forum op je mobiel
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
forum op je mobiel
even een inventarisatie: hoeveel leden kijken wel eens op t forum vanaf hun telefoon. en gaat dat goed, of valt dat tegen. naast stemmen graag commentaar, opmerkingen, etc.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
ik zelf heb een Android foon (HTC Hero) en gebruik daar Opera mini als browser (de standaard Android browser is te veel alleen touch, bij Opera bestuurd de bal de muis, waardoor je op de kleine icoontjes kan klikken, iets wat met je vingers vaak mis gaat)
dat gaat vrij goed, al wordt de textuele kwaliteit van de berichten wat minder... ook is het bewerken vrij lastig en kan Opera Mini niet omgaan met t pop-up venstertje dat komt bij het uploaden van bijlages, waardoor dat niet lukt.
dat gaat vrij goed, al wordt de textuele kwaliteit van de berichten wat minder... ook is het bewerken vrij lastig en kan Opera Mini niet omgaan met t pop-up venstertje dat komt bij het uploaden van bijlages, waardoor dat niet lukt.
Re: forum op je mobiel
Ik ben misschien wel de aanstichter van dit draadje nadat ik heb uitgevonden hoe makkelijk ik forums dmv tapatalk kan lezen en beantwoorden vanaf m'n htc hero. Ik gebruik zelf ook opera mini en dolphin maar het scrollenis altijd zo'n gedoe en ik kan m'n favoriete draadjes maar lastig categorieseriën.
-
De Timmerman
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
- Locatie: Maassluis
Re: forum op je mobiel
Internetten via mijn telefoon doe ik al een paar jaar vrij regelmatig, al is het lezen van ZBA meer voorbehouden aan mijn browser thuis (daar kan ik bijv. ook rustig een paar tabjes open laten staan als 'volgen' of 'later lezen'). Mobiel ZBA'en doe ik eigenlijks alleen met bijv. een luisterdag, en afgezien van het feit dat je dat op een 'minuscuul schermpje' moet doen, was het best werkbaar.
Ben inmiddels ook over naar een Android toestel (Desire, met Android 2.1), en voorzie daar geen problemen (ik kan itt de hero bijv. sterk inzoomen door twee vingers van elkaar af te bewegen, ja, netzoals een iphone), al laat ik het uploaden van plaatjes nog even in het midden.
Vorige toestellen was een Nokia 5800 met Opera Mobile, en een N73 met Opera Mini, en daarvoor een Nokia 62nogwat ook met Opera Mini. ZBA'en heb ik eigenlijks alleen met de 5800 gedaan, en dat ging prima gezien het platform...
Ben inmiddels ook over naar een Android toestel (Desire, met Android 2.1), en voorzie daar geen problemen (ik kan itt de hero bijv. sterk inzoomen door twee vingers van elkaar af te bewegen, ja, netzoals een iphone), al laat ik het uploaden van plaatjes nog even in het midden.
Vorige toestellen was een Nokia 5800 met Opera Mobile, en een N73 met Opera Mini, en daarvoor een Nokia 62nogwat ook met Opera Mini. ZBA'en heb ik eigenlijks alleen met de 5800 gedaan, en dat ging prima gezien het platform...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.
Maar goed, das mijn mening
Het is duur, traag en nog klein ook.
Maar goed, das mijn mening
Re: forum op je mobiel
ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo
.
Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
Ook net zo snel (20mbit) en "onbeperkt" downloaden (fair use policy) ?squall schreef:ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo.
Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
Re: forum op je mobiel
Mijn foon kan het waarschijnlijk wel, maar het ding is dik 5 jaar oud en werkt dus nog op een verouderde, zeer trage manier en heeft bovendien een schermpje dat niet bepaald van hoge resolutie is, dus ik doe dit nooit.
Ik hecht daar verder ook geen belang aan.
Isabelle
Ik hecht daar verder ook geen belang aan.
Isabelle
Re: forum op je mobiel
Ik gebruik de iPhone en dat gaat heel lekker. Nog wel op het thuis netwerk omdat mijn nieuwe abbo nog niet in is gegaan. Op mijn Nokia n80 werkt het ook maar wel minder fijn als op de iPhone. Maar goed de iPhone is ook wel van een ander caliber.
Greetz Chris
Greetz Chris
Re: forum op je mobiel
Ik heb een Blackberry Touch2 met BB internet à 3,5 mb/s. Dat is meer dan snel genoeg en de browser kan perfect omgaan met niet alleen het ZBA forum, maar elk forum dat ik actief bezoek. Nog geen enkel probleem gehad ermee op dit of andere fora.
Gr, Stefan
PS: getypt met de BB
Gr, Stefan
PS: getypt met de BB
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: forum op je mobiel
1 x gekeken op Iphone, maar dit phpBB theme is niet erg geschikt voor mobiele browsers daar alles 'lomp' groot is. Er zijn phpBB themes beschikbaar voor mobiele browsers.
Hier is iemand bezig met een mooi mobile theme:
http://phpbbmobile.co.cc/demo/?style=2
draadje op http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2091817
Hier is iemand bezig met een mooi mobile theme:
http://phpbbmobile.co.cc/demo/?style=2
draadje op http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2091817
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: forum op je mobiel
Iedereen vindt het ook prettiger om op een groot scherm te werken. Maar met een smartphone kan je er overal bijb_force schreef:Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.
Maar goed, das mijn mening
Ik lees met opera mini en op een nokia E71 en dat gaat wel redelijk. Ik vind een dedicated mobiele site altijd wel relaxed
Re: forum op je mobiel
Geef mij maar m'n pc.
En liefst geen kleine laptop, neenee, een grote zware lompe bak
Ik gebruik m'n foon enkel om te bellen en te sms'en dus, geen andere tralala
En liefst geen kleine laptop, neenee, een grote zware lompe bak
Ik gebruik m'n foon enkel om te bellen en te sms'en dus, geen andere tralala
Re: forum op je mobiel
Ik doe het soms, misschien een idee om een mobiel thema in te stellen voor phpBB? (de forumsoftware) Je hebt er die automatisch mobiele browsers detecteren en dan het thema aanpassen.
Re: forum op je mobiel
Ik zeg forum registreren bij tapatalk maar dat was volgens mij al wel duidelijk... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: forum op je mobiel
het is geen kwestie van alleen forum registeren, maar er moet een plug-in worden geïnstalleerd. dat gaan we dus eerst eens goed uitzoeken, want het geeft wel een derde partij toegang tot inloggegevens
Re: forum op je mobiel
Vanuit pragmatisch oogpunt, gezien het hobby-karakter van zelfbouw, zou je kunnen beredeneren dat het AVForum een grotere communitie heeft evenals oa xda-developer (voor de betere foon-nerds) dan het zelfbouwforum en dus het risico beperkt zal zijn maar desalnietemin inderdaad serieus bekeken moet worden, zeker omdat het bekend is dat een meerdereheid van de leden hun alias en wachtwoord hergebruiken over de fora heen.
Ralph
Ralph
Re: forum op je mobiel
Mijn telefoon is veel te simpel on te internetten
Maar het klopt wel dat mensen hun naam en/of wachtwoord voor meerdere dingen gebruiken. Met misschien kleine of geen aanpassingen.
Maar het klopt wel dat mensen hun naam en/of wachtwoord voor meerdere dingen gebruiken. Met misschien kleine of geen aanpassingen.
Re: forum op je mobiel
Ik bekijk het forum ook vaak vanaf mijn iphone, dat werkt zoals eerder gezegd vrij goed.
Posten echter is een ander verhaal, het werkt een stuk minder goed. De iphone heeft natuurlijk geen qwerty toetsenbord en het virtueel toetsenbord snoept een (te) groot deel van je scherm af. Je kunt ook niet meer in of uitzoomen om je bericht goed in beeld te krijgen. Hierdoor kan je al snel niet meer zien wat je getypt hebt en heb je dus geen overzicht op wat je aan het doen bent, met veel typo's, kromme zinnen enzovoorts tot gevolg. Daarnaast werkt de spellingscontrole zeer irritant, het vult woorden vaak anders aan dan de bedoeling was.
Kortom, het alleen lezen werkt prima maar reageren is soms echt een drama. Dit is echter meer een Iphone probleem dan dat het aan de site ligt natuurlijk. Desalniettemin jammer, vooral omdat ik vaak onderweg of op mijn werk even wil lezen of reageren en in mijn werk kan je niet snel even achter de computer gaan zitten over het algemeen.
Mvg Reinder
Posten echter is een ander verhaal, het werkt een stuk minder goed. De iphone heeft natuurlijk geen qwerty toetsenbord en het virtueel toetsenbord snoept een (te) groot deel van je scherm af. Je kunt ook niet meer in of uitzoomen om je bericht goed in beeld te krijgen. Hierdoor kan je al snel niet meer zien wat je getypt hebt en heb je dus geen overzicht op wat je aan het doen bent, met veel typo's, kromme zinnen enzovoorts tot gevolg. Daarnaast werkt de spellingscontrole zeer irritant, het vult woorden vaak anders aan dan de bedoeling was.
Kortom, het alleen lezen werkt prima maar reageren is soms echt een drama. Dit is echter meer een Iphone probleem dan dat het aan de site ligt natuurlijk. Desalniettemin jammer, vooral omdat ik vaak onderweg of op mijn werk even wil lezen of reageren en in mijn werk kan je niet snel even achter de computer gaan zitten over het algemeen.
Mvg Reinder
Re: forum op je mobiel
Ik bekijk 't forum heel af en toe op m'n G900. Met 800x480, Windows Mobile 6.5 en een wifi-verbinding gaat dat prima 
Re: forum op je mobiel
Ik zit bijna altijd op het forum met mijn laptop maar ben ook wel een aantal keren online geweest op het forum met mijn iphone.
Dat is ook best te doen. Was toen voor mijn werk aan het carpoolen. Leuke tijdsbesteding voor onderweg.
Dat is ook best te doen. Was toen voor mijn werk aan het carpoolen. Leuke tijdsbesteding voor onderweg.
Re: forum op je mobiel
Ik check sinds ik mobiel internet heb met zeer grote regelmaat het forum met de samsung galaxy spica. Ik vind het forum niet echt vriendelijk voor de kleine schermpjes. Zo is bijvoorbeeld bladnummer 3 aantikken een crime.....
