Ik ben Marvin, en wil nu wel wat meer de zelfbouwkant op.
Op dit moment bestaat de set uit :
Een Non-OS gemodificeerde Philips CD880;
Een Sansui AU-4400 versterker;
Een Philips FT880 tuner (moet nog gemodificeerd worden);
Een Bang & Olufsen BeoGram 1600 Platendraaier met bijna nieuw MMC20E element;
En, last but not least, mijn Impulse 54 TL-speakers.
Om het
Oh ja, ben ook nog actief op AudioFreaks onder de naam Sansuilover.
Nu wil het toeval dat ik laatst bij de kringloop een CD753 in bijna-mint staat tegenkom, met AB en handleiding.
Nu leek het mij leuk om dat ding helemaal te modificeren, aangezien er nog best een aardige DAC in zit (TDA1549).
Zelf had ik in gedachten :
- Ideeën "gestolen" van de Lampizator-site :
-Een buizen-uitgang
-Een paar condensatoren vervangen door Sanyo OSCON / tantaaltjes / Taepo / etc.
-Grotere waarde en betere kwaliteit hoofd-condensator (naar iets van 10.000 uF)
-Ideeën andere websites :
-Diode's vervangen door Schottky
-Drie resistors van 100 Ohm vervangen door 22 Ohm consorten (moet even opzoeken welke)
-Alles wat met de hoofdtelefoon-aansluiting en de Digitaal-uit heeft te maken eruit slopen
-Eigen ideeën :
-Nieuwe, volgens eigen superieure ontwerp (
-Betere trafo (is een twijfelpunt), aangezien de standaardvoeding nou niet echt je-van-het is
Wat is het plan :
ik zou graag eerst een soort "gebruiksaanwijzing" willen maken, al dan niet zodat andere mensen, die ook deze speler (of een van zijn broertjes) hebben, hier ook gebruik van kunnen maken.
Dan op mijn eigen speler uitbroberen, en tot slot nog lan leven en gelukkig luisteren
Nou zou ik het heel fijn vinden als jullie me zouden helpen / begeleiden met dit project, aangezien het mijn eerste èchte modificatie is.
Misschien wel een beetje ambitieus, en met een niet al te hoog budget (het moet nog wel leuk blijven), maar het lijkt mij wel te doen.
Oh ja, solderen/desolderen etc. kan ik allemaal wel.
Alvast heel erg bedankt voor jullie deskundigheid/raad/tips,
Marvin.

