Er zijn 36 resultaten gevonden

door demichiel
zo 13 jun 2010, 19:13
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: forum op je mobiel
Reacties: 47
Weergaves: 2295

Re: forum op je mobiel

Ik doe het soms, misschien een idee om een mobiel thema in te stellen voor phpBB? (de forumsoftware) Je hebt er die automatisch mobiele browsers detecteren en dan het thema aanpassen.
door demichiel
za 13 mei 2006, 14:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Geen fineer, hamerslag of matte verf. Ik wil een glanzende box :) Maar ik wist niet welke verf ik moest kopen, of ik er eerst een grondlaag op moest verven, ...
door demichiel
za 13 mei 2006, 11:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

De gewone boxen van mijn versterker (ook B&O en 3-wegs) klinken toch net iets voller, bij de nieuwe boxen is de bas wat afwezig, maar is het hoog heel erg mooi (imo natuurlijk). Het leuke is dat mijn versterker 4 aansluitingen heeft en ik nu dus 4 boxen tegelijk heb staan/spelen op mijn kamertje...
door demichiel
za 13 mei 2006, 11:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Alvast mijn excuses, ik sta er zelf bij op. Ik heb de foto's net gemaakt, verwacht niet te veel. http://users.skynet.be/demichiel/bscap0011.jpg http://users.skynet.be/demichiel/bscap0012.jpg http://users.skynet.be/demichiel/bscap0013.jpg http://users.skynet.be/demichiel/bscap0014.jpg http://users.sk...
door demichiel
za 13 mei 2006, 11:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Even geduld, ik zal er een paar maken met mijn webcam.
door demichiel
za 13 mei 2006, 10:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Ik heb gisteren eindelijk het hout van mijn nonkel gekregen, we hebben dan ook de boxen direct in elkaar gezet :) Ik wou jullie even bedanken voor alle hulp, ik ben ongelofelijk blij met mijn boxen :D
Fotos volgen later denk ik, ik moet de boxen eerst nog verven, iemand tips?
door demichiel
di 03 jan 2006, 16:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Mijn bestelling v/d conrad is binnen. Het is nu wachten op het hout :)
Dan start ik wel een kleine worklog.
door demichiel
ma 26 dec 2005, 22:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Net niet, ik ben met de kerst met €50 gesponsord voor mijn projectje :)
door demichiel
ma 26 dec 2005, 20:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Kleine update, ik ga voor de Visatons gaan, mijn nonkel wilt het hout voor mij snijden en kopen (hij is timmerman) gratis! Ik ga dus een dezer dagen mijn Visatons bestellen (bij conrad samen met dempingsmateriaal etc.) en zo kom ik uit op minder dan €30 per box (in de prijs zit ook het materiaal wat...
door demichiel
di 06 dec 2005, 20:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

HMM , dilemma's met de tang bands kom ik uit op €120 en een beter geluid. En met de Visatons kom ik uit op €75 met een slechter geluid. Maar het scheelt wel €45. En ik ben verre van rijk dus ik moet echt letten op budget. Pffff
door demichiel
ma 05 dec 2005, 19:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Maar het is dus niet nodig, dan ga ik er de houtsnijders niet verder mee lastigvallen denk ik.
door demichiel
ma 05 dec 2005, 19:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Nog een vraagje, waarom worden er bijna geen schroeven gebruikt?

en het gat voor de speaker gewoon recht zijn of "het onderste van een een kegel" eruit gesneden.
door demichiel
ma 05 dec 2005, 17:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het is dus niet nodig :).
door demichiel
zo 04 dec 2005, 21:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Bedankt :) Ik ga denk ik gaan voor de Needles met de Visaton FRS 8 8Ohm speakers, dan kan ik alles bij Conrad bestellen en het hout lokaal laten snijden zonder al te veel verzndingskosten e.d. te betalen. Nog een vraagje over afgeronde hoeken, zijn deze overal nodig en van wat moet ik ze maken? voor...
door demichiel
zo 04 dec 2005, 20:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Gewone standaard kabels van de brico voldoen dus, bedankt :)
door demichiel
zo 04 dec 2005, 20:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Ik denk dat ik de Needle's toch met de Visatons ga maken wegens de veel gemakkelijkere beschikbaarheid. Zijn er argumenten die mij toch overhalen om dit niet te doen?

Nog een vraag, welke kabels heb ik allemaal nodig?
door demichiel
zo 04 dec 2005, 17:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Mijn mail is nu zichtbaar, ik zal nog eens rondkijken voor dempingsmateriaal ik ken nu niet bepaald veel winkels waar ze luidsprekers verkopen. edit: ik heb dempingsmateriaal gevonden bij Conrad. edit2: het volume van waar dempingsmateriaal moet komen bedraagt ongeveer 7l per kast dus ik kom met een...
door demichiel
zo 04 dec 2005, 16:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Die ziet er al wat moeilijker uit, maar toch ook te doen. Heeft er iemand vergelijkingen tussen de Buschhorn en de Needle?
En klinkt de Tang Bang W3 871S veel beter als de Visaton FRS 8 die hier word gebruikt en eventueel ook in de Needle kan gebruikt worden?
door demichiel
zo 04 dec 2005, 15:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Weet jij ook waar ik dit materiaal kan kopen en hoeveel het kost? En is het persé nodig?
door demichiel
zo 04 dec 2005, 14:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Bedankt, en welk materiaal is het?

Nog een vraagje, bij de lokale winkel kan ik enkel 12mm en 18mm MDF krijgen, kan ik het met deze platen ook maken?

Het gaat hier enkel over de platen die het "deksel" en de voet maken.
door demichiel
zo 04 dec 2005, 13:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Dan denk ik dat ik deze boxen ga maken, het gaat wel pas zijn voor na de kerst (ik heb nu examens + rekenen op €40 minstens per box dan kan ik nog wel wat geld gebruiken.) Bedankt iedereen voor de vele goede info! edit: ohja het opvulsel: http://www.plastichead.net/audioworks/content/speakers/needle...
door demichiel
zo 04 dec 2005, 13:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Nee, ik heb geen soldeerbout. Ik ben nu 15 en ben geïnteresseerd in elektronica maar doe geen technische richting op school. En geloof mij een avondcursus elektronica vinden voor 15 jarigen is niet makkelijk. Ik kan dus niet solderen en ken enkel de basis van elektronica (ik weet wat een weerstand i...
door demichiel
zo 04 dec 2005, 12:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Bedankt :D, dus ik kan in feite gewoon de speaker in een lokale winkel gaan kopen? Het probleem is dan dat ik de filter niet heb.
door demichiel
zo 04 dec 2005, 12:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Dat dacht ik al, bedankt. Maar bij het bouwen van de behuizing moet ik toch een plan volgen? En de vraag is dan zit dat bij het pakket dat te koop staat op lautsprechershop?
door demichiel
zo 04 dec 2005, 12:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidsprekers voor BeoLab 1700
Reacties: 86
Weergaves: 12063

Nog een vraagje bij de Tangbands staat er iets van een crossover kit, wat is dit?

En het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat er nu allemaal in het setje van de tangbands zit. Ik moet mijn behuizing apart kopen is dit alles of nog dingen? Alvast bedankt.