Er zijn 36 resultaten gevonden

door mxbreak
vr 15 jun 2012, 22:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Reacties: 12
Weergaves: 355

Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )

Hoe werkt zo'n inverter? En welke zou geschikt zijn?
De achterkant is er zo af te halen, dus de accus zijn ook zo te demonteren waardoor ik ze kan opladen!
door mxbreak
vr 15 jun 2012, 20:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Reacties: 12
Weergaves: 355

Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )

Ik ben niet van plan om iets nieuws te kopen! Ik heb nu een kleine versterker met acht inch speaker. Niet veel bijzonders dus, ik wil hem gebruiken voor buiten, als we met een groepje vrienden zijn. Dergelijke docks heb ik wel maar deze versterker heeft een lekker bereik. Mijn doel is om hem via een...
door mxbreak
vr 15 jun 2012, 19:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Reacties: 12
Weergaves: 355

Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )

Het viel mij op dat ik helemaal niks, nul komma nul hierover kon vinden.
Dus, met twee simpele accus( 12v , 7ah ) in serie moet het lukken? Maar dan zit ik op 14 Ah
door mxbreak
vr 15 jun 2012, 17:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Reacties: 12
Weergaves: 355

Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )

Hallo, Is het mogelijk om in mijn gitaarversterkertje een degelijke gelaccu te bouwen? Als amateur leek het mij mogelijk om deze trafo voor een accu te verwisselen. O/P transfo: 15v x 2. AC: 0,72 A Lijkt me sterk aangezien je geen 30 volt accus hebt! Heeft iemand een ander idee, of is dit niet mogel...
door mxbreak
vr 11 mar 2011, 18:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

zeker niet! Het is nog lang geen zomer en heb nog flink de tijd. dit is trouwens niet alleen voor mij nuttig geweest maar ook voor andere mensen die net als ik nieuw zijn. :wink:
door mxbreak
zo 13 feb 2011, 14:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ik heb van die cementpluggen, daar moet het ook wel me lukken. maar ik boor eerst een klein gaatje voor de schroef en een iets groter gat voor de kop op hetzelfde gat. hierdoor komt de schroef in het hout te zitten. vervolgens dicht ik het met gaatjesvuller en schuur ik het op. dan was ik van plan h...
door mxbreak
zo 13 feb 2011, 12:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

nee, het maakt me vrij weinig uit welk hout ik gebruik, als het maar niet te hoog in de prijzen loopt.
maar aangezien mdf makkelijk te bewerken is en er veel positieve berichten over las leek het me wel redelijk.

iemand ervaring met multiplex?
door mxbreak
wo 09 feb 2011, 15:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

jep

uitbetalen met die handel !! :twisted:
weet iemand trouwens de prijs van mdf hout en kan ik dit gewoon bij Gamma halen?
en waar kan ik line-x of een andere coating vinden ? "D

thx !
door mxbreak
di 08 feb 2011, 17:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

en kan ik ook ook met behulp van een schakelaartje een transistor parallel op de stroomkring zetten zodat ik hem ook op netspanning kan laten lopen? en is dit niet schadelijk voor de accu?

thx O:)
door mxbreak
ma 07 feb 2011, 18:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ok! dus die tweeter van newline die bartsegers mij aanraadde (pag. 1) kan ik zo zonder filter parallel op de woofer zetten. ennuh, ff heel wat anders. moet ik alles gewoon aan mekaar vast solderen? en kan ik overal speakerdraad voor gebruiken? ook voor de accu, schakelaars, led lampjes etc? en, wat ...
door mxbreak
ma 07 feb 2011, 16:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ok.

maar op die afbeelding die ik heb gemaakt gebruik ik toch ook maar 1 kanaal ?
en die ander laat ik zoals het is, of ik zou hier ook nog een tweeter aan kunnen maken..
door mxbreak
zo 06 feb 2011, 20:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

bedankt!

van 2 kanalen 1 maken? je gebruikt toch maar 1 kanaal en die ander laat je open ? :D

en moet er over die woofer ook nog een beschermplaat of iets dergelijks?;)
en wat is het verschil tussen een hoorn tweeter en zo'n klein rond tweetertje ?
door mxbreak
zo 06 feb 2011, 19:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

en dat andere kanaal gewoon open laten ? ;)
waar moet ik verder op letten als ik een versterker koop?
en een filter?


thx!
door mxbreak
zo 06 feb 2011, 15:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

zoiets? O:) :

Afbeelding

de onderdelen zijn gewoon voorbeelden :wink:
door mxbreak
za 05 feb 2011, 19:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ik snap er nog vrij weinig van.. :oops:
maar dan heb je toch ook een 4 kanaals versterker nodig als je 2 speakers aan wil sluiten?
door mxbreak
vr 04 feb 2011, 19:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

en met een autoradio is je accu ook sneller leeg, dus het is eigenlijk alleen maar voor de show.
maar bruggen betekend gewoon in serie zetten? O:)
door mxbreak
wo 02 feb 2011, 17:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ja je hebt gelijk 8-[ . ik denk dat ik de woofer en tweeter die je me aanraadde van new-line ga aanschaffen. het duurt nog eventjes voordat ik ga beginnen maar ik zal het resultaat zeker posten. alleen nog een versterker? en david ik kom waarschijnlijk later nog wel op die accu's terug als je ze ove...
door mxbreak
wo 02 feb 2011, 16:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer kist maken met schotten
Reacties: 3
Weergaves: 3715

Re: Subwoofer kist maken met schotten

Woaah vette bak ! =P~
door mxbreak
wo 02 feb 2011, 15:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

of zo:

Afbeelding


de speakers zijn 4 ohm

accu: 2x 7,2Ah 12v ( de bekende gelshit :rock: )
door mxbreak
wo 02 feb 2011, 15:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ik ben weer eens creatief bezig geweest met paint ;D
is dit een mogelijkheid?:$

Visaton WPC 30 PA Lage Tonen Conus
Visaton DTC 80 Tweeter


http://tinypic.com/r/2ci8pvp/7
door mxbreak
di 01 feb 2011, 9:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

kun je met 1 acculader, in dit geval die meestgebruikte goedkope met die klemmen, 3 accus tegelijkertijd opladen? en wat kost nou zo'n versterkertje ? ik ga binnenkort wel ff naar de mediamarkt om naar een versterkertje te kijken.. :wink: en met bruggen bedoel je toch de speakers in serie aansluiten...
door mxbreak
zo 30 jan 2011, 23:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

die boomblasters zijn inderdaad mooie dingen. maar het gaat me ook juist, net als iedereen, om het zelf maken van je eigen stereo. en ik ben inderdaad nogal wat overgevoelig voor vragen stellen, maar dit doe ik vooral om zekerheid te creeren, ik heb inmiddels al 5 setup tekeningen gemaakt O:) ook be...
door mxbreak
zo 30 jan 2011, 18:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

wat is volgens jullie beter, de marquant mc-200 of de TA2024

ik heb gelezen dat de TA2024 minder verbruikt en hogere kwaliteit heeft, alleen wil hij op hoger volume wel eens wat bass verliezen.
en kun je op de mc-200 4 speakers aansluiten?

thxx
door mxbreak
zo 30 jan 2011, 16:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ok bedankt! weer een verandering: - TA2020 - Loodgel-accu 12v 7,2 Ah - 2 x speaker van conrad.nl: CPA prof. PA-chassis PA 10 maar nou kom ik met die accu zeker weten te kort! moet ik bij deze speakers ook nog van die beschermers kopen? wat voor (cheap) accu past het best bij deze setup? anders kan i...
door mxbreak
zo 30 jan 2011, 13:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tha Box
Reacties: 103
Weergaves: 3324

Re: Tha Box

ok, ik heb nu de volgende dingen opgezocht: - http://www.kratradio.nl/products-page/accu-laden-en-voeding/loodgel-accu-12v-7-2ah/ - http://shop.conrad.nl/auto/multimedia/autoradios/autoradios-met-cd-mp3-usb-sd/373324.html - speakers?? kan iemand een mooi setje (auto) speakers voor mij opzoeken? ( ni...