Er zijn 49 resultaten gevonden

door sander815
do 21 sep 2017, 13:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: berekening subwoofer
Reacties: 7
Weergaves: 432

Re: berekening subwoofer

kleine subwoofer in de auto inderdaad
door sander815
wo 20 sep 2017, 15:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: berekening subwoofer
Reacties: 7
Weergaves: 432

berekening subwoofer

ik heb nog 2 van deze subwoofers liggen:
https://www.pyleaudio.com/sku/PLPW6D/65 ... -Subwoofer

met deze gegevens:
Afbeelding
ik heb getracht in winisd iets te berekenen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt.
door sander815
wo 12 jan 2011, 21:20
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: 5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741
Reacties: 30
Weergaves: 3907

Re: 5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741

heb je een tekening/ontwerp voor die sub?
door sander815
za 06 feb 2010, 22:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

het eindprodukt komt zeer binnenkort, ik wilde ze hierbij doen, maar mijn cardreader ligt op het bedrijf :oops:
door sander815
vr 15 jan 2010, 8:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

ja, zeker wel
ik ben het topic alleen even uit het oog verloren wegens drukte(dank voor de mail)

ik zal het weekend een paar fotos plaatsen, ik ben in ieder geval heel erg tevreden over het geluid wat eruit komt
door sander815
vr 27 nov 2009, 18:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

ik heb niet zo heel veel tijd op dit moment, en ik moet behoorlijk wat wegschuren van de onderzijde, dus die wax (olie) gaat er nog nietop. Vanavond ga ik weer even verder en zal wat fotos maken
door sander815
do 26 nov 2009, 19:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

wat kan ik het beste gebruiken om de speakers vast te zetten?
gewoon houtschroeven, zwart dan wel?
door sander815
za 21 nov 2009, 9:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

met de klok mee heb ik ze volgens mij ook allemaal gedaan ik dacht dat door de verkeerde richting misschien die splinters bleven hangen Dat osmo, hoe kan ik die het beste opbrengen? met een kwast denk ik en dan met een doek uitwrijven? of in laten trekken? ik heb van die beukenpanelen een reststukje...
door sander815
vr 20 nov 2009, 8:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

ok
maar hoe dan als ik een cirkelgeleider gebruik?
door sander815
do 19 nov 2009, 11:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

nee, dat is niet de mijne, dit was mijn voorbeeld

dus, de frees draait rechtsom, dus voor je uit duwen, en niet naar je toe trekken?
door sander815
wo 18 nov 2009, 16:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

hmm, op die manier, ik dacht rondingen links en rechts zoals hier
Afbeelding
is dat van belang voor het geluid?

wat is de juiste kant opfrezen?

ps: de 2 condenstaortjes zijn binnen, waarvoor hartelijk dank
door sander815
wo 18 nov 2009, 8:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

al die splinters aan de zijkant, is dat altijd bij frezen, of is dat het resultaat van de slechte(re) freesjes die erbij zitten?
door sander815
wo 18 nov 2009, 8:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

Heb je zo'n setje frezen in een doosje erbij gekocht? Daar zit namelijk bijna altijd een recht freesje in met een wieltje aan de top van dezelfde diameter als de frees zelf (bovenste rij 2e van rechts). Deze kun je gebruiken om uitstekende kopse kanten van de plankjes af te frezen. Indien het tusse...
door sander815
wo 18 nov 2009, 8:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

Ik zeg het niet vaak, maar zou je deze foto's kunnen attachen hier op het forum? Spijtig om wederom te zien dat de Gamma met botte zagen werkt. Die plekken zijn er helaas heel erg moeilijk uit te halen. Volgende keer geen genoegen mee nemen. Is dat de 27TFF tweeter? die gamma medewerker zei dat dat...
door sander815
di 17 nov 2009, 23:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

vandaag eindelijk weer wat tijd voor de kinderkamer boxjes voor een eerste keer een frees vasthouden is het nog niet eens zo slecht gegaan meteen maar wat vragen over de afwerking: ik heb zo goed mogelijk geprobeerd de plankjes recht te lijmen, maar de plankjes zijn toch allemaal niet helemaal even ...
door sander815
zo 15 nov 2009, 10:10
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Frezen.....
Reacties: 307
Weergaves: 86471

Re: Frezen.....

ja, snap ik
8mm spanvoet voor 8 mm freesjes
het lijkt erop dat de schrofdraad van de spanmoer niet goed is, ik krijg hem gewoon niet vastgedraait. Als er iets spanning op staat schiet de moer van de draad af
door sander815
za 14 nov 2009, 22:15
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Frezen.....
Reacties: 307
Weergaves: 86471

Re: Frezen.....

dat was niet bij de aldi, maar het is dezelfde als bij de aldi echter: ik ben net aan het frezen, komt de frees los. Nu merk ik dat ik de spanmoer niet strak kan vastzetten omdat deze dan doordraait, net alsof de moer wat te groot is. Is dat een bekend prbleem van die ferms? Moer zit eigenlijk ook n...
door sander815
di 10 nov 2009, 14:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

ja die 9mm weet ik, maar het stuk wat de poort maakt is 12, ipv 18 waarvan de kast gemaakt is
door sander815
di 10 nov 2009, 10:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

12mm toch voor die poort?
houtsoort is niet van belang neem ik aan
door sander815
di 10 nov 2009, 8:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

vele malen dank wederom
Ik heb inmiddels ook een frees gekocht, een Ferm kloon van de Aldi, dus we kunnen weer een stap verder

Waar hebben zie die wax? Ik zie wel dat dat een flinke bus is

en die bypasscaps, waar dienen die voor?
door sander815
di 10 nov 2009, 8:36
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Frezen.....
Reacties: 307
Weergaves: 86471

Re: Frezen.....

dank

ik heb voor 25 euro een Frees van de Aldi gekocht, incl 10 frezen. Gemaakt door Ferm, we zullen zien wat ie doet
door sander815
ma 09 nov 2009, 14:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

b_force schreef:

Maar de optie van Marp is eigenlijk zo slecht nog niet. Gewoon een stuk MDF pakken van ongeveer die dikte. De woofer kun je altijd nog wel met iets verhogen mocht het niet helemaal passen.
wat bedoel je hiermee? optie van Marp
door sander815
ma 09 nov 2009, 11:36
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Frezen.....
Reacties: 307
Weergaves: 86471

Re:

als je een enkele keer een rond speakergat wilt frezen is zon FERM bovenfrees dan wat?
http://www.outletplanet.nl/ferm-bovenfr ... -2796.html
Passen daar ook de standaard betere kwaliteit frezen in?
door sander815
zo 08 nov 2009, 9:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
Reacties: 98
Weergaves: 5352

Re: goedkoop budget zelfbouwsetje

hmm, dan houd ik dat zoveel mogelijk aan de achterkant..

bovenfrees wordt alleen lastig, die heb ik geen