Er zijn 56 resultaten gevonden
- wo 20 apr 2011, 22:26
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: tweeters testen
- Reacties: 59
- Weergaves: 1692
Re: tweeters testen
Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen? Er is nog meer aan de hand; Om de scheefte van de spreekspoel te compenseren, hebben ze de dome weer 'contra-scheef' aan de rubberen ophang...
- wo 20 apr 2011, 22:12
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: tweeters testen
- Reacties: 59
- Weergaves: 1692
Re: tweeters testen
P.s. had dre geen plastic zakje met vulringen bijgeleverd toevallig? Kan je de magneet er scheef opschroeven 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
- wo 20 apr 2011, 22:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: tweeters testen
- Reacties: 59
- Weergaves: 1692
Re: tweeters testen
Ja, loopt alleen aan bij meer uitsturing. Kan heel lang niet opvallen hoor, jij luistert toch meestal heavy metal?dre schreef:kan ie echt zo gewerkt hebben?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
- wo 20 apr 2011, 21:59
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: tweeters testen
- Reacties: 59
- Weergaves: 1692
Re: tweeters testen
Jou valt niets te verwijten, dus maak je er niet al te druk om. Maar twijfel ook niet zo aan mijn beoordelingsvermogen als het om zulke simpele mechanische zaken gaat aub. Nou het is kennelijk nog knap lastig om zo'n spreekspoel d'r goed op te lijmen, met recht Frans fabrikaat, jammer. Met vriendel...
- wo 30 mar 2011, 18:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: projekt egalisatiemortel
- Reacties: 1321
- Weergaves: 46091
Re: projekt egalisatiemortel
Is dat de beruchte André's Audiofiele kloptest?dre schreef:hoe klinkt het als je er op klopt?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 16:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bassreflexpijp in een bocht?
- Reacties: 52
- Weergaves: 1478
Re: Bassreflexpijp in een bocht?
In principe heeft Pjotr gelijk als hij schrijft dat de massa (en de doorsnede) bepalend zijn. Bij een 90 graden bocht treedt wat extra versnelling op, zodat de pijp effectief wat langer wordt. Je zult daarom de pijplengte door meting van de poortresonantie wat moeten aanpassen. Ervaring met een pro...
- wo 30 mar 2011, 15:57
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Zelfbouw coax
- Reacties: 16
- Weergaves: 1650
Re: Zelfbouw coax
Ik vind 'm heel sexy ogen, maar ik heb altijd een zwak gehad voor gele kevlar conussen, iets met jeugdsentiment, maar da's een verhaal voor een ander topic.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 15:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Als jij die RCA stekkers al niks vindt dan zal ik maar niet omschrijven wat ik vind van die schroefbare stekkerblokjes, kom op zeg, waanzin ... Oh die vond ik juist vrij handig, wat vind jij een mooie oplossing dan? En waarom vind je die schroefblokjes niets? Nette miniatuur connectoren, b.v. Molex...
- wo 30 mar 2011, 15:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ik vind 't niks, geschakelde voedingen voor alles, alleen maar bergen elco's in de signaalweg, ik zie diverse kristallen zitten, etc. Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker Kost ook niets, tenminste de prijs vind ik redelijk laag, en met de remotes enz hebben ze toch...
- wo 30 mar 2011, 15:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Mooi ding die 8 kanaals dsp, kan nog wel eens de oplossing zijn voor wat ik zoek. Mitst de software wel meteen 8 kanalen kan regelen tergelijk. Hier de specs: http://minidsp.com/products/minidspkits/2-x-in-8-x-out Ik vind 't niks, geschakelde voedingen voor alles, alleen maar bergen elco's in de si...
- wo 30 mar 2011, 13:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ik heb niet het hele verhaal gevolgd maar waar jullie mee bezig zijn heeft MiniDSP sinds kort dus ook in het assortiment, namelijk een 8 kanaals DSP zowel gebalanceerd als ongebalanceerd: http://minidsp.com/onlinestore?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=73&category...
- wo 30 mar 2011, 13:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #7]
- Reacties: 126
- Weergaves: 5065
Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's
Zo gaat 't ook natuurlijk 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 12:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ik denk dat als we e.e.a. modulair houden, maar niettemin compact, we alle kanten op kunnen. Een plate amp is tenslotte niks anders dan een aantal printen gemonteerd op een frontpaneel zonder de rest van de kast die er normaliter omheen gaat. Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuisd...
- wo 30 mar 2011, 11:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Mijn voorkeur zou integreren van het complete bordje zijn. Wat ik tot nu toe heb gezien zou voor mij de reden zijn zelf een PCB te ontwikkelen. Dat neemt niet weg dat we natuurlijk e.e.a. zo op kunnen zetten dat beide mogelijk zijn. Overigens ben ik meer op zoek naar een plate amp zoals de AS2.100,...
- wo 30 mar 2011, 11:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ja, ik ben ervan uitgegaan dat we het standaard minidsp bordje gebruiken. Ik heb het schemaatje wat verduidelijkt. Oh zo, ja dan kunnen we feitelijk gewoon de PIC van het MiniDSP bord af plukken, met de EEPROM en op het nieuwe PCB solderen :D Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Volleerd verhuis...
- wo 30 mar 2011, 10:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Jazeker, maar werkt dat zonder allerhande kunstgrepen?knuisje schreef:Oh, ik had gedacht om gewoon de minidsp software te gebruiken. Dat scheelt je heel veel hoofdbrekens en werk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 10:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Als ik de datasheet van de development kit van de ADAU1701 bekijk is alles via SigmaStudio volledig te configureren? Daarmee zouden we dus zonder al te veel moeite in ieder geval een eerste opzet kunnen maken?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 10:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Elke dac kan worden gebruikt als hij maar I2C sturing tbv. volumeregeling ondersteunt. Bij een pic controller haak ik af voor de software-ontwikkeling, want is mij volledig onbekend. Ik werk altijd met atmels. Nee, niet afhaken, ik geef alleen maar aan dat ik Atmels niet ken :D Met vriendelijke gro...
- wo 30 mar 2011, 10:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Lijkt me prima, alleen de keuze van de DACs sta ik niet achter, ik zie veel liever de AKM4395 of AKM4396, ook ben ik niet bekend met de Atmel micro's ik werk altijd met PIC.knuisje schreef:Voorzetje voor een mogelijk ontwerp.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 10:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Het is mij een raadsel waarom Hypex niet meteen de ADAU1701 heeft gepakt voor die ene dollar meer. :roll: Het zal nu commercieel niet haalbaar zijn om een audiofiele versie van de AS2.100 zonder versterkers uit te brengen met zo'n beperkte dsp. Kijk even naar de DSP2W waar ik hierboven naar referee...
- wo 30 mar 2011, 7:21
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Zelfbouw coax
- Reacties: 16
- Weergaves: 1650
Re: Zelfbouw coax
Nette foto's, goeie belichting en een leuk idee, ik heb ook al eens zo'n experiment gewaagd.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 7:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: projekt egalisatiemortel
- Reacties: 1321
- Weergaves: 46091
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb bij Hornbach maar eens twee zakken standaard vloeregaliseer gehaald, en de eerste testjes gegoten. Één met gaaswapening, en één zonder. De testtegeltjes zijn 150 x 200 x 25mm. De ongewapende heb ik op een dik vloerkleed gelegd en er een paar flinke dreunen op gegeven; niet kapot, wel pijn aa...
- wo 30 mar 2011, 7:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- Reacties: 276
- Weergaves: 5731
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Super, dankjewelRizzo schreef:Okidoki, vandaag zal niet meer lukken, maar morgen kan ik alles op de post doen. Het gaat trouwens om de gebalanceerde versie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 7:15
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
- Reacties: 132
- Weergaves: 14922
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Hou op zeg, straks krijgen we kasten volgestouwd met LED verlichting, verlichte case-fans e.d. af-shuw-elijk ...Pjotr schreef:Zoiets, maar die doet het nu toch? Het gaat nu over de "Finishing Touch" er van
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- wo 30 mar 2011, 7:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Condensatoren in serie, or antiparallel?
- Reacties: 15
- Weergaves: 2056
Re: Condensatoren in serie, or antiparallel?
Ik heb het niet over gelijkspanning. Bij AC heb je toch een aantal malen per seconde een reverse voltage? Hoe vaak is afhankelijk van de frequentie. Oh zo, de praktijk zal moeten uitwijzen of dat een probleem is. Bij eindversterkers met een anti-parallel elco in de tegenkoppellus heeft dit geen nad...
