Er zijn 1546 resultaten gevonden

door PA4URK
zo 29 jun 2025, 21:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27597

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Nou, dan ben jij echt lekker bezig met die warmte Henkjan :rofl:
door PA4URK
ma 13 nov 2023, 22:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27597

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Buizenaudio staat hier momenteel op een laag pitje, ik ben druk met de radiohobby waar ik ook heel veel plezier aan beleef: https://www.qrz.com/db/PA4URK. Mijn RS1003-versterker wordt echter nog bijna dagelijks gebruikt: viewtopic.php?t=27505 :yeah:
door PA4URK
ma 13 nov 2023, 19:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27597

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Wat een leuke projecten waren dat toen, time flies... :wink:
door PA4URK
wo 05 jan 2022, 20:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Reacties: 154
Weergaves: 5761

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Haha, ik heb wat teweeg gebracht in je draadje Bert :lol: De modulatietrafo wordt gewoon een geschikte voedingstrafo die ik nog op het chassis moet plaatsten. Omdat er alleen maar spraak wordt gemoduleerd zijn de eisen niet hoog en moet dat kunnen. Als modulator ga ik de Klein & Hummel uit mijn ...
door PA4URK
di 04 jan 2022, 19:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Reacties: 154
Weergaves: 5761

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Leuk Bert, hier is het ook genieten van de 10-maander, gezellig vooral nu kleine Reintje ook herkenning begint te krijgen :lol: Ff off topic: Het bouwen van versterkers staat hier even op een laag pitje. Ik ben eindelijk begonnen met de AM zender voor 80 meter die inmiddels al lekker begint op te sc...
door PA4URK
ma 03 jan 2022, 21:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Reacties: 154
Weergaves: 5761

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Hoi Opa Bert, lekker bezig daar! Allemaal de beste wensen nog voor het nieuwe jaar vanuit Urk, groeten Opa Rein :wink: .
door PA4URK
za 23 okt 2021, 13:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Zal ik je even kriebelen? :lol:
door PA4URK
vr 22 okt 2021, 20:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor? Dat heeft mijn RS1003 versterker ook, als er geen bron is aangesloten geeft hij ook een duidelijk hoorbare brom. Opa Bert heeft de juiste oplossing, een tulpplug met ingebouwde weerstand doe...
door PA4URK
wo 20 okt 2021, 23:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Lekker zeg, ik ben een echte liefhebber van speciaalbieren. Deze heb ik nog niet gehad, zit nu op ruim 325 verschillende volgens m'n Bier-app :lol: Met beide gloeien met een 100 ohm aan massa zou de brom weg moeten zijn. Anders moet je het toch ergens anders zoeken, misschien in het voorversterkerge...
door PA4URK
wo 20 okt 2021, 20:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Effe off topic, maarre... Is die lekker Peter, die Blonde Snol? Dat is ene tripel hè? :beer:
door PA4URK
zo 10 okt 2021, 15:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Ik gebruik vaak aders uit netwerk- of telefoonkabels, die hebben een massieve kern en kun je lekker stevig twisten Peter. Voor kleine buisjes is dat prima.
Rein.
door PA4URK
ma 20 sep 2021, 21:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: PE06/40 SE tube Amp?
Reacties: 58
Weergaves: 1707

Re: PE06/40 SE tube Amp Triode Dick?

Misschien hier ook even meelezen André, een ombouwproject van een kapotte, van een kast gevallen SE Relyon D422 dinges naar 807 met het schema van Triode Dick: viewtopic.php?f=7&t=12356
Groet Rein
door PA4URK
vr 17 sep 2021, 19:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Het ziet er heel bijzonder uit Peter, als het geluid ook goed is dan is het helemaal top. Complimenten!
door PA4URK
ma 26 jul 2021, 19:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3055

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Peter 53 schreef: In mijn onschuld had ik twee geschakelde voedingen besteld met n hoogspanning en gelijkgerichte 6 volt maar dat maakt geen verschil. Denk dat de brom uit de gevoelige ingang komt. Voed ze nu uit twee ringkern trafo,s. Maar project ligt weer even stil. Kreeg van de directie de opdr...
door PA4URK
zo 07 mar 2021, 11:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Opa Bert heeft over het bepalen van de van de plaats van de trafo's een paar mooie filmpjes gemaakt en op YouTube gezet Roy: https://www.youtube.com/watch?v=z0KAT1affLs
door PA4URK
za 06 mar 2021, 19:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Opstelling 2 zou niet mijn voorkeur hebben, houd er wel van het symmetrisch op te bouwen. Kan opstelling 1 niet met de smoorspoel onder de voedingstrafo? Tsja, dan zal ik maar roet in het eten gooien :lol: Inderdaad is het voor de symmetrie mooier, maar met de voeding aan één zijde houdt je audio e...
door PA4URK
zo 14 feb 2021, 21:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Ziet er netjes uit Roy!
door PA4URK
zo 24 jan 2021, 9:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Betreft de trafo's ben ik uiteindelijk toch weer van gedachte veranderd.
Bij de meeste projecten gaat het zo en iedere keer komen dezelfde trafoboeren weer voorbij met alle voors en tegens Roy. Heb je er ook kappen bij besteld of laat je ze meteen ingieten?
door PA4URK
za 23 jan 2021, 18:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Hoi Roy, ik vond dit pdf'je nog op mijn oude laptop, het is de volledige beschrijving van de bouw van de versterker. Het schijnt dat deze print ooit onderdeel was van een bouwpakket. Misschien dat je hier iets aan hebt.
Groet Rein PA4URK
EL34 ASSY 080704.pdf
(3.28 MiB) 67 keer gedownload
door PA4URK
vr 22 jan 2021, 17:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker
Reacties: 70
Weergaves: 1825

Re: "Lockdown" EL34PP Buizenversterker

Leszek Ogonowski heeft ook mooie trafo's Roy, daar heb ik voor mijn laatste versterker geshopt. Keurige en snelle levering: http://www.ogonowski.eu/transformers/push-pull/
Je hebt wel als voordeel dat jij als meubelbouwer je behuizing helemaal naar eigen wens en grootte kan ontwerpen.
Groeten Rein.
door PA4URK
wo 06 jan 2021, 10:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Lafayette LA224B
Reacties: 11
Weergaves: 434

Re: Lafayette LA224B

Mogge vrienden, ook allemaal nog de beste wensen. Ik heb ooit de Bocama versie gehad Douwe. In eerste instantie wilde ik hem laten zoals ie was maar toen is er een enorme verbouwing op gang gekomen 8)
viewtopic.php?f=7&t=9324&p=1436623&hili ... A#p1436623
door PA4URK
ma 04 jan 2021, 17:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: RS-1003, het proberen waard?
Reacties: 597
Weergaves: 15255

Re: RS-1003, het proberen waard?

Goeiemiddag vrienden, allereerst nog de beste wensen in goede gezondheid nog voor het nieuwe jaar. Laten we hopen dat we in 2021 weer terug kunnen naar het gewone normaal en dat de zelfbouwbeurzen - zowel op audio als radio gebied - weer van start kunnen gaan. Ik zou de RS1003 graag eens willen late...
door PA4URK
zo 13 dec 2020, 14:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: RS-1003, het proberen waard?
Reacties: 597
Weergaves: 15255

Re: RS-1003, het proberen waard?

Inderdaad een mooie buis Barry, we hebben hem ergens in het begin van dit draadje - op 24 mei 2019 :mrgreen: - vergeleken met de KT88 maar de RS1003 won het qua uitstraling. Of hij beter klinkt? Tsja, dat zullen we moeten vergelijken. Ik vond mijn TT22 ooit ook mooi klinken en daar had zomaar nog ve...
door PA4URK
za 12 dec 2020, 20:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: RS-1003, het proberen waard?
Reacties: 597
Weergaves: 15255

Re: RS-1003, het proberen waard?

Black Panther, hoort daar geen opgestoken vuist bij :think: :lol: Tsja Anne, ik zit nog wel te denken om een mooi ontwerpje bij Schaeffer te maken voor een soort frontje van rvs of iets dergelijks. Maar dan komt er geen gebalde vuist op maar Ah!buis in mooie sierlijke letters! Want jij hebt toch we...
door PA4URK
za 12 dec 2020, 13:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: RS-1003, het proberen waard?
Reacties: 597
Weergaves: 15255

Re: RS-1003, het proberen waard?

Die RS1003 buizen gloeien trouwens wel héél mooi :beer:
Re: RS-1003, het proberen waard?
Berichtdoor Barry2001 » vr 24 mei 2019 20:38

Qua looks? Wint de RS wmb. Minder in looks, goed in performance en helemaal in prijs Rein, GU50, idee?