Er zijn 22 resultaten gevonden
- wo 11 apr 2012, 15:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
- Reacties: 842
- Weergaves: 16383
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Als je héél goed kijkt zie je dat het folie is.
- zo 26 feb 2012, 0:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex Ncore
- Reacties: 335
- Weergaves: 15804
Re: Hypex Ncore
Hé joh, die Lyngdorf had ik vroeger ook, alleen de zilveren uitvoering. Klonk zeker niet slecht, maar niet zo goed als mijn (huidige) passieve UcD versterker (momenteel als noodoplossing in hun "moeder", de Philips DFR-9000 gemonteerd, maar een mooie voeding en voorversterker zijn al onder...
- za 13 aug 2011, 16:32
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Precies, dat wàs hun functie
Nu rusten ze in vrede in een gelabeld zakje
Nu rusten ze in vrede in een gelabeld zakje
- za 13 aug 2011, 16:22
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Wow, eindelijk tijd voor deze fantastische cd-speler ! De laatste weken/maanden had ik er ècht geen tijd voor. Voortgang : Ik heb de mute-transistoren verwijderd, en, geloof het of niet, het geluid is weer een beetje verbeterd ! Bovendien : het was maar 10 minuutjes werk en kost geen cent. Het enige...
- di 08 mar 2011, 14:00
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Zelfbouw cd-speler met cd-rom controller
- Reacties: 24
- Weergaves: 1132
Re: Zelfbouw cd-speler met cd-rom controller
En iets in de stijl van mijn prototype-ontwerp voor mijn versterker ? Als je wilt kan ik zo een cd-speler in dezelfde stijl voor je maken. Kleine uitleg bij het ontwerp : het zwarte gedeelte op het front is half-doorzichtig plexiglas, (is op deze afbeelding niet zo goed te zien, als je wilt kan ik h...
- wo 02 mar 2011, 18:26
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Dit brengt me echter niets verder met mijn epische queeste om het circuit.
Verder ben ik het helemaal met je eens, Sander.
Verder ben ik het helemaal met je eens, Sander.
- di 01 mar 2011, 20:30
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Inderdaad, fantastisch !
Waarom wordt dat eigenlijk niet veel vaker gebruikt ?!
Maar goed, dat maakt het berekenen van de waarden er niet meer begrijpbaar door.
En er staat ook niets over het buis-gebruik.
Waarom wordt dat eigenlijk niet veel vaker gebruikt ?!
Maar goed, dat maakt het berekenen van de waarden er niet meer begrijpbaar door.
En er staat ook niets over het buis-gebruik.
- ma 28 feb 2011, 21:34
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Die had ik ook al gevonden, maar snap er helemaal niets van :cry: Het schema is wel duidelijk, maar welke waarden, en vooral, hoe je ze moet berekenen vind ik erg vaag. Welke buis zou voor een dergelijke schakeling het beste zijn ? En welke waardes moet de transformator hebben ? Sorry voor mijn onwe...
- ma 28 feb 2011, 14:27
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Hoe zou zo'n White Follower er dan uit zien ?
Ik heb wel op internet gezocht, maar er staat vooral veel over koptelefoonversterkers.
Ik heb wel op internet gezocht, maar er staat vooral veel over koptelefoonversterkers.
- zo 27 feb 2011, 16:14
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Even back to the main subject :
Zou ik het onderstaande schema voor 6H6P schakeling er zo aan kunnen "knopen" ?
Eigenlijk is hij voor de HK DAC, maar aangezien beide DAC's V-Out zijn, en beide ong. 1,5 V Out hebben, zie ik geen problemen
Zou ik het onderstaande schema voor 6H6P schakeling er zo aan kunnen "knopen" ?
Eigenlijk is hij voor de HK DAC, maar aangezien beide DAC's V-Out zijn, en beide ong. 1,5 V Out hebben, zie ik geen problemen
- wo 09 feb 2011, 17:38
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Onderdelen
Bij Farnell kun je alles bestellen, zij het niet vanaf €50 voor consumenten.
Als het pakket lager uitkomt dat €50,- kun je bij Conrad ook terrecht, ook al hebben ze lang niet alle waarden voor os-cons.
Bij Farnell kun je alles bestellen, zij het niet vanaf €50 voor consumenten.
Als het pakket lager uitkomt dat €50,- kun je bij Conrad ook terrecht, ook al hebben ze lang niet alle waarden voor os-cons.
- wo 02 feb 2011, 20:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 937
Re: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
De impedantie (8 Ohm nominaal) heeft wel wat pieken (zie grafiekje), maar ze zijn ook redelijk efficiënt : 91 dB/W/m.
Of ze veel spanningspieken hebben weet ik niet.
Of ze veel spanningspieken hebben weet ik niet.
- wo 02 feb 2011, 19:30
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Geen idee !
Het werkt gewoon !
Op de Lampizator site staat een plaatje van het AF board (tevens power supply, en nog vele andere dingen
).
De L7805CV is écht voor de hele speler (het is dan ook een erg "simpele" speler).
Het werkt gewoon !
Op de Lampizator site staat een plaatje van het AF board (tevens power supply, en nog vele andere dingen
De L7805CV is écht voor de hele speler (het is dan ook een erg "simpele" speler).
- wo 02 feb 2011, 19:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 937
Re: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
De Impulsen schijnen ècht baat bij meer vermogen te hebben, aldus de ontwerper (still alive !).
Dat zei hij er expliciet bij.
Dan toch maar de 400.
Wel grappig dat ze min of meer hetzelfde klinken !
Dat zei hij er expliciet bij.
Dan toch maar de 400.
Wel grappig dat ze min of meer hetzelfde klinken !
- di 01 feb 2011, 20:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 937
Re: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
De 400's meten veel beter (maar goed, dat zegt niets over de geluidskwaliteit). Als jij zegt dat de 180 net zo goed klinkt, kan ik daar veel beter voor gaan ! Qua impedantie vallen de Impulsen wel mee, maar een beetje reserve kan nooit kwaad, toch :wink: EDIT : De Impulsen zouden 8 Ohm moeten zijn, ...
- di 01 feb 2011, 19:39
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Nieuwe clock wordt me wat te duur (tenzij jij er een voor twee tientjes kan krijgen :lol: ). Het kan trouwens aan mij liggen, maar een spanningsregelaar van het type lmxx (waarbij xx een typegetal is) kan ik op he board niet vinden. Wèl de L7805CV (voor 5 V), trouwens de enige regelaar op het board....
- di 01 feb 2011, 19:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 937
Re: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
Kort samengevat : DDFA is nog te nieuw om aan te beginnen. Wel erg bedankt voor alle support. Ik denk dat het dan toch de UcD400ST (misschien nog wat gemodificeerd, maar dat is van latere zorg) met SMPS400A400 uhm... SMPS. Daar dat erg veel geld kost, moet ik nog even sparen voor ik het geld bij elk...
- za 29 jan 2011, 19:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 937
Zetex DDFA : UcD kloon of killer ?
Tijdens het zoeken zag ik de NAD M2. "Aan het zoeken ?", zou je kunnen denken. Ja, aan het zoeken naar een nieuwe versterker, daar de Sansui toch ècht te weinig vermogen levert voor mijn TL-beulen (nee, dan bedoel ik niet de lamp :lol: ). In ieder geval, de NAD is een verschrikkelijk inter...
- za 29 jan 2011, 19:14
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Project staat even in de koelkast (stond het al, maar nu meld k het even) vanwege een nieuwe versterker.
- zo 14 nov 2010, 15:07
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Handleidingen Non-OS Modificatie Voor TDA1541 en TDA1540
- Reacties: 0
- Weergaves: 380
Handleidingen Non-OS Modificatie Voor TDA1541 en TDA1540
Voor degenen die de NOS mod willen doen op hun Philips-chipset speler, had ik nog een stel handleidingen gemaakt (eigelijk voor mezelf) in duidelijk en goed leesbaar Nederlands. Natuurlijk weet ik dat jullie slim genoeg zijn om zoiets zelf uit te zoeken ( :wink: ), maar makkelijk is het wel. Let wel...
- zo 14 nov 2010, 14:41
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
Re: De Philips CD753 modificeren
Zo zie je maar dat ik nog maar een beginner ben
Met sommige dingen op de Lampizator site ben ik het inderdaad ook niet eens.
Daarom vraag ik ook raad aan jullie, aangezien twee er altijd meer dan één weten.
Met sommige dingen op de Lampizator site ben ik het inderdaad ook niet eens.
Daarom vraag ik ook raad aan jullie, aangezien twee er altijd meer dan één weten.
- zo 14 nov 2010, 14:06
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: De Philips CD753 modificeren
- Reacties: 43
- Weergaves: 5772
De Philips CD753 modificeren
Laat ik me eerst even voorstellen, dat is wel zo beleefd. Ik ben Marvin, en wil nu wel wat meer de zelfbouwkant op. Op dit moment bestaat de set uit : Een Non-OS gemodificeerde Philips CD880; Een Sansui AU-4400 versterker; Een Philips FT880 tuner (moet nog gemodificeerd worden); Een Bang & Olufs...
