Er zijn 84 resultaten gevonden
- wo 05 sep 2018, 20:26
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
- Reacties: 10
- Weergaves: 1320
Re: Welk relais voor audio schakelen
Je hebt het zelf al aardig opgelost eigenlijk. Enige waar je op moet letten is om relaisjes met vergulde contacten te nemen. Die kunnen lage stromen betrouwbaar schakelen. Die kleinsignaal relais zijn dat over het algemeen wel. Er bestaat wel 4x om in dit type maar die zijn lastiger te vinden en me...
- wo 05 sep 2018, 20:24
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
- Reacties: 10
- Weergaves: 1320
Re: Welk relais voor audio schakelen
Dank, ziet er goed uit, maar ik probeer het dus te voeden vantui de 12V/50mA uitgang van af de versterker.ray5150 schreef:Overigens heeft Rod Elliot in het verleden ook zoiets bedacht. en dat werkt, kan ik uit ervaring zeggen.
http://sound.whsites.net/project38.htm
- wo 05 sep 2018, 20:21
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
- Reacties: 10
- Weergaves: 1320
Re: Welk relais voor audio schakelen
Het gaat inderdaad om het schakelen van een laagspanning/stroom audiosignaal. Ik heb wel eens gelezen dat een relais als een auto relais minder gechikt is om kleine stroompjes te schakelen. Had met het contactmateriaal te maken. Alleen weet ik niet meer wat ik dan het beste kan gebruiken. het is te ...
- wo 05 sep 2018, 11:54
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
- Reacties: 10
- Weergaves: 1320
Welk relais voor audio schakelen
Ik wil met 1 of 2 relais mijn subwoofer kunnen wisselen tussen mijn stereo versterker en mijn meerkanaals versterker. Dat kan simpel hoop ik, op de meerkanaalsversterker zit een 12V, 25mA trigger uitgang. Meerkanaals versterker aan > sub aan de meerkanaals versterker. Alleen de lage stroom op de tri...
- za 18 apr 2015, 23:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: FIR of IIR : wie verkiest wat en waarom?
- Reacties: 13
- Weergaves: 848
Re: FIR of IIR : wie verkiest wat en waarom?
Kunnen we in de AFDAC II ook voor IIR kiezen?
- vr 24 okt 2014, 22:38
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja dat was het uitgangspuntray5150 schreef:Werkelijk prachtig afgewerkt !![]()
![]()
Past ook erg goed bij die Classé.
- vr 24 okt 2014, 22:36
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
MOOI!!! Nog 3 maanden, dan kunnen we stemmen. :mrgreen: En dan niet alleen beoordelen op mooie kastjes :rofl: Uiteindelijk gaat het om geluidsresultaat. Die van mij zal als alle andere klinken want het ontwerp is niet aangepast. Ik heb alleen alle molex stekkers gesoldeerd i.p.v. gekrompen, er zijn...
- vr 24 okt 2014, 22:34
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat dacht ik ook, maar met hulp van hier is het me toch gelukt.Motorfret schreef:Erg mooi!
Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
- vr 24 okt 2014, 17:16
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nu, hier dan het resultaat van mijn afgebouwde DAC. Het freeswerk is gedaan door forumgenoot Audiomaniacs, en ik moet zeggen dat Cees dat echt heel netjes gedaan heeft. Ook heeft hij ideeën aangedragen o.a. over het laseren van het frontglas wat er al evenmooi uitziet. De knop is ingefreesd om mooi ...
- do 23 okt 2014, 13:41
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Foobar of JRiver of...?
- Reacties: 63
- Weergaves: 2082
Re: Foobar of JRiver of...?
Ik heb ook een (slechts 16 watt verbruikende) Windows Core i5 HTPC in gebruik met JRiver aangesloten op de beroemde AFDAC II van dit forum. JRiver kent haast oneindig veel mogelijkheden. Ik gebuik bijvoorbeeld veel random playlists en JRiver kun je dan instellen dat hij de volumes min of meer gelijk...
- ma 08 sep 2014, 23:33
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
- Reacties: 667
- Weergaves: 25514
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dank voor de heldere uitleg. De afstandsbediening werkt inmiddels zonder de tv te beinvloeden. Ik heb wat testjes gedaan met verschillende bronnen en het is (uiteraard) precies zoals je beschreef. Soms de bitdiepte, soms niet. Nou, ik wacht een firmware update met spanning af voor het bugje en dan g...
- za 06 sep 2014, 23:33
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
- Reacties: 667
- Weergaves: 25514
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Het getal is de bitdiepte. 24 staat voor 24 bits, 16 voor 16 bits enz. Deze wordt uitgelezen uit de spdif status bits aangeleverd door de bron. Alleen loopwerken (cd/dvd/bluray) zetten dit in de spdif status bits, pc's en streamers doen dit niet. In dit laatste geval staat er dan kHz ipv. de bitdie...
- za 06 sep 2014, 12:40
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
- Reacties: 667
- Weergaves: 25514
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat zou fijn zijn Peter. Ik zie verder ook af en toe iets van 44/24 of 96/24 in het display ipv 44 Khz. resp 96 Khz. Ik dacht eerst dat die 24 op 24 bit sloeg maar het lijkt een vast getal van 24, los van of het signaal nu 16 24 of 32 bit is. Hoe het daar af en toe komt weet ik niet maar op een gege...
- vr 05 sep 2014, 22:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
- Reacties: 667
- Weergaves: 25514
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik wil dit topic nog even leven inblazen. Ik heb mijn DAC (eindelijk) op een haar na afgebouwd. Hij speelt al een jaar maar de kast duurde even. Alles werkt, maar als ik via het menu kies voor de stand "fixed volume" en ik loop door de inputs heen dan krijg ik daarna geen geluid meer uit d...
- vr 29 aug 2014, 18:51
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ziet er mooi uit hoor! Ben benieuwd wat die trafo's met het geluid doen.
- wo 22 jan 2014, 20:31
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb het ding al een jaar in huis, een paar weken gebruikt, maar dat kan ik nooit aantonen. Ik had juist het display in een zakje apart bewaard om krassen te voorkomen. Nou ja, over die 25 Euro komen we ook wel weer heen. Ik ben blij dat de Amanero, die ik vandaag heb aangesloten, in 1 keer goed w...
- wo 22 jan 2014, 15:58
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb nu dit op mijn display:
Zou dit een defect aan het display zijn of moet ik het elders zoeken?
Spul heeft een paar maanden in de kast gelegen, en ik had het display afgekoppeld. Nu sluit ik hem weer aan en heb ik een streep in het display....
Zou dit een defect aan het display zijn of moet ik het elders zoeken?
Spul heeft een paar maanden in de kast gelegen, en ik had het display afgekoppeld. Nu sluit ik hem weer aan en heb ik een streep in het display....
- zo 10 nov 2013, 21:26
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: TPA Buffalo III DAC
- Reacties: 125
- Weergaves: 9487
Re: TPA Buffalo III DAC
Ziet er goed uit allemaal, maar kon je het chassisdeel van de amanero print niet door de achterplaat heen laten steken?
Had je dat usb kabeltje niet nodig.
Flinke draai knoppen trouwens, mooi hoor!
Had je dat usb kabeltje niet nodig.
Flinke draai knoppen trouwens, mooi hoor!
- di 29 okt 2013, 18:14
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
- Reacties: 12
- Weergaves: 749
Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Je bedoelt dat je dan met de tape een heel klein reepje van de lak meetrekt?
Dat zou ik ook nog even kunnen proberen, heb nog een stukje glas over om te testen.
Dank voor de tip!
Dat zou ik ook nog even kunnen proberen, heb nog een stukje glas over om te testen.
Dank voor de tip!
- di 29 okt 2013, 11:24
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
- Reacties: 12
- Weergaves: 749
Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Dat ziet er op zich heel erg netjes uit! Maar ik wil het gebruiken voor mijn in aanbouw zijnde DAC en daar vind ik het toch weer net niet netjes genoeg voor. Testjes met ander soort tape worden ook niet veel beter. Ik heb freeskees gevraagd of hij het randje kan verfraaien door bijvoorbeeld een cont...
- ma 28 okt 2013, 13:04
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
- Reacties: 12
- Weergaves: 749
Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Puur ammonia gebruikt. En dat ziet er op zich ook goed uit maar precies op de grens van plakband en glas is het net niet mooi. En bij de 2de laag begon het plakband te krimpen waardoor het nog weer erger werd. Ik heb net een ander proefstukje gedaan met 2 andere soorten plakband, nu schiderstape (ro...
- ma 28 okt 2013, 0:17
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
- Reacties: 12
- Weergaves: 749
Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Dan gaat het Polymax worden. Overigens heb ik een stukje testglas gespoten. De bedoeling is dat er in dat stukje glas een strook helder blijft. Dit dacht ik slim te doen met plakband. Dit heeft een zeer strakke rand. Verf er overheen, plakband wegtrekken en een perfecte uitsparing overhouden. Nou ni...
- zo 27 okt 2013, 0:52
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
- Reacties: 12
- Weergaves: 749
Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Ik wil een stukje glas zwart gaan maken met een spuitbusje verf. De geverfde kant van het glas wil ik vervolgens lijmen op aluminium. Aan de voorkant geeft dit dan een mooie hoogglans uitstraling. Ook wil ik t.z.t. een meubeltje maken waarbij ik wat grotere stukken gebroken wit geverfd glas (60*60cm...
- zo 27 okt 2013, 0:23
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 46673
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Toe maar. 2 DAC's!
Wat zijn die 2 ronde dingetjes links op de mat?
Wat zijn die 2 ronde dingetjes links op de mat?
- za 05 okt 2013, 23:44
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Uitgebreide Preamp (ADC+DAC)
- Reacties: 76
- Weergaves: 3112
Re: Uitgebreide Preamp (ADC+DAC)
Interessant project! Alleen vraag ik me af of het ook mogelijk is om het digitale uitganssignaal te koppelen aan een van de gewone digitale ingangen van de DAC. De I2S gebruik ik bijv. om de USB ingang op aan te sluiten. USB>I2S is de enige mogelijkheid om echt hires af te kunnen spelen begreep ik. ...
