Er zijn 149 resultaten gevonden

door 211audio
di 28 apr 2026, 15:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
Reacties: 34
Weergaves: 1826

Re: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?

Mijn 211 monoblokken draaiden op 1040Vdc en de trafo’s (pwr+opt) kun je bij AEE in Schagen laten wikkelen. Voor de 211 hebben ze een standaard trafoset.
door 211audio
do 02 apr 2026, 20:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Reacties: 344
Weergaves: 9962

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Het ziet er fantastisch uit Bert!
door 211audio
di 31 mar 2026, 14:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Reacties: 344
Weergaves: 9962

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Een voorbeeld van een verleng as:

Er zijn ook mooiere assen te krijgen (Conrad) verchroomd of chroomstaal. Maar die zijn weer iets duurder.
door 211audio
di 31 mar 2026, 14:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Reacties: 344
Weergaves: 9962

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Ik heb ze vroeger vaak gebruikt om een inputschakelaar achterin vlak bij de RCA connectoren te plaatsen. Met een 6mm as van 30…50cm en een askoppeling, is dat mooi te realiseren
door 211audio
di 31 mar 2026, 11:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Reacties: 344
Weergaves: 9962

Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB

Dag Bert,
Er zijn ook as-koppelingen te krijgen (6,3 mm) Dan kun je alles op de originele positie monteren.

Te krijgen bij Bol of Reichelt:

link naar koppeling
door 211audio
di 03 mar 2026, 11:23
Forum: Aangeboden
Onderwerp: PCB’s en trafo Yaqin MC10-L - EL34 Push-Pull
Reacties: 0
Weergaves: 190

PCB’s en trafo Yaqin MC10-L - EL34 Push-Pull

Wegens gebrek aan interesse ingetrokken.
door 211audio
za 10 jan 2026, 11:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: DLCP hangt.....
Reacties: 14
Weergaves: 618

Re: DLCP hangt.....

Hier stond een niet werkende oplossing van Chatgpt 5.0
Dus verwijderd
door 211audio
wo 03 dec 2025, 21:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Reacties: 90
Weergaves: 2596

Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56

Volgens mij heeft Mundorf een eigen fabriek in Keulen.
JJ Electronics ook, maar dan in Slowakije. TAD ontwerpt wel de specs voor de condensatoren, maar laat ze maken door partners.
door 211audio
wo 03 dec 2025, 9:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Reacties: 90
Weergaves: 2596

Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56

Er worden er nog zat regulier gemaakt en gebruikt;

TAD, Mundorf, JJ, F+T, K&D, MA en nog veel andere merken.
door 211audio
do 02 okt 2025, 19:53
Forum: Archief
Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
Reacties: 5
Weergaves: 405

Niet meer actief

Niet meer actief
door 211audio
do 02 okt 2025, 19:45
Forum: Archief
Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
Reacties: 5
Weergaves: 405

Niet meer actief

Niet meer actief
door 211audio
do 02 okt 2025, 8:41
Forum: Archief
Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
Reacties: 5
Weergaves: 405

Niet meer actief

Niet meer actief
door 211audio
do 02 okt 2025, 8:40
Forum: Archief
Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
Reacties: 4
Weergaves: 328

6N6P-I buizen (Nieuw! Nog 5 stuks)

Verlaagde prijs. Zie oorspronkelijke aanbieding
door 211audio
vr 19 sep 2025, 13:31
Forum: Archief
Onderwerp: 6N6P-I buizen (alles verkocht)
Reacties: 4
Weergaves: 328

6N6P-I buizen (alles verkocht)

Alles verkocht!
IMG_5833.jpeg
.
door 211audio
vr 19 sep 2025, 13:22
Forum: Archief
Onderwerp: Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!
Reacties: 5
Weergaves: 405

Genealex KT88 Gold Lion - matched quad NIEUW!

Deze advertentie id niet meer actief. Tijdens de bouw van een versterker had ik al 4 KT88 buizen gekocht bij Tonefactory, maar besloot later om te gaan voor KT120 buizen. De buizen zijn splinternieuw en kunnen voor een goede prijs weg naar een liefhebber. IMG_5834.jpeg Hier hadden ze op gebruikt moe...
door 211audio
ma 03 jun 2024, 15:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11878

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ja, dat is wel zo... de randen zijn scherp, maar daar kun je een zoetvijl langs halen. De plaat blijft in elk geval vlak.
door 211audio
ma 03 jun 2024, 11:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11878

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

OpaBert schreef: ma 03 jun 2024, 9:00
Ja dat gaat netjes
Wat ik er wel van geleerd heb, is dat ik het snijgedeelte aan de achterkant van de plaat moet gebruiken en de bus aan de mooie kant. Nu is zie je wat vervorming aan de bovenkant, terwijl de onderkant een mooi strak gat heeft. :(
door 211audio
ma 03 jun 2024, 8:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11878

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Aha dacht het al gezien te hebben dat het uit een 3D printer gekomen was, maar een handige oplossing die je bedacht hebt 211Audio gaf een manier om de gaten te maken , wat ik jammer vind dat je zo beperkt bent met de ponsen die er bij zitten Een voet Noval 9 polig is 21 mm inbouw Waar koop je die p...
door 211audio
ma 03 jun 2024, 7:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11878

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Een hydraulische pons: <klik> of handmatig ponsen: <klik> Ik heb een tijdje geleden zelf de hydraulische pons gekocht en ik zou willen dat ik die 20 jaar geleden al had. Het uit de koffer halen kost meer tijd dan het ponsen van een gat in 3 mm aluminium. 4 keer pompen en klaar..... al een mes door d...
door 211audio
ma 22 apr 2024, 14:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: SV572/3 SE
Reacties: 405
Weergaves: 8036

Re: SV572/3 SE

Ik zou de regelbare NRS anders maken dan nu getekend. Als de loper slecht contact maakt, ben je de eindbuis kwijt en misschien wel meer...

Beter zoiets maken:
NRS.jpg
NRS.jpg (6.94 KiB) 312 keer bekeken
Als de loper afvalt, wordt de NRS maximaal negatief i.p.v. 0V
door 211audio
vr 12 apr 2024, 9:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: SV572/3 SE
Reacties: 405
Weergaves: 8036

Re: SV572/3 SE

Als de loper afvalt, wordt het voltage maximaal negatief. Mooi, duidelijk zo. Alleen loopt zo wel de volle bak aan stroom door het lopertje. Wat je dus liever niet wilt. Met alleen een 100K parallel van loper naar de 10K heb je dat niet en beschermt evengoed. Dat klopt. Voor het koppelen van de neg...
door 211audio
wo 10 apr 2024, 12:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: SV572/3 SE
Reacties: 405
Weergaves: 8036

Re: SV572/3 SE

Een voorbeeldje van een veilige biasregeling:
ibias.gif
ibias.gif (14.14 KiB) 848 keer bekeken
Als de loper afvalt, wordt het voltage maximaal negatief.
door 211audio
di 20 feb 2024, 13:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Transistoren voor Tandberg 3003
Reacties: 8
Weergaves: 274

Re: Transistoren voor Tandberg 3003

Alles is op eBay te krijgen.