Er zijn 163 resultaten gevonden

door Sander
za 05 jul 2014, 19:02
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servercrash 17:24 05-07-2014
Reacties: 0
Weergaves: 1145

Servercrash 17:24 05-07-2014

Helaas heeft een server in de farm het loodje gelegd en is niet alles helemaal lekker online gekomen. Gevolg voor ZBA was een database crash. Gelukkig alles kunnen repareren en niets verloren gegaan. Zitten 4 servers in de farm (terwijl alles op 2 kan draaien) en nu dus even tijdelijk 3. In ieder ge...
door Sander
vr 21 feb 2014, 13:14
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZBA
Reacties: 47
Weergaves: 4543

Re: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZB

Volgende week zaterdag ga ik met de eerste hardware naar het nieuw afgenomen Cabinet bij Nedzone. Dus ik denk dat we ergens in Maart wel kunnen gaan verhuizen. Naast een nieuwe locatie zijn ook de servers vernieuwd (Dell R610's, 96GB geheugen) en gaan we gebruik maken van een centrale storage (NetAp...
door Sander
ma 10 feb 2014, 13:14
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZBA
Reacties: 47
Weergaves: 4543

Re: Drukke verbinding tussen sommige internetproviders en ZB

Ik ben momenteel m'n strategie aan het bepalen om naar een ander DC te verhuizen met de hele ratteplan naar een ander Datacentrum. Ik heb spul klaarliggen om de tent uit te breiden en meer schaalbaar te maken (w.o. een netapp isci storagesysteem). Maar dat gaat denk ik nog wel 2 maanden duren...
door Sander
ma 23 dec 2013, 10:04
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Bereikbaarheid website algemene meldingen
Reacties: 0
Weergaves: 731

Bereikbaarheid website algemene meldingen

23-12-2013: Er is een stroomstoring geweest in het Datacenter waar we zitten. Vandaar dat de site tussen 07:18 en 09:54 plat heeft gelegen... Excuses voor het ongemak.
door Sander
zo 03 feb 2013, 19:27
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Reacties: 64
Weergaves: 2118

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

@marp: Server is volledig ge-upate naar Squeeze incl alle modules. Het lijkt erop dat jullie eoa antispam/bot of wat dan ook voor antimechanisme hanteren; thuis kan ik na inloggen helemaal niets doen op de site, altijd witte schermen. Vanaf mijn server in Haarlem werkt alles perfect. Als ik thuis ni...
door Sander
za 02 feb 2013, 14:48
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Problemen met PM of bericht plaatsen.
Reacties: 64
Weergaves: 2118

Re: Peiling naar problemen met PM of bericht plaatsen.

Het ziet er naar uit dat onlangs een verhuizing heeft plaatsgevonden, en dat de mysql-server een jongere versie draait die niet meer compatible is met de huidige php-versie. Dit zou resulteren in "unpredictable behaviour", wat een plausibele verklaring kan zijn voor het ontbreken van rele...
door Sander
zo 06 feb 2011, 13:27
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: MySQL had een probleempje...
Reacties: 3
Weergaves: 931

MySQL had een probleempje...

We delen een dedicated MySQL server met diverse andere sites. Mysql doet een ns resolve bij het toestaan van een connectie van een remote host. Hier liep het e.e.a. mis, DNS was niet bereikbaar. Heb wat dingetjes veranderd, nu draait alles weer soepeltjes.

Excuses voor de downtime :roll:
door Sander
do 18 nov 2010, 9:14
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: ZBA is te populair?
Reacties: 5
Weergaves: 673

Re: ZBA is te populair?

Yup... En Audiforum ook..
door Sander
wo 17 nov 2010, 22:50
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: ZBA is te populair?
Reacties: 5
Weergaves: 673

Re: ZBA is te populair?

Helaas... Dat is de foutcode. Was bezig met een andere server, dus besloot de mysql server om tegen te gaan sputteren.. Waarom is me een raadsel.
door Sander
do 30 sep 2010, 18:50
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Forumtijd loopt achter?
Reacties: 4
Weergaves: 451

Re: Forumtijd loopt achter?

Ik heb even de servert ge-ntp'ed....
door Sander
do 01 apr 2010, 15:41
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Interesting, sowieso altijd geïnteresseerd in handel ;)

Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?
door Sander
do 01 apr 2010, 15:15
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Colo.

Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.

Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....
door Sander
do 01 apr 2010, 15:05
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Ja, dat archiveding, beetje raar. Je kan zo zelf de stekkers eruit trekken... :-# Meest relaxede van XS4All is de relaxruimte... meningeen nachtje daar ge-photoplayed :) Zitten nu bij Evo ja, goede ruimte, vooral prijs is goed :) Ik weet niet of je bijlagen mag zien, maar in dit bericht staan wat fo...
door Sander
wo 31 mar 2010, 22:43
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Bijlagen/thumbs worden weer getoond! Ik ga even me moppie knuffelen ;)
door Sander
wo 31 mar 2010, 22:12
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Oeps, klein foutje, sorry!

Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:50
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Probleem gevonden, ik ben aan het oplossen.
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:38
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie


Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:33
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

We zitten alweer 2 jaar naar volle tevredenheid bij Leaseweb in Haarlem.

KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:29
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Heb je een voorbeeld?
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:28
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

Nee, servertje hoger in het rack, haha.

Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.
door Sander
wo 31 mar 2010, 21:18
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Re: Servermigratie

En we zijn over naar de nieuwe server :) 8)
door Sander
wo 31 mar 2010, 20:11
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: Servermigratie
Reacties: 24
Weergaves: 2088

Servermigratie

Hoi,

We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server :)
door Sander
za 04 apr 2009, 12:26
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Forum nog op wintertijd?
Reacties: 4
Weergaves: 1355

Je kan dit aanpassen voor alle gebruikers door in mysql deze query uit te voeren;


CODE: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';
door Sander
ma 02 mar 2009, 9:49
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: offline
Reacties: 7
Weergaves: 1485

Sorry mannen, was bezig met SSL certificaten en daar was Apache het niet helemaal mee eensch :(

Jetzt ist alles wieder in orde 8)
door Sander
za 03 jan 2009, 13:58
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Druk?
Reacties: 5
Weergaves: 1516

Mjah, andere server begon ook ff te flippen, mail wordt via dat ding gerouteerd....