Er zijn 102 resultaten gevonden
- do 29 jan 2015, 13:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
- Reacties: 279
- Weergaves: 48824
Re: Instapproject: buizenversterker RH84
Betaalbaar... Ja dat is nogal subjectief. Ik bedoelde het meer in de richting van: "gerechtvaardigd voor het maximaal te behalen resultaat". Als het ontwerp waardeloos is, zal het gebruik goede componenten (hoe duur ook) toch nooit tot een geweldig eindresultaat leiden. Ja... zo blijft het...
- do 29 jan 2015, 11:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
- Reacties: 279
- Weergaves: 48824
Re: Instapproject: buizenversterker RH84
Goed om te weten, bedankt voor de tip!RobertD schreef:Er zijn nog genoeg uitgangstrafo's te koop om mee te experimenteren![]()
http://link.marktplaats.nl/m894020436
Heb je toevallig ook nog een tip voor betaalbare uitgangstrafo's, maar dan wel meer richting high end?
- ma 26 jan 2015, 13:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
- Reacties: 279
- Weergaves: 48824
Re: Instapproject: buizenversterker RH84
Nee, ik maak mij geen zorgenAh!buis schreef:Als je zorgen maakt om 't laag dan eerder de 100µF vergroten (bijv.470µF) die is nml wat klein.
- zo 25 jan 2015, 18:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
- Reacties: 279
- Weergaves: 48824
Re: Instapproject: buizenversterker RH84
Duidelijk. C2 en C3 worden elco's. Wat zijn jullie meningen om deze te bypassen met een lage waarde film condensator? Ik lees namelijk regelmatig op diverse fora dat een dit positieve uitwerking kan hebben. Voor C2 (16V) en C3 (400V) gewoon een elco nemen. C1 mag best wat minder, 100n is nog meer da...
- vr 23 jan 2015, 12:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
- Reacties: 279
- Weergaves: 48824
Re: Instapproject: buizenversterker RH84
In een poging wat meer affectie te krijgen voor buizenversterkers ga ik er één bouwen. De RH84 lijkt een uitstekende kandidaat, aangezien deze simpel, goed gedocumenteerd en al vaak met succes is gebouwd. Bovendien niet al te prijzig. Ik ben van plan de mkII te bouwen, zoals die hier is te vinden. V...
- do 31 mei 2012, 22:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Lekker warm waarschijnlijk.
btw.
vaak wanneer ik onze katten aai krijg ik ook een schok. Weet je zeker dat je kat niet verantwoordelijk is voor de schokjes die je kreeg van het chassis. Wellicht heeft je ie de behuizing statisch geladen 
btw.
- za 26 mei 2012, 18:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ziet er netjes uit Jordo! die zilveren pootjes eronder zijn ook zeker mooi.
Wat heb je trouwens tussen de bovenplaat en de zijpanelen zitten? Ik had hier op eerdere foto's ook al naar zitten kijken. Laat me raden... Is het klittenband?
Wat heb je trouwens tussen de bovenplaat en de zijpanelen zitten? Ik had hier op eerdere foto's ook al naar zitten kijken. Laat me raden... Is het klittenband?
- za 26 mei 2012, 16:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V. 50mA slaat op beide voedingen. De load is vrijwel constant, er zit een kleine variatie bij de Sidecar met het in/uitschakelen van de r...
- vr 25 mei 2012, 15:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als dit 5 volt is dan is het mogelijk dat de transistor net wel of net niet goed aan gaat. EDIT: je komt nu net boven de 100 mA uit (uitgaande van de minimale gain van de transistor). Minimaal is 100 mA. Je kan dan beter op 150 mA gaan zitten. Uitgaande van de minimale gain van de transistor: 5 / (0...
- vr 25 mei 2012, 15:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Wet van Ohm
Wat is de uitgangs spanning van PB6 en PB7?
Wat is de uitgangs spanning van PB6 en PB7?
- vr 25 mei 2012, 14:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja zeker wel.
hoe ik het heb afgesteld:
HD: 5.0 V
HDBP: 14.75 (net als jou)
Beiden 50 mA shunt stroom.
Ik kon trouwens de voltages makkelijk halen. Ik neem aan dat ik nu veilig de DAC en IVY kan aansluiten. Wellicht moet het voltage voor de DAC iets omhoog.
hoe ik het heb afgesteld:
HD: 5.0 V
HDBP: 14.75 (net als jou)
Beiden 50 mA shunt stroom.
Ik kon trouwens de voltages makkelijk halen. Ik neem aan dat ik nu veilig de DAC en IVY kan aansluiten. Wellicht moet het voltage voor de DAC iets omhoog.
- vr 25 mei 2012, 12:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hi Jordo, Even een andere vraag. Hoe heb jij de placids afgesteld? Stroom erop --> voltage instellen --> shunt current instellen? - Hoeveel mA shunt jij bij de placid BP (15V)? In de Leon's integratie gids staat dat 50 mA normaal gesproken genoeg is, maar dit lijkt te slaan op de placid 5.25V. - Heb...
- do 24 mei 2012, 17:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zie er netjes uit! Ik denk dat ik mijn frontpaneeltje bij scheaffer laat maken. Dan laat ik ook meteen alle teksten graveren en invullen. Nu op naar het postkantoor! Mijn dac is er eindelijk.
Helaas zit het weer niet echt mee.
Helaas zit het weer niet echt mee.
- wo 23 mei 2012, 17:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja dat klopt. Dat is de passieve GND. Ik meen zelfs dat de NCore het niet doet als deze niet verbonden is. Ik geloof dat ik dat een keertje had namelijk. Dus bij de Hypex is dat zo op die manier geregeld? Kan ik gewoon 1 neutral ergens aan de kast leggen of moet ik ze meteen allemaal van de Placids...
- wo 23 mei 2012, 12:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Les 1 in de audio electronica: Gij zult altijd de metalen kast aansluiten op de voedingsnul, anders werkt die niet als afscherming maar als antenne voor stoorsignalen! Het kan dan zelfs zo erg zijn dat als je kast aanraakt, de zaak gaat brommen. Floating staat daar helemaal los van...... dat heeft ...
- wo 16 mei 2012, 20:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zo, ik vond het wel weer tijd voor een plaatje O:) De bodemplkaat is nu helemaal aangeboord. Het IR oogje zit er weer in én het muurtje is weer gezet. Zo kan de grote afbouw beginnen. O:) Oja, morgen ga ik met de frontjes naar de drukker :D Grt, Jordo Laat je de frontjes bedrukken bij een reguliere...
- wo 16 mei 2012, 20:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
En gewacht ... op mijn dac. Volgens de laatste updates zweeft deze ergens tussen New York en europa.
- vr 04 mei 2012, 16:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zit er ook aan te denken wat printjes te laten maken, maar wellicht gebruik ik gewoon een stukje europrintplaat. Dit werkt ook prima, maar is wat minder mooi. Moet nog even op zoek naar een progje waarmee je simpel printjes kan ontwerpen. Enige suggesties?
- wo 02 mei 2012, 23:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hi Jordo,
Heb je de printjes voor de volume controle al klaar? Het is zo stil hier ineens, je moet ze haast wel klaar hebben en zit daarom waarschijnlijk alleen nog maar te genieten van je dac
Zijn die printjes gemaakt door of bij ITead een beetje van degelijke kwaliteit?
Heb je de printjes voor de volume controle al klaar? Het is zo stil hier ineens, je moet ze haast wel klaar hebben en zit daarom waarschijnlijk alleen nog maar te genieten van je dac
Zijn die printjes gemaakt door of bij ITead een beetje van degelijke kwaliteit?
- za 28 apr 2012, 23:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Twee kanalen plus ground en bitclock: GND --> GND Bit clock --> DCK Word clock(LRCK) --> D1 Data --> D2 Je moet dat wel auto spdif uitschakelen als je I2S over de sidecar neemt. Staat allemaal wel duidelijk in Leon's integratie gids. EDIT: na nogmaals je laatste bericht gelezen te hebben denk ik dat...
- za 28 apr 2012, 23:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zit er aan te denken om die hele S/Pdif module er uit te knikkeren en alleen de Sidecar te houden voor de Teleporter. @Corprius (of Leon): Jij hebt dit al een beetje onderzocht. Kun je de Teleporter via de Sidecar aan de DACs knopen of heb je daar nog dat S/Pdif bord voor nodig. Nee toch? De red...
- za 28 apr 2012, 0:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als ik zo naar je laatste foto kijk dan zien ik nog ruimte genoeg voor een placid
- vr 27 apr 2012, 22:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Jep, De linker Placid HD doet de DAC, de Toslink en het selectie bordje, De rechter Placid doet de DAC, de Sidecar en de Sidecar voedt via de Ribbon Cable de S/Pdif module. De linker Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ. De rechter Placid HDBP doet de IVY en de Ventus EZ. ik heb dan 1 placid HD ...
- vr 27 apr 2012, 22:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Vooral de Placid HD wordt warm. De HDBP eigenlijk niet. Ik heb alle koelingen al voor grotere vervangen maar ik denk dat ik er gewoon een kleinere die ik nog heb aan vast plak. Het zijn eigenlijk alleen maar de QN1's die zo warm worden. De QN2 niet.. Maar 80 graden zal het nog lang niet zijn. Ik me...
- vr 27 apr 2012, 18:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16211
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
De koelingen van de Placid HD's worden mij iets te warm, zelfs zonder de deksel er op. Ik kan niet langere tijd relxed mijn vinger op de koelelementen leggen. Daarom ga ik er nog een rij tegenaan plakken O:) Dat lees ik wel meer. Henri had het daar ook al over. Ik neem aan dat vooral de HD bipolar ...
