Er zijn 49 resultaten gevonden
- do 21 sep 2017, 13:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: berekening subwoofer
- Reacties: 7
- Weergaves: 432
Re: berekening subwoofer
kleine subwoofer in de auto inderdaad
- wo 20 sep 2017, 15:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: berekening subwoofer
- Reacties: 7
- Weergaves: 432
berekening subwoofer
ik heb nog 2 van deze subwoofers liggen:
https://www.pyleaudio.com/sku/PLPW6D/65 ... -Subwoofer
met deze gegevens:

ik heb getracht in winisd iets te berekenen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt.
https://www.pyleaudio.com/sku/PLPW6D/65 ... -Subwoofer
met deze gegevens:

ik heb getracht in winisd iets te berekenen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt.
- wo 12 jan 2011, 21:20
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: 5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741
- Reacties: 30
- Weergaves: 3907
Re: 5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741
heb je een tekening/ontwerp voor die sub?
- za 06 feb 2010, 22:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
het eindprodukt komt zeer binnenkort, ik wilde ze hierbij doen, maar mijn cardreader ligt op het bedrijf 
- vr 15 jan 2010, 8:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
ja, zeker wel
ik ben het topic alleen even uit het oog verloren wegens drukte(dank voor de mail)
ik zal het weekend een paar fotos plaatsen, ik ben in ieder geval heel erg tevreden over het geluid wat eruit komt
ik ben het topic alleen even uit het oog verloren wegens drukte(dank voor de mail)
ik zal het weekend een paar fotos plaatsen, ik ben in ieder geval heel erg tevreden over het geluid wat eruit komt
- vr 27 nov 2009, 18:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
ik heb niet zo heel veel tijd op dit moment, en ik moet behoorlijk wat wegschuren van de onderzijde, dus die wax (olie) gaat er nog nietop. Vanavond ga ik weer even verder en zal wat fotos maken
- do 26 nov 2009, 19:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
wat kan ik het beste gebruiken om de speakers vast te zetten?
gewoon houtschroeven, zwart dan wel?
gewoon houtschroeven, zwart dan wel?
- za 21 nov 2009, 9:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
met de klok mee heb ik ze volgens mij ook allemaal gedaan ik dacht dat door de verkeerde richting misschien die splinters bleven hangen Dat osmo, hoe kan ik die het beste opbrengen? met een kwast denk ik en dan met een doek uitwrijven? of in laten trekken? ik heb van die beukenpanelen een reststukje...
- vr 20 nov 2009, 8:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
ok
maar hoe dan als ik een cirkelgeleider gebruik?
maar hoe dan als ik een cirkelgeleider gebruik?
- do 19 nov 2009, 11:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
nee, dat is niet de mijne, dit was mijn voorbeeld
dus, de frees draait rechtsom, dus voor je uit duwen, en niet naar je toe trekken?
dus, de frees draait rechtsom, dus voor je uit duwen, en niet naar je toe trekken?
- wo 18 nov 2009, 16:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
hmm, op die manier, ik dacht rondingen links en rechts zoals hier

is dat van belang voor het geluid?
wat is de juiste kant opfrezen?
ps: de 2 condenstaortjes zijn binnen, waarvoor hartelijk dank

is dat van belang voor het geluid?
wat is de juiste kant opfrezen?
ps: de 2 condenstaortjes zijn binnen, waarvoor hartelijk dank
- wo 18 nov 2009, 8:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
al die splinters aan de zijkant, is dat altijd bij frezen, of is dat het resultaat van de slechte(re) freesjes die erbij zitten?
- wo 18 nov 2009, 8:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
Heb je zo'n setje frezen in een doosje erbij gekocht? Daar zit namelijk bijna altijd een recht freesje in met een wieltje aan de top van dezelfde diameter als de frees zelf (bovenste rij 2e van rechts). Deze kun je gebruiken om uitstekende kopse kanten van de plankjes af te frezen. Indien het tusse...
- wo 18 nov 2009, 8:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
Ik zeg het niet vaak, maar zou je deze foto's kunnen attachen hier op het forum? Spijtig om wederom te zien dat de Gamma met botte zagen werkt. Die plekken zijn er helaas heel erg moeilijk uit te halen. Volgende keer geen genoegen mee nemen. Is dat de 27TFF tweeter? die gamma medewerker zei dat dat...
- di 17 nov 2009, 23:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
vandaag eindelijk weer wat tijd voor de kinderkamer boxjes voor een eerste keer een frees vasthouden is het nog niet eens zo slecht gegaan meteen maar wat vragen over de afwerking: ik heb zo goed mogelijk geprobeerd de plankjes recht te lijmen, maar de plankjes zijn toch allemaal niet helemaal even ...
- zo 15 nov 2009, 10:10
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Frezen.....
- Reacties: 307
- Weergaves: 86471
Re: Frezen.....
ja, snap ik
8mm spanvoet voor 8 mm freesjes
het lijkt erop dat de schrofdraad van de spanmoer niet goed is, ik krijg hem gewoon niet vastgedraait. Als er iets spanning op staat schiet de moer van de draad af
8mm spanvoet voor 8 mm freesjes
het lijkt erop dat de schrofdraad van de spanmoer niet goed is, ik krijg hem gewoon niet vastgedraait. Als er iets spanning op staat schiet de moer van de draad af
- za 14 nov 2009, 22:15
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Frezen.....
- Reacties: 307
- Weergaves: 86471
Re: Frezen.....
dat was niet bij de aldi, maar het is dezelfde als bij de aldi echter: ik ben net aan het frezen, komt de frees los. Nu merk ik dat ik de spanmoer niet strak kan vastzetten omdat deze dan doordraait, net alsof de moer wat te groot is. Is dat een bekend prbleem van die ferms? Moer zit eigenlijk ook n...
- di 10 nov 2009, 14:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
ja die 9mm weet ik, maar het stuk wat de poort maakt is 12, ipv 18 waarvan de kast gemaakt is
- di 10 nov 2009, 10:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
12mm toch voor die poort?
houtsoort is niet van belang neem ik aan
houtsoort is niet van belang neem ik aan
- di 10 nov 2009, 8:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
vele malen dank wederom
Ik heb inmiddels ook een frees gekocht, een Ferm kloon van de Aldi, dus we kunnen weer een stap verder
Waar hebben zie die wax? Ik zie wel dat dat een flinke bus is
en die bypasscaps, waar dienen die voor?
Ik heb inmiddels ook een frees gekocht, een Ferm kloon van de Aldi, dus we kunnen weer een stap verder
Waar hebben zie die wax? Ik zie wel dat dat een flinke bus is
en die bypasscaps, waar dienen die voor?
- di 10 nov 2009, 8:36
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Frezen.....
- Reacties: 307
- Weergaves: 86471
Re: Frezen.....
dank
ik heb voor 25 euro een Frees van de Aldi gekocht, incl 10 frezen. Gemaakt door Ferm, we zullen zien wat ie doet
ik heb voor 25 euro een Frees van de Aldi gekocht, incl 10 frezen. Gemaakt door Ferm, we zullen zien wat ie doet
- ma 09 nov 2009, 14:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
wat bedoel je hiermee? optie van Marpb_force schreef:
Maar de optie van Marp is eigenlijk zo slecht nog niet. Gewoon een stuk MDF pakken van ongeveer die dikte. De woofer kun je altijd nog wel met iets verhogen mocht het niet helemaal passen.
- ma 09 nov 2009, 11:36
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Frezen.....
- Reacties: 307
- Weergaves: 86471
Re:
als je een enkele keer een rond speakergat wilt frezen is zon FERM bovenfrees dan wat?
http://www.outletplanet.nl/ferm-bovenfr ... -2796.html
Passen daar ook de standaard betere kwaliteit frezen in?
http://www.outletplanet.nl/ferm-bovenfr ... -2796.html
Passen daar ook de standaard betere kwaliteit frezen in?
- zo 08 nov 2009, 19:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
- zo 08 nov 2009, 9:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: goedkoop budget zelfbouwsetje
- Reacties: 98
- Weergaves: 5352
Re: goedkoop budget zelfbouwsetje
hmm, dan houd ik dat zoveel mogelijk aan de achterkant..
bovenfrees wordt alleen lastig, die heb ik geen
bovenfrees wordt alleen lastig, die heb ik geen

