Er zijn 413 resultaten gevonden
- zo 22 feb 2026, 13:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1999
Re: Hypno Phono voorversterker
De voeding komt sowieso in een losse kast, dus dat komt goed. Zijn er nog redenen om met AC danwel DC van voeding naar phono te gaan? Wil je de DC zo dicht mogelijk bij de phono print, of maakt dat weinig uit? Mij gedachte is dat je beter met DC van voeding naar phono kan gaan, om instraling op de ...
- vr 20 feb 2026, 19:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1999
Re: Hypno Phono voorversterker
Voor een voeding van een gevoelige schakeling wil je een trafo met lage koppeling tussen primaire en secundaire wikkeling zodat de hf troep niet doorgegeven wordt. Bijvoorbeeld met een nette EL trafo. De spanning kun je gelijkrichten en afvlakken, en in een andere kast bouwen dan de phono trap. Je k...
- do 22 jan 2026, 19:26
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
- Reacties: 218
- Weergaves: 9126
- zo 04 jan 2026, 20:19
- Forum: Archief
- Onderwerp: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
- Reacties: 3
- Weergaves: 139
Re: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
Yup dat is goed
- zo 04 jan 2026, 19:23
- Forum: Archief
- Onderwerp: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
- Reacties: 3
- Weergaves: 139
Re: Voorversterker Classic Three met 6n6p buisjes
Deze neem ik graag van je over
- vr 26 dec 2025, 13:26
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Mike's platenspeler hoekje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1367
Re: Mike's platenspeler hoekje
Oh, maar daar ben ik het niet mee eens :wink: Stop een mooie cartridge en stylus op een Technics speler en het ding transformeert. Dat moet dan wel een Technics zijn met redelijke specs. Ik heb een AT-VM95E op m'n oude SL-D3 en dat ding klinkt fantastisch. Zodra rumble en wow&flutter onder cont...
- di 18 nov 2025, 17:50
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
De DMP-A6 gen 2
- zo 16 nov 2025, 15:50
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Het is een Eversolo geworden
- vr 14 nov 2025, 19:53
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6422
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Laat dat de partij voor de dieren maar niet horenaudiomanics schreef: ↑vr 14 nov 2025, 19:48Komt mooi uit... ik heb een hondje mee om de boxen te verrijden.. er is vast wel iemand die even mee helpt met uitladen, dan kan de auto ook weer snel weg..
Kees
- vr 14 nov 2025, 15:12
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6422
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik kom morgen ook nog langs,
Ik neem geen apparatuur mee, maar wel wat zelfplakkend loodbitummen gratis voor de liefhebber.
Groetjes
Joris
Ik neem geen apparatuur mee, maar wel wat zelfplakkend loodbitummen gratis voor de liefhebber.
Groetjes
Joris
- za 25 okt 2025, 8:38
- Forum: Archief
- Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
- Reacties: 4
- Weergaves: 321
Re: 6N6P-I buizen (Nieuw! Nog 5 stuks)
Pb gestuurd
- vr 24 okt 2025, 15:41
- Forum: Archief
- Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
- Reacties: 3
- Weergaves: 360
Re: Rega RP3 met NEO-PSU
De draaitafel is verkocht.
Er mag een slotje op dit topic
Er mag een slotje op dit topic
- do 23 okt 2025, 9:38
- Forum: Archief
- Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
- Reacties: 3
- Weergaves: 360
Re: Rega RP3 met NEO-PSU
gereserveerd voor J.Stapelworm
- wo 15 okt 2025, 19:50
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
De nieuwe firmware van de eversolo bevat squeeze connect. Dat betekent een directe koppeling met LMS. Ik heb er een besteld, bedankt voor jullie hulp.
Gaat nog wel een paar weken duren voordat ie binnen is.
Gaat nog wel een paar weken duren voordat ie binnen is.
- ma 13 okt 2025, 20:02
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Thanks, ik zal dat topic eens doornemen.
- ma 13 okt 2025, 19:36
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Ik heb gekeken naar een Wiim ultra of een eversolo dmp a6 gen2, omdat ik geen extra analoge opties nodig, dan lijkt mij de eversolo in de reviews muzikaal boven de wiim uit te komen. Mijn muziek staat op mijn Synology Nas. Daar heb ik ook LMS draaien. Maar dan is de vraag, kan ik mijn LMS blijven ge...
- ma 13 okt 2025, 15:43
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 856
mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Afgelopen weekend heeft mijn squeezebox zijn magic smoke los gelaten :-( Op zich ben ik niet van plan om zelf iets te bouwen, maar om een nieuwe streamer te kopen. Nu zie ik dat alle streamers ale nieuwe diensten wel kunnen gebruiken, maar ik heb ook nog een hele zwik aan FLAC's op mijn NAS. Hoe ga ...
- za 11 okt 2025, 13:57
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
- Reacties: 1993
- Weergaves: 31423
Re: Olaf zijn audio set.
Ook bij mij heeft de verkoudheid toegeslagen. Toch laat ik mijn keuze om volgend jaar weer te gaan hier niet van afhangen.
- za 11 okt 2025, 13:29
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248200
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat is daar goed verkeerd gegaan, met die schroeven door de spoelen….Douwe84 schreef: ↑vr 10 okt 2025, 19:11Kwaliteits spoelen condensatoren copperfoil
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2303918639 ... ialbuttons
- za 27 sep 2025, 18:45
- Forum: Archief
- Onderwerp: Rega RP3 met NEO-PSU
- Reacties: 3
- Weergaves: 360
Rega RP3 met NEO-PSU
Hierbij verkoop ik mijn Rega RP3 draaitafel met de NEO-PSU. Beide in originele verpakking.
Mijn draaitafel is ge-upgrade met een Tango spinner met dubbele snaar en een dubbel zirkonium-ballager, zonder element.
Prijs voor het forum: 500 euro
Wordt niet verstuurd. Ik kan hem meenemen naar Assen.
Mijn draaitafel is ge-upgrade met een Tango spinner met dubbele snaar en een dubbel zirkonium-ballager, zonder element.
Prijs voor het forum: 500 euro
Wordt niet verstuurd. Ik kan hem meenemen naar Assen.
- vr 19 sep 2025, 19:41
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Dutch Audio Event
- Reacties: 476
- Weergaves: 13459
Re: Dutch Audio Event
Ik ben er op zondag.
- ma 11 aug 2025, 20:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: GZ-37 getters
- Reacties: 55
- Weergaves: 1665
Re: GZ-37 getters
Bedankt, dat klinkt wel logisch ja. De gloei is gewoon een 5V power supply toch? Hoe moet ik me een kathode voorstellen, hoe ziet zo’n ding er fysisch uit? Vaak is het een keramische heater, die gedraaid is als een wokkel, maar dan dunner en langer, daaromheen zit geisoleerd een buisje wat de katho...
- ma 04 aug 2025, 18:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: GZ-37 getters
- Reacties: 55
- Weergaves: 1665
Re: GZ-37 getters
Hier staat wat uitleg hoe een Valvo MK-4 werkt https://frank.pocnet.net/instruments/AVO/HR/ValveTesters/manuals/VCM_Mk-IVuser.pdf Beide helften worden afzonderlijk getest, er wordt gekeken wat de spanningsval bij verschillende belastingen is. Deze moet voor beide helften gelijk zijn. Als deze niet m...
- ma 04 aug 2025, 18:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: GZ-37 getters
- Reacties: 55
- Weergaves: 1665
Re: GZ-37 getters
Bij een gz-37 is pen 8 gekoppeld aan een zijde van de heaters en aan de kathodes zie
https://frank.pocnet.net/sheets/129/g/GZ37.pdf
Het is een indirecte verhitte diode buis.
In de opbouw zijn het 2 dioden, die met de kathode aan elkaar gekoppeld zijn.
https://frank.pocnet.net/sheets/129/g/GZ37.pdf
Het is een indirecte verhitte diode buis.
In de opbouw zijn het 2 dioden, die met de kathode aan elkaar gekoppeld zijn.
- za 14 jun 2025, 18:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Duovac tester has arrived
- Reacties: 45
- Weergaves: 1260
Re: Duovac tester has arrived
In het dikke valvo boek pagina 100, https://www.jacmusic.com/Tube-testers/AVO/Valve-Data-manuals/Valve-Data-manual-edition-11.pdf staat de test voor een 6v6 ook met 250V op de plate en grid, met een stuur spanning van -12.5V deze zou dan 45mA en een steilheid van 4.1 mA/V moeten hebben. Je kunt, lij...
