Er zijn 163 resultaten gevonden
- za 05 jul 2014, 19:02
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servercrash 17:24 05-07-2014
- Reacties: 0
- Weergaves: 1145
Servercrash 17:24 05-07-2014
Helaas heeft een server in de farm het loodje gelegd en is niet alles helemaal lekker online gekomen. Gevolg voor ZBA was een database crash. Gelukkig alles kunnen repareren en niets verloren gegaan. Zitten 4 servers in de farm (terwijl alles op 2 kan draaien) en nu dus even tijdelijk 3. In ieder ge...
- vr 21 feb 2014, 13:14
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZBA
- Reacties: 47
- Weergaves: 4543
Re: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZB
Volgende week zaterdag ga ik met de eerste hardware naar het nieuw afgenomen Cabinet bij Nedzone. Dus ik denk dat we ergens in Maart wel kunnen gaan verhuizen. Naast een nieuwe locatie zijn ook de servers vernieuwd (Dell R610's, 96GB geheugen) en gaan we gebruik maken van een centrale storage (NetAp...
- ma 10 feb 2014, 13:14
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZBA
- Reacties: 47
- Weergaves: 4543
Re: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZB
Ik ben momenteel m'n strategie aan het bepalen om naar een ander DC te verhuizen met de hele ratteplan naar een ander Datacentrum. Ik heb spul klaarliggen om de tent uit te breiden en meer schaalbaar te maken (w.o. een netapp isci storagesysteem). Maar dat gaat denk ik nog wel 2 maanden duren...
- ma 23 dec 2013, 10:04
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Bereikbaarheid website algemene meldingen
- Reacties: 0
- Weergaves: 731
Bereikbaarheid website algemene meldingen
23-12-2013: Er is een stroomstoring geweest in het Datacenter waar we zitten. Vandaar dat de site tussen 07:18 en 09:54 plat heeft gelegen... Excuses voor het ongemak.
- zo 03 feb 2013, 19:27
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Problemen met PM of bericht plaatsen.
- Reacties: 64
- Weergaves: 2118
Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.
@marp: Server is volledig ge-upate naar Squeeze incl alle modules. Het lijkt erop dat jullie eoa antispam/bot of wat dan ook voor antimechanisme hanteren; thuis kan ik na inloggen helemaal niets doen op de site, altijd witte schermen. Vanaf mijn server in Haarlem werkt alles perfect. Als ik thuis ni...
- za 02 feb 2013, 14:48
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Problemen met PM of bericht plaatsen.
- Reacties: 64
- Weergaves: 2118
Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.
Het ziet er naar uit dat onlangs een verhuizing heeft plaatsgevonden, en dat de mysql-server een jongere versie draait die niet meer compatible is met de huidige php-versie. Dit zou resulteren in "unpredictable behaviour", wat een plausibele verklaring kan zijn voor het ontbreken van rele...
- zo 06 feb 2011, 13:27
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: MySQL had een probleempje...
- Reacties: 3
- Weergaves: 931
MySQL had een probleempje...
We delen een dedicated MySQL server met diverse andere sites. Mysql doet een ns resolve bij het toestaan van een connectie van een remote host. Hier liep het e.e.a. mis, DNS was niet bereikbaar. Heb wat dingetjes veranderd, nu draait alles weer soepeltjes.
Excuses voor de downtime
Excuses voor de downtime
- do 18 nov 2010, 9:14
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: ZBA is te populair?
- Reacties: 5
- Weergaves: 673
Re: ZBA is te populair?
Yup... En Audiforum ook..
- wo 17 nov 2010, 22:50
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: ZBA is te populair?
- Reacties: 5
- Weergaves: 673
Re: ZBA is te populair?
Helaas... Dat is de foutcode. Was bezig met een andere server, dus besloot de mysql server om tegen te gaan sputteren.. Waarom is me een raadsel.
- do 30 sep 2010, 18:50
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Forumtijd loopt achter?
- Reacties: 4
- Weergaves: 451
Re: Forumtijd loopt achter?
Ik heb even de servert ge-ntp'ed....
- do 01 apr 2010, 15:41
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Interesting, sowieso altijd geïnteresseerd in handel 
Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?
Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?
- do 01 apr 2010, 15:15
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Colo.
Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.
Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....
Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.
Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....
- do 01 apr 2010, 15:05
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Ja, dat archiveding, beetje raar. Je kan zo zelf de stekkers eruit trekken... :-# Meest relaxede van XS4All is de relaxruimte... meningeen nachtje daar ge-photoplayed :) Zitten nu bij Evo ja, goede ruimte, vooral prijs is goed :) Ik weet niet of je bijlagen mag zien, maar in dit bericht staan wat fo...
- wo 31 mar 2010, 22:43
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Bijlagen/thumbs worden weer getoond! Ik ga even me moppie knuffelen 
- wo 31 mar 2010, 22:12
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Oeps, klein foutje, sorry!
Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.
Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.
- wo 31 mar 2010, 21:50
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Probleem gevonden, ik ben aan het oplossen.
- wo 31 mar 2010, 21:38
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
cve schreef:
Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.
- wo 31 mar 2010, 21:33
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
We zitten alweer 2 jaar naar volle tevredenheid bij Leaseweb in Haarlem.
KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.
KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.
- wo 31 mar 2010, 21:29
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Heb je een voorbeeld?
- wo 31 mar 2010, 21:28
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
Nee, servertje hoger in het rack, haha.
Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.
Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.
- wo 31 mar 2010, 21:18
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Re: Servermigratie
En we zijn over naar de nieuwe server

- wo 31 mar 2010, 20:11
- Forum: Mededelingen archief
- Onderwerp: Servermigratie
- Reacties: 24
- Weergaves: 2088
Servermigratie
Hoi,
We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server
We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server
- za 04 apr 2009, 12:26
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Forum nog op wintertijd?
- Reacties: 4
- Weergaves: 1355
Je kan dit aanpassen voor alle gebruikers door in mysql deze query uit te voeren;
CODE: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';- ma 02 mar 2009, 9:49
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: offline
- Reacties: 7
- Weergaves: 1485
- za 03 jan 2009, 13:58
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Druk?
- Reacties: 5
- Weergaves: 1516
