Luidsprekers voor BeoLab 1700

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Net niet, ik ben met de kerst met €50 gesponsord voor mijn projectje :)
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Mijn bestelling v/d conrad is binnen. Het is nu wachten op het hout :)
Dan start ik wel een kleine worklog.
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Ik heb gisteren eindelijk het hout van mijn nonkel gekregen, we hebben dan ook de boxen direct in elkaar gezet :) Ik wou jullie even bedanken voor alle hulp, ik ben ongelofelijk blij met mijn boxen :D
Fotos volgen later denk ik, ik moet de boxen eerst nog verven, iemand tips?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

demichiel schreef:
Fotos volgen later denk ik, ik moet de boxen eerst nog verven, iemand tips?
Denk ik :?: grrrrr ... tips kunnen pas gegeven worden na het zien van de foto's :twisted:
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Even geduld, ik zal er een paar maken met mijn webcam.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Afbeelding
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Alvast mijn excuses, ik sta er zelf bij op. Ik heb de foto's net gemaakt, verwacht niet te veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Mooi zeg! Hoe vind je ze klinken?

mvg,

Montana
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

De gewone boxen van mijn versterker (ook B&O en 3-wegs) klinken toch net iets voller, bij de nieuwe boxen is de bas wat afwezig, maar is het hoog heel erg mooi (imo natuurlijk). Het leuke is dat mijn versterker 4 aansluitingen heeft en ik nu dus 4 boxen tegelijk heb staan/spelen op mijn kamertje :)

Conclusie: de B&O boxen klinken voller, vollediger
maar de visatons hebben een prachtig hoog (goed te horen bij bijvoorbeeld de mondharmonica van dylan, werkelijk prachtig).
Samen vormen ze voor mij het ultieme geluid :)

Nja, ik vroeg me dus af wat voor verf ik moet nemen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Welk effect wil je bereiken :?: Hoogglans, zijdeglans, mat, hamerslag, fineer :?:
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Bericht door demichiel »

Geen fineer, hamerslag of matte verf. Ik wil een glanzende box :) Maar ik wist niet welke verf ik moest kopen, of ik er eerst een grondlaag op moest verven, ...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

demichiel schreef:
De gewone boxen van mijn versterker (ook B&O en 3-wegs) klinken toch net iets voller, bij de nieuwe boxen is de bas wat afwezig
Dat blijkt ook wel uit het grafiekje:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”