Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Moderator: Beheerdersteam
-
mxbreak
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 20:10
Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Hallo,
Is het mogelijk om in mijn gitaarversterkertje een degelijke gelaccu te bouwen?
Als amateur leek het mij mogelijk om deze trafo voor een accu te verwisselen.
O/P transfo: 15v x 2. AC: 0,72 A
Lijkt me sterk aangezien je geen 30 volt accus hebt!
Heeft iemand een ander idee, of is dit niet mogelijk?
Dank!
Is het mogelijk om in mijn gitaarversterkertje een degelijke gelaccu te bouwen?
Als amateur leek het mij mogelijk om deze trafo voor een accu te verwisselen.
O/P transfo: 15v x 2. AC: 0,72 A
Lijkt me sterk aangezien je geen 30 volt accus hebt!
Heeft iemand een ander idee, of is dit niet mogelijk?
Dank!
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Dat is zo nogal moeilijk te zeggen. Ik denk dat de 2x 15V AC wordt gebruikt om + en - ~21.5V DC te krijgen. Wellicht zou je twee accu's kunnen gebruiken om zo een positieve en een negatieve 12V te maken, alleen het uitgangsvermogen gaat dan wel hard naar beneden. Om daar echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, moet je eigenlijk een schema hebben.
Groetjes,
Martin
Groetjes,
Martin
-
mxbreak
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 20:10
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Het viel mij op dat ik helemaal niks, nul komma nul hierover kon vinden.
Dus, met twee simpele accus( 12v , 7ah ) in serie moet het lukken? Maar dan zit ik op 14 Ah
Dus, met twee simpele accus( 12v , 7ah ) in serie moet het lukken? Maar dan zit ik op 14 Ah
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Er zijn ook speciale gitaarversterkers bedoeld voor straatmuzikanten die ontworpen zijn om op 12 Volt DC te kunnen draaien.
Dat lijkt me wel passend voor jou ?
Wat voor versterker heb je nu en wat ben je ermee van plan te gaan doen ?
Dat lijkt me wel passend voor jou ?
Wat voor versterker heb je nu en wat ben je ermee van plan te gaan doen ?
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Mispoes,met twee accu's in serie van 7Ah heb je nog steeds 7AhDus, met twee simpele accus( 12v , 7ah ) in serie moet het lukken? Maar dan zit ik op 14 Ah
Twee accu's parallel zouden 14Ah leveren (dan blijft 't 12V),maar niet aan te bevelen.
Anne
-
mxbreak
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 20:10
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Ik ben niet van plan om iets nieuws te kopen! Ik heb nu een kleine versterker
met acht inch speaker. Niet veel bijzonders dus, ik wil hem gebruiken voor buiten, als we met een groepje vrienden zijn. Dergelijke docks heb ik wel maar deze versterker heeft een lekker bereik. Mijn doel is om hem via een accu van energie te voorzien.
Hij levert 30 watt trouwens
met acht inch speaker. Niet veel bijzonders dus, ik wil hem gebruiken voor buiten, als we met een groepje vrienden zijn. Dergelijke docks heb ik wel maar deze versterker heeft een lekker bereik. Mijn doel is om hem via een accu van energie te voorzien.
Hij levert 30 watt trouwens
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Beste mxbreak,
Als je geen merk + typenummer hebt, kunnen we er niet zoveel over zeggen. Ik weet niet hoeveel verstand je van elektronica hebt, maar misschien kun je voor buiten met vrienden beter een ta2024 via ebay halen. Gel-accu + speaker + lader erbij, en je bent voorzien.
Je kunt natuurlijk proberen je huidige versterker om te bouwen, maar dan zul je alsnog een oplossing voor het opladen moeten bedenken.
Groetjes,
Martin
Als je geen merk + typenummer hebt, kunnen we er niet zoveel over zeggen. Ik weet niet hoeveel verstand je van elektronica hebt, maar misschien kun je voor buiten met vrienden beter een ta2024 via ebay halen. Gel-accu + speaker + lader erbij, en je bent voorzien.
Je kunt natuurlijk proberen je huidige versterker om te bouwen, maar dan zul je alsnog een oplossing voor het opladen moeten bedenken.
Groetjes,
Martin
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar dat is nog wel de makkelijkste optie natuurlijk!dre schreef:gewoon een inverter?
-
mxbreak
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 20:10
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Hoe werkt zo'n inverter? En welke zou geschikt zijn?
De achterkant is er zo af te halen, dus de accus zijn ook zo te demonteren waardoor ik ze kan opladen!
De achterkant is er zo af te halen, dus de accus zijn ook zo te demonteren waardoor ik ze kan opladen!
Laatst gewijzigd door mxbreak op vr 15 jun 2012, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
Off-topic: dan maar via deze weg
@mxbreak: kijk alsjeblieft eens naar je inbox. En herabonneer even jezelf nadat je je mailadres hebt aangepast, want je abonnement op dit topic heb ik inmiddels verwijderd.
@mxbreak: kijk alsjeblieft eens naar je inbox. En herabonneer even jezelf nadat je je mailadres hebt aangepast, want je abonnement op dit topic heb ik inmiddels verwijderd.
Re: Van transfo naar accu ( o/p:15v x 2 )
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inverter_(elektronica)mxbreak schreef:Hoe werkt zo'n inverter?
Eentje die het vermogen kan leveren waar de versterker om vraagt....als ik een merk en type zou weten kon ik het even opzoeken.mxbreak schreef:En welke zou geschikt zijn?
Ik zou niet weten waarom dat zou moeten, je sluit de inverter aan op een accu, en op de inverter zit een stopcontact waar je de netspannings-stekker van de versterker instopt.mxbreak schreef:De achterkant is er zo af te halen, dus de accus zijn ook zo te demonteren waardoor ik ze kan opladen!
voorbeeld : http://www.conrad.nl/ce/nl/product/514913/
