Ik kom toevallig een frees handleiding tegen. Weliswaar van Elu, maar zal ik even kijken of ik er wat van kan maken ? De plaatjes zijn natuurlijk weer even een probleem, maar dan kijk ik es ff wakderaankandoen.Edo schreef:Ik zal eens kijken als ik wat tijd heb om een "handleiding" freezen kan maken met foto's e.d. voor de site. Is wel een goede, want het blijkt dat meer mensen daar problemen (en angst) voor hebben.
Frezen.....
Moderator: Beheerdersteam
Frezen.....
Plaatjes kan ik ook wel voor Sietse doen..Edo schreef:Is goed Sietse.
Ik ga binnenkort weer aan de slag met hout, dus als er wat text is kan ik eventueel wel de plaatjes verzorgen.
Ik doe het uploaden van de foto's met imageshack
http://www.imageshack.us/
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Denk dat dat wat lastiger wordt, Sietse schrijft een text, ik maak er een HTML file van met ingevoegde plaatje en dat artikel komt op de frontpage van deze site te staan.weidok schreef:Plaatjes kan ik ook wel voor Sietse doen..Edo schreef:Is goed Sietse.
Ik ga binnenkort weer aan de slag met hout, dus als er wat text is kan ik eventueel wel de plaatjes verzorgen.
Ik doe het uploaden van de foto's met imageshack
http://www.imageshack.us/
Mag altijd natuurlijk de plaatjes daar bij jou te zetten, maar dan moet ook de HTML erheen. Is het handigst. Maar heb hier genoeg eigen webspace dus gaat goedkomen.
Misschien is het volgende ook interessant.
Ik zit nu met een zelf ontworpen circel geleider in m'n handen voor het frezen van heel klein, ca 3 cm dia tot grotere circels. Ik heb dit bedacht omdat met zo'n stangetje met een punt de diameter wordt beperkt door de voet van de frees. Ik kan het toevoegen aan het freesverhaal dat er gaat komen, het publiceren op het forum, of als er meer zelfbouw handigheden van forumleden/gasten zijn, misschien een nieuw onderwerp voor de frontpage ?
Sietse
Ik zit nu met een zelf ontworpen circel geleider in m'n handen voor het frezen van heel klein, ca 3 cm dia tot grotere circels. Ik heb dit bedacht omdat met zo'n stangetje met een punt de diameter wordt beperkt door de voet van de frees. Ik kan het toevoegen aan het freesverhaal dat er gaat komen, het publiceren op het forum, of als er meer zelfbouw handigheden van forumleden/gasten zijn, misschien een nieuw onderwerp voor de frontpage ?
Sietse
Laatst gewijzigd door sietse op do 25 nov 2004, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
[ img ]http://home.student.utwente.nl/h.l.r.va ... enkant.jpg[ /img ]
[ img ]http://home.student.utwente.nl/h.l.r.va ... erkant.jpg[ /img ]
[ img ]http://home.student.utwente.nl/h.l.r.va ... erkant.jpg[ /img ]
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
is dat ook van Geat? met de K+T versie van het Geat systeem kan je ook vrij kleine circels frezen
http://www.geatsystem.com/geatwd/dt/sdg3/system.html
of tegenwoordig via http://www.festool.nl
http://www.geatsystem.com/geatwd/dt/sdg3/system.html
of tegenwoordig via http://www.festool.nl
Juist Raymond.
Die van mij ziet er ook zo uit. Alleen zit mijn centerpunt aan de andere kant Dat geeft bij mij een gesloten sleuf. Jou oplossing is beter omdat je het bereik van de frees er groter mee maakt. Ik zal de mijne aanpassen. Verder is waar jij de pennen in een blok hebt gezet bij mij de plaat gevouwen.
Ik heb wel eens geprobeerd of er belangstelling voor was bij de handel. Niet echt dus. Te kleine groep.
In duitsland is ook iets te koop met verschuifbare profielen. Het zelfde als Henkjan aangeeft Je kan met behulp van houten blokjes er ook nog een freesmal van maken voor afwijkende vormen. Kosten geloof ik destijds iets van 350 DM.
Die van mij ziet er ook zo uit. Alleen zit mijn centerpunt aan de andere kant Dat geeft bij mij een gesloten sleuf. Jou oplossing is beter omdat je het bereik van de frees er groter mee maakt. Ik zal de mijne aanpassen. Verder is waar jij de pennen in een blok hebt gezet bij mij de plaat gevouwen.
Ik heb wel eens geprobeerd of er belangstelling voor was bij de handel. Niet echt dus. Te kleine groep.
In duitsland is ook iets te koop met verschuifbare profielen. Het zelfde als Henkjan aangeeft Je kan met behulp van houten blokjes er ook nog een freesmal van maken voor afwijkende vormen. Kosten geloof ik destijds iets van 350 DM.
Laatst gewijzigd door sietse op vr 26 nov 2004, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het Geat systeem is ideaal voor het frezen van rechthoeken. Cirkels heb ik er nog nooit mee gemaakt (ook al heb ik er alle cirkelhulpstukjes bij gekocht)Henkjan schreef:is dat ook van Geat? met de K+T versie van het Geat systeem kan je ook vrij kleine circels frezen
http://www.geatsystem.com/geatwd/dt/sdg3/system.html
of tegenwoordig via http://www.festool.nl
Die cirkelgeleider die je op de foto ziet is van metabo en is een accessoire voor mijn bovenfrees. De maatvoering zal denk ik voor veel bovenfrezen verschillend zijn. Maar ik denk wel dat zoiets vrij simpel te maken valt. Het is namelijk niet meer dan een stukje plaatwerk, 2 stangetjes en een blokkie metaal op het uiteinde. (plus wat schroefjes).
Hij werkt trouwens perfect. Ik kan hem binnen een minuutje helemaal opgesteld hebben. Het enige nadeel is dat er geen maten opstaan. Ik teken daarom altijd op het hout af waar de frees langs moet gaan en stel dan op het oog de frees af. Dat is totnutoe altijd prima gelukt, woofers vallen altijd precies passend op hun plek
Ik denk dat wanneer je een bouwtekening maakt, deze nog steeds een grote hulp kan zijn. Maar je zal op de bouwtekening dan wel moeten aangeven welke maten de bouwer zelf aan zijn machine zal moeten meten.sietse schreef:Ik heb al eens ontdekt dat niet bij alle freesmachines de maten voor hulpstukken bevestigen het zelfde zijn. Dus wie het gaat bouwen moet eerst meten aan zijn machine.
Is een bouwtekening nog steeds interessant?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
