Gelukkig is er het IR geval nog, blijf je bezig
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Dat lijkt me een leuke onderneming Rein. En dan met een vermogen van 100 W of zo? Is als antenne een draad van 20m geschikt?PA4URK schreef:Haha, inderdaad Anne, met die IR ben ik nog even bezig evenals het beitsen van de houten behuizing wat nog moet gebeuren. Maar dat is hooguit een paar avondjes afzien![]()
Maar daarna gaat Rein niet op zijn lauweren rusten hoor want ik heb nog projecten zat. Op het programma staat sowieso een AM zendertje met EL3 en 807 buizen voor de 80 meter amateurband. Dit moet een soort replicaatje worden van een zendertje wat tijdens de Watersnoodramp in 1953 door zendamateurs in elkaar is geflanst voor de communicatie met de autoriteiten en de Urker kotters die destijds in Breskens lagen. Bij de herdenking van de Watersnoodramp in februari wordt er een soort herdenkingsnet opgezet.
Als modulator wil ik die Klein & Hummel Telewatt VS56 gebruiken die hier staat en nog steeds bromvrij gemaakt moet worden.
viewtopic.php?f=7&t=27130&p=1905714&hil ... l#p1905714
Weet je Rein, ik heb wel een F licentie maar heb er nog nooit wat gedaan. Ik heb geen zender en ook geen antenne. Zelfs geen ontvanger. Toch wil ik er in de toekomst wel mee aan de slag. En dan het liefst met zelfbouw apparatuur.PA4URK schreef:Goeiemorgen Douwe, inderdaad lijkt dat ook een leuk projectje. Ik zit de onderdelen al bij mekaar te sprokkelen, maar het meest zwerft hier wel ergens in de junkbox![]()
Ik heb een draad van 33 meter lang naar een appartementencomplex verderop hangen en die doet het prima in Nederland en ver daar buiten. Het zendertje zal iets van een 20 à 25 watt moeten geven.
https://www.qrz.com/db/PA4URK
De twee 50µF zitten aan elkaar, te vervangen door een van 100µF.PA4URK schreef:@Anne: Die Klein & Hummel moet inderdaad nog ontbromd worden. Er zitten twee stuks 50+50 uF beker elco's in die ik beiden wil vervangen door geschikte èn passende exemplaren. Maar de beperkte ruimte laat daar alleen elco's van 30 x 60 mm toe en die ben ik nog niet tegen gekomen.
Re: RS-1003, het proberen waard?
Berichtdoor Barry2001 » vr 24 mei 2019 20:38
Qua looks? Wint de RS wmb. Minder in looks, goed in performance en helemaal in prijs Rein, GU50, idee?
Tsja Anne, ik zit nog wel te denken om een mooi ontwerpje bij Schaeffer te maken voor een soort frontje van rvs of iets dergelijks.Black Panther, hoort daar geen opgestoken vuist bij![]()
Nee, ik ken dat zelfbouwpakket niet Douwe, maar er staat wel een mooie bouwbeschrijving op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=J9pIVIcLSYUDag Rein, het is een mooi apparaat geworden. Nu kun je met die 80 meter zender aan de slag.
Ga je dat ook op dit forum delen, of heb je een ander plek. Ik wil het graag volgen
Ik zag ook een leuk zelfbouw project van een 40 en 80 meter ontvanger. De DCRX4080.
Misschien wel bij jou bekend.
Douwe
Vind ‘m heel fraai! zeker geen alledaagse buis, weer eens wat anders. Robertjan was hier ook mee bezig, zal zeker inspiratie voor hem zijn. Ben je over de klank tevreden?PA4URK schreef:Ik denk het wel Barry, dat spul stond hier al negen jaar - Rein gooit niks weg- en kwam nu goed te pas. Voorlopig maar even genieten van het resultaat toch?
Moet dat zo nodigPA4URK schreef:Tsja Anne, ik zit nog wel te denken om een mooi ontwerpje bij Schaeffer te maken voor een soort frontje van rvs of iets dergelijks.
Maar dan komt er geen gebalde vuist op maar Ah!buis in mooie sierlijke letters!
Robertjan: Werk aan de winkel!Vind ‘m heel fraai! zeker geen alledaagse buis, weer eens wat anders. Robertjan was hier ook mee bezig, zal zeker inspiratie voor hem zijn. Ben je over de klank tevreden?
Geniet ervan