Er zijn 413 resultaten gevonden

door molekuul
zo 22 feb 2026, 13:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1999

Re: Hypno Phono voorversterker

De voeding komt sowieso in een losse kast, dus dat komt goed. Zijn er nog redenen om met AC danwel DC van voeding naar phono te gaan? Wil je de DC zo dicht mogelijk bij de phono print, of maakt dat weinig uit? Mij gedachte is dat je beter met DC van voeding naar phono kan gaan, om instraling op de ...
door molekuul
vr 20 feb 2026, 19:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1999

Re: Hypno Phono voorversterker

Voor een voeding van een gevoelige schakeling wil je een trafo met lage koppeling tussen primaire en secundaire wikkeling zodat de hf troep niet doorgegeven wordt. Bijvoorbeeld met een nette EL trafo. De spanning kun je gelijkrichten en afvlakken, en in een andere kast bouwen dan de phono trap. Je k...
door molekuul
do 22 jan 2026, 19:26
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Reacties: 218
Weergaves: 9126

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

timpert schreef: wo 21 jan 2026, 21:37
Ik kan de Inimini's wel voor 'm meenemen, maar ik daal niet verder af dan Oosterbeek (bij Arnhem)
Ook ik kan de inimini’s meenemen, ze gaan dan richting Goirle
door molekuul
zo 04 jan 2026, 20:19
Forum: Archief
Onderwerp: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
Reacties: 3
Weergaves: 139

Re: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes

Yup dat is goed
door molekuul
zo 04 jan 2026, 19:23
Forum: Archief
Onderwerp: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
Reacties: 3
Weergaves: 139

Re: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes

Deze neem ik graag van je over
door molekuul
vr 26 dec 2025, 13:26
Forum: Bronnen
Onderwerp: Mike's platenspeler hoekje
Reacties: 54
Weergaves: 1367

Re: Mike's platenspeler hoekje

Oh, maar daar ben ik het niet mee eens :wink: Stop een mooie cartridge en stylus op een Technics speler en het ding transformeert. Dat moet dan wel een Technics zijn met redelijke specs. Ik heb een AT-VM95E op m'n oude SL-D3 en dat ding klinkt fantastisch. Zodra rumble en wow&flutter onder cont...
door molekuul
vr 14 nov 2025, 19:53
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6422

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

audiomanics schreef: vr 14 nov 2025, 19:48
Komt mooi uit... ik heb een hondje mee om de boxen te verrijden.. er is vast wel iemand die even mee helpt met uitladen, dan kan de auto ook weer snel weg..
Kees
Laat dat de partij voor de dieren maar niet horen :lol:
door molekuul
vr 14 nov 2025, 15:12
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6422

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik kom morgen ook nog langs,
Ik neem geen apparatuur mee, maar wel wat zelfplakkend loodbitummen gratis voor de liefhebber.

Groetjes
Joris
door molekuul
za 25 okt 2025, 8:38
Forum: Archief
Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
Reacties: 4
Weergaves: 321

Re: 6N6P-I buizen (Nieuw! Nog 5 stuks)

Pb gestuurd
door molekuul
vr 24 okt 2025, 15:41
Forum: Archief
Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
Reacties: 3
Weergaves: 360

Re: Rega RP3 met NEO-PSU

De draaitafel is verkocht.
Er mag een slotje op dit topic
door molekuul
do 23 okt 2025, 9:38
Forum: Archief
Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
Reacties: 3
Weergaves: 360

Re: Rega RP3 met NEO-PSU

gereserveerd voor J.Stapelworm
door molekuul
wo 15 okt 2025, 19:50
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 856

Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

De nieuwe firmware van de eversolo bevat squeeze connect. Dat betekent een directe koppeling met LMS. Ik heb er een besteld, bedankt voor jullie hulp.

Gaat nog wel een paar weken duren voordat ie binnen is.
door molekuul
ma 13 okt 2025, 20:02
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 856

Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

Thanks, ik zal dat topic eens doornemen.
door molekuul
ma 13 okt 2025, 19:36
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 856

Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

Ik heb gekeken naar een Wiim ultra of een eversolo dmp a6 gen2, omdat ik geen extra analoge opties nodig, dan lijkt mij de eversolo in de reviews muzikaal boven de wiim uit te komen. Mijn muziek staat op mijn Synology Nas. Daar heb ik ook LMS draaien. Maar dan is de vraag, kan ik mijn LMS blijven ge...
door molekuul
ma 13 okt 2025, 15:43
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 856

mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

Afgelopen weekend heeft mijn squeezebox zijn magic smoke los gelaten :-( Op zich ben ik niet van plan om zelf iets te bouwen, maar om een nieuwe streamer te kopen. Nu zie ik dat alle streamers ale nieuwe diensten wel kunnen gebruiken, maar ik heb ook nog een hele zwik aan FLAC's op mijn NAS. Hoe ga ...
door molekuul
za 11 okt 2025, 13:57
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
Reacties: 1993
Weergaves: 31423

Re: Olaf zijn audio set.

Ook bij mij heeft de verkoudheid toegeslagen. Toch laat ik mijn keuze om volgend jaar weer te gaan hier niet van afhangen.
door molekuul
za 11 okt 2025, 13:29
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248200

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Douwe84 schreef: vr 10 okt 2025, 19:11
Kwaliteits spoelen condensatoren copperfoil
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2303918639 ... ialbuttons
Dat is daar goed verkeerd gegaan, met die schroeven door de spoelen….
door molekuul
za 27 sep 2025, 18:45
Forum: Archief
Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
Reacties: 3
Weergaves: 360

Rega RP3 met NEO-PSU

Hierbij verkoop ik mijn Rega RP3 draaitafel met de NEO-PSU. Beide in originele verpakking.
Mijn draaitafel is ge-upgrade met een Tango spinner met dubbele snaar en een dubbel zirkonium-ballager, zonder element.
Prijs voor het forum: 500 euro
Wordt niet verstuurd. Ik kan hem meenemen naar Assen.
door molekuul
vr 19 sep 2025, 19:41
Forum: Persberichten
Onderwerp: Dutch Audio Event
Reacties: 476
Weergaves: 13459

Re: Dutch Audio Event

Ik ben er op zondag.
door molekuul
ma 11 aug 2025, 20:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: GZ-37 getters
Reacties: 55
Weergaves: 1665

Re: GZ-37 getters

Bedankt, dat klinkt wel logisch ja. De gloei is gewoon een 5V power supply toch? Hoe moet ik me een kathode voorstellen, hoe ziet zo’n ding er fysisch uit? Vaak is het een keramische heater, die gedraaid is als een wokkel, maar dan dunner en langer, daaromheen zit geisoleerd een buisje wat de katho...
door molekuul
ma 04 aug 2025, 18:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: GZ-37 getters
Reacties: 55
Weergaves: 1665

Re: GZ-37 getters

Hier staat wat uitleg hoe een Valvo MK-4 werkt https://frank.pocnet.net/instruments/AVO/HR/ValveTesters/manuals/VCM_Mk-IVuser.pdf Beide helften worden afzonderlijk getest, er wordt gekeken wat de spanningsval bij verschillende belastingen is. Deze moet voor beide helften gelijk zijn. Als deze niet m...
door molekuul
ma 04 aug 2025, 18:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: GZ-37 getters
Reacties: 55
Weergaves: 1665

Re: GZ-37 getters

Bij een gz-37 is pen 8 gekoppeld aan een zijde van de heaters en aan de kathodes zie
https://frank.pocnet.net/sheets/129/g/GZ37.pdf

Het is een indirecte verhitte diode buis.
In de opbouw zijn het 2 dioden, die met de kathode aan elkaar gekoppeld zijn.
door molekuul
za 14 jun 2025, 18:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Duovac tester has arrived
Reacties: 45
Weergaves: 1260

Re: Duovac tester has arrived

In het dikke valvo boek pagina 100, https://www.jacmusic.com/Tube-testers/AVO/Valve-Data-manuals/Valve-Data-manual-edition-11.pdf staat de test voor een 6v6 ook met 250V op de plate en grid, met een stuur spanning van -12.5V deze zou dan 45mA en een steilheid van 4.1 mA/V moeten hebben. Je kunt, lij...