Er zijn 84 resultaten gevonden

door bert003
wo 05 sep 2018, 20:26
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
Reacties: 10
Weergaves: 1320

Re: Welk relais voor audio schakelen

Je hebt het zelf al aardig opgelost eigenlijk. Enige waar je op moet letten is om relaisjes met vergulde contacten te nemen. Die kunnen lage stromen betrouwbaar schakelen. Die kleinsignaal relais zijn dat over het algemeen wel. Er bestaat wel 4x om in dit type maar die zijn lastiger te vinden en me...
door bert003
wo 05 sep 2018, 20:24
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
Reacties: 10
Weergaves: 1320

Re: Welk relais voor audio schakelen

ray5150 schreef:
Overigens heeft Rod Elliot in het verleden ook zoiets bedacht. en dat werkt, kan ik uit ervaring zeggen.
http://sound.whsites.net/project38.htm
Dank, ziet er goed uit, maar ik probeer het dus te voeden vantui de 12V/50mA uitgang van af de versterker.
door bert003
wo 05 sep 2018, 20:21
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
Reacties: 10
Weergaves: 1320

Re: Welk relais voor audio schakelen

Het gaat inderdaad om het schakelen van een laagspanning/stroom audiosignaal. Ik heb wel eens gelezen dat een relais als een auto relais minder gechikt is om kleine stroompjes te schakelen. Had met het contactmateriaal te maken. Alleen weet ik niet meer wat ik dan het beste kan gebruiken. het is te ...
door bert003
wo 05 sep 2018, 11:54
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Welk relais voor audio schakelen
Reacties: 10
Weergaves: 1320

Welk relais voor audio schakelen

Ik wil met 1 of 2 relais mijn subwoofer kunnen wisselen tussen mijn stereo versterker en mijn meerkanaals versterker. Dat kan simpel hoop ik, op de meerkanaalsversterker zit een 12V, 25mA trigger uitgang. Meerkanaals versterker aan > sub aan de meerkanaals versterker. Alleen de lage stroom op de tri...
door bert003
za 18 apr 2015, 23:46
Forum: Bronnen
Onderwerp: FIR of IIR : wie verkiest wat en waarom?
Reacties: 13
Weergaves: 848

Re: FIR of IIR : wie verkiest wat en waarom?

Kunnen we in de AFDAC II ook voor IIR kiezen?
door bert003
vr 24 okt 2014, 22:38
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

ray5150 schreef:
Werkelijk prachtig afgewerkt ! =D> =D>
Past ook erg goed bij die Classé.
Ja dat was het uitgangspunt :-) Ik had eerst gezocht naar een ouwe bijpassende tuner van Classé maar die waren toch te duur om leeg te halen voor de kast alleen.
door bert003
vr 24 okt 2014, 22:36
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

MOOI!!! Nog 3 maanden, dan kunnen we stemmen. :mrgreen: En dan niet alleen beoordelen op mooie kastjes :rofl: Uiteindelijk gaat het om geluidsresultaat. Die van mij zal als alle andere klinken want het ontwerp is niet aangepast. Ik heb alleen alle molex stekkers gesoldeerd i.p.v. gekrompen, er zijn...
door bert003
vr 24 okt 2014, 22:34
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Motorfret schreef:
Erg mooi!

Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
Dat dacht ik ook, maar met hulp van hier is het me toch gelukt.
door bert003
vr 24 okt 2014, 17:16
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Nu, hier dan het resultaat van mijn afgebouwde DAC. Het freeswerk is gedaan door forumgenoot Audiomaniacs, en ik moet zeggen dat Cees dat echt heel netjes gedaan heeft. Ook heeft hij ideeën aangedragen o.a. over het laseren van het frontglas wat er al evenmooi uitziet. De knop is ingefreesd om mooi ...
door bert003
do 23 okt 2014, 13:41
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Foobar of JRiver of...?
Reacties: 63
Weergaves: 2082

Re: Foobar of JRiver of...?

Ik heb ook een (slechts 16 watt verbruikende) Windows Core i5 HTPC in gebruik met JRiver aangesloten op de beroemde AFDAC II van dit forum. JRiver kent haast oneindig veel mogelijkheden. Ik gebuik bijvoorbeeld veel random playlists en JRiver kun je dan instellen dat hij de volumes min of meer gelijk...
door bert003
ma 08 sep 2014, 23:33
Forum: Bronnen
Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Reacties: 667
Weergaves: 25514

Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]

Dank voor de heldere uitleg. De afstandsbediening werkt inmiddels zonder de tv te beinvloeden. Ik heb wat testjes gedaan met verschillende bronnen en het is (uiteraard) precies zoals je beschreef. Soms de bitdiepte, soms niet. Nou, ik wacht een firmware update met spanning af voor het bugje en dan g...
door bert003
za 06 sep 2014, 23:33
Forum: Bronnen
Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Reacties: 667
Weergaves: 25514

Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]

Het getal is de bitdiepte. 24 staat voor 24 bits, 16 voor 16 bits enz. Deze wordt uitgelezen uit de spdif status bits aangeleverd door de bron. Alleen loopwerken (cd/dvd/bluray) zetten dit in de spdif status bits, pc's en streamers doen dit niet. In dit laatste geval staat er dan kHz ipv. de bitdie...
door bert003
za 06 sep 2014, 12:40
Forum: Bronnen
Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Reacties: 667
Weergaves: 25514

Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]

Dat zou fijn zijn Peter. Ik zie verder ook af en toe iets van 44/24 of 96/24 in het display ipv 44 Khz. resp 96 Khz. Ik dacht eerst dat die 24 op 24 bit sloeg maar het lijkt een vast getal van 24, los van of het signaal nu 16 24 of 32 bit is. Hoe het daar af en toe komt weet ik niet maar op een gege...
door bert003
vr 05 sep 2014, 22:46
Forum: Bronnen
Onderwerp: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Reacties: 667
Weergaves: 25514

Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]

Ik wil dit topic nog even leven inblazen. Ik heb mijn DAC (eindelijk) op een haar na afgebouwd. Hij speelt al een jaar maar de kast duurde even. Alles werkt, maar als ik via het menu kies voor de stand "fixed volume" en ik loop door de inputs heen dan krijg ik daarna geen geluid meer uit d...
door bert003
vr 29 aug 2014, 18:51
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Ziet er mooi uit hoor! Ben benieuwd wat die trafo's met het geluid doen.
door bert003
wo 22 jan 2014, 20:31
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Ik heb het ding al een jaar in huis, een paar weken gebruikt, maar dat kan ik nooit aantonen. Ik had juist het display in een zakje apart bewaard om krassen te voorkomen. Nou ja, over die 25 Euro komen we ook wel weer heen. Ik ben blij dat de Amanero, die ik vandaag heb aangesloten, in 1 keer goed w...
door bert003
wo 22 jan 2014, 15:58
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Ik heb nu dit op mijn display:
2014-01-22 14.22.23.jpg
Zou dit een defect aan het display zijn of moet ik het elders zoeken?
Spul heeft een paar maanden in de kast gelegen, en ik had het display afgekoppeld. Nu sluit ik hem weer aan en heb ik een streep in het display....
door bert003
zo 10 nov 2013, 21:26
Forum: Bronnen
Onderwerp: TPA Buffalo III DAC
Reacties: 125
Weergaves: 9487

Re: TPA Buffalo III DAC

Ziet er goed uit allemaal, maar kon je het chassisdeel van de amanero print niet door de achterplaat heen laten steken?
Had je dat usb kabeltje niet nodig.

Flinke draai knoppen trouwens, mooi hoor!
door bert003
di 29 okt 2013, 18:14
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Reacties: 12
Weergaves: 749

Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?

Je bedoelt dat je dan met de tape een heel klein reepje van de lak meetrekt?

Dat zou ik ook nog even kunnen proberen, heb nog een stukje glas over om te testen.
Dank voor de tip!
door bert003
di 29 okt 2013, 11:24
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Reacties: 12
Weergaves: 749

Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?

Dat ziet er op zich heel erg netjes uit! Maar ik wil het gebruiken voor mijn in aanbouw zijnde DAC en daar vind ik het toch weer net niet netjes genoeg voor. Testjes met ander soort tape worden ook niet veel beter. Ik heb freeskees gevraagd of hij het randje kan verfraaien door bijvoorbeeld een cont...
door bert003
ma 28 okt 2013, 13:04
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Reacties: 12
Weergaves: 749

Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?

Puur ammonia gebruikt. En dat ziet er op zich ook goed uit maar precies op de grens van plakband en glas is het net niet mooi. En bij de 2de laag begon het plakband te krimpen waardoor het nog weer erger werd. Ik heb net een ander proefstukje gedaan met 2 andere soorten plakband, nu schiderstape (ro...
door bert003
ma 28 okt 2013, 0:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Reacties: 12
Weergaves: 749

Re: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?

Dan gaat het Polymax worden. Overigens heb ik een stukje testglas gespoten. De bedoeling is dat er in dat stukje glas een strook helder blijft. Dit dacht ik slim te doen met plakband. Dit heeft een zeer strakke rand. Verf er overheen, plakband wegtrekken en een perfecte uitsparing overhouden. Nou ni...
door bert003
zo 27 okt 2013, 0:52
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?
Reacties: 12
Weergaves: 749

Welke lijm of kit voor geverfd glas gebruiken?

Ik wil een stukje glas zwart gaan maken met een spuitbusje verf. De geverfde kant van het glas wil ik vervolgens lijmen op aluminium. Aan de voorkant geeft dit dan een mooie hoogglans uitstraling. Ook wil ik t.z.t. een meubeltje maken waarbij ik wat grotere stukken gebroken wit geverfd glas (60*60cm...
door bert003
zo 27 okt 2013, 0:23
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46673

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Toe maar. 2 DAC's!

Wat zijn die 2 ronde dingetjes links op de mat?
door bert003
za 05 okt 2013, 23:44
Forum: Bronnen
Onderwerp: Uitgebreide Preamp (ADC+DAC)
Reacties: 76
Weergaves: 3112

Re: Uitgebreide Preamp (ADC+DAC)

Interessant project! Alleen vraag ik me af of het ook mogelijk is om het digitale uitganssignaal te koppelen aan een van de gewone digitale ingangen van de DAC. De I2S gebruik ik bijv. om de USB ingang op aan te sluiten. USB>I2S is de enige mogelijkheid om echt hires af te kunnen spelen begreep ik. ...