nog beter.
Paar draadjes solderen en 100 euro vangen das snel verdient. 10 minuten werk
Paar draadjes solderen en 100 euro vangen das snel verdient. 10 minuten werk
Re: BSS FD360 revisie
Veel,en lang, moeten studeren om te weten waar die draadjes moeten en of het kwaad kanfluffypuf schreef:En dat solderen vind ik er ook niet zo mooi uitzien, allemaal van die glimmende rare bolletjes dat kan zelf ik nog beter.
Paar draadjes solderen en 100 euro vangen das snel verdient. 10 minuten werk
Anne
Re: BSS FD360 revisie
Je kan het zelf zien als je bericht door de ontvanger is gelezen, dan is die namelijk uit je 'postvak uit' verdwenen en staat je bericht bij de 'verzonden berichten'.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
De potmeters zitten er in:
Loper van de oude potmeter is behoorlijk beschadigd
De BSS even aan een testluidsprekertje gehangen, met de verprutste kaarten komt er toch een partij ruis uit....
Volgende stap: elco's nakijken.
Verwacht daar eigenlijk niet veel problemen, in het ontwerp zijn deze bijna allemaal extra gebiasd met een dc spanning.
Loper van de oude potmeter is behoorlijk beschadigd
De BSS even aan een testluidsprekertje gehangen, met de verprutste kaarten komt er toch een partij ruis uit....
Volgende stap: elco's nakijken.
Verwacht daar eigenlijk niet veel problemen, in het ontwerp zijn deze bijna allemaal extra gebiasd met een dc spanning.
Re: BSS FD360 revisie
Misschien een opamp die niet helemaal goed meer is? Hij knisperde flink over één kanaal...
Re: BSS FD360 revisie
Mooi! 
Ik ga twee van de 4 outputs RCA maken maar ik ga je daar niet verder mee lastigvallen
Ik ga twee van de 4 outputs RCA maken maar ik ga je daar niet verder mee lastigvallen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
Hoe bedoel je?Martin778 schreef:Mooi!
Ik ga twee van de 4 outputs RCA maken maar ik ga je daar niet verder mee lastigvallen
Re: BSS FD360 revisie
Nou, ik hoef dan geen verloopjes meer te gebruiken want de Krell is heeft enkel RCA aansluitingen.
Zoiets bedoel ik: https://www.hypexshop.com/ProdImgServlet?productID=3475
Zoiets bedoel ik: https://www.hypexshop.com/ProdImgServlet?productID=3475
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
Snel in de te koop sectie zetten!
Maar dat van die Neutrik cinch delen gaat niet werken. De 4 xlr chassisdelen zijn namelijk onderdeel van de bevestiging van de printplaat...........
Maar dat van die Neutrik cinch delen gaat niet werken. De 4 xlr chassisdelen zijn namelijk onderdeel van de bevestiging van de printplaat...........
Re: BSS FD360 revisie
Waarin voor 4 knaken koper verwerkt is...Martin778 schreef:Er hangt al een rca interlink van 600 euro nieuw tussen....
Re: BSS FD360 revisie
Maar wel door Jomanda ingestraald koper Rayray5150 schreef:Waarin voor 4 knaken koper verwerkt is...Martin778 schreef:Er hangt al een rca interlink van 600 euro nieuw tussen....![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BSS FD360 revisie
En Bruno Santanera er nog eens over heen!FR_Aad schreef:Maar wel door Jomanda ingestraald koper Rayray5150 schreef:Waarin voor 4 knaken koper verwerkt is...Martin778 schreef:Er hangt al een rca interlink van 600 euro nieuw tussen....![]()
