Forum nog op wintertijd?
Moderator: Beheerdersteam
Forum nog op wintertijd?
Volgens mij staat het forum nog op wintertijd, terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit 
Re: Forum nog op wintertijd?
Dat kan ook in de winterRade schreef:Volgens mij staat het forum nog op wintertijd, terwijl ik nu met m'n zonnebril op buiten zit
Laatst gewijzigd door SARK op vr 22 apr 2011, 6:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum nog op wintertijd?
Gewoon even in je profiel de tijdweergave naar "GMT + 2 uur" zetten.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Forum nog op wintertijd?
Om gelijk wat andere vragen jaarlijks terugkerende vragen te beantwoorden:
- Of we niet gewoon de forumtijd kunnen aanpassen?
Dat verandert niets. Als je bent ingelogd dan zie je de tijd zoals deze in je profiel staat ingesteld. - De meeste servers passen toch automatisch de zomertijd aan?
Deze server doet dat eveneens. PhpBB neemt alleen niet automatisch de zomertijd van de server over. Vanwege het internationale karakter werkt PhpBB met GMT, en wordt de weergave naar voorkeur aangepast aan de gewenste tijdzone (+/- ... uur). - Bestaat daar geen MOD voor?
Misschien, maar om omslachtige upgrades te voorkomen gebruiken we zo min mogelijk MOD's/plugins. De tijd aanpassen is een eenvoudige instelling die slechts 2x per jaar hoeft te worden gemaakt. - Past phpBB3 dan niet automatisch de zomertijd aan?
Misschien wel. In dat geval zal dit de laatste keer zijn dat je zelf de tijd dient aan te passen.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Je kan dit aanpassen voor alle gebruikers door in mysql deze query uit te voeren;
CODE: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00';