Er zijn 56 resultaten gevonden

door Sassiness
wo 20 apr 2011, 22:26
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters testen
Reacties: 59
Weergaves: 1692

Re: tweeters testen

Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen? Er is nog meer aan de hand; Om de scheefte van de spreekspoel te compenseren, hebben ze de dome weer 'contra-scheef' aan de rubberen ophang...
door Sassiness
wo 20 apr 2011, 22:12
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters testen
Reacties: 59
Weergaves: 1692

Re: tweeters testen

P.s. had dre geen plastic zakje met vulringen bijgeleverd toevallig? Kan je de magneet er scheef opschroeven :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
door Sassiness
wo 20 apr 2011, 22:09
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters testen
Reacties: 59
Weergaves: 1692

Re: tweeters testen

dre schreef:
kan ie echt zo gewerkt hebben?
Ja, loopt alleen aan bij meer uitsturing. Kan heel lang niet opvallen hoor, jij luistert toch meestal heavy metal? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
door Sassiness
wo 20 apr 2011, 21:59
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters testen
Reacties: 59
Weergaves: 1692

Re: tweeters testen

Jou valt niets te verwijten, dus maak je er niet al te druk om. Maar twijfel ook niet zo aan mijn beoordelingsvermogen als het om zulke simpele mechanische zaken gaat aub. Nou het is kennelijk nog knap lastig om zo'n spreekspoel d'r goed op te lijmen, met recht Frans fabrikaat, jammer. Met vriendel...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 18:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: projekt egalisatiemortel
Reacties: 1321
Weergaves: 46091

Re: projekt egalisatiemortel

dre schreef:
hoe klinkt het als je er op klopt?
Is dat de beruchte André's Audiofiele kloptest? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 16:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bassreflexpijp in een bocht?
Reacties: 52
Weergaves: 1478

Re: Bassreflexpijp in een bocht?

In principe heeft Pjotr gelijk als hij schrijft dat de massa (en de doorsnede) bepalend zijn. Bij een 90 graden bocht treedt wat extra versnelling op, zodat de pijp effectief wat langer wordt. Je zult daarom de pijplengte door meting van de poortresonantie wat moeten aanpassen. Ervaring met een pro...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 15:57
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Zelfbouw coax
Reacties: 16
Weergaves: 1650

Re: Zelfbouw coax

Ik vind 'm heel sexy ogen, maar ik heb altijd een zwak gehad voor gele kevlar conussen, iets met jeugdsentiment, maar da's een verhaal voor een ander topic.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 15:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Als jij die RCA stekkers al niks vindt dan zal ik maar niet omschrijven wat ik vind van die schroefbare stekkerblokjes, kom op zeg, waanzin ... Oh die vond ik juist vrij handig, wat vind jij een mooie oplossing dan? En waarom vind je die schroefblokjes niets? Nette miniatuur connectoren, b.v. Molex...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 15:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Ik vind 't niks, geschakelde voedingen voor alles, alleen maar bergen elco's in de signaalweg, ik zie diverse kristallen zitten, etc. Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker Kost ook niets, tenminste de prijs vind ik redelijk laag, en met de remotes enz hebben ze toch...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 15:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Mooi ding die 8 kanaals dsp, kan nog wel eens de oplossing zijn voor wat ik zoek. Mitst de software wel meteen 8 kanalen kan regelen tergelijk. Hier de specs: http://minidsp.com/products/minidspkits/2-x-in-8-x-out Ik vind 't niks, geschakelde voedingen voor alles, alleen maar bergen elco's in de si...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 13:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Ik heb niet het hele verhaal gevolgd maar waar jullie mee bezig zijn heeft MiniDSP sinds kort dus ook in het assortiment, namelijk een 8 kanaals DSP zowel gebalanceerd als ongebalanceerd: http://minidsp.com/onlinestore?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=73&category...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 13:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #7]
Reacties: 126
Weergaves: 5065

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's

Zo gaat 't ook natuurlijk :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 12:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Ik denk dat als we e.e.a. modulair houden, maar niettemin compact, we alle kanten op kunnen. Een plate amp is tenslotte niks anders dan een aantal printen gemonteerd op een frontpaneel zonder de rest van de kast die er normaliter omheen gaat. Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuisd...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 11:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Mijn voorkeur zou integreren van het complete bordje zijn. Wat ik tot nu toe heb gezien zou voor mij de reden zijn zelf een PCB te ontwikkelen. Dat neemt niet weg dat we natuurlijk e.e.a. zo op kunnen zetten dat beide mogelijk zijn. Overigens ben ik meer op zoek naar een plate amp zoals de AS2.100,...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 11:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Ja, ik ben ervan uitgegaan dat we het standaard minidsp bordje gebruiken. Ik heb het schemaatje wat verduidelijkt. Oh zo, ja dan kunnen we feitelijk gewoon de PIC van het MiniDSP bord af plukken, met de EEPROM en op het nieuwe PCB solderen :D Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuis...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 10:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

knuisje schreef:
Oh, ik had gedacht om gewoon de minidsp software te gebruiken. Dat scheelt je heel veel hoofdbrekens en werk.
Jazeker, maar werkt dat zonder allerhande kunstgrepen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 10:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Als ik de datasheet van de development kit van de ADAU1701 bekijk is alles via SigmaStudio volledig te configureren? Daarmee zouden we dus zonder al te veel moeite in ieder geval een eerste opzet kunnen maken?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 10:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Elke dac kan worden gebruikt als hij maar I2C sturing tbv. volumeregeling ondersteunt. Bij een pic controller haak ik af voor de software-ontwikkeling, want is mij volledig onbekend. Ik werk altijd met atmels. Nee, niet afhaken, ik geef alleen maar aan dat ik Atmels niet ken :D Met vriendelijke gro...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 10:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

knuisje schreef:
Voorzetje voor een mogelijk ontwerp.
Lijkt me prima, alleen de keuze van de DACs sta ik niet achter, ik zie veel liever de AKM4395 of AKM4396, ook ben ik niet bekend met de Atmel micro's ik werk altijd met PIC.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 10:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Het is mij een raadsel waarom Hypex niet meteen de ADAU1701 heeft gepakt voor die ene dollar meer. :roll: Het zal nu commercieel niet haalbaar zijn om een audiofiele versie van de AS2.100 zonder versterkers uit te brengen met zo'n beperkte dsp. Kijk even naar de DSP2W waar ik hierboven naar referee...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 7:21
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Zelfbouw coax
Reacties: 16
Weergaves: 1650

Re: Zelfbouw coax

Nette foto's, goeie belichting en een leuk idee, ik heb ook al eens zo'n experiment gewaagd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 7:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: projekt egalisatiemortel
Reacties: 1321
Weergaves: 46091

Re: projekt egalisatiemortel

Ik heb bij Hornbach maar eens twee zakken standaard vloeregaliseer gehaald, en de eerste testjes gegoten. Één met gaaswapening, en één zonder. De testtegeltjes zijn 150 x 200 x 25mm. De ongewapende heb ik op een dik vloerkleed gelegd en er een paar flinke dreunen op gegeven; niet kapot, wel pijn aa...
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 7:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Reacties: 276
Weergaves: 5731

Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker

Rizzo schreef:
Okidoki, vandaag zal niet meer lukken, maar morgen kan ik alles op de post doen. Het gaat trouwens om de gebalanceerde versie.
Super, dankjewel :goedzo:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 7:15
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Reacties: 132
Weergaves: 14922

Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]

Pjotr schreef:
Zoiets, maar die doet het nu toch? Het gaat nu over de "Finishing Touch" er van :lol:
Hou op zeg, straks krijgen we kasten volgestouwd met LED verlichting, verlichte case-fans e.d. af-shuw-elijk ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
door Sassiness
wo 30 mar 2011, 7:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Condensatoren in serie, or antiparallel?
Reacties: 15
Weergaves: 2056

Re: Condensatoren in serie, or antiparallel?

Ik heb het niet over gelijkspanning. Bij AC heb je toch een aantal malen per seconde een reverse voltage? Hoe vaak is afhankelijk van de frequentie. Oh zo, de praktijk zal moeten uitwijzen of dat een probleem is. Bij eindversterkers met een anti-parallel elco in de tegenkoppellus heeft dit geen nad...