Er zijn 149 resultaten gevonden
- di 28 apr 2026, 15:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
- Reacties: 34
- Weergaves: 1826
Re: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
Mijn 211 monoblokken draaiden op 1040Vdc en de trafo’s (pwr+opt) kun je bij AEE in Schagen laten wikkelen. Voor de 211 hebben ze een standaard trafoset.
- do 02 apr 2026, 20:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9962
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Het ziet er fantastisch uit Bert!
- wo 01 apr 2026, 15:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9962
- di 31 mar 2026, 14:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9962
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Een voorbeeld van een verleng as:
Er zijn ook mooiere assen te krijgen (Conrad) verchroomd of chroomstaal. Maar die zijn weer iets duurder.
Er zijn ook mooiere assen te krijgen (Conrad) verchroomd of chroomstaal. Maar die zijn weer iets duurder.
- di 31 mar 2026, 14:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9962
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Ik heb ze vroeger vaak gebruikt om een inputschakelaar achterin vlak bij de RCA connectoren te plaatsen. Met een 6mm as van 30…50cm en een askoppeling, is dat mooi te realiseren
- di 31 mar 2026, 11:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9962
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Dag Bert,
Er zijn ook as-koppelingen te krijgen (6,3 mm) Dan kun je alles op de originele positie monteren.
Te krijgen bij Bol of Reichelt:
link naar koppeling
Er zijn ook as-koppelingen te krijgen (6,3 mm) Dan kun je alles op de originele positie monteren.
Te krijgen bij Bol of Reichelt:
link naar koppeling
- di 03 mar 2026, 11:23
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: PCB’s en trafo Yaqin MC10-L - EL34 Push-Pull
- Reacties: 0
- Weergaves: 190
PCB’s en trafo Yaqin MC10-L - EL34 Push-Pull
Wegens gebrek aan interesse ingetrokken.
- za 10 jan 2026, 11:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: DLCP hangt.....
- Reacties: 14
- Weergaves: 618
Re: DLCP hangt.....
Hier stond een niet werkende oplossing van Chatgpt 5.0
Dus verwijderd
Dus verwijderd
- wo 03 dec 2025, 21:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2596
- wo 03 dec 2025, 21:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2596
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Volgens mij heeft Mundorf een eigen fabriek in Keulen.
JJ Electronics ook, maar dan in Slowakije. TAD ontwerpt wel de specs voor de condensatoren, maar laat ze maken door partners.
JJ Electronics ook, maar dan in Slowakije. TAD ontwerpt wel de specs voor de condensatoren, maar laat ze maken door partners.
- wo 03 dec 2025, 9:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2596
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Er worden er nog zat regulier gemaakt en gebruikt;
TAD, Mundorf, JJ, F+T, K&D, MA en nog veel andere merken.
TAD, Mundorf, JJ, F+T, K&D, MA en nog veel andere merken.
- do 02 okt 2025, 19:53
- Forum: Archief
- Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
- Reacties: 5
- Weergaves: 405
Niet meer actief
Niet meer actief
- do 02 okt 2025, 19:45
- Forum: Archief
- Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
- Reacties: 5
- Weergaves: 405
Niet meer actief
Niet meer actief
- do 02 okt 2025, 8:41
- Forum: Archief
- Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
- Reacties: 5
- Weergaves: 405
Niet meer actief
Niet meer actief
- do 02 okt 2025, 8:40
- Forum: Archief
- Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
- Reacties: 4
- Weergaves: 328
6N6P-I buizen (Nieuw! Nog 5 stuks)
Verlaagde prijs. Zie oorspronkelijke aanbieding
- vr 19 sep 2025, 13:31
- Forum: Archief
- Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
- Reacties: 4
- Weergaves: 328
6N6P-I buizen (alles verkocht)
Alles verkocht!
.
.
- vr 19 sep 2025, 13:22
- Forum: Archief
- Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
- Reacties: 5
- Weergaves: 405
Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
Deze advertentie id niet meer actief. Tijdens de bouw van een versterker had ik al 4 KT88 buizen gekocht bij Tonefactory, maar besloot later om te gaan voor KT120 buizen. De buizen zijn splinternieuw en kunnen voor een goede prijs weg naar een liefhebber. IMG_5834.jpeg Hier hadden ze op gebruikt moe...
- ma 03 jun 2024, 15:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11878
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ja, dat is wel zo... de randen zijn scherp, maar daar kun je een zoetvijl langs halen. De plaat blijft in elk geval vlak.
- ma 03 jun 2024, 11:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11878
- ma 03 jun 2024, 8:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11878
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Aha dacht het al gezien te hebben dat het uit een 3D printer gekomen was, maar een handige oplossing die je bedacht hebt 211Audio gaf een manier om de gaten te maken , wat ik jammer vind dat je zo beperkt bent met de ponsen die er bij zitten Een voet Noval 9 polig is 21 mm inbouw Waar koop je die p...
- ma 03 jun 2024, 7:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11878
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Een hydraulische pons: <klik> of handmatig ponsen: <klik> Ik heb een tijdje geleden zelf de hydraulische pons gekocht en ik zou willen dat ik die 20 jaar geleden al had. Het uit de koffer halen kost meer tijd dan het ponsen van een gat in 3 mm aluminium. 4 keer pompen en klaar..... al een mes door d...
- ma 22 apr 2024, 14:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SV572/3 SE
- Reacties: 405
- Weergaves: 8036
Re: SV572/3 SE
Ik zou de regelbare NRS anders maken dan nu getekend. Als de loper slecht contact maakt, ben je de eindbuis kwijt en misschien wel meer...
Beter zoiets maken:
Als de loper afvalt, wordt de NRS maximaal negatief i.p.v. 0V
Beter zoiets maken:
Als de loper afvalt, wordt de NRS maximaal negatief i.p.v. 0V
- vr 12 apr 2024, 9:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SV572/3 SE
- Reacties: 405
- Weergaves: 8036
Re: SV572/3 SE
Als de loper afvalt, wordt het voltage maximaal negatief. Mooi, duidelijk zo. Alleen loopt zo wel de volle bak aan stroom door het lopertje. Wat je dus liever niet wilt. Met alleen een 100K parallel van loper naar de 10K heb je dat niet en beschermt evengoed. Dat klopt. Voor het koppelen van de neg...
- wo 10 apr 2024, 12:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SV572/3 SE
- Reacties: 405
- Weergaves: 8036
Re: SV572/3 SE
Een voorbeeldje van een veilige biasregeling:
Als de loper afvalt, wordt het voltage maximaal negatief.
- di 20 feb 2024, 13:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Transistoren voor Tandberg 3003
- Reacties: 8
- Weergaves: 274
Re: Transistoren voor Tandberg 3003
Alles is op eBay te krijgen.
